Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 07:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Til alle der betragter en "weekend-narkomans" bekendelser som tuderi: Stop her. Til alle andre; denne tråd er inspireret af tidligere indlæg jeg har læst i selvsamme forum, og vil fungere som min "elektroniske dagbog". Det vil sige at jeg vil smide et par ord når jeg føler trang til det, når jeg har behov for det, og jævnligt komme med opdateringer der forhåbentligt vil indeholde en form for fremskridt. Dette er en redegørelse af mit ret basale, ret normale problem.

Ja, som trådens titel afslører for den opmærksomme læser, er det idag søndag med alt hvad dertil høre; tømmermænd, en syngende økonomisk lussing, og tunge trætte øjne på det arbejder, hvorfra jeg skriver nu.

Jeg har som så mange andre ofte befundet mig i denne helvedes tilstand, på denne hellige dag, og som følge af dette også ofte sagt til mig selv, at "det må stoppe". Det er sket så tit, at jeg ikke længere tror på egne udsagn, at selve synet af dem i dette indlæg ville få min margarine-rygrad til at smelte. Dermed ikke sagt at min selvkritik ikke er konstruktiv, og i situation, i det aktuelle nu, mener og føler jeg virkelig et behov for at stoppe. Det satte standpunkt og nuets følelse svinder dog langsomt ind i løbet af ugen, og ved ugens ende - eller hvad der for mange er begyndelsen - er jeg altid klar. Jeg er med andre ord en "weekend-narkoman", hvis forbrug langsomt men sikkert er ved at flyde ind i hverdagen.

Målet.
Jeg har igennem en fire-fem år periode beskæftiget mig, og dedikeret min økonomi samt megen af min trifid til stoffer. Det er "kun" de sidste to år jeg vil betegne som værende et blandingsmisbrug, og et problem for mig:
Jeg ryger tjald hverdag, ofte ledsaget af alkohol. Mine weekender indeholder begge disse rusmidler, samt et - for mig - ukendt virvar af forskellige nitter. Et efterhånden ret fast, syntetisk ægteskab, kun brudt af de få muligheder for psykedeliske sidespring der nu engang byder sig. Målet med denne tråd - dette første reelle fortaget skridt - er et drastisk nedsat forbrug af røg, begrænset kun til mine ferier, og en skilsmisse kontrakt med mit syntetiske ægteskab. Jeg vil dog ikke droppe de psykedeliske stoffer - syntetiske eller ej - men i stedet begrænse det til en 3-4 gange årligt.

Jeg synes at stoffer i fede mængder mister sin charme, sit indhold, og tømmer mig for mit indhold.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Velkommen til :)

Har intet at fortælle dig, men Spez har et par linjer han gerne vil dele med dig:

Glæder mig til at høre hvordan det vil skride fremad med dine ambitioner, og håber det bedste for dig!

-- Cubensis

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg tror der er mere end bare et par stykker herinde der kender til det problem. Det med at vågne op om morgenen og tænke "hvorfor gjorde jeg det igen", hvad end det var.. Måske har man også tyndslidte nerver. Nogle gange kan man faktisk have en overraskende behagelig efterbrandert, men det det er oftest ikke tilfældet. Der er ingen mirakel-kure, men jeg tænker lidt at der er 2 muligheder, enten at holde op med at bebrejde sig selv, og acceptere hvad man har gang i, eller - hvis det simpelthen bare ikke holder - så gøre noget ved det.. Og Det var bare et par tomme ord, for jeg kender det alt for godt, man kan hive alverdens visdom op ad lommen, men hvis man ikke kan finde ud af at benytte sig af den så har man heller ikke forstået det..

Udover det... Situationen, som man kender alt for godt - vel beskrevet - jeg vil kigge forbi en gang imellem.

Og god sang.

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hardts har fat i den rigtige ende - enten indse og accepter du er en fuckup - eller lad være med at være en fuckup.....

På den anden side - du kunne også fortsætte stilen og bare holde op med at fucke up i den..... det er måske også en mulighed...

PLUR

Glemte lige dette i min skævert.

Det du skriver med at du altid er KLAR i weekenden....
Tror du har meget størrer problemer end stoffer - du har bare brugt dem som løsningen på et andet problem - kender godt den fornemmelse.

Jeg har dog aldrig vågnet på en søndag og tænkt det du tænker - men forstår udemærket godt hvor det kommer fra.

Det lyder som om du slet ikke er i kontakt med dig selv - fordi hvis du var - var du jo KLAR når du skulle være det.

Så at stoppe med stofferne og tjalden i hverdagene - ja det er ganske god ide og synes du burde holde hovedet rent i et halv års tid, mindst - du skal helt tilbage til baseline for at finde ud af om du har det godt der - hvis du ikke har det godt der - så det også en af grundene til du har de tanker om dit forbrug som du har.

Hvis du ikke har det godt når du er på baseline - så skal du have fikset det sådan at du har det godt - især hvis du gerne vil fortsætte din "karriere" med psykedeliske stoffer - fordi det er nok dem som fucker en mest op - hvis man ikke har det godt på baseline. Her taler jeg af erfaring - så det ikke for at hakke eller disse - eller noget i den stil.

Håber det lykkes for dig - fordi så vil dine fremtidige trips give dig så meget mere :)

God vind mod solen

PLUR herfra

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]