Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 346 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

KRK skrev:
Fortryder de 5 år hvor jeg har røget alt, alt for store mængder cannabis, specielt de sidste to år som jeg i mere eller mindre grad anser for spildte år, selvom jeg er i min bedste alder. Det gør mig virkelig ked af det, at tænke på de ufattelig mange timer jeg har brugt på at sidde og være skæv alene. Heldigvis er røgen kommet under kontrol. Fortryder nogle få gange jeg har taget speed, men ud over det, har jeg altid brugt hårdere stoffer med respekt, d.v.s lange pause.

Det her er ingen kritik eller noget, men ren nysgerrighed.

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk kan ryge hver eneste dag i flere år. SÅ fedt er det sku da heller ikke at være skæv, og skidtet er jo ikke fysisk afhængighedsskabende. Vil du prøve at forklare hvad det er der gør, at folk som dig bare bliver ved med at fyre? Jeg mener, man får jo ikke en vild eufori eller andet der kan bruges som flugt fra virkeligheden. Jeg forstår det simpelthen ikke. Igen, ingen flaming eller nedgørelse eller noget som helst, bare undren. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Cannabis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
humorcide skrev:
SÅ fedt er det sku da heller ikke at være skæv, og skidtet er jo ikke fysisk afhængighedsskabende.

Hvad kalder du så den tur mange får når de lægger piben på hylden efter lang tids sugen, med koldsved, ingen appetit og måske rysten og diarré? Det er måske ikke fysiske abstinenser?

humorcide skrev:
Jeg mener, man får jo ikke en vild eufori eller andet der kan bruges som flugt fra virkeligheden. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Jeg har røget hver dag i lang tid da jeg var yngre, og hvis jeg bare sad og sugede i bongen dagen lang, så gik der tid med det, fordi jeg ikke følte jeg havde andet at lave.

Men en dejlig pind med gutterne på en sommerdag, kan skam sagtens gøre mig dejligt euforisk, og tilføje lidt spas til det hele, ligesom der også er mange der kan bruge cannabis til lettere at lade tankerne flyde, hvis de skal være kreative.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Citat:
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk kan ryge hver eneste dag i flere år. SÅ fedt er det sku da heller ikke at være skæv, og skidtet er jo ikke fysisk afhængighedsskabende. Vil du prøve at forklare hvad det er der gør, at folk som dig bare bliver ved med at fyre? Jeg mener, man får jo ikke en vild eufori eller andet der kan bruges som flugt fra virkeligheden. Jeg forstår det simpelthen ikke. Igen, ingen flaming eller nedgørelse eller noget som helst, bare undren.

Altså, for det første er det nemt at få fat på og billigt. Og nu hvor man alligevel har en plade liggende og ikke har noget at lave. Før jeg røg hash sad jeg alligevel foran computeren dagen lang. Nu gør jeg det samme, det er bare lidt sjovere.

For ikke at være off-topic, så fortryder jeg rigtig mange af de gange hvor jeg har drukket alkohol. Dels fordi jeg er en nar når jeg er fuld, og dels fordi jeg bliver så satans deprimeret dagen efter.

Junior medlem

Alkohol, fordi jeg bliver en class-a Douche der vil slås med flasker og smadre ting.
primært fortryder jeg dog de mængder speed jeg har smidt indenbords, man bliver en al for tynd, al for ubehagelig type

Psychedelia Sponsor

Alkohol, bliver voldelig, provokerende, men heldigvis er jeg aldrig havnet i et seriøst slagsmål endnu :$

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

humorcide skrev:
KRK skrev:
Fortryder de 5 år hvor jeg har røget alt, alt for store mængder cannabis, specielt de sidste to år som jeg i mere eller mindre grad anser for spildte år, selvom jeg er i min bedste alder. Det gør mig virkelig ked af det, at tænke på de ufattelig mange timer jeg har brugt på at sidde og være skæv alene. Heldigvis er røgen kommet under kontrol. Fortryder nogle få gange jeg har taget speed, men ud over det, har jeg altid brugt hårdere stoffer med respekt, d.v.s lange pause.

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk kan ryge hver eneste dag i flere år. SÅ fedt er det sku da heller ikke at være skæv, og skidtet er jo ikke fysisk afhængighedsskabende. Vil du prøve at forklare hvad det er der gør, at folk som dig bare bliver ved med at fyre? Jeg mener, man får jo ikke en vild eufori eller andet der kan bruges som flugt fra virkeligheden. Jeg forstår det simpelthen ikke. Igen, ingen flaming eller nedgørelse eller noget som helst, bare undren. :)

+1

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

humorcide skrev:
KRK skrev:

Vil prøve at svare, selvom det nok ikke vil undre nogle, specielt ikke folk der har prøvet at suge alt for meget i en længere periode...
Det der skete i mit tilfælde, var at jeg simpelthen ikke så nogen grund til ikke at ryge. Jeg har arbejdet en del de sidste par år, så økonomisk var det intet problem at ryge. Jeg passede mit arbejde glimrende, beholdte mine sociale relationer, så min kæreste og min familie, som intet bemærkede på mig. Jeg tænkte, at det var helt i orden at ryge mig halvt ihjel hver dag, da jeg umiddelbart ikke mærkede nogle bivirkninger ved det. Også selvom jeg inderst inde godt vidste det var noget lort. At ryge i hverdagen er/var for mig en dejlig måde at spice hverdagen op på. Det er hyggeligt og man slipper for at kede sig. Det var først efter flere år, og faktisk først efter jeg "stoppede" (ryger kun sjældent nu), at jeg kunne se de mange konsekvenser mit kæmpe cannabis forbrug havde medført. Specielt fordi jeg har spildt en helvedes masse tid på at lave ingenting, f.eks. se film jeg alligevel ikke kan huske eller bare spilde tid på at surfe i en evighed på nettet, mens jeg kværnede den ene fed efter den anden. Flere folk fra min omgangskreds fortalte mig, at de kunne mærke det var gået for vidt, min kæreste og forældre begyndte at undre sig over, at jeg aldrig tog telefonen, og jeg tror, det har påvirket min psykiske udvikling meget. Jeg ser det selv, som om at jeg har siddet fast i flere år. Ikke rigtigt lært noget, ikke udrettet noget.
I dag har jeg intet imod folk der ryger, og jeg ser cannabis som et meget mildt rusmiddel, men det er farligt for folk som mig, fordi det er så nemt og praktisk at begyndte at misbruge. Mit liv er heldigvis ikke slut, men jeg er godt nok ked af de mange timer og penge, jeg ville ønske jeg havde brugt bedre. Håber det forklarer lidt, selvom det er den klassiske cannabismisbrugs-historie :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen jeg forstår ikke hvorfor I ikke stopper? Bemærker man ikke at man "står stille"? De fleste jeg kender som ryger er ikke specielt kvikke så det må jo ødelægge noget, og jeg kunne da mærke at det gik ud over min intellekt de gange jeg prøvede det. Hvorfor vil man ofre sit liv på den måde? Er man helt blændet? Og hvis man er - så er det jo kun fair at det er ulovligt.
Jeg mener ... syntetiske stoffer har ikke haft indflydelse på min kunnen i uddannelsesystemet, og MDMA er jo sjovere end hash ... jeg kan slet ikke forstå det.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Hash har aldrig givet mig problemer uddannelsesmæssigt. Så tror du ikke det er op til hver enkelt person hvor meget de egentlig ligger i deres uddannelse - og om de er tilfredse med livet som bong rygere?

Jeg har røget stort set dagligt on/off de sidste par år, og vil sige at jeg er god til at give den gas i weekenderne samt diverse festivaler.

Jeg læser på cbs og har ingen problemer med at følge med?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
NeXu$ skrev:
Jamen jeg forstår ikke hvorfor I ikke stopper? Bemærker man ikke at man "står stille"? De fleste jeg kender som ryger er ikke specielt kvikke så det må jo ødelægge noget, og jeg kunne da mærke at det gik ud over min intellekt de gange jeg prøvede det. Hvorfor vil man ofre sit liv på den måde? Er man helt blændet? Og hvis man er - så er det jo kun fair at det er ulovligt.
Jeg mener ... syntetiske stoffer har ikke haft indflydelse på min kunnen i uddannelsesystemet, og MDMA er jo sjovere end hash ... jeg kan slet ikke forstå det.

Du kan slet ikke forstå det, men påstår dog at MDMA ikke har indflydelse på din intellekt. Jesus.

Groft sagt kan det der sker, når man bliver afhængig af hash eller andre ting for den sags skyld, sammenlignes med sultedøden. Underbevidstheden overvinder simpelthen fornuft og logik. Har du ikke adgang til mad - og jeg mener som i virkelig ingen mulighed for at spise - vil din underbevidsthed fortælle dig at du skal dø NU, længe før du overhovedet er tæt på at dø af sult. Denne "overbevisning" får dig så til at træffe komplet urationelle beslutninger, som foreksempel at spise af dig selv. Vænner din krop og psyke sig til et stof, vil din underbevidsthed også overbevise dig om at du DØR, hvis du ikke får det. Du tænker ikke tanken bevidst, men underbevidst. Desuden er der nogle mennesker der bærer på en sådan smerte fysisk eller mentalt, at de vil lindre den for enhver pris.

Det er meget muligt at syntetiske stoffer ikke har den store indflydelse på din "kunnen i uddannelsessystemet" - hvis du hygger dig med det en gang imellem. Men believe you me, det kan have langt værre konsekvenser for dig end hvorvidt du kan regne brøker. Socialt kan du blive fuldstændig handicappet (dermed ikke sagt at hash er uskyldigt på den front) og det kan forfølge dig resten af dit liv i større eller mindre grad. Så næste gang du kommer med en så ubegavet bemærkning, så sørg for at du ikke i den samme sætning forsvarer din intelligens.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har jo på min egen krop følt at komme igennem en gymnasiel uddannelse med snit på næsten 10, men de gange jeg har røget hash har jeg været ligeglad med skolen og slet ikke været i stand til at løse abstrakte, matematiske problemstillinger. Så nej, det er ikke noget "jeg føler", der er kvantitative beviser. ;)
Tjah, jeg ved nu ikke om jeg har taget skade. Har nu ikke taget noget som helst i over en måned, ville gerne have lidt mere energi til uni (ikke fordi jeg ikke havde det i forvejen, men fordi jeg godt kan være lidt træt mandagen efter en weekend på narko). Jeg har ikke haft det der ligner abstinenser og jeg har fået masser af nye venner i løbet af den sidste måned - ikke at jeg ikke havde det før, jeg bliver bare venner med alle jeg møder.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
NeXu$ skrev:
Jeg har jo på min egen krop følt (...) Så nej, det er ikke noget "jeg føler", der er kvantitative beviser. ;)

:roll:

Mit "kvantitative bevis" skal så lyde... Hash gør dig ikke dum, det roder bare rundt med din situationsfornemmelse. Om det kan rode med ens sans for abstrakt matematik? Sikkert... Men det lader ikke til at være tilfældet for alle mennesker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja okay, der er to former for "føle". Den der med "jeg føler at jeg ikke tager skade, det føles rigtigt det her" og "jeg kan se og mærke at jeg ikke tager skade".

Medlem
Brugeravatar

NeXu$ skrev:
De fleste jeg kender som ryger er ikke specielt kvikke så det må jo ødelægge noget

Tror nærmere det hænger modsat sammen. :?:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
NeXu$ skrev:
Tjah, jeg ved nu ikke om jeg har taget skade.

Nej, men nu er det jo forhelvede heller ikke dig verden drejer om. Prøv nu lige at sæt dig ind i andres situation. Du er fandme da noget af det mest underlige menneske. Er du ikke klar over at der er forskel på folk? Jeg kunne ikke give en mindre **** om du bliver venner med alle du møder. Det ser jeg egentligt mere som en svaghed end en fordel. At du blindt stoler på fremmede mennesker vil en dag få ubehagelige konsekvenser for dig. Det er ikke meningen man skal være venner med alle. At være socialt handicappet behøver ikke nødvendigvis have noget at gøre med at skabe nye bekendtskaber, men måske at vedligeholde dem man allerede har.

Hvis du ikke kan se det er hul i hovedet at fraråde folk at ryge hash, for i stedet at tage MDMA - så kan du stikke dit snit på 10 skråt op, for det indikerer tydeligvis ikke hvor din menneskelige fornuft og intelligens ligger.

Peace!

Medlem
Brugeravatar

NeXu$ skrev:
De fleste jeg kender som ryger er ikke specielt kvikke så det må jo ødelægge noget

Hahah, så meget for det snit på 10.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

NeXu$ skrev:

:stupid:
Du fatter ikke rigtig så meget, gør du? Du mener simpelthen, at fordi DU ikke fattede en skid da du prøvede hash, at det skal forblive ulovligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke mødt særlig mange hashrygere der fattede noget. Tænker bare at man ikke kan få vækst i samfundet med sådan nogle mennesker. Men hvis I mener at det ikke skader intelligent osv. så go for it, jeg skal bare ikke have noget. Især heller ikke pga. de stærkt afhængighedsdannende egenskaber det lader til at have hos folk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
NeXu$ skrev:
Jeg har ikke mødt særlig mange hashrygere der fattede noget.

Sidder du så faktisk lige nu og henvender dine beskeder til en hel masse mennesker der ikke fatter noget? :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 346 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]