Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg håber der er nogle der kan give mig nogle svar på om det er normalt det jeg føler lige nu, da jeg aldrig i mit liv har følt på den måde før.
Fra Fredag morgen til fredag eftermiddag tog jeg for 2. gang i mit liv Mdma i krystalform da jeg er helt ny i gamet og ville prøve det på et tidspunkt i mit liv. Jeg tog det sammen med mine 2 erfarende venner der har taget det mange gange, og efter som jeg ikke rigtig kunne mærke det store første gang valgte jeg at tage den samme mængde som dem. I selve forløbet havde jeg det helt fantastisk og jeg var langt fra den der var mest "blæst" af os, og havde måske en af de bedste afterner i mit liv.

Desværre har jeg her efter de sidste par dage følt noget jeg ikke har følt før, som bekymre mig og undre mig vanvittigt. Jeg er en voksen mand og har lyst til at græde konstant og til alt.. det som om tårene sidder der hele tiden ved sørgelige eller smukke ting, lige meget om det er en fodboldvideo, dramatisk romantik eller 2 tilfældige heste der løber forbi mig begynder tårene at trille konstant. Jeg ligger bare i min seng og får ikke gjort noget, jeg har mareridt om natten, sover ikke rigtig da jeg vågner konstant.

Jeg har svært ved at sige det til nogle af mine nærmeste, og vil bare høre om dette er normalt? er det på grund af stofferne eller mere på grund af mit liv? det skal siges jeg i forvejen har haft en lidt hård tid drillet med ensomhed efter jeg er kommet hjem fra et udvekslings år i Los Angeles. Det er slet ikke sådan så jeg har selvmordstanker vil jeg fastslå, jeg har bare så inderligt inderligt ked af det, eller rettere absurd følsom for alt og det ødelægger mit liv.

Hvis der er nogle der har gode tricks, information eller andet jeg skal fortælle om, tager jeg virkelig åbent i mod det!

Med venlig hilsen Frederik!

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej Fred. Rolig - det er ganske normalt.
MDMA virker ved at frigive det stof i hjernen der hedder serotonin. Det er det stof, der regulerer vores humør. Efter en tur på MDMA er ens depot af serotonin blevet tømt og det gør at man kan opleve en nedtur. Hvor slemt det er afhænger også af hvor meget du har taget. Man plejer at sige, at man skal holde sig til en dose på 120 mg, hvis man ikke vil have de store eftervirkninger. Hvor meget tog du?

Der er masser her på boardet, mig inkl., der har haft samme tur før. Bedste råd er at holde dig fra stofferne og tjalden et stykke tid og fokusere på at spise sundt, komme ud i den friske luft og få dig rørt, og holde dig så social så mulig med dine venner. Jeg lover dig det nok skal gå over med lidt tid. For nogen varer nedturen 1-2 ugers tid. Jeg selv blev ramt hårdt af det hvis jeg tog for meget og der kunne godt gå 1 måneds tid før jeg var ovenpå igen.

PS det kan selvfølgelig godt have noget at sige, at man allerede har nogle ting at tumle med, og så kan MDMAen godt gøre det værre. Men som udgangspunkt, så burde du få det bedre helt af dig selv i løbet af kort tid. Ville overveje at gå til lægen, hvis det stod på længere end en måned.

Hav det godt!
- Plejade

Junior medlem

Okay mange tak! jeg er helt klart mere rolig nu, jeg synes bare når jeg gik ind på de fleste hjemmeside diverse skræmme kampagner fik mig til at blive 10 gange så nervøs.

Jeg har formegentlig taget omkring 0.7-0.8 gram, hvilke som sagt gjorde jeg havde en meget stor fest, men ved ikke om det er for meget? Det må virkelig siges at have påvirket mig på en måde jeg ikke har prøvet før. Jeg har altid været meget i selvkontrol, studere på universitetet, har et arbejde og pludselig synes alle disse ting at være komplet uoverskuelige. Men jeg giver det noget tid og prøver at følge dine råd, det gør mig hvertfald mere rolig

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hvis du har taget så meget kan jeg godt forstå du har det rigtig dårligt! Det er faktisk direkte farligt at tage så meget. Man plejer at sige 0.1 på en aften. Så ja, du har fået et ordentlig rap over nallerne, og det tager lidt tid for din hjerne at komme ovenpå igen. Kan godt sætte mig ind i, at det er noget rod med både arbejde og studier, når man har det sådan, for det stresser også. Hvis du følger rådene og tager en dag af gangen, så skal det nok blive bedre.

Skriv endelig herinde igen, hvis du har spørgsmål eller brug for nogen at snakke med.

Junior medlem

ja okay det kan jeg så sagtens godt se ja :-) det hvertfald sten sikkert jeg skal have en meget lang pause, og skrue gevaldigt ned for indtaget til næste gang!!
jeg lover hvis der sker noget yderligere, eller hvis jeg har andre spørgsmål.
tusind tak for hjælpen!
-Frederik

Medlem
Brugeravatar

jeg er blevet oplært med ens egen vægt *2 i milligram.
Altså:
Hvis du vejer 75 kg så 75*2=150 Mg
Derefter vent 3 måneder for At få den optimale virkning igen.
Har dog også hørt 1 måned er nok, men holder mig dog stadig til 3 måneder :D

Medlem

2mg pr kg kropsvægt er for meget.. Tommelfingerreglen er 1,5mg pr kg kropsvægt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]