Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 06:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
KaFFeGrums skrev:
Mit indtryk er at det er meget individuelt hvordan et hash forbrug/misbrug påvirker folks psyke, som med stort set alle stoffer kan det være meget forskelligt hvordan folks hjerner reagere på stoffet selvom følesen af selve rusen er nogenlunde ens for de fleste. Har set folk ryge helt ned i kulkælderen på grund af brug af stoffer, og har set cirka ligeså mange tage hjernedøde mængder af narko eller haft seriøse misbrug og stadig formået at passe deres tilværelse og leve "normale" liv. Men selfølgelig kan det næsten ikke undgåes at folk ændre deres personlighed lidt hvis de begynder at indtage voldsomme mængder narko.

Anyways så synes jeg det virker som om du har et meget fornuftigt forhold til det hele, bare husk at være opmærksom på om din krop/hjerne begynder at give tegn på negative bevirkerninger. Og hvis dette måtte forekomme så husk at stop i god tid, som sagt har jeg oplevet folk hvor de gik helt galt fordi de ikke stoppede før det hele var ramlet sammen. Og det er virkelig trist at se personer man holder rigtig meget af gå helt ned med flaget, og ændre personlighed til noget helt andet end det man kendte.
Men som sagt synes jeg du lyder ganske fornuftig, har selv røget dagligt i en små 5 år nu og har også altid ment jeg har haft godt styr på mig selv og mit liv på trods af mit misbrug. Men jeg må også erkende at jeg på ingen måde kan forsvare at ryge hash hverdag, og det har jeg det sku egenligt lidt træls med. Da jeg mener at jeg sådan lige umiddelbart ville kunne forsvare alt andet jeg nu lige foretager mig i mit liv. Men hvorom alting er så er jeg igang med en uddannelse som jeg er rigtig glad, og er generalt rigtig glad og føler mig ganske bevidst om hvad jeg vil opnå her i livet. Men stadigvæk så burde jeg jo gøre noget ved mit forbrug/misbrug, men jeg vil også sige det først er her indenfor det sidste års tid at jeg er begyndt at tænke over det. Så jeg satser på snart lige at fatte at få gjort noget ved sagen.... måske :)

så længe du holder det dit nuværende niveau tror jeg ikke der er den store risiko ved det, bare husk det ikke skal tage overhånd.
Men god vind herfra!

Tak for den store hjælpende hånd og de mange råd, og forskellige vinkler i sagen.
Kaffegrums: Det lyder lidt ala sådan jeg har det med mit forbrug. Har dog kun røget dagligt i perioder (men op til flere måneder af gangen) og jeg skam suger ikke til hverdag. Her til aften har jeg f.eks. lavet et lille tjubang mix med en kvart smøg og 0,2-3 gram ca. Jeg har kun røget 1 hoved indtil videre, det er dog ved at klinge lidt af nu. Det er til gengæld en hel time siden jeg røg det, eller lidt mere. Det mix holder hele aftenen ved jeg allerede nu, det er også nok til at gøre mig moderat påvirket. Ingen tunghed dagen efter, kun efter ryger aftener med vennerne. Det er helder ikke prima hash, men den er nu meget fin, synes jeg ihvertfald. En periode der røg jeg halv heftige små joints selv, men prøver med mindre hash og tjubang istedet for tiden. Styrketræningen kører som aldrig før. Jeg træner 6 dage om ugen, alle de gode basis øvelser: dødløft, squat, curl ect. ect... Jeg drikker en protein drik to gange dagligt, 36 gram til 200 ml mælk. Jeg spiser forholdsvist sundt, meget kød, mange grøntsager og frugter. Vitaminpille til morgenmaden, Q10 antioxidant til morgenmaden ligeså, plus to hvidløgskapsler. Jeg blander i øvrigt lecitin i protein drikken. mangler bare at anskaffe mig noget kreatin nu. Jeg drikker meeeget sjældent alkohol, føler helder ikke jeg kan drikke til jeg bliver fuld, det er for kvalmende. Desuden nedsætter alkohol kroppens testetoron produktion 24 efter. Det forhøjer desuden kroppens cortisol produktion. Cortisol er et muskelnedbrydende hormon, hvorimod testetoron er anabolsk.

Det er vildt fedt at have noget sundt at gå op i, for tiden står den på god kost og styrketræning :D
Desuden skulle hash ikke have nogle nævneværdige negative effekter, på styrketræning og muskelrestitution. Læste en tråd på bodyhouse med en riimelig stor fyr, der røg aftenhash til daglig.

Jeg føler jeg har ret godt styr på livet for tiden. Spendere det meste af min tid sammen med min dejlige kæreste.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Nice du har fået styr på det : )
Godt gået.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]