Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 142 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Opis skriver at hun har været hjemløs fordi myndighederne ikke ville hjælpe. Det er vel ikke ligefrem 'småting'?

Du ka' også google og finde masser af beskrivelser der viser at forholdende i danmark er meget ringe for en del mennesker der kun har systemet til at hjælpe sig.
Jeg vil nok vove den påstand at dit rosenrøde syn på systemet skyldes at du ikke selv har haft brug for det, men så godt kender jeg dig selvfølgelig ikke.
Opis er ikke den første person der har beskrevet vanvittige forhold.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Sådan går det da tit ? det da ikke kun opis..
Ta en tur til københavn :)

Jeg syndtes systemet er heeelt fint :) hvis jeg vælger at sidde herhjemme og ryge hash og ikke vil arbejde overhoved- ja så ryger jeg sku ud du :)
og så blir jeg hjemløs ja og det er hvems skyld ? heeelt min egen..

Sådan er livet.. retfærdigt.. og vil man ikke brænde nallerne holder man dem væk fra brændeovnen
er man psykisk syg er det en anden snak, så kan man blive opgivet ja, men hvis der nu virkelig ikke er noget at gøre ?

Fek.s min kæreste der har bortalaine ( ved ik hvorn det staves ) hun har fået at vide at der ikke er mere at komme efter og hun ikke kan hjælpes.. det trist.. men det er jo sandt...

Relativistisk båthorn

Så hvis man feks bli'r lam og ikke længere ka' gå, så er det iorden at man får lov at ligge i rendestenen og passe sig selv? For man ka' jo ikke hjælpe en der er lam (endnu)

Eller hvis man ikke ka' bruge sine arme, hvis man er lam i dem istedet for i sine ben feks, så må man bare stikke hovedet i hunde-skålen eller dø af sult?

Er det dét vi betaler skat til et social-system for, mener du?

Og din kæreste, som har fået at vide hun ikke ka' hjælpes, betaler du skat bare så hun ka' blive hjemløs? Forventer du virkelig ikke mere for dine skatte-penge?

Du ka' sikkert godt høre jeg synes du har et mystisk syn på social-hjælp, siden du åbenbart mener hjemløshed er helt fint og altid er retfærdigt. Jeg er naturligvis Uenig. Jeg mener enhver stats-borger har ret til et sted at bo, og at samfundet har pligt til at hjælpe sine stats-borgere med dette.

Medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Så hvis man feks bli'r lam og ikke længere ka' gå, så er det iorden at man får lov at ligge i rendestenen og passe sig selv? For man ka' jo ikke hjælpe en der er lam (endnu)

Eller hvis man ikke ka' bruge sine arme, hvis man er lam i dem istedet for i sine ben feks, så må man bare stikke hovedet i hunde-skålen eller dø af sult?

Er det dét vi betaler skat til et social-system for, mener du?

Og din kæreste, som har fået at vide hun ikke ka' hjælpes, betaler du skat bare så hun ka' blive hjemløs? Forventer du virkelig ikke mere for dine skatte-penge?

Du ka' sikkert godt høre jeg synes du har et mystisk syn på social-hjælp, siden du åbenbart mener hjemløshed er helt fint og altid er retfærdigt. Jeg er naturligvis Uenig. Jeg mener enhver stats-borger har ret til et sted at bo, og at samfundet har pligt til at hjælpe sine stats-borgere med dette.

Nej men man hjælper dem da så godt man kan gør man ikke ? man gør det man kan.. giver dem rollestol osv.. men når man ikke kan gøre noget ved en psykisk lidelse hvad skal man så stille op ? give personen 10 millioner fordi livet er så snyd ? tsk...
Jeg har astma ? det kan lægerne ikke gøre noget ved... men det er helt ok med mig :) for jeg ved det har gjort hvad de kunne.
Jeg kender 2 hjemløse der har valgt at være det fordi de kan lide det :)
Der er lavet boliger til de hjemløse- der var en helt documentar om lortet for nogle år siden..
Men naah.. jeg har det sådan at hvis jeg går ud og bliver hjemløs fordi jeg har siddet derhjemme og blæst mit liv væk er det sku fair nok... sådan en bums som mig ( hvis jeg blev det til den tid ) ville jeg sku heller ikke spille mine skattepenge på :)

Medlem
Brugeravatar

@JEL: Du sætter tingene helt forkert på spidsen! Selvfølgelig får man hjælp, hvis man er lam (dette er ikke Nordkorea) ! Nogen mennesker kan man bare ikke behandle.

Det er da meget muligt, at Opis er blevet dårlig behandlet. Det er der mange der er. Hun er bare samtidig for doven til at skrive et brev med en klage i... eller en mail. Tilgengæld kan hun godt tage knark xD

Medlem
Brugeravatar

Birkes skrev:
@JEL: Du sætter tingene helt forkert på spidsen! Selvfølgelig får man hjælp, hvis man er lam (dette er ikke Nordkorea) ! Nogen mennesker kan man bare ikke behandle.

Det er da meget muligt, at Opis er blevet dårlig behandlet. Det er der mange der er. Hun er bare samtidig for doven til at skrive et brev med en klage i... eller en mail. Tilgengæld kan hun godt tage knark xD

:tnx: :gud:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
spiffeh skrev:

Hun kan kræve at komme i behandling?

Så vidt jeg kan se igennem indlæget, er det eneste hun mangler sin førtidspension og en advokat til at få hendes søn igen?(hvilket jeg godt forstår fra kommunens side, ikke ser som et forslag, så længe hun har angst for dagligdagsting men sagtens kan tage stoffer)

I følge loven har alle ret til behandling, men hvilken behandling?

Med mit kendskab til det sociale system, så lyder Opis historie ikke utroværdig. Det handler i øvrigt heller ikke kun om Opis, men også om hendes børn. Jeg kunne sagtens finde på at nægte behandling og selvmedicinere (det er ikke en opfordring!), hvis en eller anden middelmådig psykiater under pres kommer op med præparater eller doseringer der er helt hen i hegnet og som kun vil skade mig endnu mere.

Som jeg tidligere har skrevet, så arbejder man på psykiatriske skadestuer med begrebet produktion. Produktion er = udskrivelser. Det er ikke bare noget jeg påstår, da jeg selv har arbejdet indenfor psykiatrien. Vi har for mange indlagte, så nogen skal ud... Hvem skal det være? Du bliver ikke udskrevet efter kriteriet "rask" eller "bedring", men på om der er nogen der anses for mere syg end dig. Folk bliver altså udskrevet, selvom de ikke har fået den optimale behandling. Der er konstant overbelægning.

Begrebet produktionstal øger presset på personalet. Hvis man er "den gode behandler", der gerne vil gøre folk så raske som muligt, så hurtigt som muligt, så må man fravige "mindstemiddelsprincippet". Det vil kort sagt sige, at det gælder om hurtigst muligt at få banket nogle præparater i høj dosis på patienten også selvom de ikke er ordentligt diagnosticeret. Det siger sig selv, at man dermed uundgåeligt påfører nogle mennesker skadende og unødvendigt voldsomme bivirkninger og sidste ende et faldende produktionstal fordi patienterne bliver "svingdørspatienter" (eller stigende produktionstal, hvis man skynder sig at udskrive dem igen). Jeg kan nævne en lang række ret alvorlige fejl, eksempelvis lithium forgiftning med risiko for permanent skade af nyrerne og ugentlige besøg på hospitalet for at få renset blodet. Det pres personalet er udsat for medfører også at deres kommunikation, empatiske evner osv. kommer under pres. Der bliver ofte talt nedladende til patienterne og nogle af dem reagerer forståeligt nok med vold, hvorefter de skal på den lukkede og udsættes for tvang. Der er mange flere eksempler på elendig behandlig i DK.

Personalet bliver både slidt ned af pres fra ledelsen og fra frustrerede patienter. Det er blandt andet derfor folk ikke gider arbejde indenfor psykiatrien. Det samme kan i øvrigt siges om jobcentrene, hvor der også er personaleflugt fordi sagsbehandlerne føler sig nødsaget til at fravige etiske principper (og loven) for at beholde deres arbejde. Folk søger tit ind som sygeplejerske, socialrådgiver eller pædagog for at hjælpe mennesker, fordi de har en intention om at "gøre en forskel". Når de møder virkeligheden flygter mange fordi de ikke kan gøre alt det gode de gerne vil, rammerne er bare ikke til det.

Arbejdsforholdene stinker indenfor psykiatrien og det sociale system og her tør jeg godt generalisere, selvom jeg ved der er enkelte steder, hvor det foregår nogenlunde ordentligt.

Hjemløshed er ikke småting og det er konsekvensen for børnene heller ikke. Der opstår jo netop let en negativ spiral, der fører til menneskelig smerte der kunne reduceres og andre dårlige konsekvenser i form af mere kriminalitet, flere desperate mennesker og økonomiske omkostninger for samfundet.

I sidste ende handler det også om hvilket samfund vi skal leve i, og dermed om os selv.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Arpheus skrev:
Ja, du lyder også som om du har godt styr på dig selv og det hele og som om du kender det sociale system i hele dk ret indgående. Jeg undrer mig over alle de klagesager der er i Kbh. og de henstillinger jobcentrene får fra borgerrådgiveren i deres årsrapport, som jobcentrene ikke retter sig efter. Jeg undrer mig også over den fornyligt offentliggjorte undersøgelse, der viste, at sagsbehandlere over hele landet føler sig nødsaget til at bryde loven i deres arbejde.

Hvis det hele bare er psykisk mindfuck (hvad jeg i grunden giver dig ret i) så synes jeg du skal få dig et arbejde, tage dig sammen og få styr på kemikalierne i din hjerne, så du ikke nasser på det sociale system i DK...

http://www.existence.dk/socialraadgiver.htm - Jeg googlede "sagsbehandlere føler sig nødsaget til at bryde loven i deres arbejde"

Så du har vel et andet link med det du siger med den undersøgelse der :)

opis skrev:
Klage systemet er noget lort. Man skal klage til den samme som sidder og træffer beslutninger. Sidst da jeg var godt i gang med klagerne, fik jeg at vide at så måtte de heller begynde at kikke på min datter også. Så hvis man holder af sine børn, så holder man alså op med at klage. Jeg holder meget af mine børn og vil hellere at det går ud over mig end mine børn, de har lidt nok og gør det stadig, men bedre at hun i det mindste har sin far end slet ingen. Systemet straffer en for at klage og er man alene så er det begrænset hvad de kan gøre, men har du børn så kan man virkelig blive presset af systemet.

Nej man klager så ikke til den samme som sidder og træffer den første afgørelse i sagen - man klager til det socialenævn http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=829

Det lyder til at det system som rykker dig rundt har fordelen ved at du har været i det så længe uden at sætte dig ind i hvad det egentligt er du eksisterer under. Det er det samme når man har et arbejde, så sætter man sig ind i sikkerhedsregler osv - det er noget man bare gør - fordi det er nærmest det ansvar man har over for sig selv - verdenen er ikke et flinkt sted og folk der har den indstilling, at verdenen er det og som ligger på bunden af samfundet, bliver kørt over og det synd, men derfor det stadigvæk en realitet. Men det lyder da slet ikke til du har klaget - forresten så er der en klagevejledning med i hvert brev fra kommunen og vil da næsten vædde med jeg har en fra aalborg kommune dateret engang i december 2008 til at ligge - den kan scannes ind hvis det er der er flere problemer med at klage - men du har modtaget den i hver eneste afgørelse du har modtaget om det har været et afslag eller ej.

opis skrev:
Du undrer dig over mange ting og det kan jeg godt forstå at du gør, for du har ikke forstået ret meget af hvordan tingene hænger sammen når man har angst. Så du må fortsætte med at undre dig over at jeg kan ting når jeg er bottet af og ikke kan når jeg er klar i hovedet.

Mails og så videre duer ikke for de svarer ikke på dem men indkalder til et møde, så er jeg lige vidt.

Ved jeg ikke noget om angst? Ok - nogle gange går jeg ikke ud i byen alene, medmindre jeg er helt krudtet af på enten benzodiazepiner, ketamin eller en kombination af diverse stimulanser og psykedelikas. Når jeg så ikke render og er krudtet af hele tiden, men bare er hashskæv (som jeg er ved at stoppe med) så går jeg helst ikke udenfor uden at have min bror eller et andet familiemedlem med - eller en flok venner. Nogle gange kan jeg godt - men der skal jeg også tvinge mig afsted - styre mine tanker udenom hvad jeg tænker andre tænker - selvom de ikke kender mig, har jeg konstant den fornemmelse af at de kan se lige igennem mig og se hvilken narkotisk bums jeg er, hvor meget talent og hjerne jeg har spildt på at blæse mig selv ud i andre dimensioner - de kan se hvor fuckedup mit indre er fordi jeg føler det lyser ud af mig - er hele tiden nervøs for at støde fremmede mennesker - så undgår helst for meget kontakt de første mange gange jeg møder et nyt menneske, indtil jeg er helt sikker på personen, så tør jeg snakke med denne - medmindre jeg er helt skudt af..... Så opis lad være med at antage jeg ikke ved hvordan det er at være angst og være lidt fobisk socialt når det situationen og omgivelserne er helt nye for mig - medmindre jeg er helt krudtet af, fordi så kan jeg undskylde alt med at jeg er blæst.

opis skrev:
Ej heler kan jeg møde op på komunene bottet af, da det bliver stemplet og ikke forstået. Jeg har ikke brug for at forklare dem nogetsomhels, der er papirer på det hele, men de væljer selv hvilkne papirer de føljer eller ikke gør. Jeg har sågar haft min læge med til et møde, for at fortælle dem at jeg ikke havede et misbrug ,men at den morfin jeg fik var en del af behandlingen og at han ikke havde opfattelse af at jeg havde noget misbrug, men at jeg var gang i selvbehandling og han kunne ikke give en bedre behandling.
Alligevel blev jeg stemplet som narkoman og bedt om at hendvende mig til et behandlings center der ikke ville indlægge mig da de heller ikke kunne se noget misbrug da jeg fortalte om hvordan jeg brugte morfinen og den fede.

Jo du kan godt møde op på kommunen helt bottet af - har flere jeg kender gjort og sjovt nok så får de sgu hjælp - men de ryger også på afvænning og nogle af dem direkte på behandlingshjem - de får deres hjælp på betingelse af de følger "programmet" og bliver clean - dette "program" koster penge, som kommunen også betaler - derfor det fair de forlanger man følger det - ligesom at man følger en arbejdsgivers ordrer på en arbejdsplads - ellers bliver man jo fyret ikke?

Morfin og hash? Min mor har været på morfin de sidste 18 år - fuldstændig brændt af junkiestyle - oveni det drak og røg hun fede et par gange om ugen de første 9-10 år. Hun har altid kunne få sin bistand - selvom hun er misbruger - pillerne får hun imod smerter fra lægen af - altså de er ordineret på recept du ved - lægen har også sagt det her til kommunen (forresten så har kommunen indsigt i dine lægepapirer så du behøver ikke slæbe ham med, min ringer de bare til og så snakker de lidt og han sender de nødvendige papirer når landet ligger sådan)
Kommunen har ovenikøbet en lægekonsulent som sidder og kigger de her papirer igennem for at bedømme hvad der skal gøres - mener at denne person også har medicinskudannelse af en eller anden art - og udfra hvad din læge siger - der kan han bedømme hvad kommunen kan tage af skridt for hjælpe klienten. Hvis klienten siger nej til disse ting, er det ligesom at en ansat siger nej til at ville udføre noget arbejde som skal udføres - ud af vagten.

opis skrev:
Jeg har papirer på at det ikke er mig der har skyld i min søns problemer. Papirer på at han har taget skade af den adskillelse de har udsat ham for. Men de gælder ikke i deres øjne, de henviser bare til gamle papirer en komplet rødstrømpehippi uden kopetancer har lavet på familjen.
Hendes raporter er fyldt med fejl og antagelser hun ikke må lave. Hun har dømt os ud fra hendes moral og har ingen grundlag for de udtaleser hun har lavet andet end hendes egen sippethed og vildledende oplysninger.

Jamen engang var der en spade af en sagsbehandler der skrev i min journal at jeg var amfetamin-stik-narkoman - det dømte hun ud fra at jeg havde sagt til en samtale at "jeg experimentere med stoffer på samme måde som mange andre fornuftige unge mennesker gør i min alder, men misbruger er jeg ikke"
Det stod i min journal i mange år og kommunen havde konstant en modvilje imod mig jeg ikke kunne forstå - indtil jeg bad om agtindsigt og opdagede de troede jeg var junkie - klagede totalt over det - sagsbehandleren blev fyret (men blev desværre ansat i en anden kommune) og fejlen i journalen blev rettet.

Så du beder dem simpelthen om at se på sagen igen, så genbehandler de - men opis - de kan ikke dømme noget i dag på hvordan det var dengang - og det eneste de ser den dag idag - er åbenbart det som den "rødstrømpehippie" har skrevet dengang. Så lang tid de kan se at fortiden stemmer overens med nutiden, hvorfor skulle de så tro at fejlen dengang var en fejl? Jeg kunne jo sagtens bevise for både misbrugskonsulenter, flere sagsbehandlere og diverse andre kommunalefuckhoveder at jeg overhovedet ikke mindede om noget der havde med en narkoman at gøre - det samme kunne de finde ud af ved at spørge familie og venner - så mit blev slettet - landet er ens for alle - det eneste jeg gjorde var at skrive en klage til det sociale nævn - hvilket jeg overhovedet ikke tror på du nogensinde har gjort - argumenterbart fordi
opis skrev:
Klage systemet er noget lort. Man skal klage til den samme som sidder og træffer beslutninger.
.

opis skrev:
De gange jeg har haft mine papirer med har de ikke engang gidet at kikke på dem, med begrundelse af .. ja de viste nok godt hvad var galt med mig og behøvede ikke flere papirer da de ikke havde tid til at læse dem. De blev direkte sure over at jeg antydede at der var noget de havde misforstået og bagefter stoppede de den socialpædagoiske friplads jeg havde til ungerne. Da jeg klagede og fik ret, stoppede de min kontanthjælp i stedenfor og det tog mig 2 måneder inden jeg kunne få ret i at jeg var berettiget til kontanthjælp. Så stoppede de min ansøgning om at komme på observation på et familjested, men da var jeg færdig med at klage of samtidtig fik jeg at vide at de blev nødt til at kikke på min datter hvis jeg fortsatte med at klage over alt.

Jamen du ber lige om at få indsigt i din sag - så får du hele udskriften med samtlige afgørelser der er lavet - du sortere dem fra hvor du mener de har snydt dig - sender det til det sociale nævn - slut prut finale opis - det der havde de aldrig gjort ved mig og de prøvede - de tog min hjælp i 2 måneder - 2 måneder som jeg fik udbetalt sammen med den 3 måned. Så altså tror stadigvæk ikke på dig - jeg har været i systemt siden jeg var 18 og har kun 3-4 år udenfor det i alt - kender det fucking lorte system ud og ind fordi bruger tiden på at lære det at kende hver gang de laver om på det. Måske du skulle droppe at stene rundt i din hybel og sætte dig ned og læse lidt om loven istedet for læse om narko og måske bruge lidt tid på at skrive nogle mails istedet for at sidde her og skrive om narko.... hvilket minder mig om.... nej minder mig egentligt ikke om noget.

opis skrev:
Her i dag er det min søsters fødelsdag og jeg har været ude og besøge hende. Nu er de andre taget ud og bowle og jeg er blevet kørt hjem da jeg ikke kan gå sådanne steder. Det er ikke fedt altid at blive holdt udenfor hver gang familjen skal noget sammen, men det er betingelserne for mig, så længe jeg har det sådan. Mens de andre har det sjovt sammen sidder jeg hjemme og tuder over at jeg ikke kan være med og sammen med dem. Det er sku da ike sjovt og ej heller for sjov at jeg ikke kan tage sådanne steder hen. Det er det værste ved det her, at man ikke kan være sammen med dem man holder af og det meste af tiden sidder alene og ensom tilbage. Jeg ville så gerne at jeg kunne tage med dem, men det kan jeg ikke og det ville ende med at ødelægge min søsters dag, da jeg ville ende med at få angstanfald og de skulle til at passe på mig og få mig hjem midt i det hele. det er ikke noget jeg væljer at have det sådan. Hvis valget var mit, tog jeg med og havde det pissesjovt sammen med min familje, men vajlet er ikke mit længer, jeg er blevet for syg til at styre angsten, den styrer mig. Det er det jeg skal have hjælp til, at få kontrollen igen, for jeg kan ikke gøre det selv og det bliver ikke bedre af sig selv.

AHA - jamen ok - hvad er forskellen på at mødes med en flok ukendte unge mennesker ude i en skov midt om fucking natten i et par døgn og brænde hjerne af og så tage med din familie som du kender ud at bowle? Nåååh du kan få lov at være blæst ude i skoven med de ukendte unge mennesker.......
Kan også godt linke til topicet opis, men det gider jeg ikke.

opis skrev:
At jeg kan forklare mig skyldes at jeg har gjort det igen og igen og igen, overfor folk som dig der ikke fatter en papand af hvad folk som mig må igennem, det er øvelse og gentagelse og at jeg har en stor viden omkring hvordan tingene efterhånden hænger sammen. For godt nok har jeg ikke fået meget ud af systemet men jeg har lært meget om mig selv og systemet gennem de sidste 6 år. Jeg har haft en masse tid til mig selv og mine tanker, for jeg har bare siddet og siddet. Jeg har brugt tiden til at søge inde i mig selv og se hvem jeg er som person og lære mig selv at kende. Samt har jeg brugt nettet en hel del for at finde ud af hvad jeg fejler og jeg har snakket med en masse kloge folk der ved hvad de snakker om. Derfor kan jeg også efterhånden svare på alt og intet omkring migselv og jeg har temmelig meget styr på det når jeg er alene og bare mig selv og mit tastatur. Jeg har skrevet side op og ned omkring mig selv og hvordan det hænger sammen for mig og min familje, men de gider ikke at læse det og er ligeglade for jeg har jo ikke forstand på den slags.....

Folk som dig - folk som mig... hvad helvede snakker du om - nu begynder jeg at føle mig sådan lidt angrebet af hvad du skriver... Jeg har det selv pisse ad helvede til 80% af tiden - ellers sover jeg. Kan ryge mig pissehamrende skæv, grine og hygge mig en hel aften med venner og familie - men når natten kommer og det er slut - søvnen kalder og mit sind er alene - så alt det gode vender sig til rent mareridt - mindfuck og tankemylder - så hvis jeg ikke er så udmattet jeg bare sover - så holder jeg mig vågen indtil jeg rammer det punkt - krydrer timerne med at dreje lyd sammen, game og lave stringart - men når jeg sover - så er jeg lykkelig - men det kun fordi jeg har en fed kontrol over mine drømme - en kontrol som jeg mistede sidste år, men der ramlede alt også for mig - når man har så lidt man giver værdi - så skal man ikke miste meget af det - før det smadrer alt.

Du har brugt nettet til at finde ud af hvad du fejlede - jamen opis det kan du ikke - ikke engang verdens bedste psykolog (hvis sådan en fandtes) ville kunne stille sin egen diagnose - alle mennesker har en lille hypokonder i maven når det gælder psykiske lidelser, især hvis i forvejen har det skidt og leder efter grunden - mange symptomer kan komme rent psykosomatisk og derfor skal man aldrig prøve at stille sin egen diagnose - man kan tage de tests der er rundt omkring og se om de råder en til at søge hjælp - men at begynde at læse om sygdomme kan skabe symptomer, som ikke er der, i en hjerne der er kemisk ud af balance.

Og ja uanset hvad du har læst på nettet - så kan du ikke behandle dig egen sag ej heller være din egen psykolog - slet ikke når du er så smadret oveni kasketten som du giver udtryk for.

Nu til den del hvor du støder mig:

1: Jeg har kommet sammen med en skitzofren pige som led/lider totalt meget af socialfobi
2: Jeg mistede en kammerat da jeg var 17 fordi han pludselig også var en gay-mo-fo som hedder jack (har ikke noget imod bøsser, bare de ikke er nærgående og jack er MEGET nærgående)
3: Har en anden kammerat der er skitzofren og deraf lider af seriøse vrangforestillinger - han ryger ud og ind af den lukkede konstant (afd 6 i ålborg) de har haft ham igennem 1000 forskellige ting - men hans penge har de aldrig taget.
4: Jeg har en bipolar moster som ovenihatten har ocd og diverse fobier
5: Har en kammerat som er psykotisk med sociopate træk, uden piller i 3 dage og han er klar til at dræbe - sjovt nok får han også sine penge.
6: Har endnu en kammerat der lider af depression pga kronisk sygdom der forhindrer ham i at vokse - han ryger fed hver dag - har et lille barn - sammen med sin kæreste - men han får sine penge - selvom han ryger den fede - fordi lægen siger det er ok.
7: En friend of a friend ryger fede konstant pga det der schlerose noget der, det må han også godt - han får sine penge fordi lægen siger den er ok.
8: Min eks har en veninde som ryger fede oveni hendes antipsykotisk og angstdæmpende medicin og hendes læger ved det, kommunen ved det og hun er så social fobisk at hun til tider ikke kan gå udenfor en dør som dig - hun kan stå og ryste - løbe skrigende ud af den lokale høker med tårer i øjnene over ingenting - hun er bange for alle nye mennesker og sad og kiggede ned i gulvet de første mange gange jeg prøvede at snakke til hende. Forresten hun får også sine penge af kommunen hver den første.

SÅ nej opis - du har ikke en skid ide om hvordan jeg ved folk som dig har det............. jeg ved præcis hvordan det er at være fucked up i skallen - hvordan det er at føle sig på bunden når man står på toppen - så luk røven med dit selvmedlidenhedspis - efterhånden stinker det så meget at jeg står og hopper på den røde BS knap.

Spiffeh skrev:
... Nu er det altså Danmark vi bor i. Jeg tror ikke på at kommunen handler på den måde du siger.
Men så find dig en ny sagsbehandler? find dig en advokat? du har masser af andre muligheder end at sidde og fede den på din sofa, fordi du er utilfreds med nogen småting. - Du får det ikke bedre på den måde.

Jeg er vist ikke alene kan jeg se.

arpheus skrev:
På hvilken baggrund udtaler du dig? Har du en særlig viden om det sociale system i DK, som kan oplyse os andre?

Der er adskillige sager hver dag, hvor kommuner handler mod loven og på "mavefornemmelser". Hvis du vil ha uvildige eksempler på de kritikpunkter som opis fremfører angående sagsbehandling, så kan du ringe til borgerrådgiveren i kbh's kommune. Det er en offentlig instans der netop har som opgave at holde øje med sagsbehandlingen, en slags ombudsmand. Du vil selvfølgelig kun få eksempler fra København, men de er ikke enestående.

Du skal vist ikke snakke - du har da slet ingen indsigt i hvordan det sociale system fungerer - men du kan jo komme med nogle links - tror sgu ikke på man kan ringe et sted hen og så bare få sådanne oplysninger om hvordan diverse mennekser bliver behandler og alle mulige skrækhistorier - men hey du har vel et telefon nummer - fordi så ringer jeg sgu lige et smut imorgen - bare for at se om jeg også skal hoppe på den røde BS knap her - hvilken jeg desværre har på fornemmelsen jeg skal. Men håber det da ikke - men damn en fed kilde for forside stof til BT og EB - undrer mig de ikke bruger den noget mere - elendighed sælger totalt godt.............. :roll:

Lizardman: Du lyder jo helt fornuftig for IMO engangs skyld - fedt der - men du har ret - når man er smeltet i overetagen kan de hjælpe en et stykke resten af vejen må man selv prøve at gå og hvis man skvatter - kan man altid søge deres hjælp igen - har været der 5 gange nu - skvatter hver eneste gang og hver eneste gang der kan jeg komme kravelende ind som den største bums og så rejser de mig op - det ikke altid det lige sjovt det de gør ved en, men det betaler maden på bordet og jeg hader at sulte.

Ikke at man kommer til at føle sig det vilde værd af det - men man overlever og kan selv rejse sig helt op - der er mange mennesker på røven og hvis de skulle holde hver evige eneste enes hånd hele vejen til villaen på strandvejen, jamen så ville det jo se endnu mere slemt ud end det gør nu.

JEL: Hvorfor går du altid i ekstremerne? Vi sidder og snakker psykiske problemer og det sociale system i danmark - så snakker du om hvis man nu blev lam - altså for helvede - de bliver jo hjulpet og har endda deres egen "sub-kultur" handicap OL osv - er du helt vågen hver dag eller følger du slet ikke med - det der argument var da mere hullet end en si som er gået i stykker. Godt du ikke er fisker fordi så havde du da lige fanget en and der.

Arpheus: Du kan da også blive ved med at lukke det der som du lukker ud, ud. LOL

Har du nogle kilder på alt det, indtil kilderne er der, BS du lukker ud?

Fordi ellers så vil jeg lige hyre halvdelen af melbournes hardstyle freaks til at voldshuffle på den enorme BS knap jeg har fået lavet.

Fordi det er fandme da sjovt jeg lige kan nævne 8 tilfælde hvor det går godt. Kan nævne flere men der ved jeg ikke præcis hvad de lider af - så derfor vil de ikke være holdbare som argumenter.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Arpheus skrev:
Ja, du lyder også som om du har godt styr på dig selv og det hele og som om du kender det sociale system i hele dk ret indgående. Jeg undrer mig over alle de klagesager der er i Kbh. og de henstillinger jobcentrene får fra borgerrådgiveren i deres årsrapport, som jobcentrene ikke retter sig efter. Jeg undrer mig også over den fornyligt offentliggjorte undersøgelse, der viste, at sagsbehandlere over hele landet føler sig nødsaget til at bryde loven i deres arbejde.

Hvis det hele bare er psykisk mindfuck (hvad jeg i grunden giver dig ret i) så synes jeg du skal få dig et arbejde, tage dig sammen og få styr på kemikalierne i din hjerne, så du ikke nasser på det sociale system i DK...

http://www.existence.dk/socialraadgiver.htm - Jeg googlede "sagsbehandlere føler sig nødsaget til at bryde loven i deres arbejde"

Så du har vel et andet link med det du siger med den undersøgelse der :)

opis skrev:
Klage systemet er noget lort. Man skal klage til den samme som sidder og træffer beslutninger. Sidst da jeg var godt i gang med klagerne, fik jeg at vide at så måtte de heller begynde at kikke på min datter også. Så hvis man holder af sine børn, så holder man alså op med at klage. Jeg holder meget af mine børn og vil hellere at det går ud over mig end mine børn, de har lidt nok og gør det stadig, men bedre at hun i det mindste har sin far end slet ingen. Systemet straffer en for at klage og er man alene så er det begrænset hvad de kan gøre, men har du børn så kan man virkelig blive presset af systemet.

Nej man klager så ikke til den samme som sidder og træffer den første afgørelse i sagen - man klager til det socialenævn http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=829

Det lyder til at det system som rykker dig rundt har fordelen ved at du har været i det så længe uden at sætte dig ind i hvad det egentligt er du eksisterer under. Det er det samme når man har et arbejde, så sætter man sig ind i sikkerhedsregler osv - det er noget man bare gør - fordi det er nærmest det ansvar man har over for sig selv - verdenen er ikke et flinkt sted og folk der har den indstilling, at verdenen er det og som ligger på bunden af samfundet, bliver kørt over og det synd, men derfor det stadigvæk en realitet. Men det lyder da slet ikke til du har klaget - forresten så er der en klagevejledning med i hvert brev fra kommunen og vil da næsten vædde med jeg har en fra aalborg kommune dateret engang i december 2008 til at ligge - den kan scannes ind hvis det er der er flere problemer med at klage - men du har modtaget den i hver eneste afgørelse du har modtaget om det har været et afslag eller ej.

opis skrev:
Du undrer dig over mange ting og det kan jeg godt forstå at du gør, for du har ikke forstået ret meget af hvordan tingene hænger sammen når man har angst. Så du må fortsætte med at undre dig over at jeg kan ting når jeg er bottet af og ikke kan når jeg er klar i hovedet.

Mails og så videre duer ikke for de svarer ikke på dem men indkalder til et møde, så er jeg lige vidt.

Ved jeg ikke noget om angst? Ok - nogle gange går jeg ikke ud i byen alene, medmindre jeg er helt krudtet af på enten benzodiazepiner, ketamin eller en kombination af diverse stimulanser og psykedelikas. Når jeg så ikke render og er krudtet af hele tiden, men bare er hashskæv (som jeg er ved at stoppe med) så går jeg helst ikke udenfor uden at have min bror eller et andet familiemedlem med - eller en flok venner. Nogle gange kan jeg godt - men der skal jeg også tvinge mig afsted - styre mine tanker udenom hvad jeg tænker andre tænker - selvom de ikke kender mig, har jeg konstant den fornemmelse af at de kan se lige igennem mig og se hvilken narkotisk bums jeg er, hvor meget talent og hjerne jeg har spildt på at blæse mig selv ud i andre dimensioner - de kan se hvor fuckedup mit indre er fordi jeg føler det lyser ud af mig - er hele tiden nervøs for at støde fremmede mennesker - så undgår helst for meget kontakt de første mange gange jeg møder et nyt menneske, indtil jeg er helt sikker på personen, så tør jeg snakke med denne - medmindre jeg er helt skudt af..... Så opis lad være med at antage jeg ikke ved hvordan det er at være angst og være lidt fobisk socialt når det situationen og omgivelserne er helt nye for mig - medmindre jeg er helt krudtet af, fordi så kan jeg undskylde alt med at jeg er blæst.

opis skrev:
Ej heler kan jeg møde op på komunene bottet af, da det bliver stemplet og ikke forstået. Jeg har ikke brug for at forklare dem nogetsomhels, der er papirer på det hele, men de væljer selv hvilkne papirer de føljer eller ikke gør. Jeg har sågar haft min læge med til et møde, for at fortælle dem at jeg ikke havede et misbrug ,men at den morfin jeg fik var en del af behandlingen og at han ikke havde opfattelse af at jeg havde noget misbrug, men at jeg var gang i selvbehandling og han kunne ikke give en bedre behandling.
Alligevel blev jeg stemplet som narkoman og bedt om at hendvende mig til et behandlings center der ikke ville indlægge mig da de heller ikke kunne se noget misbrug da jeg fortalte om hvordan jeg brugte morfinen og den fede.

Jo du kan godt møde op på kommunen helt bottet af - har flere jeg kender gjort og sjovt nok så får de sgu hjælp - men de ryger også på afvænning og nogle af dem direkte på behandlingshjem - de får deres hjælp på betingelse af de følger "programmet" og bliver clean - dette "program" koster penge, som kommunen også betaler - derfor det fair de forlanger man følger det - ligesom at man følger en arbejdsgivers ordrer på en arbejdsplads - ellers bliver man jo fyret ikke?

Morfin og hash? Min mor har været på morfin de sidste 18 år - fuldstændig brændt af junkiestyle - oveni det drak og røg hun fede et par gange om ugen de første 9-10 år. Hun har altid kunne få sin bistand - selvom hun er misbruger - pillerne får hun imod smerter fra lægen af - altså de er ordineret på recept du ved - lægen har også sagt det her til kommunen (forresten så har kommunen indsigt i dine lægepapirer så du behøver ikke slæbe ham med, min ringer de bare til og så snakker de lidt og han sender de nødvendige papirer når landet ligger sådan)
Kommunen har ovenikøbet en lægekonsulent som sidder og kigger de her papirer igennem for at bedømme hvad der skal gøres - mener at denne person også har medicinskudannelse af en eller anden art - og udfra hvad din læge siger - der kan han bedømme hvad kommunen kan tage af skridt for hjælpe klienten. Hvis klienten siger nej til disse ting, er det ligesom at en ansat siger nej til at ville udføre noget arbejde som skal udføres - ud af vagten.

opis skrev:
Jeg har papirer på at det ikke er mig der har skyld i min søns problemer. Papirer på at han har taget skade af den adskillelse de har udsat ham for. Men de gælder ikke i deres øjne, de henviser bare til gamle papirer en komplet rødstrømpehippi uden kopetancer har lavet på familjen.
Hendes raporter er fyldt med fejl og antagelser hun ikke må lave. Hun har dømt os ud fra hendes moral og har ingen grundlag for de udtaleser hun har lavet andet end hendes egen sippethed og vildledende oplysninger.

Jamen engang var der en spade af en sagsbehandler der skrev i min journal at jeg var amfetamin-stik-narkoman - det dømte hun ud fra at jeg havde sagt til en samtale at "jeg experimentere med stoffer på samme måde som mange andre fornuftige unge mennesker gør i min alder, men misbruger er jeg ikke"
Det stod i min journal i mange år og kommunen havde konstant en modvilje imod mig jeg ikke kunne forstå - indtil jeg bad om agtindsigt og opdagede de troede jeg var junkie - klagede totalt over det - sagsbehandleren blev fyret (men blev desværre ansat i en anden kommune) og fejlen i journalen blev rettet.

Så du beder dem simpelthen om at se på sagen igen, så genbehandler de - men opis - de kan ikke dømme noget i dag på hvordan det var dengang - og det eneste de ser den dag idag - er åbenbart det som den "rødstrømpehippie" har skrevet dengang. Så lang tid de kan se at fortiden stemmer overens med nutiden, hvorfor skulle de så tro at fejlen dengang var en fejl? Jeg kunne jo sagtens bevise for både misbrugskonsulenter, flere sagsbehandlere og diverse andre kommunalefuckhoveder at jeg overhovedet ikke mindede om noget der havde med en narkoman at gøre - det samme kunne de finde ud af ved at spørge familie og venner - så mit blev slettet - landet er ens for alle - det eneste jeg gjorde var at skrive en klage til det sociale nævn - hvilket jeg overhovedet ikke tror på du nogensinde har gjort - argumenterbart fordi
opis skrev:
Klage systemet er noget lort. Man skal klage til den samme som sidder og træffer beslutninger.
.

opis skrev:
De gange jeg har haft mine papirer med har de ikke engang gidet at kikke på dem, med begrundelse af .. ja de viste nok godt hvad var galt med mig og behøvede ikke flere papirer da de ikke havde tid til at læse dem. De blev direkte sure over at jeg antydede at der var noget de havde misforstået og bagefter stoppede de den socialpædagoiske friplads jeg havde til ungerne. Da jeg klagede og fik ret, stoppede de min kontanthjælp i stedenfor og det tog mig 2 måneder inden jeg kunne få ret i at jeg var berettiget til kontanthjælp. Så stoppede de min ansøgning om at komme på observation på et familjested, men da var jeg færdig med at klage of samtidtig fik jeg at vide at de blev nødt til at kikke på min datter hvis jeg fortsatte med at klage over alt.

Jamen du ber lige om at få indsigt i din sag - så får du hele udskriften med samtlige afgørelser der er lavet - du sortere dem fra hvor du mener de har snydt dig - sender det til det sociale nævn - slut prut finale opis - det der havde de aldrig gjort ved mig og de prøvede - de tog min hjælp i 2 måneder - 2 måneder som jeg fik udbetalt sammen med den 3 måned. Så altså tror stadigvæk ikke på dig - jeg har været i systemt siden jeg var 18 og har kun 3-4 år udenfor det i alt - kender det fucking lorte system ud og ind fordi bruger tiden på at lære det at kende hver gang de laver om på det. Måske du skulle droppe at stene rundt i din hybel og sætte dig ned og læse lidt om loven istedet for læse om narko og måske bruge lidt tid på at skrive nogle mails istedet for at sidde her og skrive om narko.... hvilket minder mig om.... nej minder mig egentligt ikke om noget.

opis skrev:
Her i dag er det min søsters fødelsdag og jeg har været ude og besøge hende. Nu er de andre taget ud og bowle og jeg er blevet kørt hjem da jeg ikke kan gå sådanne steder. Det er ikke fedt altid at blive holdt udenfor hver gang familjen skal noget sammen, men det er betingelserne for mig, så længe jeg har det sådan. Mens de andre har det sjovt sammen sidder jeg hjemme og tuder over at jeg ikke kan være med og sammen med dem. Det er sku da ike sjovt og ej heller for sjov at jeg ikke kan tage sådanne steder hen. Det er det værste ved det her, at man ikke kan være sammen med dem man holder af og det meste af tiden sidder alene og ensom tilbage. Jeg ville så gerne at jeg kunne tage med dem, men det kan jeg ikke og det ville ende med at ødelægge min søsters dag, da jeg ville ende med at få angstanfald og de skulle til at passe på mig og få mig hjem midt i det hele. det er ikke noget jeg væljer at have det sådan. Hvis valget var mit, tog jeg med og havde det pissesjovt sammen med min familje, men vajlet er ikke mit længer, jeg er blevet for syg til at styre angsten, den styrer mig. Det er det jeg skal have hjælp til, at få kontrollen igen, for jeg kan ikke gøre det selv og det bliver ikke bedre af sig selv.

AHA - jamen ok - hvad er forskellen på at mødes med en flok ukendte unge mennesker ude i en skov midt om fucking natten i et par døgn og brænde hjerne af og så tage med din familie som du kender ud at bowle? Nåååh du kan få lov at være blæst ude i skoven med de ukendte unge mennesker.......
Kan også godt linke til topicet opis, men det gider jeg ikke.

opis skrev:
At jeg kan forklare mig skyldes at jeg har gjort det igen og igen og igen, overfor folk som dig der ikke fatter en papand af hvad folk som mig må igennem, det er øvelse og gentagelse og at jeg har en stor viden omkring hvordan tingene efterhånden hænger sammen. For godt nok har jeg ikke fået meget ud af systemet men jeg har lært meget om mig selv og systemet gennem de sidste 6 år. Jeg har haft en masse tid til mig selv og mine tanker, for jeg har bare siddet og siddet. Jeg har brugt tiden til at søge inde i mig selv og se hvem jeg er som person og lære mig selv at kende. Samt har jeg brugt nettet en hel del for at finde ud af hvad jeg fejler og jeg har snakket med en masse kloge folk der ved hvad de snakker om. Derfor kan jeg også efterhånden svare på alt og intet omkring migselv og jeg har temmelig meget styr på det når jeg er alene og bare mig selv og mit tastatur. Jeg har skrevet side op og ned omkring mig selv og hvordan det hænger sammen for mig og min familje, men de gider ikke at læse det og er ligeglade for jeg har jo ikke forstand på den slags.....

Folk som dig - folk som mig... hvad helvede snakker du om - nu begynder jeg at føle mig sådan lidt angrebet af hvad du skriver... Jeg har det selv pisse ad helvede til 80% af tiden - ellers sover jeg. Kan ryge mig pissehamrende skæv, grine og hygge mig en hel aften med venner og familie - men når natten kommer og det er slut - søvnen kalder og mit sind er alene - så alt det gode vender sig til rent mareridt - mindfuck og tankemylder - så hvis jeg ikke er så udmattet jeg bare sover - så holder jeg mig vågen indtil jeg rammer det punkt - krydrer timerne med at dreje lyd sammen, game og lave stringart - men når jeg sover - så er jeg lykkelig - men det kun fordi jeg har en fed kontrol over mine drømme - en kontrol som jeg mistede sidste år, men der ramlede alt også for mig - når man har så lidt man giver værdi - så skal man ikke miste meget af det - før det smadrer alt.

Du har brugt nettet til at finde ud af hvad du fejlede - jamen opis det kan du ikke - ikke engang verdens bedste psykolog (hvis sådan en fandtes) ville kunne stille sin egen diagnose - alle mennesker har en lille hypokonder i maven når det gælder psykiske lidelser, især hvis i forvejen har det skidt og leder efter grunden - mange symptomer kan komme rent psykosomatisk og derfor skal man aldrig prøve at stille sin egen diagnose - man kan tage de tests der er rundt omkring og se om de råder en til at søge hjælp - men at begynde at læse om sygdomme kan skabe symptomer, som ikke er der, i en hjerne der er kemisk ud af balance.

Og ja uanset hvad du har læst på nettet - så kan du ikke behandle dig egen sag ej heller være din egen psykolog - slet ikke når du er så smadret oveni kasketten som du giver udtryk for.

Nu til den del hvor du støder mig:

1: Jeg har kommet sammen med en skitzofren pige som led/lider totalt meget af socialfobi
2: Jeg mistede en kammerat da jeg var 17 fordi han pludselig også var en gay-mo-fo som hedder jack (har ikke noget imod bøsser, bare de ikke er nærgående og jack er MEGET nærgående)
3: Har en anden kammerat der er skitzofren og deraf lider af seriøse vrangforestillinger - han ryger ud og ind af den lukkede konstant (afd 6 i ålborg) de har haft ham igennem 1000 forskellige ting - men hans penge har de aldrig taget.
4: Jeg har en bipolar moster som ovenihatten har ocd og diverse fobier
5: Har en kammerat som er psykotisk med sociopate træk, uden piller i 3 dage og han er klar til at dræbe - sjovt nok får han også sine penge.
6: Har endnu en kammerat der lider af depression pga kronisk sygdom der forhindrer ham i at vokse - han ryger fed hver dag - har et lille barn - sammen med sin kæreste - men han får sine penge - selvom han ryger den fede - fordi lægen siger det er ok.
7: En friend of a friend ryger fede konstant pga det der schlerose noget der, det må han også godt - han får sine penge fordi lægen siger den er ok.
8: Min eks har en veninde som ryger fede oveni hendes antipsykotisk og angstdæmpende medicin og hendes læger ved det, kommunen ved det og hun er så social fobisk at hun til tider ikke kan gå udenfor en dør som dig - hun kan stå og ryste - løbe skrigende ud af den lokale høker med tårer i øjnene over ingenting - hun er bange for alle nye mennesker og sad og kiggede ned i gulvet de første mange gange jeg prøvede at snakke til hende. Forresten hun får også sine penge af kommunen hver den første.

SÅ nej opis - du har ikke en skid ide om hvordan jeg ved folk som dig har det............. jeg ved præcis hvordan det er at være fucked up i skallen - hvordan det er at føle sig på bunden når man står på toppen - så luk røven med dit selvmedlidenhedspis - efterhånden stinker det så meget at jeg står og hopper på den røde BS knap.

Spiffeh skrev:
... Nu er det altså Danmark vi bor i. Jeg tror ikke på at kommunen handler på den måde du siger.
Men så find dig en ny sagsbehandler? find dig en advokat? du har masser af andre muligheder end at sidde og fede den på din sofa, fordi du er utilfreds med nogen småting. - Du får det ikke bedre på den måde.

Jeg er vist ikke alene kan jeg se.

arpheus skrev:
På hvilken baggrund udtaler du dig? Har du en særlig viden om det sociale system i DK, som kan oplyse os andre?

Der er adskillige sager hver dag, hvor kommuner handler mod loven og på "mavefornemmelser". Hvis du vil ha uvildige eksempler på de kritikpunkter som opis fremfører angående sagsbehandling, så kan du ringe til borgerrådgiveren i kbh's kommune. Det er en offentlig instans der netop har som opgave at holde øje med sagsbehandlingen, en slags ombudsmand. Du vil selvfølgelig kun få eksempler fra København, men de er ikke enestående.

Du skal vist ikke snakke - du har da slet ingen indsigt i hvordan det sociale system fungerer - men du kan jo komme med nogle links - tror sgu ikke på man kan ringe et sted hen og så bare få sådanne oplysninger om hvordan diverse mennekser bliver behandler og alle mulige skrækhistorier - men hey du har vel et telefon nummer - fordi så ringer jeg sgu lige et smut imorgen - bare for at se om jeg også skal hoppe på den røde BS knap her - hvilken jeg desværre har på fornemmelsen jeg skal. Men håber det da ikke - men damn en fed kilde for forside stof til BT og EB - undrer mig de ikke bruger den noget mere - elendighed sælger totalt godt.............. :roll:

Lizardman: Du lyder jo helt fornuftig for IMO engangs skyld - fedt der - men du har ret - når man er smeltet i overetagen kan de hjælpe en et stykke resten af vejen må man selv prøve at gå og hvis man skvatter - kan man altid søge deres hjælp igen - har været der 5 gange nu - skvatter hver eneste gang og hver eneste gang der kan jeg komme kravelende ind som den største bums og så rejser de mig op - det ikke altid det lige sjovt det de gør ved en, men det betaler maden på bordet og jeg hader at sulte.

Ikke at man kommer til at føle sig det vilde værd af det - men man overlever og kan selv rejse sig helt op - der er mange mennesker på røven og hvis de skulle holde hver evige eneste enes hånd hele vejen til villaen på strandvejen, jamen så ville det jo se endnu mere slemt ud end det gør nu.

JEL: Hvorfor går du altid i ekstremerne? Vi sidder og snakker psykiske problemer og det sociale system i danmark - så snakker du om hvis man nu blev lam - altså for helvede - de bliver jo hjulpet og har endda deres egen "sub-kultur" handicap OL osv - er du helt vågen hver dag eller følger du slet ikke med - det der argument var da mere hullet end en si som er gået i stykker. Godt du ikke er fisker fordi så havde du da lige fanget en and der.

Arpheus: Du kan da også blive ved med at lukke det der som du lukker ud, ud. LOL

Har du nogle kilder på alt det, indtil kilderne er der, BS du lukker ud?

Fordi ellers så vil jeg lige hyre halvdelen af melbournes hardstyle freaks til at voldshuffle på den enorme BS knap jeg har fået lavet.

Fordi det er fandme da sjovt jeg lige kan nævne 8 tilfælde hvor det går godt. Kan nævne flere men der ved jeg ikke præcis hvad de lider af - så derfor vil de ikke være holdbare som argumenter.

Jeg har fjerndiagnosticeret dig (det behøver man ikke være læge for at gøre) og du må siges at være så svært forstyrret, at du bør søge hjælp hurtigst muligt. Den du får er tydeligvis ikke tilstrækkelig...

PS. Prøv at google: "Sagsbehandlere bryder loven". Det er nemmere. Du vil både finde den undersøgelse jeg refererede til og en masse andre nyttige informationer, der fortæller om det elendige sociale system.

Relativistisk båthorn

The-Lizardman skrev:
man hjælper dem da så godt man kan gør man ikke ?

Det er jo det vi er Uenige om.

Regeringen bestemmer som bekendt social-politikken, og deres mål-sætninger er ikke just menneskelige. De har meget mere fokus på profitering end på at hjælpe svage. Det er klart at der dermed må opstå en række konflikter i systemet's møde med borgeren der har brug for hjælp:

Citat:
Det er især socialrådgivere, der arbejder på forvaltninger, på foranstaltningsområdet, sundhedsområdet samt med socialt udsatte, der oplever problemet. For disse fagområder er det mellem 25 og 35 procent, der oplever psykisk vold.

Psykisk vold omfatter truende adfærd, trusler på livet, verbal aggression, verbal tilsvining, hademails, m.v.

Link: http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=582

De tal viser at der findes markante frustrationer som ikke bli'r løst korrekt.

The-Lizardman skrev:
Jeg kender 2 hjemløse der har valgt at være det fordi de kan lide det :)

Ok... Jeg kender 2 hjemløse der ikke selv har valgt det og som hader det.

The-Lizardman skrev:
Men naah.. jeg har det sådan at hvis jeg går ud og bliver hjemløs fordi jeg har siddet derhjemme og blæst mit liv væk er det sku fair nok... sådan en bums som mig ( hvis jeg blev det til den tid ) ville jeg sku heller ikke spille mine skattepenge på :)

Det er bare ikke DINE skatte-penge det handler om. Det er DERES EGNE.

De har måske betalt deres skat i mange år, og når de så pludselig ska' ha' noget tilbage, så vil systemet ikke hjælpe. Det er det der er forkert.

Hvis du har en forsikring mod et eller andet, som du betaler en dyr præmie til i mange år, og som så nægter dig hjælp når du får brug for det, så har du ikke fået det du har købt og betalt for.

Citat:
Det fremgår af lov om aktiv socialpolitik § 3, at enhver, der opholder sig lovligt her i landet, har ret til hjælp efter loven.

Link: http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-199.html

Det mest groteske er så at NÅR de alligevel nægter hjælp, så ka' man risikere liv og lemmer fordi klage-gang er både lang-varig og op til den svage at sætte i værk.

Det er som at be' en person i rulle-stol om selv at gå op af trapperne til klage-kontoret; fuldstændig Urimeligt.

Hvis man istedet lavede omvendt behandlings-gang, sådan at hjælp blev givet indtil en afgørelse fandt sted, så ville man sikre at der i fejl-sager ikke gik måneder hvor folk med REELT behov gik UDEN hjælp.

Idag er hjælpen jo standset så længe der er en igang-værende twist mellem myndighed og borger.

Birkes skrev:

Jeg kender ikke opis personligt, så jeg ved ikke om hun er dum og doven og en løgnagtig bedragerske. Det ved jeg heller ikke om du er.

Men dine fordomme er ikke gavnlige for debatten.

Faktum er at det er forkasteligt at lægge byrden over på den svage. Det er myndighederne der er den stærke part. Så at forlange at den svage part altid bare ska' ku' være stærk nok til at ku' starte lang-varige klage-sager, og samtidig altid har evnerne til at ku' sætte sig ind i systemet og FORSTÅR hvordan man ska' klage, er ganske enkelt vanvid.

En person der er stærk nok til at ku' føre store eller lang-varige omfattende klage-sager, måske dybt juridiske og tekniske, ender næppe i en situation hvor de har brug for hjælp fra social-systemet. Det er jo netop dem der IKKE kan alle disse ting, der oftest havner på bunden.

Meningen med et godt social-system er jo netop at dem der ikke har en advokat-grad stadig ka' få ordentlig behandling.

arpheus skrev:
Med mit kendskab til det sociale system, så lyder Opis historie ikke utroværdig. Det handler i øvrigt heller ikke kun om Opis, men også om hendes børn.

Jeg har googlet lidt, og det er ikke svært at finde folk der beskriver at de må kæmpe mod det system der er bygget til at hjælpe dem.

Og som du si'r, det er hverken gavnligt eller hensigts-mæssigt at gøre det besværligt at få den fornødne hjælp, da det blot betyder at folk ender med at være i systemet i meget længere tid, og nogle endda permanent.

arpheus skrev:
Jeg kunne sagtens finde på at nægte behandling og selvmedicinere (det er ikke en opfordring!), hvis en eller anden middelmådig psykiater under pres kommer op med præparater eller doseringer der er helt hen i hegnet og som kun vil skade mig endnu mere.

Helt enig igen. Man ska' ha' ret til at ku' nægte at indtage narko, uden at det betyder at man nægtes hjælp fra systemet. Det er et alvorligt problem i dag.

Det var også derfor jeg nævnte job-eksemplet, som prostitueret, for opis. For der må være nogle grænser for hvad man ka' tvinges til. Jobbet som prostitueret er et lovligt job, men alligevel et ingen social-klienter bli'r truet til at ta'. Og hvis det er acceptabelt at nægte at ville arbejde som prostitueret, så må det også være acceptabelt at nægte at æde potentiel farlig narko.

Man ska' heller ikke glemme de potentielle økonomiske bånd der ka' være mellem læger/behandlere/politikere og medicinal-firmaerne.
Medicinal-industrien er en af de største og mest penge-stærke industrier. Hvor mange checker feks hvilke aktier eller aflønnings-forhold en læge har inden de vurderer om den recept der bli'r udskrevet er rimelig? Eller om læge-konsulenterne på kommunen er særlig valgt af kommunen fordi de altid holder med kommunen? (Hvorfor er det feks ikke borgeren der må vælge hvem der ska' være læge-konsulent? Eller en dobbelt-ordning så man ka' undgå interesse-konflikter. Det er myndighederne der har alle esserne på hånden, selvom det er borgerne der betaler for hele gildet)

arpheus skrev:
I sidste ende handler det også om hvilket samfund vi skal leve i, og dermed om os selv.

Jeg er enig. Det er forkert altid at påstå der ikke er råd til et ordentligt system, som tit er en undskyldning for systemet's mangler, da den slags i lige så høj grad afhænger af hvordan midler prioriteres. Såvel som det også afhænger meget af de normer regeringen forsøger at tvinge ned over befolkningen.

Ønsker man feks at stimulere det private forsikrings-marked, så vil det naturligvis smitte af på hvordan man tildeler resourcer til det offentlige system.

Problemet er bare at det er rigtige mennesker man ta'r som gidsler i sin jagt på politiske forandringer. Det er rigtige mennesker der bli'r ladt i stikken.

Et eksempel, ikke kun henvendt til arpheus, men generelt til tråden:

Hvis narko blev legaliseret ville en del personer ku' forsørge sig ved at oprette forretninger på det område.

Opis, som selv har sagt hun gerne ville bo på landet, ku' feks starte sin egen lille grønt-forretning hvor hun dyrkede hash til boder i københavn eller jylland. Det ku' hun sikkert sagten's overleve økonomisk på. Men netop fordi det er forbudt frata'r man hende en mulighed der måske ku' virke for hende (det er spekulation, for som sagt kender jeg ikke opis personligt og ved ikke om det ville ku' virke for hende, men måske)

Og COA ku' måske også få et job i narko-branchen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL

COA ønsker intet arbejde i narkobranchen - jeg er lige istand til at passe på mig selv og mine venner - gider ikke have ansvar for fleres psyker end det.
Hvis narko og hash blev legaliseret vil jeg meget gerne have nogle mennesker med medicinskuddannelse til at stå for det, ligeledes vil jeg gerne have staten og nogle store landmænd til at stå for hashen - fordi fuck da skunk noget så grusomt. Hvis der kom en reel hashproduktion her i landet, så jeg gerne at det var folk der i forvejen havde penge, som startede dette, da de vil have råd til langt bedre produktionsmuligheder og deraf en højere kvalitet.

Jeg kan sidde og skrive klager der indeholder paragraffer og andet pis og lort. En anden gang kan jeg skrive en klage der indeholder teksten.

Hej det sociale nævn - Jeg vil gerne klage over denne afgørelse. (se bilag 1)
Bilag 1 = Kopi af afgørelsen.

Det faktisk nok - alle oplysninger om paragraffer, afgørelser i sagen og oplysninger fra læge og andre instanser, har de selv adgang til og udfra dette kan de sagtens dømme - systemet er lavet sådan at hvis du ikke kan skrive - kan du klage mundligt over en afgørelse til din sagsbehandler og derefter skal han/hun sende den videre til det socialenævn - man skal bare lige have på skrift at han/hun har modtaget en mundtligt klage.

JEL er du igang med at gøre dig klog på et system du ikke har levet under? Som sagt tidligere - så har jeg levet under systemet i 7 af de 11 jeg har været over 18 - men inden jeg blev 18 var min familie på understøttelse i 8 år - så har reelt været i systemet i 15 år af de 29 jeg har eksisteret. Altså over halvdelen og langt over halvdelen af mit voksne liv - så jeg vil godt vide hvorhenne du

Arpheus: Din fjerndiagnose kan du stikke skråt op hvor solen ikke skinner. and praise yourself happy for this is the internet.
Hvis det ikke er gået op for din latterlige ikkeopfattende men dog stadigvæk istand til at quote det ikke opfattede - så er jeg allerede igang med at få hjælp - ret sikkert til adhd og noget bipolar - forskellen er bare - jeg har altid været sådan - så det eneste jeg reelt skal have hjælp til, er at få mit sind til at fungere bedre i et samfund som er bygget til andre sind - da jeg kender mig selv og alle mine facetter - kender jeg også min sygdom/mine sygdomme - da jeg har været sådan her siden, ja siden jeg kan begynde at huske. Arpheus har nu googlet det du bad om - har læst det samme som du har læst. Ja sagsbehandlere bryder loven - nu lyder jeg nok som en kold skid - men jeg har oplevet sagsbehandlere bryde loven til fordel for klienten - det samme har flere af mine venner og bekendte..... Det gør det så på ingen måde mere iorden at de gør det modsatte, altså bryder den med ulempe til klienten - thats baaad shiat - MEN kan vi antage at disse sagsbehandlere er alt for dårlig uddannede og deraf er det ikke "systemet" der er ikke fungerer med de mennesker der er sat til at bruge systemet der simpelthen generelt er for dumme? Da det jo ikke er alle sagsbehandlere der gør det - må man jo antage at der sidder nogle derude og overholder loven.... Igen kan vi måske antage at nogle af dem som bryder loven, direkte gør det fordi de ikke kan lide klienten eller lignende. Igen kan vi antage at nogle af sagsbehandlerne er blevet kørt på psykisk af klienterne - hvor menneskeligt er det ikke at hævne psykiskterror? Så ja der er mange der direkte indrømmer de har brudt loven - jamen de kan da bare lade være - fyr hele lortet og ansæt nogle som kan loven. Dem der kan åbenbart ikke.

Jeg vil godt lige se noget data på det med pengene og de twister der - fordi når jeg står mit i en afgørelse med kommunen, så ryger mine penge ikke - da de ikke kan få penge til at stoppe uden der har været en afgørelse om dette og selv det kan man klage over.
Det korrekt at klagen først havner ved kommunen og bliver taget op på et morgenmøde for at se om de selv vil omstøde den - hvis dette ikke bliver gjort - så sender de den videre til amtet - dette kan være smart at gøre selv i en kommune som tænker på sig selv [f.eks økonomisk pressede kommuner eller bumsehadende kommuner som kbh(ingen jylland ingen bistand) da disse kan finde på ikke at sende den videre og undskylde det som en fejl og da fejl er menneskelige, så det jo ok, uden at være ok]

De fleste mennesker jeg kender der bliver tvangsmedicineret, well, det jeg sgu glad for de bliver - ellers var jeg fandme ikke tryg.
Men flytter gerne mit standpunkt, jeg vil fandme bare se kilder :) er så træt af at folk antager man ved det samme som dem, nej jeg læser ikke de samme ting på nettet som alle jer andre. I læser heller ikke det samme som mig - så for helvede når i kommer med en påstand - så kom da lige med en kilde og bed gerne mig om en hvis jeg mangler en, skriver aldrig noget uden at have en kilde på det - sådan er livet jo idag, uden papir ingen sandhed åbenbart.

Derfor jeg ikke kan acceptere når personer direkte sidder og lukker løgn ud om et system, som de åbenbart bliver skubbet rundt af (been there done that) de kan bare klage - eventuelt prøve at finde det der instinkt inde i dem selv der skriger "HVIS I IKKE SLÅR MIG IHJEL GØR I MIG KUN STÆRKERE" eventuelt prøve at bære lidt af den genetiske kode som gør os overlegne med ære og ikke smide den i grams fordi tilværelsen ikke lige er som man synes den skal være - guess what - jeg kunne sidde og bande og svovle over mit liv - kunne køre mig selv ned til sokkeholderne, kysse jorden og sige farvel venner - uden problemer. Kan også lade være med at gøre det og kæmpe videre - mit liv - mine regler - mine konsekvenser. Selv under kommunen er det disse regler der gælder for mig, jeg kender alle reglerne, har jeg været nødt til for at kunne omgå dem og gøre dem til mine egne - men kender også konsekvenserne af at leve sådan men vælger stadigvæk at gøre det til mit liv.

Jeg tror ikke i 10 sekunder på at opis læge har skrevet til kommunen at morfin og hash er selvbehandling og det er bedre end hvad han kan gøre for hende..... Det er simpelthen for selvmodsigende da

1: Morfinister ikke ligefrem har kontakt til "vores" del af virkeligheden - taget udfra 18 års tæt på kroppen erfaring - min egen mor... Som forresten også har brugt natskygger og diverse i hendes unge dage, røget den fede, fået 3 børn, fejlet at passe dem ordentligt, men dog opdraget dem så godt de kunne klare sig selv allerede da de var 10-11 år gammel, pånær den mindste som dog alligevel klarer sig selv, da instinktet er intakt. Ikke mistet nogle af dem til kommunen - selvom begge knægte (mig om min bror) var dybt kriminelle og tøsen som ikke gad gå i skole, men stadigvæk fik totalt gode grades - ligesom de 2 knægte.
2: Hash er på ingen måder selvmedicinering sammen med morfin - det som undrer mig, er at der bliver brugt et bevidsthedudvidende stof sammen med et opiat - jamen selvmedicinering - kan godt forstå kommunen i dette tilfælde - jeg havde dømt det samme udfra de 2 selvmedicinerings stoffer.

Jeg forstår det når man bruger hash til at forstærker opiaten med, som f.eks som painkillers - har en bekendt som ryger den fede sammen med hans ketogan når de ikke virker ordentligt - det må han også godt - panserne tager da aldrig hans fed og hans penge kommer

Min eks' veninde som jeg nævnte før, bruger hashen til at forstærke hendes benzodiazepiner med, hvilket også er iorden på papiret da den synergiske effekt er påvist.

Så opis, medmindre det er smerter du har problemer med, så er komboen opiat+hash ikke særlig velset som behandling til psykiske problemer - det bliver aldrig en god behandling og det er få mennesker der faktisk har brug for hash som forstærker til f.eks opiater og benzoer.
En person som mig har ikke engang brug for hash som forstærker til benzoer - jeg kan mærke benzoer for fuld kraft stadigvæk - og har virkelig ædt nogle stykker af diverse udgaver, dog er det kun altid tafil der har virket ordentligt - alt under skal jeg op i for høje doser før jeg syntes der er virkning - men det nok naturlig resistens eller måske en virkning af eventuelle kemiske balance fuckups i hjernen.
Jeg ved det ikke, men hvis man er ude i at bruge hash som forstærker til benzoer, så den ret slem fordi benzoer er sgu stærk medicin.
Hvis man tror man kan vælte rundt på pot og morfin, og kalde det selvbehandling så man mere afhængig af skidtet end man har lyst til.
Min mor spiste på et tidspunkt op til 20 ketoganer om dagen og nogle gange flere.... Under påskud at hendes smerter ikke forsvandt hvis hun ikke spiste så mange (men det sgu let at skelne en blæst mor fra en smertestillet mor) morfin har den fede effekt at hvis man har ondt nogle steder, så går den ind og virker der først - alt overskydende morfin, bliver derefter brugt til at blæse på........

Opis hvad har du af smerter der gør det ok for dig at selvmedicinere med morfin og hvilke psykiske lidelser tror du hash virker imod? altså hash alene? Bevidsthedsudvidende depressant imod psykisk lidelse? sammen med meget vanedannende opiat........ njet - opis - jeg forstår det ikke og forstår mere og mere hvorfor det er at kommunen er lidt "onde" ved dig.... Morfin og hash komboen er da noget så junkie, det ved alle sgu da..... Selv sagsbehandlere...og pansere..... Da panserne fandt de morfinpiller min ven havde glemt hos mig, og den kanlyle+sprøjtedims som en anden ven havde glemt (krudt) blev de straks dybt forsigtige med at rode rundt omkring da det jo var junkie ting de havde fundet, og det jo farligt......

Så det undrer mig ikke at kommunen måske tror du er lidt narkoman - min mor fik også pillerne af hendes læge, men det gjorde hende ikke til mindre narkoman - det jo pisseligemeget hvor man får sit dope fra - at man tager det reglmæssigt og er afhængig gør en til narkoman - hvis jeg var dyrelæge og deraf kunne få ketamin lovligt - gjorde det jo ikke mig til mindre narkoman i en eventuel kommune sag - bare fordi jeg fik mit narko lovligt vel?

Efterhånden så syntes jeg at du opis, gør dine problemer til alle andres problemer.... Du vil så gerne have dine børn igen - har kæmpet for det i x antal tid (måske har du skrevet det, har bare overset det så)
Jeg kunne sagtens finde en historie der meget matchede din - med en mor der mister hendes børn fordi hun ikke kan tage vare på dem, børn der tager skade fordi der hvor de ender heller ikke var godt for dem.... børn som nu er ved deres mor fordi hun rettede op på sit og ikke gjorde andet end at fucking kæmpe hele tiden - her snakker vi om en kvinde der har været bundet til sin seng pga angst - pga af andre lidelser - pga et fucking system som gjorde alt hvad det magtede at gøre, men alligevel fejlede, men kvinden kæmpede videre - levede - og nu sidder hun med alle sine 4 børn igen - 40 år gammel og lykkelig, stadigvæk med lidt psykisk distress, men ikke noget der har noget at sige.... Men hun bruger heller ikke selvmedicinering - når psykisk syge mennesker tror de kan kurere dem selv, hvor vi så henne af? Derhenne hvor vi er ligenu - fucking langt væk fra virkeligheden. Selvmedicinering fører aldrig til noget godt, har set det så tit - har selv været der flere gange - det hjælper aldrig. Især når det er hash vi snakker om som selvmedicinering - så vidt jeg ved - så aktiverer det flere områder i hjerne end selv superdrugget LSD gør - er pt igang med at finde den kilde jeg havde på det, men fuck hvor er den svær at finde... Nogle andre der kan huske nogle animationer på en dansk side der påviste hvordan forskellige stoffer gik ind og påvirkede forskellige områder i ens hjerne? Heroin, LSD, HASH og nogle flere var med, hvor man fik et kæmpe chok over at hash påvirkede så mange områder og giver så lidt virkning, når et stof som LSD påvirkede færrer områder af hjernen med super meget mere markbar virkning.
Sten larris tilskriver også HASH den største placebo effekt af alle stoffer, måske han har kunne mærke hvordan det har påvirket så mange centre i hjernen (manden er jo psychonaut) men afskrevet det som placebo, altså noget psykisk skabt, men måske var det ikke placebo han mærkede.... Men damn jeg hader når jeg ikke kan finde mine kilder - vender tilbage med den... eller en undskyldning for ikke at kunne finde den . men den er derude, jeg ved det, har selv siddet og kigget på den for et par år siden.

Senest rettet af Freakaling 14 jul 2009 15:27, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Skovture kan jeg tage narko på, det er jo formålet med skov turen. familje sammenkomster kan jeg ikke.
Jeg var dersuden ved at tage en pause fra hasen for at nedsætte min tollerance.
Det endte så med en indlæggelse på psykriatisk skadestue i går og jeg er blevet udskrevet i dag igen. Problemet med udskrivningen var at jeg ikke kunne tage derfra igen, da jeg ikke turde ud og fik mig 3 panikandfald i forsøget, så de var nødt til at indlægge mig igen, give mig beroligende og udskrive mig igen, så kunne jeg gå ud og hjem.
Så sidder jeg her igen med en stakkels frist til den ene pille holder op med at virke.

Men jeg fik så meget ud af det at der nu vil komme en sygeplejerske hjem til mig hver dag og sørge for at jeg får min medicin, hvilket jeg er glad for. Det var en kamp vundet og jeg kom et skridt nærmere. Det giver er sejersrus som er lovlig ennda :P
3 år tog det at tage det skridt og dusinvis af hendvendelser på psykriatisk skadestue, bare i år har jeg været det 4 gang, og hvis man kikker 1 år tilbage har jeg været der 7 gange.

Site Webmaster
Brugeravatar

Opis skrev:
Jo jeg har været til nibe festival, men der kan jeg gå bottet af hele tiden, mega påvirket. Men halvdelen af tiden sidder jeg i mit telt og jeg kan for det meste kun være på de små sener. Men festival klarer jeg med robbere, amf, den fede og sprut, sådan kan man ikke gå hele tiden, desværre.

Lyder som en rigtig god idé at fylde sig med den slags når man lider af angst og hvad du ellers lider af.

Der viser du virkelig hvor villig du er til at kæmpe for dit sind. Jeg syntes kommunen straks skulle forære dig et hus, en bil, give dig livslang pension, gratis charter ferie hver sommer og lade dine unger bo hos dig. Det er da for helvede det mindste du kan forlange.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem

Jugg skrev:
Opis skrev:
Jo jeg har været til nibe festival, men der kan jeg gå bottet af hele tiden, mega påvirket. Men halvdelen af tiden sidder jeg i mit telt og jeg kan for det meste kun være på de små sener. Men festival klarer jeg med robbere, amf, den fede og sprut, sådan kan man ikke gå hele tiden, desværre.

Lyder som en rigtig god idé at fylde sig med den slags når man lider af angst og hvad du ellers lider af.

Der viser du virkelig hvor villig du er til at kæmpe for dit sind. Jeg syntes kommunen straks skulle forære dig et hus, en bil, give dig livslang pension, gratis charter ferie hver sommer og lade dine unger bo hos dig. Det er da for helvede det mindste du kan forlange.

Sådan set vil jeg af med mit hus og bil, charter ferie vil jeg ikke have, det kan jeg ikke. Ej heller vil jeg have mine børn hjem at bo da jeg ikke er i stand til at tage mig af dem.
Men nogle gange er man nødt til at vælje.
Jeg ved godt det ikke er klogt at botte mig selv af på den måde, men det er heller ikke sundt for en at sidde i sin hule derhjemme og bare være ensom.
Festival er en gang om året og det er en gang om året at jeg tager sådan en tur. det giver en masse livskvalitet at få mulighed at se venner og bekendte som jeg ikke ser normalt da jeg er for syg til at holde kontakten og besøge dem.
Som skrevet tideliger, så er det ikke noget jeg gør hverdag eller generelt, derfor sidder jeg hjemme det meste af tiden.
Alt er et valg og alt kan drejest og vendest efter hvad moral man har eller hvad man generelt synes om folk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen jeg kan også sagtens tage ketamin hver dag og fungere super duper socialt og ingen frygt have for noget..... men jeg gør det sgu da ikke..... det vil bare vænne mit sind endnu mere til kun at være social når jeg er blæst......... Nu når du har læst så meget om hvad du fejlede, så du sgu da også faldet over viden som dette.......... DU har ligefrem gjort det til en vane kun at være social når du er blæst.

Hvorfor har du fået din panikangst? Du behøver ikke svare... har selv en bekendt med panikangst og ved godt hvor meget der skulle til for at hun fik sin - nu er alle jo individuelle, men angst er noget fucked up noget og ikke det letteste i verdenen at pådrage sig..... psykedeliske stoffer øger så chancen for det, især ved overforbrug - da psykedeliske stoffer jo rykker på den hårfine kemiske balance i hjernen og fjerner os fra det som vi kalder baseline men som resten af samfundet anser som "sane" altså normal, ved sine fulde fem og alt væk fra baseline er enten genialitet eller psykopatisme.

Igen skelner mainstream kulturen imellem om det er pådraget af stoffer eller af stressende oplevelser.... hvilket i psychonautens øjn er det samme, men i mainstream kulturen er det ene evighedstrip og det andet psykisk sygdom eller kemikalier ude af balance.... psychonauter vil opfatte det som kemikalier ude af balance.

Så hvad er der sket for dig opis? Trippede du et sted hen du ikke kunne lide, eller skete der noget fysisk for dig? Jeg bare nysgerrig.....
Alt det her er stadigvæk ikke skrevet for at støde nogle.

Men tilbage til det med kemikalier uden af balance.....
Meget af det kan IMO tillægges vaner - jeg har tit brudt et kedeligt mønster ved at lave en vane om, hvor jeg kan mærke at mine kemikalier kører anderledes - jeg har lavet experimenter med ikke at tage kosttilskud i perioder og i andre perioder har jeg doblet dosiser osv - har leget lidt med min hjernes kemikalier, uden egentligt at indtage "stoffer". Når sandheden skal frem - så virker kosttilskudene :) Vitaminer, mineraler, essentielle olier (fra nødder og fucking alt muligt mystisk, fisk og noget) - samtidig har jeg eksperimenteret uden og med kunstig sol for at finde ud af om det er korrekt det med vitaminer i huden - ja det er det også... alle de her små ting.... ihvertfald når jeg gør det - hjælper med at holde hjernen i balance... sammen med motion og det at lave god varieret sund mad er allesammen små vaner i hverdagen som holder sjæl og krop sund...... Når man så lever sådan og stadigvæk er lidt ude af balance, altså når kosten passer, så kan man begynde at sige der er en kemisk ubalance i kraniet på en - den ubalance skal så have været der inden man begyndte at tage stoffer og påvirke sig i det hele taget - fordi alt hvad der er sket efter din hjerne er begyndt at ændre sine kemisker stoffer, kan være noget så simpelt som midlertidige psykotiske tilstande, som forsvinder når indtagelse af rusmidler ophører og vejen til baseline er nået....... Desværre er det muligt direkte at skade sin hjerne fysisk ved indtag af stoffer, her man lidt mere på røven og medicin er til tider nødvendigt, man kan også lave så store psykiske forandringer at medicin er nødvendigt i en periode for at guide hjernen tilbage til baseline.

Dedikeret medlem

Sådan uden at støde dig Child of Aum, men fusk hvor er du gak i låget, andet har jeg ikke at sige der ikke kan støde dig lige nu... :P

Insane psychedelia user!

Opis, du er tidligere mødtes med folk fra forummet og snakker om at tage på en tur med en masse vidt fremmede mennesker, hvor du vil fylde dig med natskygger, der bestemt ikke er angstdæmpende fra en farmakologisk synsvinkel. Noget hænger simpelthen ikke sammen her. Hvor der er vilje er der tilsyneladende vej, men god fornøjelse med at have ondt af dig selv og kæfte op på nettet. Eller er dette i virkeligheden endnu en joke ligesom da du startede med at poste? Hun har slettet sine posts, men til de uvidende kan jeg fortælle at i omkring hendes 200 første posts var hun en nar, så skrev hun til sidst at sådan var hun slet ikke, og at det bare var et socialt eksperiment, og så slettede hun alt og skred. Nu er hun så vendt tilbage som en nar igen, og det er da svært at ikke mistænke hende for at atter engang trolle 2 the max.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis: det ikke mig der er gak i låget her - men indrømmet - jeg er ret smeltet oveni hatten, men jeg sidder da ikke og whimper over mit liv, råder folk til farlige ting og så kan det godt ske jeg poster noget halvsvinsk og ikke altid snakker lige pænt - nogle er uenige med mig det er helt sikkert - men direkte lort føler jeg ikke jeg har lukket ud.

Men vil da egentligt gerne vide om jeg deltager i et socialt eksperiment - fordi har læst bella donna postene... eller det som der er tilbage af dem i diverse quotations.
Der må man heller ikke sige at der skinnede meget intelligens ud - et af topicsene omhandlede noget alternativ medicin eller behandling, hvor opis virkelig beviser sit scientific know how.... hvis det var et socialt eksperiment - så minder det her godt nok også om det.....

Men opis, nu når du mener jeg er gak i låget - vil du så ikke gerne pointere ud hvorfor jeg er det - bliver skam ikke stødt over noget der er hold i, men nu skal du jo passe på med at antage for mange ting om mig, du kender mig ikke og sidst du troede du gjorde, der endte det jo med jeg faktisk godt vidste hvordan "folk som dig" har det....... fordi jeg selv falder under den gruppe af mennesker der ikke er helt friske oveni, forskellen på mig og dig er nok bare at jeg er født med mit shit og du har pådraget dig det som teenager fordi dine shamaner fra stammen sagde at natskygger ikke var farlige og det var viden der var givet videre fra mund til mund gennem generationer....... lidt ligesom at vådt amf er bedre amf... nej fugtig amf kan kun være meth da det suger fugt til sig fra luften... Ligesom at meta er en særlig kraftig lyserrød variant.... Ligesom at MDMA er grundstoffet i ecstasypiller..... Ligesom der findes baby ketamin, heste ketamin - elefant ketamin og menneske ketamin..... Ligesom at skunk er en særlig stærk variant af hash.. der bliver sagt så meget lort fra mund til mund - en fjer bliver til 5 høns - mund til mund fungerer sgu ikke når det er meget vigtig viden.
Men vil stadigvæk gerne vide hvor jeg er gak i hovedet..... er der noget af det jeg siger med sindet der er forkert? Er det mig der sidder spærret inde fordi jeg sammenlagt i mit liv nok har indtaget 100+mg lsd? + uanede mængder af svampe, mdma, e'er, kokain, amfetamin, har eksperimenteret med LSA - Salvia (ONCE) - DOB - PMA - testet bromo benzodifuranyl aminopropane(kendt som dragonfly) og har stadigvæk ting på wishlisten som skal prøves - men alle de ting jeg har prøvet, har jeg vidst hvad der har været at vide om dem først - ingen mund til mund viden, men hard scientific data - hvis det ikke har været der, jamen så har jeg ikke leget med lortet - det sgu da for dumt...
Og jeg kan godt tåle at blive stødt - for mit vedkommende er det totalt ligemeget med at folk sviner mig til eller støder mig, bare de kan klare turen selv så......

Phibes: En troll, er det ikke en som sjældent starter topics selv men derimod finder meget holdningsprægede topics for derefter at argumentere eksplosivt imod whatever, bare for at starte en diskussion og helst hvor det kører af sporet og folk bliver pisse irriterende? det da ikke tilfældet...... eller hey jo for satan, det er det jo næsten.... det er jo nærmest logik at hvis man promoter natskygger på et HR forum at til tider vil skabe en eksplosionsagtig stemning og derudfra vil man jo nok kunne sige hun er lidt en troll..... eller bare er en person som har fandens svært ved at indrømme hun tager fejl og der skal to til at danse tango.....

Minder mig så meget om en veninde jeg fik og slap af med sidste år - hun var fandme så sød i starten, indtil man fandt ud af at alle de problemer hun havde, dem projekterede hun over på sine medmennesker og gav nærmest dem skylden, det er lidt samme indstilling jeg sporer ved opis syntes jeg, men jeg kan også tage grusomt fejl, hun kan jo bare have total svært ved at udtrykke sig....

Relativistisk båthorn

Jeg anbefaler, som tråd-starter, at denne tråd enten flyttes til "medaljen's bagside" eller slettes helt, da den ikke længere har noget med politik at gøre.
Tak.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg er enig med JEL. Opis historie var et eksempel som oplæg til en generel diskussion. Nu handler det primært om hendes historie, forsvar og angreb og senest har COA hijacket endnu en tråd og bragt sig selv i fokus. Enkelte afstikkere er vel i orden, men det er da kørt helt af sporet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 142 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]