Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 19:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
And skrev:
Det fremgår videre, at bestemmelsen ikke finder anvendelse for stoffer, som den pågældende har indtaget i henhold til og i overensstemmelse med en lovlig recept.

Betyder det at det er mindre farligt hvis man har fået tingene på recept?

De er sku for dumme i hovedet :life:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FromCirclesAllRise skrev:
Jeg er blevet snuppet både med cannabis op til flere gange, og coke en enkelt gang, men jeg har stadig mit kørekort - så det må åbenbart ikke være noget policen praktiserer særligt meget...

Det er heller ikke mit indtryk, at Ribe-modellen bliver brugt til overflod - ganske som administrative udvisninger ikke bliver brugt meget.

Mit problem med fremgangsmåden er, at effekterne af modellen for alle praktiske forhold minder om kriminalretslige sanktioner, blot er individets nægtet enhver retssikkerhed, da det ikke rent teknisk er en straf man får ... bare en, øh, ting, der minder utroligt meget om det.

Vi har historisk tilladt administrative sanktoner ved relativt små ting. Intet samfund kan jo leve med at enhver bøde for manglende cykellygter skal ende i retten. Så det er ikke det at de administrative sanktioner ikke har deres plads. Jeg synes bare ikke det bør anvendes ved så store ting som kørekorter.

ISÆR ikke når det står klart at borgeren ikke har lovlige muligheder for at udfordre sanktionen, og især når det står klart at man kan pådrage sig sanktionen uden nogensinde at have siddet beruset bag rattet. INGEN alkoholbruger ville nogensinde finde sig i at få en spritdom for at have købt øl, men uden at have siddet bag rattet. Et ramaskrig ville rejse sig om sådanne regler blev indført for alkoholbrugerne.

Medlem

Er det virkelig så slemt at køre når man er "påvirket". Kommer det ikke meget an på hvilket stof man har taget?

Hvis man er blæst, er det helt uforsvarligt. Men hvis man nu har taget et par lines amf, kan jeg ikke se det skulle påvirke ens kørsel negativt.

Desuden finder jeg det lidt sjovt at de i artiklen konkluderer at man er 30 gange så meget til fare når man er påvirket. Det kan jo ikke generaliseres. Tror nok der er en lille forskel på om man kører på amf eller lsd.

Medlem

phornuphto skrev:
Er det virkelig så slemt at køre når man er "påvirket". Kommer det ikke meget an på hvilket stof man har taget?

Hvis man er blæst, er det helt uforsvarligt. Men hvis man nu har taget et par lines amf, kan jeg ikke se det skulle påvirke ens kørsel negativt.

Desuden finder jeg det lidt sjovt at de i artiklen konkluderer at man er 30 gange så meget til fare når man er påvirket. Det kan jo ikke generaliseres. Tror nok der er en lille forskel på om man kører på amf eller lsd.

Fandt det her på google:
http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/p ... 7_46_51610

Det er ikke smart at køre bil påvirket af amf :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg kender et par stykker, som er blevet snuppet af politiet hvor de har kørt bil, med en enkel eller 2 øl for meget i blodet. Så får de jo taget blodprøve, men de har aldrig målt stoffer i blodet på dem, selvom de har taget .. Så de måler åbenbart kun alkoholen ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]