Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 13:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har lagt urinprøve på Behandlingscenteret.
Jeg er fuldstændig i chok, den var positiv for THC & Kodein... Har ikke indtaget nogle af delene?!!! Uden pis, og jeg aner ikke hvad fanden der er sket. Den fra ugen før var der ikke noget i, og den fra ugen efter var også negativ for de ting. Har bedt min læge om en blodprøve for har læst den kan spore hvor meget og hvornår man har indtaget, og hvis ikke der er noget der så må det jo være en fejl. Men han mener ikke det kan ses hvis det er to uger siden og der ikke er noget at se i den før eller efter....

Får en del anden medicin, men det er så tvetydigt om det påvirker det eller ej, og lægen siger det ikke er det...
Jeg får:

For adhd:
Ritalin/Motiron/medikinet (alt efter hvad der er billigst (For ADHD)
RitalinUno (for Adhd-depotmedicin)
Circadin (til natten)
Fluoxetin (mod depression)
Denice (P-piller)
Panodil/PanodilZapp (mod hovedpine efter behov.)
Balancid novum (mod halsbrand)

Ud over det har jeg forsmagt en Pinex Junior smeltetablet med jordbærsmag, de indeholder paracetamol (smertestillende i stedet for Panodil junior, for at se om det er noget jeg kan give børnene som alternativ).

Jeg har ikke indtaget nogle kodimagnyler/ipren/hostesaft som kan give udslag på kodein.
har ikke været sammen med nogen der har røget, har ikke fået en eller anden kage ved et uheld, har ikke været ude i byen og drukket af et glas der ikke har været holdt øje med, ikke spist ude hos nogen der har kommet noget i maden... altså INTET. Aner ikke hvad der kan give det udslag.
Har ikke selv indtaget hash siden 2003 hvor jeg på daværende havde prøvet guld-cacao 3 gange og joint 3 gange, udelukkende som ungdomseksperimenterende nysgerrig tøs.
Har aldrig prøvet andre euforiserende stoffer, og endte egentlig i det "misbrug" som jeg valgte at komme i behandling for, af ren naivitet... som alle andre selvfølgelig, men her, lige niveauet lavere og ikke bare fortrængelses niveau.

Det tætteste jeg kan komme på det er det Balancid Novum- mod halsbrænd eller Reflukssygdom, det er i familie med Pantoprazole der beskrives herneden under i artiklen.

Denne historie handler om en pige på 13 der også fik testet falsk positiv pga kvalmestillende middel der indeholder "pantoprazole".
"First, its main lesson: a medication for gastrointestinal problems — a proton pump inhibitor called pantoprazole — can cause a false positive result on a urine test for marijuana use."
http://commonhealth.wbur.org/2015/03/vo ... sitive-pot

Kodeinen kan jeg slet ikke finde roden til...

Jeg har purgt om der ikke er fejl i testen og om der kan være byttet om på min og en andens test... Men de siger der kun var en anden urinprøve den dag, som indeholdte en hel masse andre ting som ikke var i nærheden af det der var i min...

Hjælp, ved ikke hvad det får af konsekvenser...

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Ved du om det bare var en stix de lavede?

Nedenstående er gældende for stix til både påvisning af THC og opiater (som kodein)

AUH skrev:
Da der altid er risiko for falsk positive svar på stix-analysen, kan et misbrugsstof ikke betragtes som påvist, før resultatet er bekræftet ved specifik analyse. Når stix'en udføres af Blodprøver og Biokemi, sendes prøver med positivt stix-svar automatisk videre til specifik analyse.

Junior medlem

Graviditetstesten var stix. Men det andet er jeg ikke helt sikker på. Vil tro det er sendt til dyrkning... Der står i papirerne:

"Der tages urinprøver ved besøgende for at teste om du har taget stoffer, der ikke er tilladt under forsøget. Disse prøver sendes XXXXXXX i belgien for analyse. De vil blive destrueret senest 8 uger efter analyse".

Går ud fra det er mere end stix for så kunne sygeplejersken her lige så godt have brugt stix i stedet for at sende urinen?

Junior medlem

SLET INGEN ERFARRINGER?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg fik også engang en falsk positiv, jeg tror selv det var fordi jeg allerede havde urineret den morgen og de vil helst have "frisk morgenurin" (mmmm urin-snak..) Jeg sagde selvfølgelig at det ikke kunne passe, så jeg drak 2 liter vand, ventede, og aflagde så en til der var negativ.

Medlem

Du nævner halsbrand. Syrepumpehæmmeren pantoprazol kan forårsage falsk positiv for THC (litteraturhenvisning på siden):

http://www.thepoisonreview.com/2015/03/ ... t-for-thc/

EDIT: Jeg er dum i nakken, og ser naturligvis ikke at du selv har fundet ud af dette... men pantoprazol og balancid novum er ikke særligt beslægtede efter hvad pro.medicin.dk oplyser; balancid novuim er en blanding af calciumcarbonat og magnesiumhydroxid. Det kan jeg dårligt se skulle slå ud som THC.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]