Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 20:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Er du eller har du nogensinde været i behandling for dit stof- (mis)brug
Er i behandling 4%  4%  [ 4 ]
Har været i behandling 15%  15%  [ 16 ]
Har aldrig været i behandling 81%  81%  [ 87 ]
Afgivne stemmer : 107
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SydNordJylland
Jeg bruger stoffer som virkelighedsflugt hvilket så ikke ændre en skid... Derfor skal jeg gøre op med mig selv i mit indre, jeg vil gerne stå fast ved mine før sagte ord, der er ingen der ved ikke bedre end andre. Og jeg søger svar jeg aldrig finder i noget jeg er afklaret med, og mindfucker mig selv gang på gang om det er med eller uden stoffer.
Men er alt indtagelse af stoffer misbrug?
Nogen mener jo at alle former for indtagelse af stoffer er misbrug.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nu skal du tænke på, at kaffe, cigaretter, øl, the og diverse andre ting også er stoffer. Så hvis vi antager, at indtagelse af hvilken som helst stof er et misbrug, så er +99% af verdens befolkning misbrugere.

Så det mener jeg bestemt ikke er sandt. Et misbrug er når man misbruger et stof - altså hvor man ikke kan styre sit forbrug. At det er stoffet der styrer én, istedet for omvendt.

Og jeg vil indskyde, at brug af stoffer som virkelighedsflugt, er noget meget dumt. IMO. Man får sig nogle timers fravær fra virkeligheden, men du vil altid komme tilbage... og problemerne vil ikke løses, måske vil de blive værre.

Jeg har gået den modsatte vej. Jeg så mine problemer i øjnene og tog fat i dem og destruerede dem, istedet for at flygte fra dem. Det kan være hårdt, men giv mig én god grund til at flygte fra dem istedet for at behandle dem.

Nogle folk kan selvfølgelig klare noget mere end andre, og det kommer an på psyken og mange andre ting. Men hvis der er én ting man skal være klar over, så er det at alt kan lade sig gøre. Hvis man virkelig ønsker at komme af med sine problemer, så kan man også gøre det. Hvis man ønsker at tage den lette vej og flygte, så kan man også - men det er, IMO, for ustabilt.

Så tag den svære vej og behandl dine problemer. Det er hårdt, det kræver tid og tålmodighed, men det er også det der giver de bedste resultater. For som det gamle ordsprog siger: Man skal yde for at nyde.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ali>> Det var godt sagt :D Jeg er fuldstændig enig.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universets Kerne, we all float down here.
Jeg er desværre i behandling for en Amfetamin psykose for tiden :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]