Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jan 2020 20:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2016 07:20
Indlæg: 16
Hej alle. I snart 4 år nu, har jeg haft et misbrug af opioder der startede i den "milde" ender med piller, og nu om dage tager jeg brun..jeg sniffer og ryger, jeg fikser ikke, da det er jeg simpelthen for bange for..jeg har haft mange op, og nedture i den tid hvor mit misbrug har været i gang, men indenfor de sidste 6 måneder, har mit misbrugs-barometer tikker mere og mere hen imod den nål hvor der står: STOP NU DIT PIS..Og RET OP igen..! Jeg magter det ikke mere.. udadtil har jeg styr på bolig, og arbejde, men jeg kan ikke byde min omgangskreds(som med tiden er blevet mere og mere mistænksomme) og kan ikke byde mig selv det mere..fra i overmorgen, vil jeg stoppe, og jeg vil bruge denne weekend til at tage en kold tyrker, hvilket jeg har prøvet før, og ved hvordan føles..jeg har med held skåret godt ned på mit misbrug, men vigtigst af alt..jeg har ALDRIG været SÅ klar på at stoppe helt som jeg er nu.. jeg VIL have mit gamle liv igen..et liv, hvor jeg blandt andet kunne løbe en halvmaraton på under to timer..et liv, hvor jeg var SAND lykkelig, hvor andre mennesker omkring mig komplimentere mig for mit gode humør blandt andet, og min positive attitude..

Et liv, hvor jeg rent faktisk havde en opsparing, og ikke en/den gæld jeg har oparbejdet.. ikke hos min(e) Pushere..fordi den slags gæld betaler jeg ALTID ASAP..! Det skal man sgu.. Men gæld fra div. kviklån.. men ikke noget der har forgældet mig til evig tid, da jeg altid har lagt en ære i at så vidt muligt, betale kontant for mine "hits"

Jeg gider det sgu ikke mere.. Når hele mit liv drejer sig om stoffer, skafning af penge til disse, og hele den humlen de fleste af jer herinde kender, så er det bare ikke længere et ægte liv for mig.

ÆGTHED..! Det er dét..jeg vil have..

Og JEG VIL HAVE DET IGEN..! Det ægte liv!

Tak for jeres tid.

/Shadow


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2020 21:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg hepper på dig sig ja til livet og nej til opiaterne.
Tænker en weekend er for lidt jeg synes 3.-4. Dagen var værst da jeg stoppede fra den brune.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2020 21:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
stærkt. det vejen frem vis du vil videre, vis det gået over gevind. det du skal igang med er svært og det meget hårdt som i meget hårdt. det ikke hårdt og sige nej i dag eller i morgen. men hvad med 3 eller 4 dagen har du lagt en strategi for når du når der til ? beklager jeg skriver sådan men vil gerne ha du lykkedes med at komme igennem med 110% og ikke gør noget overilet, og fejler pga en så lille ting ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2020 17:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2016 07:20
Indlæg: 16
Tak for jeres svar, og kommentarer..3-4 dage, ja det lyder måske af lidt..men okay..jeg skulle nok have lidt mere tydelig ift min strategi.. det jeg mente var for mig..blive de første 3-4 dage de mest hårde..derefter, så har jeg også en strategi..der kort fortalt hedder Plan HOLD UD! Og den deles op i mange,mange andre ting..lige fra sletning af div. numre til div. menensker, til at køre i lange baner udenom div. steder, i gang med træning, sådan seriøst asap, for blandt andet at flytte mit fokus, og mange andre ting, og som jeg også skrev, så har jeg ALDRIG følt mig SÅ klar indeni ift at stoppe, og disse tanker, at jeg VIL sgu stoppe nu..kan jeg mærke glæder mig mere, end gør mig ked af det, og det er jo det med den berømte vægtskala..når vægten med fordele ved at stoppe, vejer mere tungt(på den gode måde) Så kan jeg virkelig mærke min egen indre ild brænder for at lukke og slukke for det "projekt" Tak fordi i hepper osv..det sætter jeg stor pris på..som en anden stofmisbruger sagde til mig for et års tid siden: "Det der med aat stoppe..det er en meget,meget dyb og meget personlig beslutning" OG så sandt er det.. jeg sider faktisk og glæder mig HELT vildt til at blive clean..også fordi jeg VED..at belønningerne de kommer efter stofferne er ude af kroppen..for mig har de fysiske abstinenser altid været værre end de psaygiske,.. jeg tager feks. aldrig stoffer sammen med andre, men altid alene, så der er feks. ikke noget socialt osv jeg kommer til at savne. Ja, jeg sidder og smiler til mig selv, og tænker blandt andet på alle de penge jeg kommer til at spare osv :)

//Shadow ;(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2020 18:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Den fysiske del var overstået på en uge for mit vedkommende, bøvlede ikke med uro i benene, men jeg begyndte self også ret hurtigt på noget andet narko og misbruge :(
Denne gang pegede pilen på krudt og kokain.
Jeg kan sagtens følge dig i din trang til at tage livet tilbage, når det blir svært så husk dig selv på, at det bliver bedre det er kun et spørgsmål om tid!!!
Jeg går til møde hver uge for at holde fast i mit fokus og det virker for mig.
Du er velkommen til at smide en pb hvis du har brug for at vende noget.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2020 03:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2016 07:20
Indlæg: 16
Fso skrev:
Den fysiske del var overstået på en uge for mit vedkommende, bøvlede ikke med uro i benene, men jeg begyndte self også ret hurtigt på noget andet narko og misbruge :(
Denne gang pegede pilen på krudt og kokain.
Jeg kan sagtens følge dig i din trang til at tage livet tilbage, når det blir svært så husk dig selv på, at det bliver bedre det er kun et spørgsmål om tid!!!
Jeg går til møde hver uge for at holde fast i mit fokus og det virker for mig.
Du er velkommen til at smide en pb hvis du har brug for at vende noget.

Mvh

Tak..det er sgu pænt af dig, og kunne godt være jeg vil benytte mig af dit fine tilbud på et tidspunkt..nu får vi se, men tak på forhånd. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2020 13:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvordan går det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2020 22:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Fantastisk tråd at læse! Der findes intet bedre læsning end folk som ønsker bedring, og med den indstilling og kampgejst tror jeg helt sikkert på dig! Du kan godt! :D

Du har allerede taget første og værste skridt - nemlig erkendelsen!

Det er SÅ positivt at du “kun” skylder penge til dumme kviklån osv, det kan man altid finde en løsning på, selvom det tager tid. Det er dog langt bedre end pushergæld! Hold os endelig opdateret! :D

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2020 04:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2016 07:20
Indlæg: 16
Hej :) Tak fordi i spørger, og jeres omsorg. Jeg beklager min lange svartid, men joi..det går godt..MEGET bedre end jeg havde regnet med.. jeg vil dog ikke sidde her og skriver at jeg ALDRIG falder i igen, MEN..! Jeg har været clean i et godt stykke tid nu, og det føles virkeligt bare dejligt, samvittigheden er blevet lidt bedre, og når jeg tænker tilbage på hvor mange penge jeg rent faktisk har brugt på min.. ahem.."fest" Så hjælper denne tanker også ift, at fristelsen bliver væk..jeg har virkelig tabt ufatteligt meget på det her, og hader tit mig selv for det jeg har gjort overfor andre og mig selv ved det stofmisbrug jeg har haft..men.jeg er bare NØDT til at fortsætte på rette kurs, og holde min sti ren. Jeg er også begyndt at komme i en god løbeform igen, så den hedder HELT sikkert Aarhus City Halvmaraton i år, og når det løb er gennemført, så vil jeg nyde de ægte glæder min krop belønner mig med, når sådan et løb er gennemført :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2020 08:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Så fedt at læse vonshadow du har lige givet en rigtig go start på dagen!

“jeg vil dog ikke sidde her og skriver at jeg ALDRIG falder i igen,”

Det ville også være dumt at gøre, for det øger bare nederlaget, hvis det sker igen, hvilket gør det svære at kravle op igen.
En dag af gangen (i dag skal jeg ikke) som jeg har lært til møderne det er længe rigeligt, så slipper jeg også for at gå at planlægge en fremtid som ingen kender alligevel.
Super du har fået startet dit løb op - den naturlig rus som kroppen giver er så meget mere “ren” end hva man kan få ud af en pille/pulver.
Tak for opdateringen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2020 11:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 feb 2020 00:02
Indlæg: 31
Fantastisk at læse en sjæl der er bevidst og vil have et bedre liv.

Som FSO er inde over ift hvad du skrev “jeg vil dog ikke sidde her og skriver at jeg ALDRIG falder i igen,” Nemlig.. Aldrig pres sit sind til et ultimatum, hvor det indre krakelerer hvis man falder i. Det er faktisk direkte at sætte sig selv mere under pres - unødvendigt.

Ved ikke om du kender dem. Jordan Peterson/David Goggins.

Et mix af dem har hjulpet mig ekstremt meget. Millioner er blevet vågnet og inspireret af præcis de to. For mit vedkommende ærger det mig at jeg fandt dem så sent. Mit liv havde været et helt andet og bedre tror jeg, hvis jeg havde fundet dem som feks 20 årig. Jeg vil anbefale Goggins først, han er simpelthen for vild. Goggins snakker mere et "normalt" sprog, man lettere kan relatere til end jordan. Jordan er mere til det psykologiske aspekt forklaret på en mere klinisk måde. For mig går Goggins direkte ind i min bevidshed, for forstår ham fuldt ud da jeg har gennemlevet meget af det han selv siger. Jeg har bare ikk været så bevidst selv om det, før jeg stødte på ham. Han er virkelig en raw motherfucker der siger tingene som de er. Han løber også marathons, løber generelt. Ex navy seal. Hans historie er mind blowing.

Go rejse fremover. Og som Goggins siger: STAY HARD!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2023 19:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 apr 2023 19:07
Indlæg: 1
Hej Shadow.....jeg ved godt, at det er to år siden du skrev dette indslag. Og jeg er da nysgerrig om hvordan det går med dig...
Jeg har selv erfaring med stofbrug i 32 år overalt i landet. Men lad os se om du svare...kærlig hilsen Tommy E.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team