Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 08:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Held og lykke!

Men:

Alt Ædende Ateist skrev:
PS. 99 procent af Psychedelia´s medlemmer burde gøre det samme.

Er sgu en lidt dramatisk generealisering...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Nu har du været medlem i ca. et halvt, om 3-4 år vil du komme til den samme erkendelse som mig.

Medlem

AÆA +1

Medlem

Nu er burde normativt, så Metavinduet har du overvejet, hvorfor du er den første der kommentere på det?

Herinde kan vi godt lide illusionen om den fungerende narko-forbruger, men realiteten er ofte en anden. Tror næsten man kunne lave 99 % korrekt omvendt propertional sammenhæng mellem post pr. år og ingration i det danske samfund, det er self minus dem der kun holder sig til cannabis forummet.

Når gamle brugere friviligt forlader psy, er det ofte fordi de prøver at integrere sig. Logik, fornuft og realitet er noget helt andet i vores online ghetto, end det er i det omkringliggende samfund.

Mvh
Anarkrig

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvorfor er det minus dem der holder sig i cannabis forummet?
Jeres pointe ved jeg ikke helt, hvad jeg skal synes om, men 99% er i hvert fald lidt højt sat imo. Men overdrivelse fremmer vel forståelsen...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
synes måske også i presser den lige lovlig meget, jeg har da været en del af "den virkelige verden" sideløbende med min deltagen herinde, sådan har det hele tiden været. Ok jeg har haft perioder med lidt for meget røg, men herregud, det har da aldrig påvirket mig udadtil. Jeg har haft ALLE de muligheder for at vælte mig i billig og god narko jeg vil, og jeg har også gjort det... Er jeg så en del af en illusion? ;) Oh well, selvreferentialiteten hersker...

Medlem

Jeg vedkender mig min overdrivelse, men holder fast i min pointe.

Snoezel: Jeg har intet grundlag for at vurdere dit tilhørsforhold til samfundet. Men det er min påstand at der blandt de daglige brugere, ikke nødvendigvis de gamle, er en overrepræsentation af folk over 22 der ikke er færdige med deres ungdomsuddannelse. Der reelt, enten på grund af manglende opmøde eller grundlæggende rammer(sygdom, arbejdsløshed mm), er en overrepræsentation af mennesker der arbejder under 37 timer om ugen. At stofindtag er en delårsag til dette, er også min påstand.

Odden: Jeg mener ikke det nødvendigvis gælder, folk der ikke tager hårde stoffer.

Mvh
Anarkrig

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Anarkrig skrev:
Jeg vedkender mig min overdrivelse, men holder fast i min pointe.

Snoezel: Jeg har intet grundlag for at vurdere dit tilhørsforhold til samfundet. Men det er min påstand at der blandt de daglige brugere, ikke nødvendigvis de gamle, er en overrepræsentation af folk over 22 der ikke er færdige med deres ungdomsuddannelse. Der reelt, enten på grund af manglende opmøde eller grundlæggende rammer(sygdom, arbejdsløshed mm), er en overrepræsentation af mennesker der arbejder under 37 timer om ugen. At stofindtag er en delårsag til dette, er også min påstand.

Odden: Jeg mener ikke det nødvendigvis gælder, folk der ikke tager hårde stoffer.

Mvh
Anarkrig

Har du overvejet om stofindtag, udover at være en delårsag, også kunne være en konsekvens af noget helt tredje? Prøver ikke at undskylde nogen mennesker, men jeg tror bare heller ikke at stigmatiseringen fører nogen vejne...

Medlem

Det behøver ikke være noget helt tredje, selvom der bliver omtalt en delårsag. Noget helt andet er nok :D
Men jo self har jeg det, det er bare også vigtigt at huske, at normer herinde i forhold til narko, er langt fra dem vi møder når vi slukker computeren, og skal deltage i en større sammenhæng.

Stofindtaget er også en delårsag. Ser mange knase den af i weekenden, være helt brugt og nede til torsdag, og så køre på i weekeden igen. Efter en periode synes de, at deres liv er hårdt, uden lige at se årsagen. Der er mange skarpe hjerner splidt på for meget narko, også mange i forvejen retarderede indrømmet.

Tror også det faktum, at vi har en ulovlig hobby, betyder at vi nemt kommer at være i opposition til de andre og stå udenfor og råbe ind, i stedet for at tage ansvar for at gøre kollektivet så meget bedre, som vi nu kan.

Mvh.
Anarkrig

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Men hash er sgu da sumperstof nr. 1. Så hashere skal fanme med i de 99%.... Men nu ved jeg ikke hvordan du generaliserer hårde stoffer. Jeg kan godt se, at meget brug af speed eller heroin evt. kan ødelægge mere for et menneskes livsførelse end hash.. Men hvad med f.eks. LSD og Svampe, som kan have en meget positiv indflydelse? Er de også "hårde stoffer"?
Personligt ved jeg bare, at min livsførelse og stofomgang, og brug af psychedelia ikke hænger sammen.

Du har selvfølgelig ret i, at vores snak og "omgang" med stoffer herinde er anderledes end ude i samfundet. Men det er jo derfor psychedelia har vokset sig så stort, på både godt og skidt. Der er mange mennesker rundt omkring, som føler det er nødvendigt at få talt med nogle de føler forstår dem, om deres forbrug eller misbrug. Det kan selvfølgelig også hænde, at den negative side af det, bliver at folk klapper hinanden på skulderen, og bekræfter hinandens uheldige omgang med stoffer, men det synes jeg nu mere er chattens problem end selve siden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]