Jeg havde også røget i ca. 1 og et halvt år. Jeg stoppede fra den ene dag til den anden, ved virkelig at indse alle de negative sider hash har, og at det kun er en midlertidig glæde, det at ryge. Der kommer jo kun negative ting ud af det (bortset fra, at jeg faktisk mener det har beriget mig med en del ting, såsom at jeg er blevet bedre til at tænke mere "filosofisk" over ting, og virkelig anskue en situation for flere vinkler).
Det næste jeg gjorde var, at fortælle de nære vennerne det som det var - at jeg ville stoppe med at ryge, og derfor ikke ville se så meget til dem mere - da det er alt for svært at stå imod en joint, når man er på rygestop. Så fandt jeg nogle nye ting at beskæftige mig med, så jeg hele tiden var optaget og derfor ikke tænkte så meget på hash. Jegfik et job, begyndte at gå mere op i skolen - samt bestod kørekortet så jeg kunne komme rundt og se andre venner - som ikke ryger.
Jeg har holdt rygestoppet indtil i dag og det er ca. et halvandet måned siden jeg stoppede.
Rettelse: Jeg glemte at nævne, at jeg faktisk har røget noget Salvia (ca. en gang hver anden uge). Det har været nyttigt til at hjælpe mig lidt på rette vej. Selvom effekten af Salvia på ingen måde kan sammenlignes med hash, hjælper er følelsen af at man ryger noget andet end smøger på en måde lidt en lindring. Dernæst skal det siges, at ved de rette omgivelser og forberedelse, er Salvia i langt de fleste tilfælde ikke skadeligt for din psyke. Og det er bevist at det ikke er det for din krop. Jeg ved selvfølgelig ikke om det bare er mig, der finder det en lettelse at ryge noget Salvia engang i mellem i stedet for hverdagsrygningen af hash - men det kunne da være du skulle tage og prøve det?
Trip well!
- Mikkel