Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Grufle skrev:
Og så synes jeg I skal få styr på de ting inden I får et barn til. et barn skal man ikke få, for at have noget andet at lave end at ryge hash.

:yeah:
Hvis man har problemer, så er de ikke mindre, når hormonerne (for kvinden) begynder at flyve rundt i kroppen og laver rav i den, og bagefter går man en tid i møde med forstyrret nattesøvn og mulige kolikbørn og et ofte formindsket sexliv. Der er ikke meget - efter min erfaring - der øger ens mentale stabilitet, når man får børn.

Titel:
Junior medlem

Citat:
Et barn skal man ikke få, for at have noget andet at lave end at ryge hash.

Nej, selvfølgelig ikke! Kunne ikke være mere enig. Og det er altså heller ikke derfor vi vil have flere børn. Hm, jeg ved ikke, om det lyder som om mit liv ikke har andet indhold end at ryge fede - det har det!

Bortset fra det, så er vi stoppet med at ryge fede for en uge siden og udover et par dage med nikotinabstinenser er det faktisk gået overraskende nemt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det er jeg glad for at høre, det lyder som den rigtige beslutning :)

Og nej, jeg tror skam dit liv indeholder andet end det - men det er i sagens natur en glidebane og en forkert retning når man har et ansvar som børn jo giver. Det er ikke for at pege fingre, men synes bare jeg ville tale lidt med fornuftens stemme.

Titel:
Junior medlem

Tak for jeres alle sammens svar på mit/mine indlæg, det var godt at få input udefra og at høre at der er andre 'normale mennesker' derude, der ryger hash.

Dette bliver det sidste pip fra mig, jeg gider ikke løftede pegefingre, hvor velmente og retfærdiggjorte de end måtte være...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Undskyld. Jeg var ikke klar over at du bare kom for at blive bekræftet i alt, hvad du gør og siger. Held med det hele. Det var faktisk sagt i en god mening.

Titel:
Junior medlem

Citat:
Jeg var ikke klar over at du bare kom for at blive bekræftet i alt, hvad du gør og siger

Det gjorde jeg såmænd ikke. Jeg synes også at der er flere, herunder digm der har sagt deres mening på en god måde, og som har været kritiske overfor de ting, jeg har skrevet. Men beskeden om at jeg ikke kun skal få børn for at lave andet end at ryge hash er simpelthen under lavmålet efter min mening..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder for mig som en forhastet beslutning. Nu har i haft en uges pause med hash, så vil i ha endnu et barn.

Der har og er en grund til du ryger en joint hver aften, man tager også smertestillende for tandpine. Men det er symptombehandling, og det løser ikke noget.

Om det er under dit niveau ved jeg ikke, men det var den tanke jeg fik da jeg læste dine post.

Og så er det ærgeligt at du bakker ud af din egen tråd, når du får nogle svar du ikke bryder dig om. Måske bliver der bare prikket til noget du ikke er klar til at se på.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Grufle skrev:
Nu du spørger, vil jeg lige give min mening til kende. For mig er børn og rusmidler, om det så er hash og alkohol, ikke noget der skal blandes sammen.

Undskyld mig Grufle, men mener du virkelig at det er slut med at intage alkohol (herunder også nyde god vin til maden) samt at man bare skal sige evigt farvel til hashen, når man får børn? Det holder jo slet ikke det du siger. Se på familien danmark: de voksne drikker da vin til maden selv på juleaften, som er "børnenes fest". Måske skulle du hellere have skrevet "børn og misbrug bør ikke blandes sammen".
Jeg kender flere velfungerende børnefamilier som nyder en pind i ny og næ, uden at det går ud over børnene. Problemerne opstår først når forbruget går ud over hverdagen.

Bortset fra det, giver jeg dig ret i din kritik af Missy´s hurtige beslutning om at få et barn.

Missy@ jeg håber at I ikke falder tilbage til det daglige forbrug igen, når i først har fået en lille. Det er, som Malkavian siger, en temmelig krævende opgave, som til tider kan udfordre jeres udholdenhed. Måske skulle I, i første omgang hellere koncentrere jer om den familie I er nu, og mærke om det holder at være clean. Bare i nogle måneder. Jeg ved at man kan blive euforisk af at planlægge et barn (minder lidt om at være forelsket). Det er der du er nu, og derfor føler du, at du kan alt. Men når barnet først er født, skal der bruges alle de resourcer I har.
Derfor vil jeg råde dig til at prøve en clean hverdag af nu.

Held og lykke!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

nu har missy jo også en lille søn i forvejen, så mon ikke hun ved hvad det kræver, og at det går fint med den lille en

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Fanny,

Nej jeg kan godt se det er dumt formuleret. Jeg mener ikke børn tager skade af at se mor og far fulde til div. fester - med måde og når de er gamle nok, eller se dem nyde øl og vin til maden. Men jeg synes nu det er et problem hvis man drikker sig småfuld/skæv hver aften i hverdagen. Det var nok det der var min pointe.

- Sarah

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Grufle skrev:
Men jeg synes nu det er et problem hvis man drikker sig småfuld/skæv hver aften i hverdagen. Det var nok det der var min pointe.

- Sarah

Helt enig!

Lithium skrev:
Citat:
nu har missy jo også en lille søn i forvejen, så mon ikke hun ved hvad det kræver, og at det går fint med den lille en

Det var det jeg mente med, at de skulle prøve at koncentrere sig om den familie de er i først omgang. Der er en stor forskel på at have et og to børn. Min pointe var også, at hun gik fra en afhængighed (hashen) til en anden (euforien ved at planlægge et barn), og at hun derfor burde prøve at stå på neutral grund først. Det betyder ikke at jeg synes at hun ikke må få flere børn, -hun bør bare vente lidt til hun står mere solidt på fast grund.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
missy skrev:
Tak for jeres alle sammens svar på mit/mine indlæg, det var godt at få input udefra og at høre at der er andre 'normale mennesker' derude, der ryger hash.

Jeg er krademe ik normaal :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Ja der er andre som sig derude.

Jeg er selv en ganske almindelig intelligent skole elev der kører et hashforbrug som kun mine venner kender til. Det skal lige siges at mit brug af hash ikke er oppe i dine størrelsesforhold.

Siden jeg er begyndt at ryge har jeg sovet meget dårligt, og føler egentligt at jeg kun kan sove normalt når jeg enten er påvirket af hash eller alkohol. Det er meget frustrende.

Min familie kender absolut intet til det, og det er svært at køre et hashforbrug når man stadig bor hjemme. Jeg vælger at holde det skjult for ellers vil jeg blive stemplet som familiens sorte får, og blive nedgjort. I mit liv er weekenden højdepunktet, for der har jeg muligheden for at ryge mig skæv og flytte mine tanker fra min hverdag.

Håber du finder ud af det med din familie og hashmisbruget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]