Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 05:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey

Jeg har efterhånden prøvet lidt af hvert mht at komme ud af mit opiat misbrug.

Har fundet ud af at jeg ikke kan gøre det selv. Skal have nogle at snakke med/støtte mig opad.

Da jeg var i døgnbehandling fandt jeg ud af hvor meget det betyder at være sammen med andre. Det er efter min mening lige så vigtigt som motivation.

Tænkte på at hvis man var et par stykker eller tre som ville være med til at blive clean, så kunne man leje et sommerhus sammen. Kunne man oven i købet få nogle andre brugere til at komme og støtte kunne det måske blive endnu bedre. Evt er der måske brugere der gad komme og fortælle deres historie.

Tænker at det skulle vare 2-3 uger - det mener jeg ihvertfald der skal til før jeg er klar til at komme hjem til familien.

Lyder det helt åndsvagt ??

Har andre forslag til at blive clean uden døgnbehandling ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
I skal ihvertfald 100% have styr på INDEN i evt tager i sommerhus flere uger, hvordan præcis det skal gøres. Og der skal nok også en med som IKKE har stof problemer, som kan råde og vejlede. Ellers tror jeg hurtigt det kan blive sådan lidt "løst". Hvis du forstår. Hvilke stoffer er der tale om?

Men super god ide at du vil ud af misbrug, det er første step! :D

Insane psychedelia user!

Jeg har før prøvet at gøre det ved at låne en seng fra en bruger herinde i godt 2 uger, hvilket egentligt gik ganske godt selv om det var et helvede og min hjerne stak helt af undervejs.
Betalte på et tidspunkt 24000 for 14 dages afgiftning på et døgnbehandlingssted - de penge sammen med et efterfølgende år med ugentlige samtaler på dagscentret var rigtigt godt givet ud.
Hvad med en 3 ugers tur syd på hvor du tager medicin med til de første dage?

Medlem

Det var genialt med en seng hos en anden bruger. Det trode jeg bare aldrig ville ske...

Men 2 uger på en døgnbehandling for 24.000kr lyder da også tiltalende (selv om det er mange penge)

Tænker om der mon er nogle steder i Tyskland hvor det var billigere at opholde sig under afrusning. Man bliver bare for syg til at håndtere det selv.

Man skulle organisere nogle selvhjælpsgrupper og hjælpe hinanden med at blive clean - selv om det sikkert er svært at føre ud i praksis.

Medlem

Man kunne selvfølelig tilbyde en pålidlig person at rejse med på ferie for at have støtte... det er billigere at gi en ferie end at ta' i døgnbehandling.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Det lyder som om at du har set noget positivt i døgnbehandling. Er der en grund til at du ikke hopper direkte på det? :)

Medlem

Ja - det koster rask væk 100.000kr for en døgnbehandling.

Men har faktisk lige set at min sundhedsforsikring faktisk dækker 2 ophold.

Og igen ja.... døgnbehandling er meget effektivt. Man er sammen med nye mennesker i samme situation og tankerne ledes på noget andet fordi dagen er fyldt.

Insane psychedelia user!

Så synes jeg du skal tage i mod det næste gratis ophold derfra og gøre dig klar til at gå i noget tilbagefalds forebyggende terapi efterfølgende.

Medlem

Jeg starter faktisk hos en misbrugs-psykoterapeut i næste uge.

Og er begyndt at tænke på næste ophold

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]