Arpheus skrev:
Ja, du lyder også som om du har godt styr på dig selv og det hele og som om du kender det sociale system i hele dk ret indgående. Jeg undrer mig over alle de klagesager der er i Kbh. og de henstillinger jobcentrene får fra borgerrådgiveren i deres årsrapport, som jobcentrene ikke retter sig efter. Jeg undrer mig også over den fornyligt offentliggjorte undersøgelse, der viste, at sagsbehandlere over hele landet føler sig nødsaget til at bryde loven i deres arbejde.
Hvis det hele bare er psykisk mindfuck (hvad jeg i grunden giver dig ret i) så synes jeg du skal få dig et arbejde, tage dig sammen og få styr på kemikalierne i din hjerne, så du ikke nasser på det sociale system i DK...
http://www.existence.dk/socialraadgiver.htm - Jeg googlede "sagsbehandlere føler sig nødsaget til at bryde loven i deres arbejde"
Så du har vel et andet link med det du siger med den undersøgelse der

opis skrev:
Klage systemet er noget lort. Man skal klage til den samme som sidder og træffer beslutninger. Sidst da jeg var godt i gang med klagerne, fik jeg at vide at så måtte de heller begynde at kikke på min datter også. Så hvis man holder af sine børn, så holder man alså op med at klage. Jeg holder meget af mine børn og vil hellere at det går ud over mig end mine børn, de har lidt nok og gør det stadig, men bedre at hun i det mindste har sin far end slet ingen. Systemet straffer en for at klage og er man alene så er det begrænset hvad de kan gøre, men har du børn så kan man virkelig blive presset af systemet.
Nej man klager så ikke til den samme som sidder og træffer den første afgørelse i sagen - man klager til det socialenævn
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=829 Det lyder til at det system som rykker dig rundt har fordelen ved at du har været i det så længe uden at sætte dig ind i hvad det egentligt er du eksisterer under. Det er det samme når man har et arbejde, så sætter man sig ind i sikkerhedsregler osv - det er noget man bare gør - fordi det er nærmest det ansvar man har over for sig selv - verdenen er ikke et flinkt sted og folk der har den indstilling, at verdenen er det og som ligger på bunden af samfundet, bliver kørt over og det synd, men derfor det stadigvæk en realitet. Men det lyder da slet ikke til du har klaget - forresten så er der en klagevejledning med i hvert brev fra kommunen og vil da næsten vædde med jeg har en fra aalborg kommune dateret engang i december 2008 til at ligge - den kan scannes ind hvis det er der er flere problemer med at klage - men du har modtaget den i hver eneste afgørelse du har modtaget om det har været et afslag eller ej.
opis skrev:
Du undrer dig over mange ting og det kan jeg godt forstå at du gør, for du har ikke forstået ret meget af hvordan tingene hænger sammen når man har angst. Så du må fortsætte med at undre dig over at jeg kan ting når jeg er bottet af og ikke kan når jeg er klar i hovedet.
Mails og så videre duer ikke for de svarer ikke på dem men indkalder til et møde, så er jeg lige vidt.
Ved jeg ikke noget om angst? Ok - nogle gange går jeg ikke ud i byen alene, medmindre jeg er helt krudtet af på enten benzodiazepiner, ketamin eller en kombination af diverse stimulanser og psykedelikas. Når jeg så ikke render og er krudtet af hele tiden, men bare er hashskæv (som jeg er ved at stoppe med) så går jeg helst ikke udenfor uden at have min bror eller et andet familiemedlem med - eller en flok venner. Nogle gange kan jeg godt - men der skal jeg også tvinge mig afsted - styre mine tanker udenom hvad jeg tænker andre tænker - selvom de ikke kender mig, har jeg konstant den fornemmelse af at de kan se lige igennem mig og se hvilken narkotisk bums jeg er, hvor meget talent og hjerne jeg har spildt på at blæse mig selv ud i andre dimensioner - de kan se hvor fuckedup mit indre er fordi jeg føler det lyser ud af mig - er hele tiden nervøs for at støde fremmede mennesker - så undgår helst for meget kontakt de første mange gange jeg møder et nyt menneske, indtil jeg er helt sikker på personen, så tør jeg snakke med denne - medmindre jeg er helt skudt af..... Så opis lad være med at antage jeg ikke ved hvordan det er at være angst og være lidt fobisk socialt når det situationen og omgivelserne er helt nye for mig - medmindre jeg er helt krudtet af, fordi så kan jeg undskylde alt med at jeg er blæst.
opis skrev:
Ej heler kan jeg møde op på komunene bottet af, da det bliver stemplet og ikke forstået. Jeg har ikke brug for at forklare dem nogetsomhels, der er papirer på det hele, men de væljer selv hvilkne papirer de føljer eller ikke gør. Jeg har sågar haft min læge med til et møde, for at fortælle dem at jeg ikke havede et misbrug ,men at den morfin jeg fik var en del af behandlingen og at han ikke havde opfattelse af at jeg havde noget misbrug, men at jeg var gang i selvbehandling og han kunne ikke give en bedre behandling.
Alligevel blev jeg stemplet som narkoman og bedt om at hendvende mig til et behandlings center der ikke ville indlægge mig da de heller ikke kunne se noget misbrug da jeg fortalte om hvordan jeg brugte morfinen og den fede.
Jo du kan godt møde op på kommunen helt bottet af - har flere jeg kender gjort og sjovt nok så får de sgu hjælp - men de ryger også på afvænning og nogle af dem direkte på behandlingshjem - de får deres hjælp på betingelse af de følger "programmet" og bliver clean - dette "program" koster penge, som kommunen også betaler - derfor det fair de forlanger man følger det - ligesom at man følger en arbejdsgivers ordrer på en arbejdsplads - ellers bliver man jo fyret ikke?
Morfin og hash? Min mor har været på morfin de sidste 18 år - fuldstændig brændt af junkiestyle - oveni det drak og røg hun fede et par gange om ugen de første 9-10 år. Hun har altid kunne få sin bistand - selvom hun er misbruger - pillerne får hun imod smerter fra lægen af - altså de er ordineret på recept du ved - lægen har også sagt det her til kommunen (forresten så har kommunen indsigt i dine lægepapirer så du behøver ikke slæbe ham med, min ringer de bare til og så snakker de lidt og han sender de nødvendige papirer når landet ligger sådan)
Kommunen har ovenikøbet en lægekonsulent som sidder og kigger de her papirer igennem for at bedømme hvad der skal gøres - mener at denne person også har medicinskudannelse af en eller anden art - og udfra hvad din læge siger - der kan han bedømme hvad kommunen kan tage af skridt for hjælpe klienten. Hvis klienten siger nej til disse ting, er det ligesom at en ansat siger nej til at ville udføre noget arbejde som skal udføres - ud af vagten.
opis skrev:
Jeg har papirer på at det ikke er mig der har skyld i min søns problemer. Papirer på at han har taget skade af den adskillelse de har udsat ham for. Men de gælder ikke i deres øjne, de henviser bare til gamle papirer en komplet rødstrømpehippi uden kopetancer har lavet på familjen.
Hendes raporter er fyldt med fejl og antagelser hun ikke må lave. Hun har dømt os ud fra hendes moral og har ingen grundlag for de udtaleser hun har lavet andet end hendes egen sippethed og vildledende oplysninger.
Jamen engang var der en spade af en sagsbehandler der skrev i min journal at jeg var amfetamin-stik-narkoman - det dømte hun ud fra at jeg havde sagt til en samtale at "jeg experimentere med stoffer på samme måde som mange andre fornuftige unge mennesker gør i min alder, men misbruger er jeg ikke"
Det stod i min journal i mange år og kommunen havde konstant en modvilje imod mig jeg ikke kunne forstå - indtil jeg bad om agtindsigt og opdagede de troede jeg var junkie - klagede totalt over det - sagsbehandleren blev fyret (men blev desværre ansat i en anden kommune) og fejlen i journalen blev rettet.
Så du beder dem simpelthen om at se på sagen igen, så genbehandler de - men opis - de kan ikke dømme noget i dag på hvordan det var dengang - og det eneste de ser den dag idag - er åbenbart det som den "rødstrømpehippie" har skrevet dengang. Så lang tid de kan se at fortiden stemmer overens med nutiden, hvorfor skulle de så tro at fejlen dengang var en fejl? Jeg kunne jo sagtens bevise for både misbrugskonsulenter, flere sagsbehandlere og diverse andre kommunalefuckhoveder at jeg overhovedet ikke mindede om noget der havde med en narkoman at gøre - det samme kunne de finde ud af ved at spørge familie og venner - så mit blev slettet - landet er ens for alle - det eneste jeg gjorde var at skrive en klage til det sociale nævn - hvilket jeg overhovedet ikke tror på du nogensinde har gjort - argumenterbart fordi
opis skrev:
Klage systemet er noget lort. Man skal klage til den samme som sidder og træffer beslutninger.
.
opis skrev:
De gange jeg har haft mine papirer med har de ikke engang gidet at kikke på dem, med begrundelse af .. ja de viste nok godt hvad var galt med mig og behøvede ikke flere papirer da de ikke havde tid til at læse dem. De blev direkte sure over at jeg antydede at der var noget de havde misforstået og bagefter stoppede de den socialpædagoiske friplads jeg havde til ungerne. Da jeg klagede og fik ret, stoppede de min kontanthjælp i stedenfor og det tog mig 2 måneder inden jeg kunne få ret i at jeg var berettiget til kontanthjælp. Så stoppede de min ansøgning om at komme på observation på et familjested, men da var jeg færdig med at klage of samtidtig fik jeg at vide at de blev nødt til at kikke på min datter hvis jeg fortsatte med at klage over alt.
Jamen du ber lige om at få indsigt i din sag - så får du hele udskriften med samtlige afgørelser der er lavet - du sortere dem fra hvor du mener de har snydt dig - sender det til det sociale nævn - slut prut finale opis - det der havde de aldrig gjort ved mig og de prøvede - de tog min hjælp i 2 måneder - 2 måneder som jeg fik udbetalt sammen med den 3 måned. Så altså tror stadigvæk ikke på dig - jeg har været i systemt siden jeg var 18 og har kun 3-4 år udenfor det i alt - kender det fucking lorte system ud og ind fordi bruger tiden på at lære det at kende hver gang de laver om på det. Måske du skulle droppe at stene rundt i din hybel og sætte dig ned og læse lidt om loven istedet for læse om narko og måske bruge lidt tid på at skrive nogle mails istedet for at sidde her og skrive om narko.... hvilket minder mig om.... nej minder mig egentligt ikke om noget.
opis skrev:
Her i dag er det min søsters fødelsdag og jeg har været ude og besøge hende. Nu er de andre taget ud og bowle og jeg er blevet kørt hjem da jeg ikke kan gå sådanne steder. Det er ikke fedt altid at blive holdt udenfor hver gang familjen skal noget sammen, men det er betingelserne for mig, så længe jeg har det sådan. Mens de andre har det sjovt sammen sidder jeg hjemme og tuder over at jeg ikke kan være med og sammen med dem. Det er sku da ike sjovt og ej heller for sjov at jeg ikke kan tage sådanne steder hen. Det er det værste ved det her, at man ikke kan være sammen med dem man holder af og det meste af tiden sidder alene og ensom tilbage. Jeg ville så gerne at jeg kunne tage med dem, men det kan jeg ikke og det ville ende med at ødelægge min søsters dag, da jeg ville ende med at få angstanfald og de skulle til at passe på mig og få mig hjem midt i det hele. det er ikke noget jeg væljer at have det sådan. Hvis valget var mit, tog jeg med og havde det pissesjovt sammen med min familje, men vajlet er ikke mit længer, jeg er blevet for syg til at styre angsten, den styrer mig. Det er det jeg skal have hjælp til, at få kontrollen igen, for jeg kan ikke gøre det selv og det bliver ikke bedre af sig selv.
AHA - jamen ok - hvad er forskellen på at mødes med en flok ukendte unge mennesker ude i en skov midt om fucking natten i et par døgn og brænde hjerne af og så tage med din familie som du kender ud at bowle? Nåååh du kan få lov at være blæst ude i skoven med de ukendte unge mennesker.......
Kan også godt linke til topicet opis, men det gider jeg ikke.
opis skrev:
At jeg kan forklare mig skyldes at jeg har gjort det igen og igen og igen, overfor folk som dig der ikke fatter en papand af hvad folk som mig må igennem, det er øvelse og gentagelse og at jeg har en stor viden omkring hvordan tingene efterhånden hænger sammen. For godt nok har jeg ikke fået meget ud af systemet men jeg har lært meget om mig selv og systemet gennem de sidste 6 år. Jeg har haft en masse tid til mig selv og mine tanker, for jeg har bare siddet og siddet. Jeg har brugt tiden til at søge inde i mig selv og se hvem jeg er som person og lære mig selv at kende. Samt har jeg brugt nettet en hel del for at finde ud af hvad jeg fejler og jeg har snakket med en masse kloge folk der ved hvad de snakker om. Derfor kan jeg også efterhånden svare på alt og intet omkring migselv og jeg har temmelig meget styr på det når jeg er alene og bare mig selv og mit tastatur. Jeg har skrevet side op og ned omkring mig selv og hvordan det hænger sammen for mig og min familje, men de gider ikke at læse det og er ligeglade for jeg har jo ikke forstand på den slags.....
Folk som dig - folk som mig... hvad helvede snakker du om - nu begynder jeg at føle mig sådan lidt angrebet af hvad du skriver... Jeg har det selv pisse ad helvede til 80% af tiden - ellers sover jeg. Kan ryge mig pissehamrende skæv, grine og hygge mig en hel aften med venner og familie - men når natten kommer og det er slut - søvnen kalder og mit sind er alene - så alt det gode vender sig til rent mareridt - mindfuck og tankemylder - så hvis jeg ikke er så udmattet jeg bare sover - så holder jeg mig vågen indtil jeg rammer det punkt - krydrer timerne med at dreje lyd sammen, game og lave stringart - men når jeg sover - så er jeg lykkelig - men det kun fordi jeg har en fed kontrol over mine drømme - en kontrol som jeg mistede sidste år, men der ramlede alt også for mig - når man har så lidt man giver værdi - så skal man ikke miste meget af det - før det smadrer alt.
Du har brugt nettet til at finde ud af hvad du fejlede - jamen opis det kan du ikke - ikke engang verdens bedste psykolog (hvis sådan en fandtes) ville kunne stille sin egen diagnose - alle mennesker har en lille hypokonder i maven når det gælder psykiske lidelser, især hvis i forvejen har det skidt og leder efter grunden - mange symptomer kan komme rent psykosomatisk og derfor skal man aldrig prøve at stille sin egen diagnose - man kan tage de tests der er rundt omkring og se om de råder en til at søge hjælp - men at begynde at læse om sygdomme kan skabe symptomer, som ikke er der, i en hjerne der er kemisk ud af balance.
Og ja uanset hvad du har læst på nettet - så kan du ikke behandle dig egen sag ej heller være din egen psykolog - slet ikke når du er så smadret oveni kasketten som du giver udtryk for.
Nu til den del hvor du støder mig:
1: Jeg har kommet sammen med en skitzofren pige som led/lider totalt meget af socialfobi
2: Jeg mistede en kammerat da jeg var 17 fordi han pludselig også var en gay-mo-fo som hedder jack (har ikke noget imod bøsser, bare de ikke er nærgående og jack er MEGET nærgående)
3: Har en anden kammerat der er skitzofren og deraf lider af seriøse vrangforestillinger - han ryger ud og ind af den lukkede konstant (afd 6 i ålborg) de har haft ham igennem 1000 forskellige ting - men hans penge har de aldrig taget.
4: Jeg har en bipolar moster som ovenihatten har ocd og diverse fobier
5: Har en kammerat som er psykotisk med sociopate træk, uden piller i 3 dage og han er klar til at dræbe - sjovt nok får han også sine penge.
6: Har endnu en kammerat der lider af depression pga kronisk sygdom der forhindrer ham i at vokse - han ryger fed hver dag - har et lille barn - sammen med sin kæreste - men han får sine penge - selvom han ryger den fede - fordi lægen siger det er ok.
7: En friend of a friend ryger fede konstant pga det der schlerose noget der, det må han også godt - han får sine penge fordi lægen siger den er ok.
8: Min eks har en veninde som ryger fede oveni hendes antipsykotisk og angstdæmpende medicin og hendes læger ved det, kommunen ved det og hun er så social fobisk at hun til tider ikke kan gå udenfor en dør som dig - hun kan stå og ryste - løbe skrigende ud af den lokale høker med tårer i øjnene over ingenting - hun er bange for alle nye mennesker og sad og kiggede ned i gulvet de første mange gange jeg prøvede at snakke til hende. Forresten hun får også sine penge af kommunen hver den første.
SÅ nej opis - du har ikke en skid ide om hvordan jeg ved folk som dig har det............. jeg ved præcis hvordan det er at være fucked up i skallen - hvordan det er at føle sig på bunden når man står på toppen - så luk røven med dit selvmedlidenhedspis - efterhånden stinker det så meget at jeg står og hopper på den røde BS knap.
Spiffeh skrev:
... Nu er det altså Danmark vi bor i. Jeg tror ikke på at kommunen handler på den måde du siger.
Men så find dig en ny sagsbehandler? find dig en advokat? du har masser af andre muligheder end at sidde og fede den på din sofa, fordi du er utilfreds med nogen småting. - Du får det ikke bedre på den måde.
Jeg er vist ikke alene kan jeg se.
arpheus skrev:
På hvilken baggrund udtaler du dig? Har du en særlig viden om det sociale system i DK, som kan oplyse os andre?
Der er adskillige sager hver dag, hvor kommuner handler mod loven og på "mavefornemmelser". Hvis du vil ha uvildige eksempler på de kritikpunkter som opis fremfører angående sagsbehandling, så kan du ringe til borgerrådgiveren i kbh's kommune. Det er en offentlig instans der netop har som opgave at holde øje med sagsbehandlingen, en slags ombudsmand. Du vil selvfølgelig kun få eksempler fra København, men de er ikke enestående.
Du skal vist ikke snakke - du har da slet ingen indsigt i hvordan det sociale system fungerer - men du kan jo komme med nogle links - tror sgu ikke på man kan ringe et sted hen og så bare få sådanne oplysninger om hvordan diverse mennekser bliver behandler og alle mulige skrækhistorier - men hey du har vel et telefon nummer - fordi så ringer jeg sgu lige et smut imorgen - bare for at se om jeg også skal hoppe på den røde BS knap her - hvilken jeg desværre har på fornemmelsen jeg skal. Men håber det da ikke - men damn en fed kilde for forside stof til BT og EB - undrer mig de ikke bruger den noget mere - elendighed sælger totalt godt..............
Lizardman: Du lyder jo helt fornuftig for IMO engangs skyld - fedt der - men du har ret - når man er smeltet i overetagen kan de hjælpe en et stykke resten af vejen må man selv prøve at gå og hvis man skvatter - kan man altid søge deres hjælp igen - har været der 5 gange nu - skvatter hver eneste gang og hver eneste gang der kan jeg komme kravelende ind som den største bums og så rejser de mig op - det ikke altid det lige sjovt det de gør ved en, men det betaler maden på bordet og jeg hader at sulte.
Ikke at man kommer til at føle sig det vilde værd af det - men man overlever og kan selv rejse sig helt op - der er mange mennesker på røven og hvis de skulle holde hver evige eneste enes hånd hele vejen til villaen på strandvejen, jamen så ville det jo se endnu mere slemt ud end det gør nu.
JEL: Hvorfor går du altid i ekstremerne? Vi sidder og snakker psykiske problemer og det sociale system i danmark - så snakker du om hvis man nu blev lam - altså for helvede - de bliver jo hjulpet og har endda deres egen "sub-kultur" handicap OL osv - er du helt vågen hver dag eller følger du slet ikke med - det der argument var da mere hullet end en si som er gået i stykker. Godt du ikke er fisker fordi så havde du da lige fanget en and der.
Arpheus: Du kan da også blive ved med at lukke det der som du lukker ud, ud. LOL
Har du nogle kilder på alt det, indtil kilderne er der, BS du lukker ud?
Fordi ellers så vil jeg lige hyre halvdelen af melbournes hardstyle freaks til at voldshuffle på den enorme BS knap jeg har fået lavet.
Fordi det er fandme da sjovt jeg lige kan nævne 8 tilfælde hvor det går godt. Kan nævne flere men der ved jeg ikke præcis hvad de lider af - så derfor vil de ikke være holdbare som argumenter.