Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 02:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

yO..

Jeg har et problem som indtræffer, næsten hver gang jeg ryger :(
Problemet er at jeg begynder at koge for vildt.. Herhjemme kalder vi det at sumpe 8)

Rutinen er den samme.. Efter 1 joint lader jeg mig "faschinere" af virkningen. Efter 2 joints får jeg mega griner på og mig og vennerne kan sidde og grine over at vi griner i rigtig lang tid.
Men efter 3 joints sker det.. jeg bliver drøsig og vil bare sove lige her og nu!
(1,2,3 joints... overdrivelse fremmer forståelse :wink: )

Dette er specielt et problem, hvis jeg er på staden eller i byen, da jeg hverken orker at gå rundt eller at tage hjem. Ikke at jeg ikke tager hjem, men det stresser mig bare for sygt at skulle rejse mig og gå rundt.. opfatter det som VIRKELIG ubehageligt.

Inden jeg slutter af vil jeg gerne lige tilføje endnu et spørgsmål!
Jeg bliver også lidt aggresiv.. Ikke på nogen måde sur, men der skal ingen ting til for at jeg bliver et nervevrag, og slår fra mig af bare stress. Det var noget som jeg begyndte på når de andre trippede på mig for sjov(fordi at jeg sumpede). Dette har udvilket sig i en sådan grad, at da en pige i sidste weekend lagde en hånd blidt på min skulder, og spurgte hvordan det gik eller noget i den retning, så fjernede jeg bare hendes arm og klaskede hende i hovedet -.-'
Det pænt fuck up..

well.. spørgsmålet lyder egentlig: Har i selv erfaringer med overstående fra jer selv eller andre, og har i nogle tips/tricks til hvordan jeg bliver frisk i spørgsmål 1, men samtidig lidt mere afslappet i spørgsmål 2 :)?

I må undskylde hvis teksten er lidt rodet, eller at jeg har postet i et forkert forum..

På forhånd tak
Schütze

Titel:
Medlem

Mit eneste råd er nok at ryge mindre. Hold dig til den ene joint eller hvor meget du nu finder passende.

Asocial ryger er, i mit hoved, ikke god ryger. :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Mit eneste råd er nok at ryge mindre. Hold dig til den ene joint eller hvor meget du nu finder passende.

Lyder sgu meget fornuftigt.. Intelligens fremmer forståelse ^^

Jeg har bare ikke desciplin nok, til at takke nej til ryger. Medmindre jeg er endt i et bad trip..

Titel:
Medlem

Okay, det er så et mere grundlæggende problem. Jeg mener selv jeg har ret meget viljestyrke, så jeg plejer pænt at takke nej hvis jeg synes jeg har fået nok. Men kender da godt problemet, når ens dømmekraft er helt væk og man bare ikke kan tage sig sammen til at sige fra. Det sker dog oftest hvis man blander alkohol ind i billedet imo :wink: .

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Du skal bare ryge noget mere så tolerancen kommer op :)

Ej, prøv at ryge noget godt skunk i stedet, har ikke samme stenede effekt normalt. Det kan bedre lade sig gøre at ryge en hel del skunk/pot joints end hash uden at blive for sumpet, selvom der helt sikkert kommer sump i den på et tidspunkt.
Jeg var fx. lidt sumpet efter den 15. skunkjoint i lørdags (smokereports)

Ellers så køb 1g kanna 5x ekstrakt... Fjerner den berømte sumper og gør dig frisk og god. 75kr/g. Dose er på omkring 20-50mg

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
Ellers så køb 1g kanna 5x ekstrakt... Fjerner den berømte sumper og gør dig frisk og god. 75kr/g. Dose er på omkring 20-50mg
Xpert: Det lyder interessant med det Kanna, men på erowids beskrivelse (Her) at dømme lyder den ikke særlig stimulerende. Nærmere endnu mere "stenerindgydende".

Kan du fortælle lidt mere om det?

I øvrigt skriver en kannabruger følgende i en triprapport på erowid (Her) :
Citat:
With Cannabis- Extremely small amounts of cannabis produce heavy stoning when smoked in combination with sceletium powder. I am unable to distinguish the sceletium effects from the general cannabis effects, but this may be because I smoke cannabis so rarely. It could also be that the synergy is just too smooth to notice the different effects.

Senest rettet af Mungojohn 19 feb 2008 16:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Du ka' gøre flere ting som jeg ser det.

Du kan ryge mindre, evt. springe et par runder over eller tage mindre lunger. Du ka' også sørge for at have spist godt inden du ryger, er du afkræftet inden vil det altid komme til udtryk i din skævert og det er ligesom når man ikke er skæv, bare meget mere tyngende. En anden ting er den tjald du ryger hvilket har en stor betydning, jeg formoder at i bare køber den 'normale' ryger som bekendt er en temmelig sumperen ryger der indbyder til at man bare skal sidde og slappe af, at dine venner så ikke gør lige det, er en anden sag. Der skal du vide at der findes alternativer som skunk eller pot, de er som regel mildere på det punkt (sumpningen)

Mht. din agressivitet lyder det lidt som om at du er sur på dig selv over at du igen har røget mere end hvad godt er og du så skal bøde for det.. Ryg mindre og forklar dine venner at de skal cutte dig noget slack, altså at de skal prøve at være lidt venlige overfor dig fordi du ik' syns det er videre fedt at de kører på dig på den måde.. Hvis ik' de ka' forstå det, så er de sgu nogle dårlige venner.

Sidst men ikke mindst - Hold en lang pause, det er altid superfedt hvis ikke alle man kender ryger hele tiden og lokker ad h til. Du får det bedre med dig selv og har mere overskud, når det så sker ka' du prøve at ryge igen en dag hvor du føler at du har energi og mentalt overskud til det...

Bare husk at lyt til din krop, hvis du bliver paranoid, sur eller mega indadvendt når du ikke føler du burde, er det dens måde at kommunikere til dig at den har fået for meget, hvis ik' du lytter til den tager den mere drastiske metoder i brug og straffer din mangel på respekt med en længerevarende hashpsykose - Det er bestemt ikke sjovt!!

Held og lykke - Cubensis

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Xpert skrev:
Xpert: Det lyder interessant med det Kanna, men på erowids beskrivelse (Her) at dømme lyder den ikke særlig stimulerende. Nærmere endnu mere "stenerindgydende".

Kan du fortælle lidt mere om det?

I øvrigt skriver en kannabruger følgende i en triprapport på erowid (Her) :
Citat:
With Cannabis- Extremely small amounts of cannabis produce heavy stoning when smoked in combination with sceletium powder. I am unable to distinguish the sceletium effects from the general cannabis effects, but this may be because I smoke cannabis so rarely. It could also be that the synergy is just too smooth to notice the different effects.

Røget giver det imo næsten ingen effekt, udover at begrænse rusen en smule...

Indtaget nasalt virker det imo fremragende, har fået mere ud af kanna ektrakt end gadeamf nogensinde. Får lidt ephedra-like kriller i baghovedet og blive gladere, lettere rush når du indtager nok SMÅ mængder, skal bygges op som coke imo. Tager meget små doser

Bruger det når jeg er for skæv, lige en lille bitte bane og så er jeg klar igen. Ikke noget trip som sådan, ikke affyring til verdensrummet, men den hiver dig lige op til normalen igen efter du har røget dig selv ned til kineserne

Den clearer den onde indica/hash stener og gør den mere sativa-agtig dog uden så meget mind-sjov. Derfor: Lad være med at indtage kanna ekstrakt hvis du gerne vil være optimalt skæv :)

...men det har da reddet mig flere gange i voldsomme skæverter hvor man lige har glemt noget, fx. at skulle på arbejde om morgenen ! :P

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
Røget giver det imo næsten ingen effekt, udover at begrænse rusen en smule...
Indtaget nasalt virker det imo fremragende, har fået mere ud af kanna ektrakt end gadeamf nogensinde. Får lidt ephedra-like kriller i baghovedet og blive gladere, lettere rush når du indtager nok SMÅ mængder, skal bygges op som coke imo.
Jeg har aldrig prøvet hverken amf eller coke, og har umiddelbart heller ikke i sinde at gøre det, så på det punkt kan jeg ikke helt være med... Men kanna lyder ganske praktisk :) .

Xpert skrev:
Den clearer den onde indica/hash stener og gør den mere sativa-agtig
Det lyder rigtig positivt. :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg kan godt forstå at det er svært at sige nej, men det bliver man sgu nødt til i nogle tilfælde, det eneste der er at gøre i dit tilfælde er vel bare at holde igen, du kan jo spørge dem du er sammen med om de ikke vil lade være med at give den til dig når du har fået nok.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
lad vær med at ryge så meget, ellers er der ikke noget ved det når man ryger for meget

Titel:
Medlem

rasmus spandmand skrev:
lad vær med at ryge så meget, ellers er der ikke noget ved det når man ryger for meget
Er det ikke allerede blevet sagt et par gange? :?

Titel:
Medlem

Jeg skal lige høre drikker/spiser man det kanna? Og er det ulovligt i DK? Og hva vil i mene er bedst det eller effedrin (stav?) (ved ikk hvordan effedrin virker i må gerne fortælle:D) sorry for OT!

Titel:
Medlem

HEJ skrev:
Jeg skal lige høre drikker/spiser man det kanna? Og er det ulovligt i DK?!
Det er ikke ulovligt, nej. Det bliver solgt i danske "urteshops", smart shops osv..

Titel:
Medlem

Sorry for mere OT men er effedrin ulovligt i dk?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja... Prøv at søge på "efedrin lovligt" på google...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Mht til din tolerance er der ikke så meget end at jo mere man ryger jo mere tolerant bliver man... Ikke at du skal ryge mere. Men ryg når du ikke er skæv, i stedet for at kæderyg. Forstås: ryg en joint, oplev din skævert, og ryg så igen når du ikke er skæv længere. Ved godt det er meget firkantet skåret ud, men prøv det.

Ang. din aggressivitet kender jeg det alt for godt. Der skal meget få, og måske endda i virkeligheden ubetydelige ting for at trigge én fuldstændig. Det hænger sammen med hashrygning. Jeg kan ikke give dig en kemisk, biologisk eller på anden måde en forklaring med tilhørende kilde men jeg ved at det hænger sammen.

når jeg ryger, eller faktisk endnu værre hvis jeg har røget og så ikke har samme adgang til ryger det næste stykke tid, og i det hele taget i mit hverdagsmisbrug bliver jeg hurtigt tændt af. Dette skyldes dog også utilfredshed med min egen opførsel i forvejen.

Men det har en sammenhæng.. positive.

Mit råd er at du skal tænke over hvorfor du ryger.. Fordi ddet er griner med vennerne, eller fordi "jamen hvad sku vi ellers lave?"
mangler der noget når i ikke ryger? Opsøger du stedet hvor du ved canna indgår i aftenens planer osv... Hvis ja, er det en fed idé at tage sit hashmisbrug op til revurdering. hygge

mini

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:

Lyder lige som noget for mig :joint:
Har bare ingen ide om hvad det er.. Kan du uddybe det lidt? Og hvor finder man sådan noget :roll: ?

Titel:
Medlem

schutze skrev:
Xpert skrev:

Har bare ingen ide om hvad det er.. Kan du uddybe det lidt? Og hvor finder man sådan noget :roll: ?
Læs tråden igen :) . Han har allerede uddybet en del. :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
schutze skrev:
Xpert skrev:

Læs tråden igen :) . Han har allerede uddybet en del. :)

Hov :oops: Overså vidst en smule :roll:
Men det er vidst mest omkring anvendelsen af det.
Jeg tænkte mere sådan... Er det noget man har i køkkenet, eller i et laboratorium, eller er det bare et andet stof ligesom amf. coke osv..
Og hvor finder man det : )?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]