Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 133 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter besked
 Titel: Re: Ketamin
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
DyrMedBønner skrev:

Psychedelia har i de sidste 5-6 år været med til at give mig et forskruet syn på stoffer. Jeg har gået og troet at der fandtes en samling velfungerende unge mennesker, der kunne tage stoffer uden at blive ødelagt af det. Men faktum er at der er en stor samling mennesker, der vælger at bruge en stor mængde af deres tid på at dyrke en så sørgelig interesse som stoffer. Dette har været en reference-ramme for mig selv, der har troet at jeg selv kunne gøre det samme. Men man møder nogle af de personer her fra sitet, som også har skrevet i denne tråd, nogle personer som man har set op til fordi de virker så skide fornuftige herinde, lige så fornuftige som mig selv... og man ser at de sælger stoffer til narkomaner, og man ser hvor illusionerede de er.. tabere!

Ahem... Øh... Er stoffer en sørgelig interesse? :hm:
Har du nogensinde hørt om nogle af de følgende: Albert Hoffman, Terence McKenna, Stanislav Grof, Christian Rätsch, R. G. Wasson, Hunter S. Thompson? Synes du de er sørgelige eller dumme?
Derudover er det da en ordentlig omgang du kommer ud med, men er da enig i at det er nødvendigt med et fokus, men nu hvor det er kommet sådan af sporet - du har nu været medvirkende til det, ligeså er jeg - men synes du ikke også at denne side er nødvendig? Det er den eneste danske side jeg kender, hvor man kan finde så mange vigtige oplysninger om stoffer, fra både erfarent og dygtigt personel, som kan afværge eventuelt dødelige beslutninger? Endvidere er dette forum - medaljens bagside - da også ret så vigtigt, hvilket du jo selv er inde på? Alligevel er du imod det? Hvordan skal folk ellers kunne ytre sig om sine svære tanker og oplevelser, internettets anonymitet giver trodsalt en vis tryghed til at ytre sig i?

Medlem

Starter lige med at undskylde til evt. mods der skal ryde op i det her, men det her går også uden for topic.

Det fokus i DmB's svar jeg læser er lidt anderledes end du får ud af det And.
Synes der er en pointe i at påpege den illusion omkring dyrkelse af stoffer på "den rigtige måde" der foregår. De fleste har fået deres info fra egne erfaringer med overdrevent brug og vi er alle startet et sted. Det er er der en tendens til at glemme når nye brugere kommer til.
Jeg har dog svært ved at være enig i at stoffer er en sørgelig interesse og tonen er måske og lige harsk nok. Men siden her har da i hvert fald for mange jeg kender og for mig selv skabt et forestilling om stoffer som ligger langt fra andres virkelighed. Den ene yderlighed er samfundets normer og dogmer omkring stoffer den anden er psychedelias mf, men når man kun snakker stoffer med folk fra miljøet og herinde fra tilter ens opfattelse nemt til sidste yderlighed i stedet for at balancere sig et sted i mellem. Det kan også nemt gå ud over ens selvopfattelse.

Det er self kun set ud fra de negative sider der er af psychedelia. Hvis de ikke blev opvejet af brugbar og konstruktiv info var der nok ikke mange tilbage på siden.

Mvh
Anarkrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
DyrMedBønner skrev:
Efterfølgende føler de unge mennesker sig trådt på, og de føler sig nødsaget til også at plege deres ego. Det gør de så ved at fortælle nogle ting om dem selv som deres venner synes er sejt. Dette kan de ældre individer så bruge til at nedgøre dem endnu mere, fordi det overhovedet ikke er sejt(at være gangster).

Nedgør ham ikke fordi han tror han er gangster, det kun fordi han ikke ved nok om ketamin og gør sig til den helt store ekspert.

DyrMedBønner skrev:
Men endnu engang får folk udstilt sig selv som en omgang narcissistiske idioter, der ikke vil indrømme hvor ussel og sørgelig deres tilværelse er. Nogle af de personer der hårdnakket påstår eller prøver at opretholde et billede ud af til af success, og et egentligt kontrolleret forbrug og lykkelig tilværelse, er selv også ude og skide.

Aner jeg en der har fucket for meget med pia pony og derved har smadret sit liv? Pludselig føler en at en kan sætte sig ind i hvordan andre har det fordi hele lortet pludseligt står og peger imod en, tankerne begynder at ramle - illusionen brister???? Jeg gætter bare....

DyrMedBønner skrev:
Og bare fordi de er mere velformulerede fordi de på et eller andet tidspunkt i deres liv, formåede at bruge de sidste gode kræfter de havde i sig på at tage en form for uddannelse.... Det gør dem ikke en SKID bedre end InTranceWeTrust....

Aner jeg en omgang, alle mennesker er ens og har samme værdi? Gransk dit indre og fortæl mig det igen sådan du selv tror på den, fordi jeg tror ikke et sekund på den..... Gode kræfter? Uddannelse? Føler du dig sat udenfor samfundet? Igen gætter jeg, men et eller andet sted, vil du gerne være en del af det "velfungerende familien dk samfund"? Hvis det er tilfældet forstår jeg godt du er så negativ og ødelagt af ketamin...... Jeg føler mig ikke ødelagt overhovedet... Har som jeg plejer, holdt pause hele den kolde periode... Har næsten intet indtaget.... Nytter jo ikke at smadre sin hjerne 100% af året.... Fra karneval til september:=) Det er min smadre hjerne periode.....

DyrMedBønner skrev:
Psychedelia har i de sidste 5-6 år været med til at give mig et forskruet syn på stoffer. Jeg har gået og troet at der fandtes en samling velfungerende unge mennesker, der kunne tage stoffer uden at blive ødelagt af det. Men faktum er at der er en stor samling mennesker, der vælger at bruge en stor mængde af deres tid på at dyrke en så sørgelig interesse som stoffer. Dette har været en reference-ramme for mig selv, der har troet at jeg selv kunne gøre det samme. Men man møder nogle af de personer her fra sitet, som også har skrevet i denne tråd, nogle personer som man har set op til fordi de virker så skide fornuftige herinde, lige så fornuftige som mig selv... og man ser at de sælger stoffer til narkomaner, og man ser hvor illusionerede de er.. tabere!

Igen, du må have mødt de forkerte, dog har jeg også mødt nogle fra sitet der er ret smadret, men har også mødt mennesker som overhovdet ikke har taget en skid skade, eller jo, måske syntes du... Men hvilken kultur dyrker du? Er du en sand psykedeliker? Eller er du bare en ung gut der ville experimentere lidt? Fra jeg var 11 eller der omkring - har jeg været besat af det psykedeliske, det mentalt anderledes, folks sindsstemninger, hele den indre verden.... Så ved ikke hvor du har den magt fra der gør at du kan dømme andre ødelagte.... måske er det fordi du selv er så ødelagt at du simpelthen projekterer det over på andre.... Det er en mulighed... En anden mulighed er at du ikke har taget valget....

DyrMedBønner skrev:
Jeg ville meget hellere se Child of Aum sige "Ja InTranceWeTrust... det er noget lort alt det her med stoffer, selvom et fåtal kan kontrollere det, så går det så slemt udover dem der ikke kan styre det, at det hele er til at lukke op og skide i. Jeg er også selv narkoman, og jeg kan ikke styre mit forbrug."

Jamen jeg ville da elske at kunne opfylde dit ønske, men desværre.... Jeg synes ikke det er noget lort med alle de her stoffer, jeg er ikke selv narkoman og jeg har overhovedet intet problem i at styre mit forbrug, snak for dig selv maestro-ridens-på-pony-i-for-lang-tid-og-hjerne-er-blevet-rystet........... Det hele er ikke til at lukke op at skide i - det er bare dig der er blevet alt for negativ over en situation du har sat dig selv i og nu vil du bitche over det... Lad være med at trække mig ned af din narkomanvej - jeg er hashoman ad helvede til, agreed.... men narkoman, der trækker jeg fandmer grænsen..... Styr lige dine udtalelser mand, nok kan jeg være ret rabiat at høre på, under mine blæser perioder og garanteret også en smule udenfor dem... Men du skal ikke dømme mig til at være narkoman fordi du føler du selv er det...

DyrMedBønner skrev:
Jeg er i et sort hjørne af mit sind. og derfor er jeg utrolig spydig og kold i mine udtalelser.
Og egentlig er jeg vel heller ikke bedre selv, selvom jeg formår at komme af med noget galde på et lidt højere retorisk plan end de andre.
Og vi kan blot konkludere, at jeg blot er endnu et svagt individ der har fundet ligesindede tabere på et internet forum, hvor jeg kan skjule mig bag en facade strukket sammen af værdier der tilfældigvis er gode for mig: Retroperspektivistisk bedrevidenhed. For child of Aum er hans værdier i denne situation at være kæk, smart i vendingen og humoristisk.

LOL nej min personlighed er at være kæk, smart i vendingen og humortistisk..... sammen med andre gode værdier, intet forkert i det......
Jeg er heller ikke noget svagt individ, jeg er en loner, klarer for det meste mig selv....... mit liv mine regler (og nu kommer der vel en eller anden taber kommentar om NIARN, men hey husk han har en plov på du ikke engang tør sende ham et blik eller sige det til hans ansigt, så luk røven)..
Men støtter mine venner og passer på de små, som man skal....
Så facade hos COA finder du intet af, min bog står åben, hele tiden...
Jim morrison kan sige det meget bedre end mig..

Jim Morrison skrev:
“People are afraid of themselves, of their own reality; their feelings most of all. People talk about how great love is, but that's bullshit. Love hurts. Feelings are disturbing. People are taught that pain is evil and dangerous. How can they deal with love if they're afraid to feel? Pain is meant to wake us up. People try to hide their pain. But they're wrong. Pain is something to carry, like a radio. You feel your strength in the experience of pain. It's all in how you carry it. That's what matters. Pain is a feeling. Your feelings are a part of you. Your own reality. If you feel ashamed of them, and hide them, you're letting society destroy your reality. You should stand up for your right to feel your pain.”

Så stop med dit facade lort og bær dit indre på dit ydre, være stolt af den du er, uanset hvem du er... fatter du det ikke? Om tat sat.... Aum namah mahadeva shiva.... Styrken til alt, stien til hele livet, til alle ønsker og drømme, findes indeni dig selv, du skal bare være villig til at ofre for det, ødelægge det og bygge det op igen og igen..... Cyklus... Liv... Forstå det...

DyrMedBønner skrev:
Jeg er et glimrende eksempel på ketamins skadelige virkninger. Prøv at analyser hvad jeg lige har skrevet, og spørg jer selv om jeg ikke virker en smule fortvivlet og forstyrret?
Næsten lige så forstyrret som Child of Aum...
Fuck mand, jeg håber sku ikke det er for sent for mig at få et nogenlunde normalt liv, hvor man kan være der for andre mennesker, og ikke skal være fanget i sit vamle narcissistiske jeg der bliver ved med at krakelere gang på gang hvorefter det opbygger sit enorme men sørgelige ego, der blot er en tom skal der holder usikkerheden på afstand. Usikkerheden som er der, og altid vil være der, fordi man er blevet såret og svigtet så mange gange - at man fortsætter med at svigte sig selv og andre.
Håber det var stof til eftertanke.
Prøv eventuelt at være stærkere end mig, og lad vær med at kast med mudder bare fordi jeg gjorde det. Prøv at se om du ikke kan identificere dig med nogle af de ting jeg sagde, og prøv at føl den gode kræft der er i mig, og se om du ikke kan integere den i dig selv, så også du kan få styrke til at træffe de rigtige beslutninger.

Du lyder fandme ikke til at have det rart:( det nederen, er jeg ked af og prøver heller ikke på at jorde dig hvis du føler det.... men som man råber i skoven får man svar....... Det må være træls at være narcissist.... tænk ikke at kunne elske andre.... eller føle sig elsket nok...... godt jeg ikke har været der endnu.... sørgeligt tilfælde.... men hey lad være med at trække mig ned i det... og forstyrret.... altså hele sidste år fra karneval til engang efter september, har min hjerne ikke på noget tidspunkt ramt baseline... så ja klart jeg lyder forstyrret i den periode af året.... jeg er stadigvæk mig og ved godt jeg har været grotesk at høre på til tider sidste år og temmelig sikkert er jeg det også i år..... Det hele handler om P.L.U.R... total anti narcissistisk.... egentligt burde det kun være folk af raver-blod der tog stoffer...... og mener ikke elven raver blod... men folk der er født med en hvis mængde P.L.U.R i sig og viljen til at udvikle det enormt..... Jeg føler med dig men der er kun en der kan redde din dag... og det er dig selv...

DyrMedBønner skrev:
EDIT: fuck hvor er jeg barnlig. så prøver jeg rigtig at spille smart og overlegen. brækker mig over mig selv. tja.. hold dig fra stoffer hvis du er lidt skrøbelig i forvejen.. er sikker på mange er jer er velfungerende og kan få noget godt ud af stoffer, jeg må bare acceptere at jeg ikke er ligesom jer.

LOL, nej du sgu ikke barnlig, du havde sgu da bare nederen på:=) Op igen,,, men nok ikke på hesten det næste stykke tid....

P.L.U.R der

Medlem

Child of Aum skrev:
Jamen jeg ville da elske at kunne opfylde dit ønske, men desværre.... Jeg synes ikke det er noget lort med alle de her stoffer, jeg er ikke selv narkoman og jeg har overhovedet intet problem i at styre mit forbrug, snak for dig selv maestro-ridens-på-pony-i-for-lang-tid-og-hjerne-er-blevet-rystet

Du har intet problem i at styre dit forbrug? Dit sind har aldrig haft problemer forsaget af stoffer?

Jeg har læst stort set alle dine indlæg CoA, og jeg holder et eller andet sted af dig, men blir bare lidt "ked af" at se du STADIG benægter. Du HAR, uanset om du vil se det i øjnene eller ej, et problem med stoffer Elver. Det kan du så lade være at forholde dig til, men er temmelig sikker på du HAR taget skade, og ændret dig i forhold til dit "rigtige" jeg, så ikke vær så "hellig" please :)

Tror at hvis du kvittede alting i lang tid, inkl. hashen, at dine øjne og dit sind ville åbnes og du kunne komme ud på den anden side, for jeg tror trods alt at du har potentialet til at give noget videre til samfundet!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LOL tror du ikke jeg går til læge og tjekker engang imellem?

Lider lidt af søvnløshed for tiden, skyldes temmelig sikkert noget ikke-narko-relateret stress...
Ellers har jeg min HPPD, ganske mild heldigvis..

Mit "rigtige" jeg.....???? Jeg har problemer med at forstå dig.... men det ikke fordi du er dum eller uvidende, vi er bare forskellige fra hinanden:=) Ens "jeg" er noget som er i konstant udvikling, hele tiden nye tanker, nye ideer, nye reflektioner....

Og hvis du gerne vil se folk med stofproblemer, så skal du ud og lede efter folk uden liv, folk der hader dem selv pga det.

Du tager fejl jeg har intet at give til et samfund der er så fyldt med had og ligegyldighed... Det er mange år siden jeg "mentalt" meldte mig ud af slaveriet, selvom jeg stadigvæk er bundet pga økonomi, så vil jeg helst have så lidt med det at gøre så muligt... Jeg er her for mig og mine venner, min omgangskreds, min kultur og så det mit liv, skal ikke spildes på en flok grådige og sindssyge der kun lever for at finde nye måder at være grådige og sindssyge på.... Nikola Tesla havde en drøm, men idag bliver hans drømme brugt af grådige og sindssyge... Einstein, Da vinchi, fucking alle bright minds med lidt PLUR i sig er fandme blev skampulet og misbrugt for groft af "samfundet" så nej tak du, skal ikke have vendt noget jeg mener noget godt med over i det stik modsatte.... Fuck samfundet du...

P.L.U.R der

Dedikeret medlem

Nu har jeg lige læst tråden igennem, og jeg synes da godt nok det er indlysende at ham trance-gutten og kazo34oo er én og samme person.

Skrivemåde og ignoransniveau er tilsyneladende på samme højde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Nu har jeg lige læst tråden igennem, og jeg synes da godt nok det er indlysende at ham trance-gutten og kazo34oo er én og samme person.

Skrivemåde og ignoransniveau er tilsyneladende på samme højde.

Ehm læs da resten af tråden igennem også..........

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå det var vidst den her tråd jeg refererede til gennem den anden, det var endda dig (Child of Aum/Elven Raver) der havde oprettet den :D
Jeg har ikke lige mere at tilføje, det meste er vidst blevet sagt. Men wow hvor det kan forvrænge ens selvbillede. Sad med en ven som brugte 2 timer på at fortale for hans keta-(mis/for)brug og mens vi snakker og han liner bane efter bane op og jeg får en prøvestreg falder en pose med keta længere væk i værelset på gulvet hvorefter han stopper op og får et opklaret blik og siger "se bare der! der er signaler over det hele! du skal bare følge de signaler. Det der er f.eks. et tegn på at vi skal køre med flowet, du skal prøve at give dig hen også; tage en streg mere."
Han så sig selv som en form for messias der gennem rave-miljøet skulle omvende alle folk til at se lyset og følge "tegnene". Han kørte den et års tid eller så noget, mistede langsomt sit job, brugte tid på at arrangere fester med en ven, det krakkelerede også, det endte med at han slog sin kæreste til blods og endte på psyk. Jeg ved ikke om han stadig kører samme stil men hører lidt fra/om han af og til.
Det siger dog intet om stoffet, et stof er neutralt som en kniv. Det er brugeren i kombination med værktøjet som kan være en farlig kombo.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jep innernet - narko er som en som et våben - neutralt - det hele kommer an på brugeren....

Jeg ser ingen tegn, slet ingen tegn på at jeg skal suge ketamin.... Jeg ser en masse "tegn" i hverdagen som bekræfter mig i min tro - den tro på at vejen til alt ligger gemt indeni os og hvis kroppen og psyken er i harmonisk balance, så kan vi som mennesker opnå alt....

Dedikeret medlem

And skrev:
DyrMedBønner skrev:

Ahem... Øh... Er stoffer en sørgelig interesse? :hm:
Har du nogensinde hørt om nogle af de følgende: Albert Hoffman, Terence McKenna, Stanislav Grof, Christian Rätsch, R. G. Wasson, Hunter S. Thompson? Synes du de er sørgelige eller dumme?
Derudover er det da en ordentlig omgang du kommer ud med, men er da enig i at det er nødvendigt med et fokus, men nu hvor det er kommet sådan af sporet - du har nu været medvirkende til det, ligeså er jeg - men synes du ikke også at denne side er nødvendig? Det er den eneste danske side jeg kender, hvor man kan finde så mange vigtige oplysninger om stoffer, fra både erfarent og dygtigt personel, som kan afværge eventuelt dødelige beslutninger? Endvidere er dette forum - medaljens bagside - da også ret så vigtigt, hvilket du jo selv er inde på? Alligevel er du imod det? Hvordan skal folk ellers kunne ytre sig om sine svære tanker og oplevelser, internettets anonymitet giver trodsalt en vis tryghed til at ytre sig i?

(Har ikke læst hele tråden, så beklager hvis dette er helt ude af kontekst).

Jeg synes DyrMedBønner kommer med et meget godt indlæg, hvor jeg kan nikke genkendende til... Ja, det hele! Det er hverken første eller sidste gang man hører stofmisbrugere, omtale deres misbrug som et forbrug og konstant komme med nye undskyldninger for, hvorfor de faktisk har helt styr på deres liv. Personligt ville jeg have mere respekt for ærlighed. Problemet med Albert Hoffman, Terence McKenna, Stanislav Grof, Christian Rätsch, R. G. Wasson, Hunter S. Thompson, vil altid være at de næsten kommer til at fremstå profetagtige - de står i hvert fald frem som nogen der har alle svarene, ligesom dette forum kan fremstå. Uanset hvordan man vender og drejer det, snakker de fleste om en anden verden, en anden måde at leve på og hvordan man kan bruge stoffer rekreativt. Det er på sin vis fint, men de fleste forstår det enten ikke tilstrækkeligt eller ser det derfor som moralsk at være blæst tit og ofte. Der begynder folk at glemme at det at være ædru også er en sindstilstand, og hvad man i virkeligheden laver, hvis man ikke skal være blæst.

Med det sagt er jeg ikke imod det frie valg i et stofforbrug (jo, hvis det gør ud over andre og samfundet) eller dette forum. Det vil bare altid have sine mørke sider.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ayers Rock skrev:
Problemet med Albert Hoffman, Terence McKenna, Stanislav Grof, Christian Rätsch, R. G. Wasson, Hunter S. Thompson, vil altid være at de næsten kommer til at fremstå profetagtige - de står i hvert fald frem som nogen der har alle svarene, ligesom dette forum kan fremstå. Uanset hvordan man vender og drejer det, snakker de fleste om en anden verden, en anden måde at leve på og hvordan man kan bruge stoffer rekreativt. Det er på sin vis fint, men de fleste forstår det enten ikke tilstrækkeligt eller ser det derfor som moralsk at være blæst tit og ofte. Der begynder folk at glemme at det at være ædru også er en sindstilstand, og hvad man i virkeligheden laver, hvis man ikke skal være blæst.

Du rammer rimeligt meget ved siden af med din kritik, det virker ihvertfald ikke til at du hverken har læst Albert Hoffman, Terence McKenna eller Stanislav Grof... Din kritik passer langt bedre på Timothy Leary eller det gennemsnitlige syrehovede end disse seriøse herrer, der har en reflekteret og kritisk tilgang til brugen af psykedelika. De fokuserer på de resultater og indsigter man kan opnå med psykedelika som man kan tage med sig tilbage i hverdagen, IKKE at det skulle have nogen værdi at være "blæst" i sig selv.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Drupe skrev:
Ayers Rock skrev:
Problemet med Albert Hoffman, Terence McKenna, Stanislav Grof, Christian Rätsch, R. G. Wasson, Hunter S. Thompson, vil altid være at de næsten kommer til at fremstå profetagtige - de står i hvert fald frem som nogen der har alle svarene, ligesom dette forum kan fremstå. Uanset hvordan man vender og drejer det, snakker de fleste om en anden verden, en anden måde at leve på og hvordan man kan bruge stoffer rekreativt. Det er på sin vis fint, men de fleste forstår det enten ikke tilstrækkeligt eller ser det derfor som moralsk at være blæst tit og ofte. Der begynder folk at glemme at det at være ædru også er en sindstilstand, og hvad man i virkeligheden laver, hvis man ikke skal være blæst.

Du rammer rimeligt meget ved siden af med din kritik, det virker ihvertfald ikke til at du hverken har læst Albert Hoffman, Terence McKenna eller Stanislav Grof... Din kritik passer langt bedre på Timothy Leary eller det gennemsnitlige syrehovede end disse seriøse herrer, der har en reflekteret og kritisk tilgang til brugen af psykedelika. De fokuserer på de resultater og indsigter man kan opnå med psykedelika som man kan tage med sig tilbage i hverdagen, IKKE at det skulle have nogen værdi at være "blæst" i sig selv.

Som jeg læser Ayers Rock's indlæg skriver han, at folk tit misforstår psykedeliske "prædikanter" som Terrence McKenna, Stanislav Grof osv., og tror at man udvider sin bevidsthed, bare man tager psykedeliske stoffer (og at det mere eller mindre er umuligt hvis man ikke bruger stoffer). Han skriver IKKE at de "seriøse psykedelikere" mener det, men at folk misforstår dem, eller kun fokuserer på narko-delen af budskabet.

Det synes jeg han har ret i. Folk bliver tit bjergtaget af McKennas snak om at man skal "create culture", og alle de flotte ord, og begynder at tro, at man gør verden bedre bare man tripper. Og at trippet er selve vejen til oplysning.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Zarathustra skrev:
Som jeg læser Ayers Rock's indlæg skriver han, at folk tit misforstår psykedeliske "prædikanter" som Terrence McKenna, Stanislav Grof osv., og tror at man udvider sin bevidsthed, bare man tager psykedeliske stoffer (og at det mere eller mindre er umuligt hvis man ikke bruger stoffer). Han skriver IKKE at de "seriøse psykedelikere" mener det, men at folk misforstår dem, eller kun fokuserer på narko-delen af budskabet.

Det synes jeg han har ret i. Folk bliver tit bjergtaget af McKennas snak om at man skal "create culture", og alle de flotte ord, og begynder at tro, at man gør verden bedre bare man tripper. Og at trippet er selve vejen til oplysning.

Kan godt se hvad du mener, og er fuldstændig enig i det du skriver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 133 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]