Zorglub skrev:
Jeg klarede den ved at ringe til en kammerat og en ven der snakkede om andre ting så jeg ikke fokuserede på mit hjerteslag, men jeg overvejede om der er en måde at klare det alene, rent logisk vidste jeg godt jeg ikke havde taget for meget og den eneste grund til min høje puls var at jeg var bange for min høje puls. Men kan man klare den alene? ville benzoer mon virke? andre ting?
Forbered noget nemt tilgængeligt "emergency" musik inden dit trip. Det er IMO en fuldstændig obligatorisk forberedelse, - især hvis du skal trippe alene og ikke har en tripsitter ved siden af, der kan hjælpe dig med musikken osv.
For et stykke tid siden trippede jeg alene på 5 g. tørrede Cubensis. Der var flere voldsomme og overvældende episoder, hvor det var lige ved at gå galt. Men hver gang jeg troede, at nu ramler hele lortet sku da, så fik det rette stykke musik mig straks tilbage i en afslappet og rolig sindstilstand.
Så min erfaring er, at musik noget af det der påvirker 'stemningen' på trippet allerkraftigst, og det kan enten redde eller smadre det fuldstændigt.
Mit forslag er, at du inden trippet finder nogle beroligende numre, som du arrangerer på din computer, I-pod etc. på en måde, så du også nemt kan komme til dem, når du er på toppen af dit trip. Jeg havde på forhånd en mappe på mit (computer) skrivebord med de mest beroligende stykker musik, jeg havde, og den forberedelse var guld værd, da jeg fik et kraftig comeup, hvor jeg hyperventilerede, realitetssansens svigtede og tankerne fløj hen på "åh nej, fuck!!". Trippet var ved at sluge mig, og jeg bevarede kun fatningnen, fordi jeg havde den afslappende musik.
På toppen af trippet, hvor jeg ingenting kunne, formåede jeg dog stadig at huske og genkende dén mappe, hvilket jeg er mig selv utrolig taknemmelig for.
Uden den forberedelse havde jeg nok fået mit livs værste trip nogensinde.
Sidst kan jeg tilføje, at, for mig ihvertald, så virker (bløde) stemmer mere beroligende på et trip end noget du kan lave instrumentalt. Fx virkede det her stykke godt for mig:
http://www.youtube.com/watch?v=8wnzAygNtLk