Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har fulgt med i tråden her lige fra start af, og kan rigtig godt li' at følge med i den, selvom det ikke lige frem er en solstråle historie...
Og må sige at det det virkelig ærgrer mig at høre at du ikke længere er på teknisk skole. Tror det er en virkelig god ide, at have en form for hverdag og noget at skulle stå op til hver morgen, det er selvfølgelig også vigtigt at det er noget man gider og kan se en vis mening med det. Skal ikke mig til dommer om hvorvidt du brød dig om det eller ej, eller om det var hele situationen med masser af nye mennesker. Det lader i hvert fald til at der har været et eller andet som har gjort at du ikke har mødt regelmæssigt op, og nu pga. for højt fravær er udmeldt. Det er i hvert fald pisse ærgerligt når nu du lige havde sat dig for at komme i gang med en uddannelse. Godt at høre at du er kommet så langt med dit forhold til hash'en at du nu kan begynde, at bruge det konstruktivt. Og finde ud af hvordan du føler omkring og hvordan det får dig til at føle.
Ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige omkring din mors død, udover at jeg føler med dig, ville have det forfærdeligt hvis det skete for mig, og jeg ikke kunne nå at danne en eller anden form for accept, og det bare skete lige foran mig og jeg ikke kunne nå at følge med. Som tidligere nævnt i tråden blev min egen mor erklæret 100 % rask efter at have haft livmoderhalskræft, som heldigvis blev opdaget i god tid, og synes at du af alle mennesker skulle have oplevet samme lettelse og glæde. Men det er jo desværre noget vi ikke selv er herre over...

Håber virkelig at du kan få noget økonomisk støtte fra kommunens side af, og at du finder en ny uddannelse/arbejde som kan fange din interesse.

Held og lykke frem over. Jeg glæder mig til at høre fra dig igen, når du har nogen nyheder. Gode som dårlige.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Syntes lige det er tid til en lille update:

Sidst jeg skrev gik det forholdsvis godt med at holde sig fra røgen hvilket gjorde mig meget glad og stolt.
Dog har jeg røget omkring 20 gange siden sidste post og kan godt mærke hvordan det påvirker mig en uge efter. Jeg starter ligesom forfra med hele processen hver gang, med de trælse svedeture, dårlig søvn og belastende mareridt om fortiden.
Nu hvor jeg så er kommet i gang med at træne i fitness, skal det her laves om og holdes til at være mere sjældent. Øl bliver der også drukket lidt for ofte, da ingen af os har 07-16 forpligelser, men mere varieret.

Er kommet på kontanthjælp og i Match 2 gruppe, dvs. jeg ikke er tvunget i arbejde eller uddannelse og reelt set kan leve af kontanthjælp resten af livet. Det er dog ikke noget jeg ønsker eller ville kunne klare i længere tid.
Så nu for tiden møder jeg på det der hedder TUCJOB, mandag, onsdag og fredag fra 9.30-11.30. Får noget hjælp og vejledning i forbindelse med uddannelsesønsker og mulige "drømmejobs".

Det er rart at have noget at stå op til, men syntes det hele er gået lidt i stå igen. Vejret er dog heldigvis blevet bedre, så jeg er kommet ud og fiske en hel del igen, hvilket giver mig utrolig meget ro og godt humør :D

Fik også taget blodprøver som viste jeg havde stort underskud i D-vitamin. Min læge sagde at det var pga. mit tidligere misbrug hvor jeg aldrig kom ud, fik ikke rigtigt noget at spise og var meget inaktiv. Har så dagligt taget 3x25mg d-vitamin i 2 måneder og kan mærke i både krop og sjæl at jeg har det meget bedre pga. tilskudet.

Oveni hatten, fandt jeg ud af at der er begyndende slidgigt i mit højre knæ, hvilket var ret surt at få at vide. Samtidigt har jeg haft mange smerter fra lænden og helt ned i lægmusklerne. Disse 2 ting er jeg så gået videre med hos en fysioterapeut, som konkluderer at ingen motion, ingen ernærring og at sove på en for kort sofa i 3 år ligger til grunde for nogle utroligt spændte muskler.
Har så fået lavet et træningsprogram og træner 3-4 gange ugentlig med min bror, som også døjer med dårligt knæ og skulder.

Bolig er jeg også i gang med at søge og håber at kommunen kan låne mig til indskuddet, da banken ikke vil låne flere penge. Kan dog være heldig at kommunen stiller sig som kautionist i banken, alt afhængigt af de forskellige omstændigheder. Det er noget med der er forskellige regler hvis bygningen er fra før/efter 1964.
Hvis der er nogen der har erfarring med bolighjælp via. kommunen og tips/råd så tager jeg imod med åbne arme.

Ellers har jeg det meget godt og mit generelle humør er blevet meget bedre. Har også taget 10 kilo på siden nytår og kan nu passe alle mine bukser for første gang i 3 år :rocking:

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alt i alt lyder det som fremgang, fremgang og atter af fremgang! Pisse fedt at høre det går godt :). Psychedelia har altid din ryg, husk det! :D

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem

Det varmer inden i at høre det går dig bedre :). Ønsker dig virkelig held og lykke med din fremtid, hold os opdateret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hej alle.
Jeg vender tilbage til tråden med godt nyt, i hvert fald for mig selv :)
Efter flere måneders intensiv tankegang om hvordan mit liv skal udfolde sig, er jeg kommet til en løsning og et ærligt ønske og mål om en anderledes fremtid.

Siden sidst jeg opdaterede, har jeg stadig røget et par pinde i ny og næ, også drukket øl oftere, også på tidspunkter hvor det ikke var passenede. Jeg lærer stadig fra dag til dag af mine fejl og bider mere og mere mærke i, når jeg begår små dumheder som jeg ved jeg burde undgå.

Nu kommer det gode dog. Jeg er meldt ind på HF via. VUC Horsens og tager uddannelsen over 3 år, både for at det ikke bliver for meget og for voldsomt, mht. lektier og den slags, men også for at jeg er sikker på jeg kan hænge i. Min videre plan er at læse til marine biolog, da som før nævnt, elsker jeg både naturen men især også fiskeri. Så at kunne bruge min interesse og passion for maritimt liv til en fordel i forbindelse med uddannelse, føler jeg at jeg står meget godt stillet.
Har også lige fået nøglerne til en meget hyggelig 1. værelses lejlighed i meget god stand og til billige penge, hvilket er til stor glæde for både mig selv, men også for bror og hans kæreste (som jeg bor hos pt. for dem der ikke kender til min baggrundshistorie). Så nu skal der bare gøres rent, males og så kommer min far i næste uge og hjælper med flytning og køb af nogle billige møbler, hvilket bare er fantastisk!

Er desuden også begyndt at gå til samtale hos Kræftens Bekæmpelse i Vejle et par gange i måneden, for at få lidt forløsning omkring vores mors afgang. Begge mine brødre er også begyndt og meget glade for at de har taget skridtet og lyttet til mit ønske omkring dette

Glæder mig utroligt meget til at starte på HF, både for at sætte 100% fokus på noget jeg føler er nødvendigt mens også for at mærke jeg sætter gang i min egen nye udvikling. Og så især det sociale. Det bliver SÅ FEDT at møde nye mennesker, få nye venner et "fremmed" sted, samt jeg savner meget at få en kæreste, så man har en at dele nogle bestemte øjeblikke med, men også en at holde af, nyde samvær, at kunne forkæle med en hyggelig middag og hvad der ellers måtte være.

Er begyndt at blive mere indforstået med at min mor ikke fysisk er her mere, og har det et sted godt med det. Ville for alt i verden bare ønske hun kunne se at den fremgang hun så meget ønskede, endelig er sket, og se hendes ellers så umodne søn, er vokset meget med opgaven og er blevet voksen. Det giver mig meget ro og glæde, at hver gang jeg tænker på hende, ser jeg hendes dejlige smil og føler hendes barmhjertighed og livsglæde.
Det smitter utroligt meget af på mig og får mig til at huske på, at der er ting i livet der ikke kan undgås og man deraf må lære af sine oplevelser og erfarringer. Siger "godnat og sov godt, vi ses igen før eller senere" de fleste aftener, inden øjnene bliver for tunge til at bære.

Igen vil jeg gerne takke jer der har læst med de sidste 7-8 måneder, kommet med en kommentar og generelt vist støtte. Kærligheden her på forummet er uunværlig for mig, især når det kommer til mere sårbare emner og har stor respekt for at i gider sætte jeres tanker og medfølelse ind i historier, der ofte kan være triste og sørgelige, men samtidig givende.

Selvom det var en lang opdatering, kunne jeg sagtens fylde det dobbelte, da der er flere betydningsfulde ting der er sket som jeg vil dele, men det er jo ingen hemmelighed at jeg er dårlig til at fatte mig i korthed :)

Kærligste hilsner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Havde glemt alt om denne her tråd, men har fulgt med fra starten og nu er jeg med igen :) Det glæder mig at den langsomme fremgang stadig er i gang og nu er ved at tage til i tempo. Håber at du er faldet godt til på VUC og du føler du har taget det rette valg.
Godt at høre at dig og dine brødre er begyndt til samtale hos kræftens bekæmpelse, og du så stille er ved at finde dig til rette med hvad der desværre er sket. Jeg glæder mig til næste opdatering og fohåbentligt går det skide godt :)

Og forresten er det bare fedt at du ikke fatter dig i korthed, men længere fortællinger for min skyld må de gerne være dobbelt så lange.

Kærligste hilsner herfra, kom snart med en update!

Ps. synes fra starten af at din historie har været ganske hjerteskærende, og det glæder mig at du gør så store fremskridt. Det er bare sindsygt trist at din mor ikke får lov til at opleve det.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem
Brugeravatar

Hej.. :) Har læst og fulgt dit liv herinde. Håber virkelig at det lykkes for dig at få et godt liv som du virkelig fortjener..du lyder til at have utrolig meget at byde på.. Jeg ønsker dig ALT held og lykke..og ser frem til at læse hvordan det går dig.. Mange hilsner her fra mig.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har læst de fleste af dine indlæg i denne tråd, og jeg må sige at det er en meget rørrende historie, specielt da din mor dør af kræft. Jeg kan kun gisne om hvor hårdt det må være..
Du virker som et menneske der ikke giver op, og jeg er sikker på at du nok skal komme i fuldstændig balance, og indre ro hvis du bliver ved med at kæmpe som du gør. Husk på at det er okay at fejle, og lave lort i den så længe man kommer op på hesten igen - ingen mennesker er fejlfrie!
Med hensyn til dine skader i benet vil jeg gerne give dig nogle råd med på vejen. Husk at lave mange udstrækninger, både før og efter din træning, det burde gerne give noget mere bevægelighed i benet. Dernæst skal du selvfølgelig huske på at gå stille til værks med din træning, hellere let vægt og korrekt samt kontrolleret udførelse af øvelserne, end tung vægt og dårlig teknik. Du kan også prøve at gå i sauna efter træning for at bløde muskler og led op, det burde også hjælpe en smule. Få evt. noget massage hvis budgettet rækker til det.

Jeg ønsker dig alt held og lykke med din fremtid :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]