Hej

Jeg kan lige sætte mig i dit sted, jeg var selv på din alder (fra 97?), da jeg kom ud af mit misbrug første gang, og oplevede det meget som du gør nu - man er lidt tom, og en joint er voldsom. Cannabis er bevidsthedsudvidende, og det samme er teenageårene, og det skræller en del af det lag, hvor vi normalt ikke er bevidste, så man i højere grad begynder at lægge mærke til hvad der foregår omkring en (ihvertfald hos nogle), så det er der som sådan ikke noget mærkeligt i, hvis det ikke udvikler sig til et problem for dig (ikke at kunne være i sig selv).
Jeg tror den største tjeneste du kan gøre dig selv lige nu, er at finde ud af hvorfor du begyndte at ryge i første omgang, hvad det gav dig og så finde andre ting der kan give dig noget af det samme. Styrketræning er et rigtig godt bud, for det kan også give en hel lille rus, og man lærer lidt at være i det der tomrum og agere udfra det, fordi psyken lukker lidt ned, når man er hårdt fysisk presset, hvilket kan virke til ens fordel. Det kan også være du kan finde på andre nye hobbyer, noget man kan bruge lidt mere tid på, måske kost og ernæring ifb. med træningen, eller begynde at gå til foredrag, hvor du kan få udfordret den kreative tankegang, som du måske har været glad for ved røgen? Håber du kan se hvor jeg vil hen af. Man kan ikke bare lade være med noget, og ikke gøre noget andet, uden at komme til at kede sig.
Hvis du føler nogle former for psykiske problemer, angst, depression eller lignede i forbindelse med stoppet, eller måske bare lyst til at starte op igen, så snak med folk om det - først når man åbner op omkring noget, kan det rigtig lade sig gøre at forme/flytte på det. Du kan evt. også bruge siden her til at lufte de "forbudte" tanker, hvis du får brug for det

Meget af det ved du måske i forvejen, men nu får du ihvertfald nogle af de råd jeg gerne ville have haft selv. Ønsker dig held og lykke med det!