humorcide skrev:
KRK skrev:
Fortryder de 5 år hvor jeg har røget alt, alt for store mængder cannabis, specielt de sidste to år som jeg i mere eller mindre grad anser for spildte år, selvom jeg er i min bedste alder. Det gør mig virkelig ked af det, at tænke på de ufattelig mange timer jeg har brugt på at sidde og være skæv alene. Heldigvis er røgen kommet under kontrol. Fortryder nogle få gange jeg har taget speed, men ud over det, har jeg altid brugt hårdere stoffer med respekt, d.v.s lange pause.
Det her er ingen kritik eller noget, men ren nysgerrighed.
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk kan ryge hver eneste dag i flere år. SÅ fedt er det sku da heller ikke at være skæv, og skidtet er jo ikke fysisk afhængighedsskabende. Vil du prøve at forklare hvad det er der gør, at folk som dig bare bliver ved med at fyre? Jeg mener, man får jo ikke en vild eufori eller andet der kan bruges som flugt fra virkeligheden. Jeg forstår det simpelthen ikke. Igen, ingen flaming eller nedgørelse eller noget som helst, bare undren.

Vil prøve at svare, selvom det nok ikke vil undre nogle, specielt ikke folk der har prøvet at suge alt for meget i en længere periode...
Det der skete i mit tilfælde, var at jeg simpelthen ikke så nogen grund til ikke at ryge. Jeg har arbejdet en del de sidste par år, så økonomisk var det intet problem at ryge. Jeg passede mit arbejde glimrende, beholdte mine sociale relationer, så min kæreste og min familie, som intet bemærkede på mig. Jeg tænkte, at det var helt i orden at ryge mig halvt ihjel hver dag, da jeg umiddelbart ikke mærkede nogle bivirkninger ved det. Også selvom jeg inderst inde godt vidste det var noget lort. At ryge i hverdagen er/var for mig en dejlig måde at spice hverdagen op på. Det er hyggeligt og man slipper for at kede sig. Det var først efter flere år, og faktisk først efter jeg "stoppede" (ryger kun sjældent nu), at jeg kunne se de mange konsekvenser mit kæmpe cannabis forbrug havde medført. Specielt fordi jeg har spildt en helvedes masse tid på at lave ingenting, f.eks. se film jeg alligevel ikke kan huske eller bare spilde tid på at surfe i en evighed på nettet, mens jeg kværnede den ene fed efter den anden. Flere folk fra min omgangskreds fortalte mig, at de kunne mærke det var gået for vidt, min kæreste og forældre begyndte at undre sig over, at jeg aldrig tog telefonen, og jeg tror, det har påvirket min psykiske udvikling meget. Jeg ser det selv, som om at jeg har siddet fast i flere år. Ikke rigtigt lært noget, ikke udrettet noget.
I dag har jeg intet imod folk der ryger, og jeg ser cannabis som et meget mildt rusmiddel, men det er farligt for folk som mig, fordi det er så nemt og praktisk at begyndte at misbruge. Mit liv er heldigvis ikke slut, men jeg er godt nok ked af de mange timer og penge, jeg ville ønske jeg havde brugt bedre. Håber det forklarer lidt, selvom det er den klassiske cannabismisbrugs-historie