Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 15:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Hej folkens

Her kommer min historie.

For er gøre en lang historie kort, så handler det om at jeg ellers altid har gjort alt for at passe på mig selv hvad angår diverse substancer.

Dog har jeg det seneste års tid, haft en del personlige fejl og tab.
Især økonomisk.

Det gjorde at min sunde fornuft forsvandt og jeg begyndte at indtage amfetamin hver weekend i ca 2 måneder. Skal lige sige at jeg i alt on off har taget amfetamin i gennem 8 år.
De endte d 22 juni med en psykose. Havde vrangforstillinger om at jeg havde fået en blodprob i armen. Jeg ringede 112 og røg på sygehuset med fuld musik. Det vidste sig dog hurtigt via EKG, at der intet var galt, og så måtte jeg jo pænt fortælle dem at jeg ikke havde sovet i 5 dage og havde indtaget en større mængde amfetamin.

De næste par dage var et rent helvede uden lige, det blev så galt at jeg blev indlagt på det lukkede.

Jeg sidder nu her, snart 6 mdr efter. Uden psykose, men lider desværre af flere psykiske sygdomme der i blandt Panik Angst.

Jeg oplever fornemmelser i kroppen som jeg aldrig har prøvet før.
Min krop kan finde på at give mig symptomer på alverdens sygdomme. Uden der er noget galt.
Det er rigtig hårdt. Har været på psykiatrisk skadestue et par gange. Og først nu sker der noget. Jeg har gået hos en misbrugs konsulent igennem længere tid. Og fra d. 6 januar af, tager Distrekts Psykiatrien over. Skal muligvis osse indlægges på en psyko terapeutisk klinik, men det er længere ude i fremtiden.

Jeg ville bare lige dele det med jer.

Pas godt på jer selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Det er jeg sku ked af at hører, endnu et eksempel på at man skal have respekt for lortet.
Any ways god bedring og godt nytår :-D

Senest rettet af Alt Ædende Ateist 25 dec 2008 16:19, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Ja, det er i hvert fald ikke rart at høre den slags.

Men det er fedt du gider at dele det med os andre : )
God bedring..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Sikke en omgang.. Ja du er et levende (heldigvis) bevis på hvor skadeligt et misbrug kan være og hvor hurtigt man kan skubbe sig selv derud. Det er aldrig rart at høre hvad den slags kan medføre. Det lyder dog som om der bliver taget hånd om dig og det kan man da glæde sig over!

Jeg ønsker dig alt det bedste fremover og tak fordi du deler det med os ;-)

Godt nytår!

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
ja god bedring og held og lykke, men var det kun amfetamin der fik dig helt derud ? godt nytår

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
God bedring!
Tit er det jo sådan, at når man først har mærket hvor dyb angst kan gå, så vender sindet tilbage til den tilstand, - ganske enkelt fordi man er bange for det. Så panik angst bliver næret af angsten for at få anfaldende og derfor render det i loop. Den eneste vej ud er, at lære at håndterer sin angst. At gå ind i den og rumme den, istedet for at finde den ene metode efter den anden til at undertrykke den. Det er kun en stakket frisk, indtil angsten finder ny veje at finde frem til din opmærksomhed på igen. Tag den istedet ved roden og RUM den istedet for at flygte. Det lyder måske mærkeligt, men det virker. Efter lidt tid holder du op med at flygte fra følelsen, og tilsidst holder angsten op med at være angst. Den bliver opløst til noget andet.

Held og lykke,
hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Budha skrev:
ja god bedring og held og lykke, men var det kun amfetamin der fik dig helt derud ? godt nytår

De sidste 2 måneder var det Amfetamin og Mephedrone (ja jeg ved det, min egen fejl)

Tak for alle de venlige ord.

En lille update.
Det er snart små 8 mdr siden det hele skete, og har fået det nogenlunde bedre, dog er jeg ikke angst fri endnu.

Har været gennem nogle medicinske behandliger, blandt andet Efexor. Min første psykiater var dog lidt for god med pillerne, og jeg endte alt for hurtigt på max dose.

Jeg er nu tilknyttet Distrikts psykiatrien, hvor de er ved at nedtrappe mig fra Efexor, med det mål jeg skal prøve et andet angst dæmpende middel.
Derudover har de diagnostiseret mig med ADHD, og skal muligvis starte på Ritalin.
Jeg er lidt skeptisk over for det. Men mange af de ting de har fortalt omkring det, gir lige pludselig mening.
Især amfetamins virkning på mig. Det gør netop at jeg blir rolig og yderst koncentreret. Har tit siddet for mig selv der hjemme foran computeren og hørt musik i langtid. Men jeg må se hvad det ender ud med.
Derudover skal jeg 10 uger på en Psykoterapeutisk klinik for at gøre mig klar "hverdagen" igen.

Det har været en hård kamp til tider. Men det er rart at mærke bedring.

Jeg må dog blankt indrømme, at jeg er blevet lidt skræmt over at jeg her på det sidste har haft en stærk lyst til at vende tilbage til amfetaminen.
Og jeg tager mig selv i at sidde og tale for og imod. Jeg savner selve rusen. Og den føelse er ingen steder at hente i hverdagen.
Det er sq uhyggeligt at man kan komme igennem en psykose, og alligevel sidde med lysten til lige at prøve igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
HyperState skrev:
Budha skrev:

De sidste 2 måneder var det Amfetamin og Mephedrone (ja jeg ved det, min egen fejl)

Tak for alle de venlige ord.

En lille update.
Det er snart små 8 mdr siden det hele skete, og har fået det nogenlunde bedre, dog er jeg ikke angst fri endnu.

Har været gennem nogle medicinske behandliger, blandt andet Efexor. Min første psykiater var dog lidt for god med pillerne, og jeg endte alt for hurtigt på max dose.

Jeg er nu tilknyttet Distrikts psykiatrien, hvor de er ved at nedtrappe mig fra Efexor, med det mål jeg skal prøve et andet angst dæmpende middel.
Derudover har de diagnostiseret mig med ADHD, og skal muligvis starte på Ritalin.
Jeg er lidt skeptisk over for det. Men mange af de ting de har fortalt omkring det, gir lige pludselig mening.
Især amfetamins virkning på mig. Det gør netop at jeg blir rolig og yderst koncentreret. Har tit siddet for mig selv der hjemme foran computeren og hørt musik i langtid. Men jeg må se hvad det ender ud med.
Derudover skal jeg 10 uger på en Psykoterapeutisk klinik for at gøre mig klar "hverdagen" igen.

Det har været en hård kamp til tider. Men det er rart at mærke bedring.

Jeg må dog blankt indrømme, at jeg er blevet lidt skræmt over at jeg her på det sidste har haft en stærk lyst til at vende tilbage til amfetaminen.
Og jeg tager mig selv i at sidde og tale for og imod. Jeg savner selve rusen. Og den føelse er ingen steder at hente i hverdagen.
Det er sq uhyggeligt at man kan komme igennem en psykose, og alligevel sidde med lysten til lige at prøve igen.

som du selv skriver har det været din egen fejl, men det skal på ingen måde tolkes sådan at du ikke har ret til hjælp og ret til at komme ud med hvad du har oplevet, det fortjener alle, og jeg syntes det er rigtig godt du er kommet videre :) held og lykke i fremtiden :)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Hey HyperState!

Jeg er glad for at høre at det går nemmere for dig! og glad for at høre at div. syndhedssystemer faktisk virker, selvom ½ og et helt år, er lang vantetid, når man sidder i situationen.
Håber du får kaperet din angst.
ps. hold dig til kaffe, et stykke tid :)
/Torben

Junior medlem

Fanny skrev:
God bedring!
Tit er det jo sådan, at når man først har mærket hvor dyb angst kan gå, så vender sindet tilbage til den tilstand, - ganske enkelt fordi man er bange for det. Så panik angst bliver næret af angsten for at få anfaldende og derfor render det i loop. Den eneste vej ud er, at lære at håndterer sin angst. At gå ind i den og rumme den, istedet for at finde den ene metode efter den anden til at undertrykke den. Det er kun en stakket frisk, indtil angsten finder ny veje at finde frem til din opmærksomhed på igen. Tag den istedet ved roden og RUM den istedet for at flygte. Det lyder måske mærkeligt, men det virker. Efter lidt tid holder du op med at flygte fra følelsen, og tilsidst holder angsten op med at være angst. Den bliver opløst til noget andet.

Held og lykke,
hilsen Fanny

Kunne du evt. uddybe/give nogle guidelines til hvordan man opnår dette? Hr. Angst findes ikke i telefonbogen, så det er ikke ligefrem muligt at aftale et møde med ham.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej
Håber, du kommer over det, og holder dig væk fra tabere som Lund-brødrene og co. i fremtiden. Så kan det ikke gå helt galt. Du skal nok komme videre, men det tager tid, og i den tid skal du kun heade den rigtige vej. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Dinjah skrev:
Fanny skrev:
God bedring!

Held og lykke,
hilsen Fanny

Kunne du evt. uddybe/give nogle guidelines til hvordan man opnår dette? Hr. Angst findes ikke i telefonbogen, så det er ikke ligefrem muligt at aftale et møde med ham.

Den Udefinerbare angst Det er en sticker i medaliens bagside hvor fanny uddyber

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
AKFisken skrev:
Den Udefinerbare angst Det er en sticker i medaliens bagside hvor fanny uddyber

[url]
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... &sk=t&sd=a[/url] Der var den :wink: Og tak fordi du lige mindede mig om den fantastiske tråd. :)

Medlem

Minimal skrev:
Hej
Håber, du kommer over det, og holder dig væk fra tabere som Lund-brødrene og co. i fremtiden. Så kan det ikke gå helt galt. Du skal nok komme videre, men det tager tid, og i den tid skal du kun heade den rigtige vej. :)

Hvem er Lund - brødrende og co ???

Medlem
Brugeravatar

Hej alle... Her er en lille update.

Jeg har fået det meget bedre, og har fået en stor kontrol over de mine angst anfald. Der er osse længere tid mellem de store ture. Så alt i alt er jeg blevet meget gladere.

Jeg er dog løbet ind i en del komplikationer angående min ADHD diagnose og min medicin. Jeg er pt i behandling mod det med Ritalin, men for kæmpe humørsvingninger og ender det meste af dagen i et sort hul fyldt med ligegyldighed, mit ellers så store drive blir taget fuldstændig fra mig.
Men har dog mærket et meget store positiv effekt nå det så endelig virker. Jeg er slet ikke i tvivl om jeg har ADHD.
Ritalin er bare ikke medicinen fra mig, der blir snakket om Dextroamfetamin istedet, da det har længere virkning og skal doseres i mindre doser.

Dog har jeg udviklet noget henad sygdomsangst rettet mod de ting jeg er begyndt at læse. Primært omkring de ting jeg nu har taget.
Som skrevet har jo desværre brugt 4-mmc i en periode på omkring 2 måneder da mit liv så allerværst ud.
Og i takt med der dukker flere og flere ting/advarsler op omkring det, så kan jeg godt blive lidt nervøs for eventuelle skader jeg måske har pådraget mig. Håber jeg kan få overtalt min læge til at give mig en CT/MRI (Er ikke sikker på hvad for en af dem der kan se eventuelle skader på hjernen)

Men alt i alt går det utrolig godt, og skal starte i skole til august. Så skal jeg sq have den uddannelse (Social Rådgiver).
Også vil jeg endnu engang gerne sige tak for jeres opmuntrende ord og hjælp. Betyder sq meget.

Til sidst... Hvem h....... er Lund brøderende & Co? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

extanor skrev:
som du selv skriver har det været din egen fejl, men det skal på ingen måde tolkes sådan at du ikke har ret til hjælp og ret til at komme ud med hvad du har oplevet, det fortjener alle, og jeg syntes det er rigtig godt du er kommet videre :) held og lykke i fremtiden :)

Reelt ved vi ikke om han selv har været skyld i noget eller ej. Nu frremgår det ikke hvad "amf hver weekend" betyder i antal dage og gram, så måske er min skepsis overdrevet. Men altså ... jeg ser to mønstre, som næsten altid bliver fortolket meget forskelligt.

1. En helt alm. person får en depression/psykose/angstanfald

2. En helt alm. person, der tager et andet stof end alkohol, får en ditto diagnose.

Jeg kender mange i 1'eren. En kollega på kontoret. En af mine kollegaers knægt på 8 år. Et (udvidet) familiemedlem - en pige på 15-16. De to ældre er 100% kun alkohol og/eller tobaksbrugere. Knægten ingen af delene. Men jeg vil vædde en større formue på, at samtlige af disse mennesker, der "uden grund" har reddet sig en psykisk sygdom, villle have fået et meget anderledes forløb hvis de tilfældigvis havde røget og indrømmet bare én joint (eller en bane et-eller-andet).

Stoffer kan næsten helt sikkert give psykoser, men stofbrugerne løber ikke en specielt stor risiko som kan _forudsige_ en sådan psykose. Man løber højst en risiko. Den statistisk sikreste konklusion er faktisk, at den psykiske sygdom optræder samtidig med rusmidlet, men at der ikke er nogen årsagssammenhæng mellem de to. (Jeg taler om statistik her, jeg ved udmærket at der er _enkelttilfælde_, som afviger fra gennemsnittet. Kan også lige nævne, at sandsynligheden for at få skizofreni kun forøges marginalt med 0,2% for hashrygerne - og det tal er endda under mistanke for ikke at være kausal i natur.)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg har en del viden inden for medicinsk billedediagnostik og jeg vil klart anbefale dig at få lavet en MR scanning hvis noget af de to. da en ct scanning sandsynligvis ikke vil vise det store medmindre der er tale om store dele af hjernen hvor blodforsyningen er lukket. eller der rent faktisk er tale om hjernesvulster.. en MR scanning vil være lang mere sensetiv over for forandringer i dit hjernevæv da det netop er rigtigt godt til at vise bløddele.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]