Jeg har whinet en del herinde, for et stykke tid siden, da jeg oplevede nogle negative effekter på diverse rusmidler. Siden hen har jeg holdt (mere eller mindre) pause, for at få styr på alting.
Desværre har jeg oplevet at nogle bivirkninger fra mine stofture er vedholdende. Især nogle visuelle forstyrrelser. Jeg antog at det blot var eftereffekter, som varede nogle uger - eller HPPD. Det er formentligt ingen af delene.
Det er nu snart et 3 måneder siden (måske mere) sidste gang jeg har kunnet fokusere på et objekt, uden at det (inkl. alle andre objekter i mit synsfelt) hopper et par millimeter op og ned, fra side til side. Jeg kan ikke kigge på detaljerede mønstre, da disse flimrer (formentligt noget mildt HPPD).
En gang imellem hopper hele mit synsfelt, somom det er et billede som forskubbes... ved ikke om det er en god forklaring.
Jeg har hele tiden troet at disse rystelser var VISUELLE forstyrrelser. Jeg har desværre opdaget at det er ufrivillige ryk med øgnene. Disse er ganske små, næsten ubetydelige, og jeg har fået det indtryk at alle mennesker øjne er (lidt) urolige - man kan altså ikke fokusere 100% stift på en genstand. Mine "rystelser" er dog noget voldsommere. Foreks. lå der nogle puder under min dyne. Jeg troede at det var min kæreste, for dynen bevægede sig. Der lå ingen
Jeg har også ofte små kramper og sittren i musklerne. Disse kan vare op til en uge (altså sittringerne, ikke kramperne). Jeg troede at jeg havde magnesiummangel eller noget i den dur, og begyndte at spise sundere (+chips...) og tage vitamintilskud. Dette har dog ikke hjulpet.
Jeg får en gang imellem (hvis mit hjerte slår hårdere/hurtigere) en anden visuel forstyrrelse: Fluer. Disse "fluer" flyver rundt om mig, og omvandles til lysende kugler, for tilsidst at blive "pulserende energi", som langsomt fader væk, og bliver til "gennemsigtige pulserende linjer", som jeg mener er små blodårer i øjnene.
Jeg er ikke 100% sikker på om det rent faktisk er en narkorelateret skade jeg har pådraget mig da Jeg overvejer om det kan være forhøjet blodtryk, da det jo kan give synsforstyrrelser.
Nogle andre som har oplevet denne type af negative effekter? Jeg synes selv at det er ret underligt, i og med at jeg ikke har taget så meget, og aldrig haft et misbrug.
Om det ikke er væk om et par uger vil jeg tage til en læge og rådføre mig. Inden det skal jeg have tjekket blodtryk. Så er det bare om at få sparket sig selv ud af døren.