Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 02:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
hvordan fanden får i det til at være pral hallo !! er du dum eller hva , syntes du selv man kan prale med at tage stoffer, hvis jeg skulle prale med noget skulle jeg nok havde skrevet at jeg ikke tog stoffer for det kan man da prale med, og nej okay det var måske ikke det mest on.topic jeg skrev men det jeg egentlig ville frem til var at, bare fordi 5 perkere kommer gående kan man begyndte at pisse i bukserne af skrækm selvom der ingen fare er for noget, men det hele ligger i ens hjerne hvordan man tænker på situationen er. det kunne godt være min post skulle havde ligget i trip raport men en anden gang skære jeg bare en masse af og fortæller pointen i det jeg vil sige ( og undskyld hvis i hader mig så meget kan sku ik gøre for jeg er som jeg er ) jeg mener ingenting hverken af pral eller af at spille smart jeg prøver bare at bidrage lidt til noget snak, men jeg må jo nuk heller lukke røven for i gider alligevel ik høre på mig. og nu skal jeg nok prøve og huske tegn sætning ( for hvis man ikke er så god til det blir man jo svinet til JA UNDSKYLD JEG IKKE ER SÅ GOD TIL DET ................... ,,,,,,,,,,)

Senest rettet af Budha 06 jan 2009 23:57, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jamen så skriv det i off-topic. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@Budha

Pas på med hvad du skriver, stump! Du kan skrive lige så tosset du vil, det ændrer ikke på at jeg synes at det lyder som pral. Især med alle dine andre posts i baghovedet!

Og jeg synes ikke du besvarer en skid ved at sige, at du mødte nogen perkere imens du var på svampe.
Og du konkluderer at det er dårlig set&setting at tage ud blandt folk i nattelivet på en høj dosis svampe - Jamen hvad skulle vi dog have gjort uden dig?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Zorglub skrev:
Jeg klarede den ved at ringe til en kammerat og en ven der snakkede om andre ting så jeg ikke fokuserede på mit hjerteslag, men jeg overvejede om der er en måde at klare det alene, rent logisk vidste jeg godt jeg ikke havde taget for meget og den eneste grund til min høje puls var at jeg var bange for min høje puls. Men kan man klare den alene? ville benzoer mon virke? andre ting?

Jeg har aldrig prøvet dxm, så tjek for interaktioner. Er der ingen så lav evt et forsøg med et benzodiazepin, så du finder ud af hvordan de virker på dig inden du (måske) får et angstanfald igen. Benzoer er meget effektive mod angst og blev tidligere brugt til for højt blodtryk. Jeg har selv haft sindssyge angstanfald over flere timer som jeg effektivt har banket HELT ned med benzodiazepin. Det er fysisk ufarlige stoffer med mindre du har søvnapnø eller laver farlige kombinationer, særligt med depressanter. Når det er sagt, så er jeg helt enig med dem der skriver, at du helst skal lade være med tage det, hvis det giver dig angst og du ikke direkte tager det for at konfrontere angst og i så fald bør det gøres under helt særlige omstændigheder.

Forresten: Vand kan mange gange gøre underværker, drik det, vælt dig i det, gå i vandet, hvis du er ved stranden eller en tur under bruseren. Fokus skift kan også være effektivt: Foretag dig noget du skal koncentrere dig om...

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Zorglub skrev:
Jeg klarede den ved at ringe til en kammerat og en ven der snakkede om andre ting så jeg ikke fokuserede på mit hjerteslag, men jeg overvejede om der er en måde at klare det alene, rent logisk vidste jeg godt jeg ikke havde taget for meget og den eneste grund til min høje puls var at jeg var bange for min høje puls. Men kan man klare den alene? ville benzoer mon virke? andre ting?

Forbered noget nemt tilgængeligt "emergency" musik inden dit trip. Det er IMO en fuldstændig obligatorisk forberedelse, - især hvis du skal trippe alene og ikke har en tripsitter ved siden af, der kan hjælpe dig med musikken osv.

For et stykke tid siden trippede jeg alene på 5 g. tørrede Cubensis. Der var flere voldsomme og overvældende episoder, hvor det var lige ved at gå galt. Men hver gang jeg troede, at nu ramler hele lortet sku da, så fik det rette stykke musik mig straks tilbage i en afslappet og rolig sindstilstand.
Så min erfaring er, at musik noget af det der påvirker 'stemningen' på trippet allerkraftigst, og det kan enten redde eller smadre det fuldstændigt.

Mit forslag er, at du inden trippet finder nogle beroligende numre, som du arrangerer på din computer, I-pod etc. på en måde, så du også nemt kan komme til dem, når du er på toppen af dit trip. Jeg havde på forhånd en mappe på mit (computer) skrivebord med de mest beroligende stykker musik, jeg havde, og den forberedelse var guld værd, da jeg fik et kraftig comeup, hvor jeg hyperventilerede, realitetssansens svigtede og tankerne fløj hen på "åh nej, fuck!!". Trippet var ved at sluge mig, og jeg bevarede kun fatningnen, fordi jeg havde den afslappende musik.
På toppen af trippet, hvor jeg ingenting kunne, formåede jeg dog stadig at huske og genkende dén mappe, hvilket jeg er mig selv utrolig taknemmelig for.
Uden den forberedelse havde jeg nok fået mit livs værste trip nogensinde.

Sidst kan jeg tilføje, at, for mig ihvertald, så virker (bløde) stemmer mere beroligende på et trip end noget du kan lave instrumentalt. Fx virkede det her stykke godt for mig: http://www.youtube.com/watch?v=8wnzAygNtLk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Haha hvis man er i et seriøst bad trip er det ikke engang sikkert den "sjove film" du sætter på virker sjov. Du kan være så langt ude at disney channel virker som djævletilbedelse. Tro mig, alt kan være meget skræmmende, og hvis du ikke er klar til at konfrontere dit bad trip bliver det bare værre. Jeg er ved at lære det, men det er sku aldrig sjovt.

Har dog engang efter at have bad trippet i ca. 1 time, opnået at "vinde" over det... Det resulterede i en af de smukkeste trip oplevelser jeg har haft.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Dikki skrev:
Haha hvis man er i et seriøst bad trip er det ikke engang sikkert den "sjove film" du sætter på virker sjov. Du kan være så langt ude at disney channel virker som djævletilbedelse. Tro mig, alt kan være meget skræmmende, og hvis du ikke er klar til at konfrontere dit bad trip bliver det bare værre. Jeg er ved at lære det, men det er sku aldrig sjovt.

Har dog engang efter at have bad trippet i ca. 1 time, opnået at "vinde" over det... Det resulterede i en af de smukkeste trip oplevelser jeg har haft.

ja man skal se frygten i øjene og gennemleve det, prøve at acceptere frygten og ubehagen og sige ''okay, sådan har jeg det lige nu.''
men som du også nævner er det SINDSYGT svært, og en god tripsitter er altså guld i den givne situation.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Selv en god tripsitter kan ikke altid overbevise dig om at "give slip" er det rigtige. Ord kan lyde meget anderledes selvom de kommer fra en person du stoler 100 % på.

En rigtig god ven, plejer dog at få mig til at erkende jeg har taget et stof. Så snart du SELV er klar over du er påvirket, bliver alting en del mere medgøreligt.

Junior medlem

Jeg er diagnosticeret med skizotypisk sindslidelse og har i mange år døjet af meget invaliderende panikangst.

Jeg vil ikke udtale mig om hvordan et dårligt trip er på stoffer, da jeg ikke eksperimenterer med den slags. (Udover psykofarmaka (deriblandt også benzoer)).

Men jeg kan sige så meget, at hvis min hjerne "slår fra" og jeg får et fuldbyrdet angstanfald, så kan ting der plejer at virke beroligende, være totalt ligegyldige. Når jeg først er derude og min hjerne er stået helt af, så er jeg bare nødt til at lide og vente på at angsten har drevet kroppen så meget til udmattelse, at tankerne begynder at stilne af og hjerterytmen ligeledes bliver langsommere.

Jeg kunne forestille mig, at det kunne være lidt sådan et bad trip er. Et blandet virvar af tænker, lidt henad en psykotisk tilstand, hvor alle sanseindtryk giver en mere panikken/nedern/noia på, en hidsig hjertebanken, feberlignende varmefornemmelser, svimmelhed und so wieder. Og der er som regel ikke så meget hjælp at hente der.

Dog har jeg få gange haft held med benzo eller truxal i sådan et tilfælde. Men der går jo lidt tid før det virker.

Af nysgerrighed: Er det lidt sådan et bad trip er?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]