Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 06:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvor har du bestilt det fra?

Hvis du har bestilt det fra USA eller fra et ikke-EU land så er det et problem

Men det skulle ikke være noget problem hvis det er bestilt i et land inden for EU

Ellers så synes jeg sq at det er noget crap!!!

Jeg er rimelig sikker på at Melatonin sagtens kan indføres i Danmark!

Ellers så er det gået forbi mig...

Jeg synes virkelig at det er for syyyyygt så meget almindelige mennesker skal umyndiggøres her i Danmark iforhold til f.eks. i Holland hvor de er meget mere afslappet hvad den slags angår.

Frygter at det bliver værer i fremtiden

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SydNordJylland
Søvn problemer, og vrangforstillinger.
I aller højeste grad.
Jeg har røget hash hver dag, tre gange dagligt i tre et halvt år, hvor efter jeg skar ned til at ryge ca. en gang i weekenden, da jeg stoppede med hashen havde jeg en del søvn problemer. Efter jeg prøvede kix anden og tredje gang hvilket ikke er mere end tre uger siden, har jeg fået en fik jeg en klam vrangforstilling, jeg så småt er kommet af med. Jeg følte jeg kunne mærke dopamin udløsninger, i narvecellerne i hjerne som en stor helhed, og samtidigt kunne jeg mærke når jeg ikke optog nok dopamin eller transmitterstoffer. Det var en issyl det forsigtigt blev trykket ind i hoved og langsomt trukket næsten ud, også ind igen. Smerten var ekstrem, og jeg rør aldrig KIX igen. Det har givet mig et andet syn på livet, og har fået mig til at indse at livet er mere end KIX, og hash. Hash ryger jeg dog stadig en gang imellem, men at komme ud i naturen har jeg haft meget glæde af, det har fået mig til at føle mig overdrevet i live, men det er også begyndt at aftage, men naturen nyder jeg stadig.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Fedt at høre!
Naturen er den største medicin :D

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil lige tilføje, at Melatonin er et Tryptamin, og overhovedet ikke en aminosyre.

Det står også optegnet i TIHKAL.

5-Methoxy-Acetyltryptamin

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fanny skrev:

Et andet godt råd til god søvn er: Gå turer i skoven i mørket. Brug jeres nattesyn, og bliv tryg i mørket. Det har de to fordele, at det udmatter kroppen på en sund måde, samtidig med at sanserne får lov til at blive brugt.

Slap af, blomsterbarn! Vi er faktisk nogle der bor i betonjunglen! :D

-Psyko

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Psyko> Stakkels dig :cry: , så må du jo tage toget ud af byen :wink:

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fanny skrev:
Psyko> Stakkels dig :cry: , så må du jo tage toget ud af byen :wink:

- Det ødelægger ligesom ideen med en søvndyssende aftentur, hvis man skal transportere sit luksus legme flere kilometer uden for byen.

-Psyko

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Men man bliver træt af en cykkeltur ud af byen og tilbage igen :lol: .
Nej det er selvfølgelig et problem for dem, som bor i byen. Det er selv en af grundende for at jeg ikke gør det. Men er der ikke alternativer i byen? Jeg mener, der er da parker, grønne områder, osv. Jeg ved godt, at de ikke kan gøre det ud for en skov, men der er da fredelige områder i byen, hvor man kan gå. Om ikke andet, så bare for at motionerer sig træt.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Tias skrev:
[...]
Det første er det der med at man "falder".. Fornemmelsen af at ens krop ryger lige lukt ned i et hul selvom man ligger på et solidt underlag, og det akkompagneres som regel af et voldsomt spjæt(hvilket forøvrigt er kroppens naturlige reaktion på at glide udover kanter, da man så køber lidt tid til at vågne og gribe fat i noget).
[...]

Fik først læst det her emne nu, men det her indlæg fangede min opmærksomhed. Jeg har nemlig det samme "problem". Jeg tror ikke, det har noget med fx hash at gøre, da det har stået på i mange år. Min gamle kæreste fortalte mig, at jeg stort set hver aften lavede de her "spjæt", altså inden jeg sov tungt. Somme tider vågnede jeg af dem, men for det meste sov jeg bare videre. Der kunne snildt komme tre af de her spjæt, med et par minutters mellemrum. Og det stod da i hvert fald på hele tiden mens jeg kendte hende, og det var da trods alt et par år. Har ikke givet det de store tanker, men er der nogen der ved lidt? Jeg ved ikke om det stadig er lige så meget (da jeg jo sov fra det meste), men jeg vågner da engang imellem stadig i et spjæt, så mon ikke.
Kunne man forestille sig, at der ligger en eller anden uafklaret angst og lurer? For så var det jo måske noget, jeg skulle begynde at arbejde med.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er meget normalt med de spjæt.. Jeg har dem især hvis jeg har tømmermænd.

Shulgin beskriver det i hans bøger. Han kalder det "darting" og beskriver det således:

Darting:
A sudden and unexpected neurological firing that produces a momentary contraction of the musculature. It may occasionally occur when falling asleep while still at a plus two level of effect. It also occurs under normal conditions involving no drug at all.

Der findes nok også en medicinsk benævnelse.

Mvh
Ash

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nåh, så er det jo nok ikke så slemt :) men jeg synes nu stadig det er underligt, at jeg gør (eller i hvert fald har gjort) det konsekvent... Jeg må hellere slå op i nogle lægebøger.

Titel:
Junior medlem

Psyko skrev:
Geografisk sted: Ama'r

-Psyko

Ama'r fælled? :P

MORF

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Jeg har også tit de spjæt inden jeg falder rigtigt i søvn. Jeg har engang hørt, at det sker, når der stadig er lagret noget energi i musklerne når man skal slappe af, så blev det udløst når man giver slip og slappede af. Det er en form for afladning. Tit oplever man en drøm samtidig, om at man er ved at falde. Men jeg tror bestemt ikke det har noget med en ubearbejdet angst at gøre. Det handler mere om at man "falder" gennem nogle lag i sig selv, fordi man giver slip på energien.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lemmeh>> Den form for 'tics' kan påvirke alle, selv folk der ikke bruger entheogener af nogen art, og også folk uden nedgravet frygt.

Jeg får dem nu og da når jeg er ædru, og -altid- hvis jeg er meget påvirket af THC, men jeg havde en nervøs lidelse da jeg var yngre, som måske ikke er forsvundet helt. Det skal jeg ikke kunne sige, og jeg ved ikke om det er forbundet med det du har?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Det der spjæt når man er ved at falde i søvn er fuldstændig normalt og hedder på engelsk et "myoclonic jerk" eller et "hypnic/hypnagogic jerk", jeg ved ikke hvad det hedder på dansk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universets Kerne, we all float down here.
Hvis man tror på astral projection, ville man sige at den faldende fornemmelse kommer lige før sjælen forlader kroppen, det siges at sjælen forlader kroppen hver kan man sover. mange gange sover man bare igennem det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]