Fedt at høre om din historie, jeg har været igennem en meget lignende periode i mit liv og er faktisk stadig i gang. Jeg er på 4½' måned nu, og har det faktisk efterhånden rigtig godt. Næsten ingen kvaler ud over noget VS (Visual Snow) som er lidt op og ned i hvor stærkt det er. Hvilket for mig er et godt tegn da det også betyder at det måske en gang er helt væk/glemt.
Kan så meget sætte mig i din situation med selvmordstankerne og lysten til at hoppe på antidespresiv vognen. Dog synes jeg at alle der skulle ende med at læse denne tråd grundet deres psyke pludselig var endt som vores. Jeg synes mit helbredsforløb er gået relativt hurtigt! eller faktisk er det ikke min personlige mening, men baseret på min research har jeg faktisk haft det nemt og hurtigt selvom jeg selv følte at ingen i verden kunne have haft det værre end jeg. Jeg tror min rute til den bedre/stærkere psyke og et godt helbred med en normal hverdag er kommet af følgende:
1. Sæt dig i hoved at du må leve med det her om det så skulle vare evigt (Hvilket det ikke gør); Men hvis ikke man siger det til sig selv, kan man UMULIGT glemme det og så vil tankespinnet bare pirre dig til verdens ende.
2. Lad være med at læse yderlige om diverse sygdomme og grunde til at du har det som du har det. Massere af andre har det og af en eller anden sjov grund er alle dem der er kommet over det aldrig gået tilbage til forum som dette og skrevet at de er kommet sig 90-100% over det og fortalt hvordan. De vil bare glemme at de har været igennem det sande helvede. Man får det kun værre at at læse løs omkring det, man fejler flere og flere ting og har flere og flere symptomer, idag har du angst i morgen depression, i overmorgen er du sindssyg/psykotisk og om 4 dage er har du en kræftsvulst i hjernen. Stop med at læse, det bliver kun værre! man bliver hypokonder og mere og mere spekulativ og vil læse mere og mere (Rigtig læse junkie

).
Skal du endelig læse, så gør som mig og læs en bog om psykken. Så føler man også man opnår noget i hverdagen. Specielt når den er slut og så ligger man mærke til hvor langt man er nået med forløbet når den er slut! bogen jeg læste var "Behandling af stress, angst og depression uden medicin eller terapi" af David Servan Schreiber, Og det er noget af det bedste jeg nogen sinde har gjort selvom den ikke indeholder en løsning på problemet lære man bare SÅ meget af den!

3. Motion over alt.... nogle gange vil det måske føles som om du har det dårligere efter motion men med dagenes løb vil du opleve du har det bedre og bedre!
4. Terapi/psykolog hjælp, du behøver ikke blive indlagt på psykiatrisk. Kæmp din kamp, få hjælp af en psykolog. Dine venner vil have svært ved at forstå det, så bliv ikke ved med at fortælle den samme historie om hvor dårligt du har det hver dag. Men snak med dem i ny og næ, om hvordan du har det bedre! Husk du altid vil være dig. sig til dig selv som i dette eks. (Jeg er Jørgen jørgensen fra skive, det vil jeg altid være, jeg har stadig mit liv foran mig og mennesker der kender mig, betydernoget for mig og har det gensidigt med mig) det styrker!
4. Mindfull ness, meditation (find guidet meditation på youtube), yoga.... you name it!
5. snak med familie, mor, far, bedsteforældre, søskende. Whatever, familien er noget af det eneste der kan holde en kørende! føl dig elsket og lad dem høre om din inderste frygt! ja måske også selvmordstankerne, dine problemer, at du skal have det sådan som du har det for evigt. Alt hvad du frygter luk det ud og lad dem fortælle dig at de nok skal hjælpe dig og at det nok skal gå det hele!
6. Hold dig fra rusmidler!!!!!! alt også coffein og så vidt muligt nikotin (pas på du kan satme også blive ekstra deprimeret af at stoppe med de sataner selv om det hjælper på noget af psyken forværre det andet, ps. jeg ryger stadig

) Men alle rusmidler, hold dem væk. Jeg må dog indrømme at jeg har drukket mig ned et par gange i løbet af mit forløb. Jeg har haft brugt det som en måde ikke bare ende med at sidde for mig selv hver weekend. Jo vist at jeg får det som om verden skal gå under dagen efter. Men mens jeg er fuld, har jeg det som om jeg har fået hele livet tilbage og glemmer alt om problemerne... som en lille flugt tur en gang om måneden og når der så er gået et par dage og tømmermændende er helt væk (Ja, et par dage tager det når psyken er smadret), så føler at jeg har det langt bedre end før og at jeg ikke har fået ødelagt hele mit liv og stadig kan have det sjovt!

7. Kosttilskud og sund kost generelt. sund mad, sund drikke. Minimum sukker og fedt. Maks vitaminer og mineraler. Livol vitamin piller, omega 3, 6 og 9 piller. Johannesurt kapsler/perkum kapsler, ginko biloba osv... alt hvad man føler vil hjælpe af den slags helse kost som ikke er medicin! og når man så når et punkt som jeg er på nu hvor man fler det er tid til at begynde at glemme sygdommen fordi man har det på toppen efterhånden. Kan man langsomt trappe ned og stoppe helt med sin hekse/natur medicin

jeg har ikke taget helsekost i en måned og har aldrig haft det bedre!
8. Klar dig igennem hverdagen, lad være med at sygemeld dig eller frameld dig arrangementer grundet din psyke. Tag afsted og se frygten i øjnene! Du er stærkere når du er færdig med arrangementet! Tag i svæmmehallen! kør go-cart! fødselsdage! snup et glas vin til fødselsdagen hvis det er, lad dig ikke stoppe af psyken i alt for høj en grad! Men lad være med at drikke mere, og lær at din psyke at du har kontrollen i det lange løb selv om den lige har haft en periode med større styrke end du selv!
9. Hold dig fra lægen, de vil smide dig i psykoterapi og pumpe dig med sntidpressiv (lovlige stoffer), hvilket din hjerne bestemt ikke har brug for!
Det var alt fra mig, håber det er noget værd for nogen og hvis nogen skulle synes om det (Da der tilsyneladende er en del der kommer her til forummet med et sådanne problem som her^^) ville det være rart med noget feedback på om man eventuelt skulle lave en guide og gøre den sticky og måske tilmed lave en oversættelse til engelsk så alle i verden kan få glæde af den da det er en sammensætning af alt jeg har hørt om skulle hjælpe og præcis alt det jeg har brugt i mit forløb! God dag derude til resten af mine dejlige psychedelia venner og medlidende mennesker fra medaljens bagside!!!!