Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Jeg har leget lidt med tanken om at mødes med mine førældre en aften for at have en dyb samtale med dem mens jeg er påvirket af psykedelika for at se om det kunne bryde igennem nogle ad de scociale barrerer samtalen mellem forældre og barn normalt ligger under. Det skal så nævnes at mine forældre aldrig har indtaget hash/psykedeliske stoffer og jeg heller ikke er barn lægnere, men at jeg selvfølgelig altid er "deres barn", men det er altså ikke en samtale der skal handle "mor og far jeg tager altså diverse stoffer!" det ved de godt. Jeg er tilbøjelig til at tro at der kunne komme noget positivt ud af det, men jeg vil jo heller ikke ende op i situation hvor jeg er helt væk og taler ren nonsens så de gamle ikke fatter en klap af hvad jeg prøver at kommunikere til dem og de mere end andet bliver skræmt af mig. De idelle ville nok være hvis ens forældre også indtog en lavdosis psykedelika, men I mit tilfælde er det nok ret usandsynligt.

Er der nogen der har prøvet dette før, altså med intentionen om at fremme en dyb samtale de bryder de socialle barrierer med et terapeutisk formål som hensigt. Jeg vil meget gerne høre fra andre der overvejer det samme eller har ført det ud i livet. Og det ville også være rart med forslag til hvilken substans jeg burde indtage for at få et meningsfuldt udbytte af samtalen. Og for god ordens skyld skal jeg lige nænve at jeg selvfølgelig vil fortælle mine forældre på forhånd hvilken substans jeg er påvirket af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Jeg har ikke overvejet denne mulighed, som noget for mig, og mine forældre. Måske langt ude i fremtiden.

Det bedste stof, tror jeg, ville være MDMA. Det har jeg oplevet som det mest "åbnene" og givende stof. Svampe er en anden mulighed, men tror simpelthen at man bliver for dvaske til, at kunne snakke med sine forældre. Det er i hvert fald sikkert, at du skal holde dig til moderate doser :wink:

mvh bubbles

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Entheospace
Citat:
men jeg vil jo heller ikke ende op i situation hvor jeg er helt væk og taler ren nonsens så de gamle ikke fatter en klap af hvad jeg prøver at kommunikere til dem og de mere end andet bliver skræmt af mig.

Jeg tror ikke du skal regne med at kunne kommunikere med dem, under påvirkelse af et kraftigt psykedelikum.

Mit bedste bud ville være Cannabis.
Det er en mild oplevelse. Og hvis de er åbne for det, vil jeg tro du vil få nemmere ved om at fortælle om alt andet du ønsker de skal have indblik i.

Men pas på, gamle fastgroede fordomme plejer tit at sejre, selvom de nødvendigvis ikke er sande.

her er en tråd om emnet - http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=16796

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Hej Tamara9k

Jeg synes faktisk det lyder som en rigtig interessant idé. Dog er jeg bange for, at dine forældre er så langt fra den tankeproces, som du udentvivl vil komme ind i af et hvert psychedelia. Jeg har dog aldrig selv prøvet mdma så jeg skal ikke kunne sige om det evt. kunne være et stof der kunne virke i sådan en sammenhæng.

Hvis du vil gennemføre dette eksperiment vil jeg mene, at en lav/middel dosis svampe nok er det mest hensigtsmæssige. Samtidig, som du også selv nævner, er det formodentlig vitalt for eksperimentent, at dine forældre er fuldstændig afklaret med hvad der skal ske og hvorfor du "er" som du "er".

Jeg håber det kan bruges. Har aldrig selv tænkt i disse baner. Jeg er stadig der, hvor jeg overvejer at fortælle min mor om hvad jeg har fortaget mig det sidste halve år, og hvorfor jeg er blevet så "anderledens".

mvh Bergthora.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er temmelig overbevist om, at dine forældre vil blive skræmt af at se dig så meget anderledes end den person, de har kendt igennem hele dit liv. Og jeg tror ikke, at det vil gavne nogen. Det må være ubehageligt for en forælder at opleve, og det ser jo ikke mindre mærkeligt ud, når dine pupiller fylder hele hovedet. Desuden virker MDMA-ramte mennesker som de mest lallede narkomaner helt ude i hampen med et unaturligt og fuldstændig uægte positivt syn på alt, så det ville jeg aldrig kunne forestille mig virke til noget fornuftigt. Dine forældre er ikke parat til verdens omvæltning, bare fordi DU har indtaget et stof. Min mening om det!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
hehe, lyder som en meget interesant idé.
kunne dog aldrig selv finde på at gøre noget lignende.

som nogle af de andre også påpeger, vil jeg nok også fraråde, stærke psykedelia og store doser. da jeg kun tror det vil få dine forældre til at få et endnu mere mærkeligt syn på dig og stoffer.

men hvis du har viljen og det er noget du har tænkt dig at udføre.

så tager jeg hatten af for dig og ønsker dig held og lykke :)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det du skriver om at "bryde sociale barriarer" og at have et "terapeutisk formål" synes jeg simpelt hen ikke giver nogen mening, hvis ikke dine forældre også er påvirkede. Hvis i alle 3 tog MDMA sammen, tror jeg bestemt der kunne komme noget positivt ud af det (jeg har læst flere rapporter på Erowid hvor familiemedlemmer havde en sådan oplevelse sammen, med positivt udfald). Hvis det kun er dig der er påvirket vil det give en meget assymetrisk kommunikationssituation, fordi du er helt åben, mens dine forældre er lige så lidt eller meget følelsesmæssigt lukkede som de plejer at være.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Meget dårlig ide, IMHO.

Hvis du vil snakke med dine forældre, så gør det dog ædru. Jeg kan ikke se formålet med at indtage et psykedelisk stof, for at åbne op - Det er jo DIG der forudindtaget ER åben overfor stoffer, hvorimod det er dine forældre du skal argumentere overfor.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rigtig dårlig ide, efter min mening. Hvis du vil på bølgelængde med dem, opnå den der "seamless connection" imellem jer, så må og skal du på forhånd have deres vilje til denne forståelse. Tager du et eller andet stof - om det er hash, mdma, svampe eller LSD, så tager du bare noget, der fjerner dig yderligere fra dem og som vil skræmme dem. Hvis du pludselig ser en eller anden energi stråle ud fra dem, "mor, far, der kommer et smukt lys ud af jeres hoveder": hvordan tror du så, det vil virke på dem? Skræmmende, fremmedgørende, frygtindgydende: "hvad er min lille dreng dog ude i, han taler jo nonsens, hvad for nogen energier, det er jo helt galt".

Næh, enten skal de have studeret emnet grundigt og være åbne overfor at se dig påvirket af stoffet (lidt som en psykolog sagtens kan bruge MDMA konstruktivt i terapien uden selv at være påvirket), eller også skal de selv have en dosis for at komme ind i den verden, som du vil diskutere med dem.

Nåja, du risikerer også lige pludselig at være ret så blæst i en MEGET fjendtlig Setting med meget sure, vrede og aggressive forældre, der truer med alt muligt. Måske?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Efter jeg har tænkt lidt nærmere over det er jeg enig i, at det er en dårlig ide. Det kunne selvfølgelig være interessant for mig at opleve mine forældre i et andet perspektiv, men det ville der sikkert ikke komme noget konstruktivt ud af og det ville ikke være fair over for mine forældre. Egentlig er der ikke nogen presserende barriere jeg ønsker at nedbryde, da jeg snakker med forældrene om stort set alt, men det kunne nu alligevel være spændende at mødes i et empathogent/psykedelisk rum, men så skulle det nærmere forgå som Drupe nævner det. Da jeg ikke har prøvet MDMA før, men kun læst triprapporter og prøvet Methylon et par gange kunne jeg godt frygte at jeg/vi ville komme til at opføre os som Minimal beskriver det. Med mit eget ringe kendskab til psykedelika tror jeg egentlig at et lavdosis svampetrip (~0.5g cubensis) ville et fornuftigt udgangspunkt - det er dog ikke noget jeg har planer et realisere lige forløbigt :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tamara9k skrev:
Da jeg ikke har prøvet MDMA før, men kun læst triprapporter og prøvet Methylon et par gange kunne jeg godt frygte at jeg/vi ville komme til at opføre os som Minimal beskriver det. Med mit eget ringe kendskab til psykedelika tror jeg egentlig at et lavdosis svampetrip (~0.5g cubensis) ville et fornuftigt udgangspunkt - det er dog ikke noget jeg har planer et realisere lige forløbigt :)

Jeg har prøvet MDMA et par gange nu, men i den ret moderate dose 100 mg. Den ene gang oralt, anden gang sniffet med 1½ times mellemrum. Jeg synes der var temmelig langt op til "totalt idiot", som minimal siger. Faktisk førte jeg en længere samtale med konen efter at have sniffet 50 mg. ( tsk tsk, når folk pludselig står op af deres søvn...), og det var uproblematisk for ikke at sige en kende forbedret på en række områder. Det er jo et empatogen.

Desuden er det idelle jo, at både du og forældrene tager MDMA samtidig, hvis det er for at opnå noget "bonding" - altså for at bryde aggressive barrierer ned mellem jer. Når alle bare er på det samme går det næsten altid bedst, med mindre det er noget som gør folk enormt aggressive (hvorfor fulde folk kan være mindre-end-optimalt).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Jeg har da snakket flere gange med min mor mens jeg har været både skæv af fed, svampe og meskalin.. men har ikke snakket sådan ret længe.. hun ved godt jeg ryger hash, men ikke andet end det..

Jeg har også prøvet at være ret skæv dagen før jul. Vi var samme hele familen og nogle venner.. vi tog så og røg noget vandpibe alle sammen, da min mor havde fået lidt rødvin, og mente at det skulle prøves..
Jeg sat så noget hjemmedyrket weed i vandpiben.. (hun har ikke taget noget før) Hun blev da skæv af det, og fik en frådern på.. fordi hun gik ud i køknet hele tiden for at æde noget, og hendes øjne var også røde.. men der var dog ikke nogen dybere samtale..
Sys ideen om det er ret fed.. specielt hvis ens forældre ikke har prøvet noget før.. og prøvede det sammen med en for at se den verden for en gangs skyld.. hehe tror det kunne blive ret fedt.. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Haha, sidste kommentar mindede mig om et afsnit af "Frasier", hvor Martin spiser Niles' hashbrownies uden at være klar over det.

Men back to the topic.

Jeg synes selv, at idéen er yderst interessant, og jeg kan sagtens se, at der på mange punkter, ville kunne komme noget positivt og noget styrkende til jeres forhold som familie, men der er jo også chancen for, at det kan ænde galt.

Først og fremmest, så ville jeg være bange for deres fysiske tilstand (her tænker jeg på deres alder - du siger, at du ikke er barn længere, så du er vel i tyverne? Så er de gamle jo også et stykke derop af), og udover det, så ville jeg også være bange for at fremmedgøre mig selv for dem.

Jeg er overbevist om, mange af de forskellige faktorer afhænger af, hvilken baggrund man har som individ og som familie, og i mit tilfælde ville det være en farlig cocktail, men som sagt, der kunne også komme så meget ud af det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild i hampen
Hmm jeg har både prøvet at snakke med min mor på amf, hvilket gik meget fint. Man kan få mange ting afklaret, snakket igennem og virkelig komme ud med sine meninger. En utrolig god oplevelse for mig ihvertfald. Så har jeg skrevet over msn og snakket i tlf med min mor brændt på syre op til flere gange (man er utrolig gennemskuelig) men, faktisk os en god oplevelse. Det skal så siges min mor kender til mit forbrug af stoffer, men der er jo altid ting man ik lige fortæller alligevel. For mig virkede det meget positivt, utrolig rart at få lukket nogle følelser ud som man ellers ik gør når man er brændt. Men i bund og grund så tror jeg det utroligt forskelligt om det er smart eller ej, det kommer vel an på om du har nogle ting du vil have afklaret og snakket igennem, og er klar til det. Så gør det. men er det bare for oplevelsen, en slags eksperiment så ville jeg nok tænke lidt mere over det.. Det kan få frygtelige konsekvenser.
I bund og grund gør det hvis du føler for det, det her er jo os bare min erfaring kort.

Titel: ..
Medlem

hey.

Synes det lyder som en rigtig fed ide faktisk, jeg kunne aldrig selv finde på det. mine forældre ville slå mig ihjel.

Men hvis man skulle vælge ville det da helt klart være MDMA ville jeg synes.
bare 1 pille, for du bliver jo mega snak sagelig, måske bare lidt neder hvis man begynder og se syner mens man snakker med dem.

Men synes det en fed ide, som du også siger, for at vise dem, at du ikke bliver en helt anden på stoffer, du stadig kan tænke klart, hvis du ikke har taget for meget. for tror de har mange fordomme ens forældre om det. eller har mine hvertfal :D

Titel: Re: ..
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
bass-34 skrev:
hey.

Synes det lyder som en rigtig fed ide faktisk, jeg kunne aldrig selv finde på det. mine forældre ville slå mig ihjel.

Men hvis man skulle vælge ville det da helt klart være MDMA ville jeg synes.
bare 1 pille, for du bliver jo mega snak sagelig, måske bare lidt neder hvis man begynder og se syner mens man snakker med dem.

Men synes det en fed ide, som du også siger, for at vise dem, at du ikke bliver en helt anden på stoffer, du stadig kan tænke klart, hvis du ikke har taget for meget. for tror de har mange fordomme ens forældre om det. eller har mine hvertfal :D

Det er da at bilde sin naive mor ting ind... Man tager jo ikke stoffer for at være, som man plejer at være. Man er ikke sig selv, og man tænker ikke normalt.

Titel:
Medlem

hmm det jo som man selv ser på det vil jeg sige,
Jeg tager da ikke stoffer for at ændre totalt personlighed og bare slet ikke tænke? ved ikke med dig

Og de gange jeg har været på xtc / mdma, der har jeg da ikke ændret mig totalt, jo jeg er blevet en anden men jeg kan stadig godt styrer nogenlunde hvad jeg gør

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bass-34 skrev:
hmm det jo som man selv ser på det vil jeg sige,
Jeg tager da ikke stoffer for at ændre totalt personlighed og bare slet ikke tænke? ved ikke med dig

Og de gange jeg har været på xtc / mdma, der har jeg da ikke ændret mig totalt, jo jeg er blevet en anden men jeg kan stadig godt styrer nogenlunde hvad jeg gør

Man kan også se sådan på det, at ændrede stofferne dig ikke, så tog du dem vel heller ikke? Ergo - du bliver betydeligt ændret, også selv om du naturligvis ikke bliver en helt anden person.

Titel:
Medlem

ja ja, men altså du jo ikke så langt væk du ikke kan fører en samtale, hvis f.eks. bare tager 1 pille

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
ja ja, men altså du jo ikke så langt væk du ikke kan fører en samtale, hvis f.eks. bare tager 1 pille

Hvordan kan du vide det? Der kan være både små og store mængder MDMA i ecstasy piller så virkningen er uforudsigelig. Desuden kan du jo ikke være sikker på MDMA (overhoved) du kan lige så godt komme til at sidde og blæse på feks amfetamin :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]