Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 10:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Viborg :D
HeY alle psychedelia brugere!

Lige en beskrivelse om mig før det gik galt for ca 4 måneder siden :

Er små 19 og arbejdede til dagligt på en tømmerhandel hvor jeg lavede div. ting! I min fritid plejede jeg at hænge ude med hovederne og lave forskellige ting ;) Samt jeg gik til forskellige sportsgrene! Sys selv jeg havede et meget aktivt liv :P Jeg bor hos mine forældre endnu og det gik skam osse fint nok, men vi har self vores uoverensstemmelser som vel er meget normalt :D Havde osse en rigtig dejlig kæreste som jeg havde det pisse dejligt med ;) Vi var sammen i 4 år som self gik op og ned, men mest op:D

En beskrivelse af mit liv da det begyndte at gå galt :

Som sagt arbejdede jeg på en tømmerhandel hvor jeg pakkede forskellige ting til forsendning og hjælp kunder med at finde det de skulle bruge! En dag møder jeg en af mine gamle venner fra folkeskolen som jeg ikke har snakket med siden jeg forlod 9 klasse! Så vi aftaler at mødes en dag hjemme hos ham så vi kan få indhentet det forsømte :) Det bliver så fredag og jeg sku ned til min gamle ven som jeg glædede mig utrolig meget til så var self oppe og køre :P Da jeg ankommer til hans lejlighed sidder der et par stykker af hans venner som jeg ikke kender, men det gjorde nu heller ikke noget! Senere på aften da vi har fået lidt at drikke siger den ene af hans venner pludselig om vi ikke sku ha lidt fest og farver på bordet og self sku vi da det :D På det tidspunkt tænker jeg ikke videre over at han mener coke :S Da vennen kommer tilbage efter små 20 min ligger han coken på bordet og siger så der fest! Spejlet blir sendt rundt med pulvert og alle nakker lige en streg. Da det blir min tur er jeg ikke sikker på om jeg har lyst, men efter lidt snakken frem og tilbage giver jeg mig nu alligevel! (Altså der er ikke tale om vildt gruppepres eller lign. Jeg var måske osse meget nem og lokke :P)

Men da jeg har sniffet stregen tænker jeg bare at det ikke var så slemt og at det skete der nok ikke det vilde ved? Aftenen går og der blir sniffet mere og mere! Må indrømme jeg var lige på grænsen til at ha fået for meget, men sys det var mega fedt inden jeg fik det dårligt :S Omkring klokken 4 triller jeg hjem af og har på det tidspunkt fået det meget bedre igen!

Dagen efter ringer ham min gamle ven som jeg besøgte dagen forinden og spørger til hvad jeg har af planer for lørdag aften? Og da han ringede omkring klokken 10 havde jeg self ikke nået og fået lavet planer :P Så vi aftaler at smutte til fest sammen hos en af hans venner!
Da vi kommer til festen er der godt gang i den og folk tåger rundt og ser totalt blæste ud :P Man ku virkelig se at folk havde det super fedt! Og så var jeg jo osse lidt intresseret i at få det så godt så jeg spørger min ven om hvad de tåger rundt på? Han svarer : Kiks vil du ha nogen da? Hmm tænker jeg og ved ikke rigtig om lysten var så stor igen? Men hvad fanden vi lever kun 1 gang tænker jeg:S Så siger ja til min ven som skaffer 2 kirsebær til mig! Da jeg aldrig har prøvet kiks før ved jeg ikke hvor mange jeg skal starte med? Min ven siger at jeg bare skal tage 2 to jeg har fået i hånden og det gør jeg så!
Blir self mega blæst og har det alr for fedt. Virkelig en følelse jeg ku leve på for altid! Har aldrig oplevet noget ligende!

Det blir mandag og min gamle ven som jeg mødte ringer mens jeg er på arbejde og spørger om jeg har lyst til at hænge ud med ham senere på eftermiddagen og det har jeg da! Da han kommer hjem til mig ser vi lidt tv og snakker om hvordan weekenden har været og sådan! Vi kommer så til at snakke om stoffer igen og min ven har tilfældigt lige 2 gram amf på sig! Han spørger så om vi skal hive en bane for hyggens skyld? Og jeg er da helt sikkert frisk (Tænker jo bare der sker ikke noget).
Dagen efter sker det samme igen! Og igen og igen!!

En beskrivelse af mit liv den dag idag :

Er stadig små 19 år. Arbejder ikke på en tømmerhandel mere! I min fritid hænger jeg ud med mine "venner" og er fucked på et eller andet! Jeg går ikke til nogen form for sport mere! Så mit liv er ikke så aktivt. Jeg bor hos mine forældre ENDNU og det går skide dårligt! Vi skændes når jeg endelig er hjemme! (Skal bo på et misbrugscenter fra på tirsdag) Har ingen kæreste mere da hun fik for meget! Hvilket jeg godt forstår :S

Jeg er blevet afhængig af amf! lever jeg på dagen lang! Og i weekenderne er det amf og kiks i store baner! Jeg er virkelig derude hvor jeg slet ikke kan bunde og har derfor valgt at komme på et misbrugscenter! Jeg skal ha seriøst hjælp nu.. Jeg forstår ikke jeg lod det komme så langt? Hvordan kunne jeg lade det så gode liv jeg havde smutte for det liv jeg har idag?

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg havde i tankerne med at skrive dette, men sku bare ud med noget! Hvis nogen har noget og sige til dette hører jeg det gerne :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Well... Når det kommer til stykket er vi jo bare pattedyr med et belønningssystem i hjernen, og kan lige som rotter, mus, aber, og hvad der eller bliver lavet dyreforsøg på, blive afhængige uden rigtigt at tænke over det.

Titel:
Dedikeret medlem

Tak for historien :-)

Når du nu har indset dit problem, så har du allerede taget det sværeste skridt på vejen. God vind herfra! Du skal sgu nok komme op igen! Men hold nu fast, for dælen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Der sker ikke noget ved at ramme bunden - bare du kommer til overfladen igen... Det lader til at du har erkendt dit problem og vil gøre noget ved det... Held og lykke med det hele på behandlings centeret!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Vi kan alle komme der ud hvor vi ikke kan bunde! Hold hovedet oppe, så skal du nok komme op igen.

Held og lykke

peace bubbles

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Jeg tror seriøst de fleste bare forsætter med at dope sig, da man for en eller anden grund, selvom man godt ved det er pisse farligt, ikke kan se nogen egentlig grund til at stoppe da man ikke har haft specielt alvorlige problemer....når de så kommer er man ofte ude hvor man ikke kan bunde - og fortryder selvfølgelig så at man har gået så meget til den..
sån er det bare.. de heldige af os har så alligevel en vis styrke, og vilje til at leve et bedre liv og kommer ud af misbruget..

også god vind herfra, og hvis du virkelig VIL have misbruget ud af livet så skal du nok fuldføre det..i stoftilfælde ER græsset grønnere på den anden side af hegnet..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Adam på acid skrev:
Jeg er blevet afhængig af amf! lever jeg på dagen lang! Og i weekenderne er det amf og kiks i store baner! Jeg er virkelig derude hvor jeg slet ikke kan bunde og har derfor valgt at komme på et misbrugscenter! Jeg skal ha seriøst hjælp nu.. Jeg forstår ikke jeg lod det komme så langt? Hvordan kunne jeg lade det så gode liv jeg havde smutte for det liv jeg har idag?

Tak for et velskrevet indlæg. Det giver da helt klart stof til eftertanke.

Du gør helt sikkert rigtig i at få al den hjælp du kan. Jeg håber virkelig du holder ud, også når du i en lang periode skal betale prisen for at have brugt løs af din fysiske konto.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Tak for historien, adam.
Jeg kender godt lysten til at prøve nye ting og fortsætte med de gamle, da man ikke føler sig negativt påvirket af nogle af stofferne. Dog holder jeg mig selv i stram snor, og passer på ikke at tage for meget, for tit - men jeg kan godt forstå hvorfor man kan komme til det!

Held og lykke herfra!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
TheBo skrev:
Når du nu har indset dit problem, så har du allerede taget det sværeste skridt på vejen.

Det er måske sandt for nogle, men jeg synes ikke man skal gøre det til ære at generalisere over den slags ting. Jeg antager, at du ikke selv har haft et rigtigt misbrug, TheBo?
For jeg kan ihvertfald fortælle dig, at det med erkendelsen ikke rykker særligt meget i sig selv, og det er så absolut ikke det sværeste skridt (for mig anyway.) Misbrugere mangler ofte selverkendelse, ja, men det betyder altså ikke at tingene på magisk vis løser sig, så snart man indser man har et problem. Jeg har aldrig taget så mange stoffer, som efter at jeg fandt ud af at den var gal.

mvh. Psyko

Junior medlem

Geografisk sted: Viborg, danmark
Hey trist historie har selv været der men det kan sq sagtens lykkedes at komme ud på den anden side. jeg var afhængig af hash og Party drugs i weekenderne og jeg stoppede med hjælp fra misbrugs centeret. og har nu været clean i 7-8 mdr.
Men skriv lige hvordan det går når du kommer tilbage.
Held og Lykke det skal sq nok lykkedes

Mvh Francke

Titel:
Dedikeret medlem

Psyko skrev:
Det er måske sandt for nogle, men jeg synes ikke man skal gøre det til ære at generalisere over den slags ting. Jeg antager, at du ikke selv har haft et rigtigt misbrug, TheBo?mvh. Psyko

Det har du ret i, jeg har ikke selv erfaring på det område. Kan kun tale ud fra, hvad jeg har hørt mange alkoholikere sige. Men det er jo nok meget individuelt, hvad det sværeste ved at komme ud af et misbrug er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Det var noget af en historie, Adam. Jeg håber, du har lyst til og mulighed for at holde os opdaterede med, hvordan det går dig under behandlingen. Held og lykke med det hele!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
held og lykke! Jeg håber det lykkes for dig.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Viborg :D
Hejsa igen :wink:

Ved at vær lidt tid siden jeg oprettede denne tråd, men er så små ved at komme mit misbrug til livs! Sådan da! Har ihvertfald været clean i uger snart :P Det er hårdt, men dælme det hele værd! Har haft lidt nedture - angst anfald osv, men det er ved at vær væk! Kan li som se lyset for enden af den mørke tunnel :)

Titel:
Dedikeret medlem

Det lyder godt, Adam. Misbrug er noget lort, så det er dejligt at høre at du er ved at komme ud på den anden side. Bare hæng i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Sådan Adam :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er første gang jeg har hørt om nogen, som er røget i et misbrug næsten fra den ene dag til den anden. Det må jeg nok sige...

Når du så kommer ud af misbruget, vil du så nogensinde tage noget igen?

Held og lykke frem over :!:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Brainforest
Det er da lidt trist med udviklingen på de 4 måneder. Når der går lidt for meget "Life In The Fast Lane" kan det sgu tit gå på den måde..

Men held og lykke med at få rettet op på det. Rent mel i posen (:D)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Adam på acid skrev:
Hejsa igen :wink:

Ved at vær lidt tid siden jeg oprettede denne tråd, men er så små ved at komme mit misbrug til livs! Sådan da! Har ihvertfald været clean i uger snart :P Det er hårdt, men dælme det hele værd! Har haft lidt nedture - angst anfald osv, men det er ved at vær væk! Kan li som se lyset for enden af den mørke tunnel :)

Skide godt, Adam :)
Hvordan er det så gået siden?

Titel:
Insane psychedelia user!

Samme histore, dog med lidt variation, er sket for mig plus en masse venner.

Det er sørgeligt, men sandt. Jeg har endnu ikke set nogle der har prøvet hele det her ræs og så en dag bare sagt stop og kommet videre med sit liv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]