HopIFjordeN skrev:
Hvis det er for at sove bedre, så lyder det helt hen i vejret at bruge Mirtazapin - bivirkningerne lyder helt skøre i mine ører, vægtøgning og suicidale tanker (wtf):
http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3194...går udfra, at du har prøvet melatonin og evt prikbladet perikon mod depressive tider?
Jeg er ikke læge og jeg kender dig ikke, men personligt ville jeg udtømme alle alternativer før jeg hoppede på et præparat som Mirtazapin..
Det er for at hjælpe på søvnen, at det samtidigt virker antidepressivt er bare bonus. Jeg fik det også anbefalet af min tidl. lærer i lægemiddelkundskab, som søvnmiddel, det skulle være noget nyt noget at man er begyndt at bruge det til dét. Men kan godt se, at det er helt hen i vejret med de bivirkninger. Forstår ikke at min
nye læge kunne finde på at udskrive det efter en 10 minutters konsultation. Vægtøgning og selvmordstanker er nok det sidste jeg har brug for lige pt.
Jeg tager 4mg melatonin hver nat. Problemet er ikke så meget at falde i søvn, jeg vågner bare mange gange i løbet af natten, med en hjerterytme der hamrer derudaf, og kan slet ikke falde til ro igen.
Melatoninen virker ikke lang tid af gangen, men drømmer meget intenst i et par timer, og det er så hovedsageligt den søvn jeg får. Har aldrig hørt om prikbladet perikon, men det vil jeg helt klart tjekke ud
Jordforbindelse skrev:
Da jeg sad i et problem der minder om dit, dog ikke i en så voldsom grad, der var min redning altså god motion, meditation ( tibetansk buddhisme er klart at foretrække ) også kost ændring.
Få lavet et rigtigt motion's program som bliver skræddersyet til dig af en fysioterapeut, sammen med noget kostvejledning. jeg fik simpelthen ændret mit liv 180grader og er nu meget mere glad og tilpas, det at få sin søvn igen er nok noget det vigtigste her i verden, da ens hjerne kun kan komme af med affaldstoffer når vi sover, for mig var motion og vegetar kost sammen med meditation hen over en længere periode nok til at få mig tilbage på rette spor, jeg var svært deprimeret og led af social angst.
håber det kan give inspiration til en mindre kemisk behandling af mentale problemer
god bedring !
+1 på prikbladet perikon og melatonin
Den 'kemiske' behandling er lidt den lette vej for mig, den helt store livsændring er lige pt. en alt for stor mundfuld. Orker ikke så meget, er smadret døgnet rundt. Startede til træning for en måned siden med min lillebror, men det blev lynhurtigt useriøst. Har tidligere været meget aktiv, i mange år, så tænker at det nok skal komme tilbage når jeg har overskudet. Jeg vil, og har virkelig brug for en radikal livændring, kan bare ikke lige nu. Men får skam mine grøntsager