Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle, jeg har i de sidste 6 år taget temgesic fordi jeg var svære smerter i ryggen, jeg har været til lægen og har fået konstateret slidgigt og discusprolabs og modic forandringer, jeg er igang med at tage en kold tyrker og har ikke taget noget i 6 dage og abstinenserne er i fuld gang, skal lige siges at det kun er buprenorfin jeg har en afhængighed af da det er det eneste smertestillende jeg tager men ville høre om der ville ske noget hvis jeg tog nogen tramadol?
Det jeg er bange for er om tramadol ville få abstinenserne til at stoppe når jeg tog dem og når tramadol så stopper med at virke vil abstinenserne så komme igen?
Er temgesic og tramadol det samme? Jeg ved at jeg er i den sidste og hårdeste fase min abstinens tur for har prøvet det før men er faldet i hver gang.
PLEASE HJÆLP
starter mine abstinenser forfra hvis jeg spiser en tramadol?
Hilsen en abstinens hærget fyr der gerne vil være clean

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hej

Hardcore beslutning du har taget dig der, med den kolde tyrker... Trappede du ikke ned lidt først?

Temgesic og tramadol er ikke det samme, men er i samme familie... Dine abstinenser vil ikke starte forfra med fornyet styrke, hvis du tager en enkelt dags pause, i form af en smule tramadol - har du brug for abstinenspausen, syntes jeg det er ok at gøre det en enkelt dag, så længe du husker på din sidste sætning "Hilsen en abstinens hærget fyr der gerne vil være clean"... Smid resten af dit stash ud, lige efter du har gjort det, hvis du vælger det - ellers er fristelsen alt for stor..
Men andre alternativer bør bestemt overvejes før du, muligvis, ødelægger hvad du har kæmpet for de sidste 6 dage uden dit stof, og det alene tager jeg hatten af for, du er faktisk så tæt på at være i mål fysisk - så det er nu, at du skal hænge i, og ikk lade din hjerne snørre dig selv!!...

Hvordan er dine abstinenser, altså hvordan havde du det igår fx, kramper du? Kan du foretage dig andet end at være derhjemme?

Tal med din læge! Få evt en beta-blokker udskrevet til at dæmpe for fysisk ubehag, hjertebanken etc.. Løb en tur til du kan smage blod i munden, og løb så hjem igen!

Er du på 7. dagen nu? Så må det værste snart være overstået faktisk, men også et kritisk stadie da det mentale nu får frit spil og hjernen vil gerne have stoffet tilbage hvis du ikke fodrer den med nye positive input... Har du det ikke sådan, at det kan svinge fra minut til minut? I de dårlige minutter skal du tænke på de gode og i de gode skal du nyde det og tænke på, at det altså snart er muligt, at have det sådan hele dagen.. =)

Åh en rodet morgenbesked - håber du kan tyde den =)

Rigtig god vind - håber du klarer dig igennem dagen uden brug af tramadol!! Husk du selv kan producere de dejligste endorfiner, bare du arbejder lidt for sagen! =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Sorry, bed ikke lige mærke i din gigt og DP - så rådet med at løbe til du kan smage blod er nok ikke så smart - men være fysisk så meget du kan, fx i svømmehallen, et eller andet - bare du får rørt dig, det er den bedste vej til de føromtalte endorfiner, dét og så noget sundt mad...

Er du alene derhjemme? Tag evt kontakt til en ven/familimedlem der kan støtte dig igennem dagen - det vil aflede dine tanker lidt og holde dig selv mere i ørerne =)

Junior medlem

Jo jeg trappede ned først fra 4-5 mg daglig Ca. Og ned til 0.8 mg om dagen, abstinenserne på 5. Og 6. Dagen var en fornemmelse hen af influenza ganget 10, ondt i ryggen og led smerter og enorm følelse af uro i kroppen og jeg følte virkelig at alt fysisk arbejde og al bevægelse var ekstra hårdt, ligesom om at nogen havde tvunget mig til at løbe marathon og samtidig føle at kroppen vejer 1000 kg.
Mit stash er smidt ud og på en sådan måde at jeg ikke kan få fat i det mere, men jeg tog en dosis på 300 mg tramadol inden og det tog abstinenserne helt og gav kroppen fornyet energi, men en af de ting som er det hårdeste for mig er nætterne hvor man bare ligger og vender og drejer sig og føler uroen og nedturen i kroppen og håber at søvnen vil opsluge, lige nu går jeg og venter på at tramadol en er ude af mit system så jeg kan finde ud af hvordan abstinenserne vil være efter en dosis tramadol og det vil jeg selvfølgelig også beskrive når det rammer mig...
Jeg er ikke alene, min kæreste er sammen med mig og giver mig den mest fantastiske støtte selv når mit humør skifter og det går udover hende på en måde hvor jeg kan se at hun bliver såret af mine ord der bliver slynget ud i vrede/tristhed/frustration og alle de andre følelser, så når den kolde tyrker er overstået så skylder jeg min kæreste en hel del på undskyldnings kontoen og på forkælelse kontoen fordi hun har gjort alt hun kan få at gøre tingene så nemt som muligt for mig

Og for lige at besvare spørgsmålet om energi niveauet lidt bedre så er det rigtig at det skifter fra minut til minut ligesom en humør og det er super hårdt fordi man flere gange i timen rammer hele følelses spekteret og jeg ved at hvis abstinenserne kommer igen så vil jeg foretrække at ligge en sygemelding på arbejdet og lukke mig selv inde i min lejlighed med mad og slik og hvis man har mulighed for det så nogen sovepiller så man måske kan sove igennem en del af den sidste af abstinens perioden...

det er super nice at få tilbagemeldinger og høre andres råd og erfaringer det hjælper en del at vide hvad man kan forvente og især hvad man kan gøre for at tage de allerværste af abstinenserne men det sjove ved det hele er sådan set at jeg egentlig ikke går og tænker eller savner buprenorfin min afhængighed har altid været på den måde at jeg kun tog buprenorfin for at fjerne smerterne og her på 7. Dagen savner jeg stadig ikke buprenorfin men er begyndt at søge efter andre behandlings muligheder hvor smertestillende medicin kan undværes og selvom jeg ved at slidgigten aldrig forsvinder og at jeg desværre er i den gruppe af mennesker som nemt får DP så vil jeg forsøge almindelig træning for at styrke ryggen og få noget mere professionel vejledning end lægen nogensinde gav mig...

Junior medlem

Hej jeg er oz på temgesic får 0,2 , 2 gange dagligt pga smerter i knæene , jeg har desværre fået taget 2 extra hver dag siden nytår det er pga at kulden har en dårlig indvirkning på mine knæ , jeg er nu løbet tør for dem !! og kan ikk få flere af min læge før i marts , er der noget jeg kan gøre for abstinenser ? for de er da godt irriteret i kroppen!!
mvh
c3s

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]