Grufle skrev:
Nu du spørger, vil jeg lige give min mening til kende. For mig er børn og rusmidler, om det så er hash og alkohol, ikke noget der skal blandes sammen.
Undskyld mig Grufle, men mener du virkelig at det er slut med at intage alkohol (herunder også nyde god vin til maden) samt at man bare skal sige evigt farvel til hashen, når man får børn? Det holder jo slet ikke det du siger. Se på familien danmark: de voksne drikker da vin til maden selv på juleaften, som er "børnenes fest". Måske skulle du hellere have skrevet "børn og
misbrug bør ikke blandes sammen".
Jeg kender flere velfungerende børnefamilier som nyder en pind i ny og næ, uden at det går ud over børnene. Problemerne opstår først når forbruget går ud over hverdagen.
Bortset fra det, giver jeg dig ret i din kritik af Missy´s hurtige beslutning om at få et barn.
Missy@ jeg håber at I ikke falder tilbage til det daglige forbrug igen, når i først har fået en lille. Det er, som Malkavian siger, en temmelig krævende opgave, som til tider kan udfordre jeres udholdenhed. Måske skulle I, i første omgang hellere koncentrere jer om den familie I er nu, og mærke om det holder at være clean. Bare i nogle måneder. Jeg ved at man kan blive euforisk af at planlægge et barn (minder lidt om at være forelsket). Det er der du er nu, og derfor føler du, at du kan alt. Men når barnet først er født, skal der bruges alle de resourcer I har.
Derfor vil jeg råde dig til at prøve en clean hverdag af nu.
Held og lykke!
Hilsen Fanny