Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 okt 2022 12:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Var der misbrug i dit barndomshjem tænker her primært alkohol.
Afstemning sluttede 03 sep 2022 15:12
Ja 73%  73%  [ 11 ]
Nej 27%  27%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 15
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Kommer selv fra et skilsmisse hjem hvor jeg var barnet som trak nitten dvs efter skilsmissen levede jeg 10 år med min alkoholiserede far før jeg flyttede hjemmefra.
Så da jeg som 14-15 årig begyndte at drikke fandt jeg hurtigt ud andet ku jeg lide og dog alligevel ikke for jeg havde og blive lige så dum at høre på som den gamle.
Så heller hash - på et tidspunkt stifter jeg bekendtskab med amfetamin og så kan man jo drikke uden at blive fuld juhu.
Men brød mig egentlig ik om de knusende tømmermænd og da jeg fandt ud af jeg kunne få ca samme virkning uden tømmermænd ved at æde nogle rohypnol var min livs retning ligesom stukket ud.
Min kære søster som boede ved min mor og ikke gad far pga druk hendes liv tog en helt anden retning med fast arbejde og høj løn, hvor jeg er endt som den førtidspensionerede fiskebums.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Min far kommer også fra et hjem med to alkoholikere og kæmpede også selv med alkoholmisbrug i hans yngre år, men det er ikke noget jeg har lagt mærke til i min barndom. Min stedfar derimod var en semi funktionel alkoholiker med et ego på størrelse med jorden.
Jeg bryder mig personligt heller ikke om at drikke, er højest fuld et par gange om året. Får max 10-15 genstande indenbords i løbet af et år. Men det tror ærligt mest bare det er fordi at jeg synes alkohol er et lortedrug og rusen er på ingen måde konsekvenserne værd imo.

Det der med at man først skal i træning næsten for at kunne nyde et rusmiddel synes jeg virker sketchy.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Min mor var, ligesom Buttkrakens far, semi funktionel. Hun drak for sig selv hver aften. Hvidvin og øl. Hun havde et hårdt liv som ung, gravid til en gammel stodder som 14 årig, gift samme år. 4 børn som 20 årig med en slatten alkoholiker der røg ind og ud af fængsel. Han døde heldigvis af testikel kræft og så fandt hun sammen med min far, men traumerne sad godt fast i hende. Af mine søskende er 1 død, da han drak fra ham var 12 til han døde som 50 årig. Min søster var hooked på speed som teenager men fik vendt sig liv om. En bror er funktionel alkoholiker og en bror er dagligt på speed. Det er deres arv.
Min (hel) bror fik et hjerteanfald efter en coke binge på et par måneder, så nu er han permanent på blodfortynder og andet medicin. Jeg har også haft mine ture på coke i et par måneder. Det er dog lagt på hylden i lidt over et år nu og har ikke planer om at falde i igen. Alle, undtagen min søster, ryger den fede. Nogle oftere end andre.
Jeg brugte min ungdom fra 15 til 20 på hash, speed og knalder hvert weekend. Gerne fra fredag til søndag og gerne en kombination af det hele og meget gerne 4-5g amf og mindst 12-15 knapper. Lagde altid ud med 2-3 piller til at starte og så gik det ellers derudaf. Så var man helt brændt af mandag til torsdag og fredag startede det hele igen.
Psy.dk har i hvert fald lært mig meget omkring HR, så tak til jer alle for det!

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Jupiter
10 har svaret, kun 1 har svaret nej (mig)
Det er ekstremt overraskende for mig at se. Gad vide hvordan det ser ud hvis nogle flere svarer.

Mine forældre har aldrig været alkoholiserede som sådan. Efter deres skilsmisse, fandt min mor dog alkoholiserede mænd, som i en hvis udstrækning medførte at hun selv drak mere. Hun er som jeg, hvor nogle dage med alkohol får kroppen til meget hårdt at sige "nej" til det. Hvilket jo er rimelig fedt, i min optik.
Min far drikker i ny og næ et glas cognac eller et par øl, og til familiekomsammener bliver mange af os ofte berusede. Men da jeg var mindre, drak begge mine forældre væsentligt mindre end nu, jeg tror de var meget fulde 3-4 gange om året, men jeg har da engang set min far være så pløret at han faldt ind i en busk, og været nødt til at bære min mor i seng, og tage hendes tøj af, fordi hun var for fuld til det. Det er vel fair nok, det er også sket omvendt :D

Min ene bror har døjet en del med misbrug af diverse stimulanser samt alkohol, men jeg er klar familiens "narko-får" så at sige. Størstedelen af min familie fordømmer mit stofbrug, men jeg er også hudløst ærlig overfor dem, omkring mine.... hvad skal man kalde det.... radikale... perioder med ketamin osv. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]