Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy..

Jeg har efterhånden røget de sidste 1½ år væk(hash) og jeg er ved at være træt af at mit liv og tanker er styret af hash. Lige så stille kan jeg mærke at min drømme og mål glider længere væk. Jeg er 18 år gammel og for et år siden flyttet jeg til kbh. Inden jeg flyttede, boede jeg hos mine forældre og var godt i gang med mit misbrug/forbrug. Røg måske 6 dage om ugen, nogle uger røg jeg hver dag. Jeg har prøvet at stoppe utallige gange - dvs hver søndag sagde jeg " Okay i morgen er det mandag, og der starter du på en frisk - uden røg " Og hver mandag var jeg ude at ryge igen og sådan kørte det i ring.

Jeg har taget en del psykedeliske stoffer i form af ca 7 svampe trips og 2 lsa trips. Har faktisk også taget en del mdma og amf og cola og lidt keta og sårn.. Men ikk noget der for mig er sådan et stort problem - fordi jeg kunne aldrig finde på at tage det i hverdagene. Og det er langfra hver weekend jeg tager det. måske 1-2 gange hver anden måned.. og det er ikke noget jeg som sådan har trang til.. Også synes jeg også nogle gange nedturen efterfølgende overskygger det positive.. Men som sagt - Psykedeliske stoffer finder jeg spændende, sjovt og faktisk utrolig givende. Så derfor spørger jeg om der er nogle af jer der har kunne, ved brugen af psykedeliske stoffer, kunne ændre jeres indstilling eller på en anden måde rørt jer psykologisk - at i har kunne stoppe eller nedsætte et misbrug..

og evt hvordan i forberedte jer inden trippet og sådan!!

ps Det er ikk fordi jeg prøver at sprænge over hvor gærde er lavest. For jeg er lidt stoppet. Ryger aldrig alene mere - og efter jeg er stoppet i bare 2 dage, kan jeg allerede mærke forskel. Bliver mere glad generelt, jeg interesserer mig oprigtigt for hvad folk har at sige, hvor det før bare var en påtaget facade. Jeg kan bedre udtrykke mig selv, bliver skarpere i replikken. Jer rygere kender det vel nok. man blir sgu en mere spændende og sjov/social person efter hashen ryger på hylden. Men så tænker man - ej jeg kan sgu da godt lige ryge en joint. Men jeg har brug for ligesom at holde fast i den indstilling om at hashen er min fjende. Og derfor ville jeg håbe et stærkt psychedelisk trip ville få mig på rette vej..

Undskyld det blev lidt rodet og fyldt med stavefejl.. Men hvad siger i?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
Først of fremmest vil jeg absolut sige nej, drop det med psychadelika. Det er ikke den rette vej at gå, man burde nok aldrig indtage et andet stof for at erstatte det andet. Det vil ikke virke på lang tid du vil bare blive afhængig af det stof, jo. Jeg synes du allerede har gjort et meget stort skridt som du selv forklarer i det sidste afsnit du skrev. Man burde ikke stoppe forbruget fra en til den anden dag men reducere det. Der er ikke mange der bare kan stoppe sådan! En anden ting: Suger du bong?? Så vil jeg helt klar skifte over igen til joints, det har hjulpet mig rigtig meget. For jeg havde det præcist som dig i en periode og det kan sikker alle hash-MISBRUGERE sige af egen erfaring. Og.. hvis jeg var dig vil jeg ikke se tjallet som en fjend, for det har faktisk været en ven i mange år og som du selv siger kan du godt lige at ryge. Så det gælder om at få det reduceret så meget at du selv kan mærke det bliver bedre. Jeg kender rigtig mange der røg i mange mange flere år end dig og de havde det også sådan der.. Jeg vil næsten sige at en kæreste er det bedte du kan få dig når du er i en lille hashpsykose for det er det altså. (Men rolig nu min ven, det kunne være meget værre og som regl slår en psykose til, men den bliver ikke værre med tiden) Det er i hvert fald min erfaring.

Men det der med at smide et par trips det vil altså ikke nytte noget for du vil stadig tjalle i fremtiden er jeg næsten overbevist om!

Held og lykke og aldrig glem: Det er aldrig for sent og der er intet man ikke kan ændre på hvis man har viljen og en god ven/kæreste du virkelig har tillid til(ved godt hvordan det er med det hvis man ryger) der altid kan give dig en hånd og et hjerte.

ps: grammatikiske fejl må i gerne beholde!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
et godt princip er: Ryg aldrig når du har brug for det - ryg kun når du har lyst til det...

Ligesom med alt andet dope.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
LSD kombineret med et intensivt terapeutisk program har under bestemte omstændigehder vist sig ret effektivt i behandlingen af stofmisbrug. Er der nogen der absolut vil ha en kilde, så forsøg lige at google først, ellers skal jeg nok finde en.

Jeg forsøgte engang at komme videre med nogle psykiske problemer ved at tage LSD én gang om ugen i en længere periode (måneder). Jeg kom videre med nogle ting, men kørte fast. Meningen var at forstærke symptomer, minder osv. for at komme til problemets kerne og få det "udløst", eller at få afgørende indsigter der kunne ændre mit livsperspektiv. Pga. "forstærkningen" kan man godt få en voldsom forværring af ens tilstand og et bad trip er i den sammenhæng at forvente og nærmest håbe på, fordi man så har fat i problemet eller dele af det. Derfor er det vigtigt med kvalificeret bistand. Alternativt kan man få spirituelle eller religiøse indsigter eller bare følelsen af glæde, som kan ændre ens livsperspektiv.

Jeg var i en diagnosticeret moderat til svær depression da jeg begyndte min egen behandling. Første gang tog jeg et enkelt mærke og lå forpint i fosterstilling i seks timer uden at kunne komme videre. Næste gang øgede jeg til to for at få nedbrudt modstanden og så var der et afgørende gennembrud, med gode indsigter og oplevelser, der fik mig op et par måneder. I depressionsbehandling er et par måneder ude af en depression faktisk ret enestående og der har også været opnået ret gode resultater med den behandling tidligere (det har blandt andet Grof en del eksempler på). Jeg fik altså noget ud af det, men ikke det jeg håbede på. Jeg er overbevist om at det skyldes det manglende terapeutiske program, for jeg var ellers godt på vej og det er da mildest talt ærgeligt. Jeg ville ønske man tilbød den behandling, men jeg må vist drømme videre.

Stanislav Grof har ret detaljerede forklaringer om behandling med LSD, set og setting osv. Blandt andet skal man som regel tage høje doser for ikke at sidde fast. Får man det dårligt, uden at det fører videre, så tager man mere for at nedbryde modstanden. Modstanden skal nedbrydes helt for at nå de afgørende gennembrud. Jeg vil foreslå dig at læse de to første bind af Stanislav Grof's: "Den indre rejse", for mere detaljere forklaringer. Ellers spørger du selvfølgelig bare, hvis du vil ha mere konkrete oplysninger.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

yoyo skrev:
Og så synes jeg også nogle gange nedturen efterfølgende overskygger det positive..

:?:

psykedeliske stoffer skulle da helst ikke give nedtur bagefter. i så fald gør du noget forkert. det er ikke unormalt at være lidt bombet i hovedet dagen efter, men decideret nedtur følger som regel kun et badtrip som ikke blev forløst.

@weedwhopper:
man kan ikke blive afhængig af psykedeliske stoffer, og jeg ville ikke være så hurtig med at afskrive terapeutisk brug.

Medlem

Weedwhopper, vil du uddybe belægget for at kalde hans tilstand ' en lille "hash-psykose" '. For jeg synes ikke dte lader til at hash'en har udløst en psykose hos ham, slet ikke.

Junior medlem

Jeg havde også røget i ca. 1 og et halvt år. Jeg stoppede fra den ene dag til den anden, ved virkelig at indse alle de negative sider hash har, og at det kun er en midlertidig glæde, det at ryge. Der kommer jo kun negative ting ud af det (bortset fra, at jeg faktisk mener det har beriget mig med en del ting, såsom at jeg er blevet bedre til at tænke mere "filosofisk" over ting, og virkelig anskue en situation for flere vinkler).

Det næste jeg gjorde var, at fortælle de nære vennerne det som det var - at jeg ville stoppe med at ryge, og derfor ikke ville se så meget til dem mere - da det er alt for svært at stå imod en joint, når man er på rygestop. Så fandt jeg nogle nye ting at beskæftige mig med, så jeg hele tiden var optaget og derfor ikke tænkte så meget på hash. Jegfik et job, begyndte at gå mere op i skolen - samt bestod kørekortet så jeg kunne komme rundt og se andre venner - som ikke ryger.

Jeg har holdt rygestoppet indtil i dag og det er ca. et halvandet måned siden jeg stoppede.

Rettelse: Jeg glemte at nævne, at jeg faktisk har røget noget Salvia (ca. en gang hver anden uge). Det har været nyttigt til at hjælpe mig lidt på rette vej. Selvom effekten af Salvia på ingen måde kan sammenlignes med hash, hjælper er følelsen af at man ryger noget andet end smøger på en måde lidt en lindring. Dernæst skal det siges, at ved de rette omgivelser og forberedelse, er Salvia i langt de fleste tilfælde ikke skadeligt for din psyke. Og det er bevist at det ikke er det for din krop. Jeg ved selvfølgelig ikke om det bare er mig, der finder det en lettelse at ryge noget Salvia engang i mellem i stedet for hverdagsrygningen af hash - men det kunne da være du skulle tage og prøve det?

Trip well!

- Mikkel :)

Medlem

yoyo skrev:
"Og så synes jeg også nogle gange nedturen efterfølgende overskygger det positive.."

Booty-Lone
"psykedeliske stoffer skulle da helst ikke give nedtur bagefter. i så fald gør du noget forkert. det er ikke unormalt at være lidt bombet i hovedet dagen efter, men decideret nedtur følger som regel kun et badtrip som ikke blev forløst."

Han snakkede om stimulanser.

Weedhopper
Jeg er også uenig i at man aldrig kan bruge andre stoffer som erstatning - der er mange eksempler på det modsatte. Om LSD er godt, kan jeg ikke svare på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]