Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!
Info om mig: Studerer, er 18 år, (igang med at tage kørekort), 1,77 høj og vejer 75.
Jeg har haft hovedpine lang tid nu, og det irriterer mig grusomt. Nogen gange er det værst om morgenen, eller aftenen. Det især slemt efter en idrætstime, eller hvis jeg ryger en cigaret. Det hjælper til gengæld at drikke et par glas smootie, men det bliver aldrig fjernet. Har nu også fået briller som har hjulpet lidt på det.

Jeg er lost, med hvad jeg skal gøre. Min læge ved ikke hvad der er i vejen med mig, og jeg prøver derfor at lave en tråd herinde. Jeg har desuden gået til massør, som også hjalp, men ikke noget der fjernede det fuldstændig. En der kan prøve at løse denne gåde og hjælpe mig af med den forbandede hovedpine.. :hm:

Junior medlem
Brugeravatar

Det kan muligt være at du får hovedpine på grund af stress.

Stodder
Brugeravatar

Hvor opmærksom er du på din væskebalance? Den hyppigste årsag til hovedpine er dehydrering.

Medlem

Har du styr på væskeindtag, ordentlig mad, søvn og motion?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg kender en del der får hovedpine af cigaretter og i det hele taget en usund livstil efterhånden, som de andre nævner kan det også være stress og meget andet, prøv at ret op på de ting der kan være årsagen/fejlen inden du overvejer at ty til en masse medicin. motion og sund kost, og evt kvitte smøgerne.

husk at få væske og vitaminer.

Dedikeret medlem

Uden noget uddybende information om hvor hovedpinen er lokaliseret, hvordan den føles og i hvor høj grad den indvirker på din dagligdag, er det helt håbløst at komme med nogen form for kvalificeret bud - kun gætværk.

De fleste hovedpiner er spændigshovedpine. Hvis du ikke har prøvet en fysioterapeut, synes jeg du skulle ofre de få hundrede kroner det koster (eller evt få en henvisning fra lægen, så dækker det offentlige en god del af prisen).
Mange af senerne i nakken forbinder til muskler henover kraniet, som igen forbinder med ansigtet. Hvis du sover dårligt med nakken, kan det derfor let give en trykkende diffus hovedpine, evt fokuseret omkring musklerne omkring og over øjnene. (hvilket igen blot er gætværk)

Medlem

Hej!
Info om mig: Studerer, er 18 år, (igang med at tage kørekort), 1,77 høj og vejer 75.
Jeg har haft hovedpine lang tid nu, og det irriterer mig grusomt. Nogen gange er det værst om morgenen, eller aftenen. Det især slemt efter en idrætstime, eller hvis jeg ryger en cigaret. Det hjælper til gengæld at drikke et par glas smootie, men det bliver aldrig fjernet. Har nu også fået briller som har hjulpet lidt på det.

Jeg er lost, med hvad jeg skal gøre. Min læge ved ikke hvad der er i vejen med mig, og jeg prøver derfor at lave en tråd herinde. Jeg har desuden gået til massør, som også hjalp, men ikke noget der fjernede det fuldstændig. En der kan prøve at løse denne gåde og hjælpe mig af med den forbandede hovedpine.. :hm:

Du har tidligere oprettet en tråd, med samme emne tilbage i 2012.

Prøv at kig den igennem igen. viewtopic.php?f=18&t=42175&p=579288#p579288

Junior medlem

Har selv oplevet det før hvor jeg næsten hele tiden havde hovedpine eller kvalme, hvor lægen sagde at der ikke var noget galt med mig. Indtil jeg gik til en fysiterapout som fortalte det var spændninger i nakken (hvis man sidder foran computer meget eller bare sidder og hænger med hovedt osv) Og det hjalp efter et par gange der.

Junior medlem

Hey,

Jeg ville også anbefale en fysioterapeut, for som Randomname (lol vi starter begge på Random :D) siger, er de fleste hovedpiner spændingshovedpiner eller mangel på vand (i hvertfald for mig).
Ellers er der også andre "alternative" behandlingsformer som f.eks. Kranio Sakral Terapi, som arbejder med hele kroppen og dens spændinger, det har jeg i hvertfald selv haft rigtig gode erfaringer med. :)
Derudover kan du måske prøve mindfulness, det er vidst rimelig harmløst og gratis, hvis du ikke vil ud og spendere nogle monays :)
Held og lykke! - hovedpine er forfærdeligt :<

Mvh
RandomGuy

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Måske har du kæbespændinger der fører til hovedpine. Du kan prøve at tage fat i kæben omkring tinningerne, og hive den stille og roligt ned i et par minutter ad gangen hver dag, og se om det hjælper.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du siger efter en idrætstime eller efter en smøg - Kan det ikke lyde lidt som højt blodtryk?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Stanhope skrev:

Tror jeg drikker ca 1,5 liter om dagen. Derudover te eller danskvand. Spiser IKKE morgenmad, men første måltid klokken 10 i form af et stykke frugt eller rugbrød. Spiser det samme igen klokken 12. Alt i alt, omkring 3 stykker frugt og 3-4 skiver rugbrød eller pastasalat. Også aftensmad og evt natmad.

Randomname skrev:
Uden noget uddybende information om hvor hovedpinen er lokaliseret, hvordan den føles og i hvor høj grad den indvirker på din dagligdag, er det helt håbløst at komme med nogen form for kvalificeret bud - kun gætværk.

Min hovedpine er lokaliseret i den øverste del af panden ude i hver side, jeg føler det hjælper med at massere tindingerne, men igen, det fjernes ikke helt.

Puny_pete skrev:
Du siger efter en idrætstime eller efter en smøg - Kan det ikke lyde lidt som højt blodtryk?
[/quote]
Altså vi har lavet en test hvor min hjerterytme var lidt højere end de andre som dyrkede sport hverdag. Hvorimod jeg kunne puste mere, så må have gode lunger.. ?

Jeg prøver at tage kontakt til en læge og fysioterapeut. Modtager gerne flere svar på mit problem. Alt er værd at prøve, og tak for de mange svar.. ! 8)

Medlem

Stanhope skrev:

Tror jeg drikker ca 1,5 liter om dagen. Derudover te eller danskvand. Spiser IKKE morgenmad, men første måltid klokken 10 i form af et stykke frugt eller rugbrød. Spiser det samme igen klokken 12. Alt i alt, omkring 3 stykker frugt og 3-4 skiver rugbrød eller pastasalat. Også aftensmad og evt natmad.

Randomname skrev:

Min hovedpine er lokaliseret i den øverste del af panden ude i hver side, jeg føler det hjælper med at massere tindingerne, men igen, det fjernes ikke helt.

Puny_pete skrev:

Altså vi har lavet en test hvor min hjerterytme var lidt højere end de andre som dyrkede sport hverdag. Hvorimod jeg kunne puste mere, så må have gode lunger.. ?

Jeg prøver at tage kontakt til en læge og fysioterapeut. Modtager gerne flere svar på mit problem. Alt er værd at prøve, og tak for de mange svar.. ! 8)[/quote]

hvad laver du typisk når du kommer hjem fra skole? Den slags ting kan godt komme af fx. at sidde forkerrt foran en computer hele dagen, eller ligge i sengen og se fjernsyn hele tiden. Derudover kan dit søvnmønster også nemt spille ind

Junior medlem

[/quote]hvad laver du typisk når du kommer hjem fra skole? Den slags ting kan godt komme af fx. at sidde forkerrt foran en computer hele dagen, eller ligge i sengen og se fjernsyn hele tiden. Derudover kan dit søvnmønster også nemt spille ind[/quote]

Jeg har over en længere periode kun været hjemme 16:30, hvorfra jeg enten laver lektier, ligger på sofaen eller lavet aftensmad til familien. Derudover er det ren afslapning efter maden, eller ud på en "skralde-tur". Så vil ikke sige jeg ligger meget stille eller noget. Går typisk i seng klokken 22:30 over siger 23, hvor jeg står på kl. 7:50 normalt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]