fancysmoker skrev:
Nej, du forstod det helt rigtigt... Forklarede det måske lidt dårligt. Altså, ja det er længerevarende negative virkninger jeg er bange for. Det jeg mente er at jeg synes det er svært at ruste sig til en oplevelse man ikke kan forstå hvad indebærer uden personligt at opleve det, forstår du? Og så at vide om man kan holde til det.
Forstår. Altså man kan selvfølgelig aldrig vide det 100%, men man kan have sine anelser. Og jeg tror generelt det er sådan at hvis man tror man kan klare det (og selvfølgelig har undersøgt det teoretisk, inden man begynder at tro noget som helst), så kan man det også.
fancysmoker skrev:
Før forstod jeg egentlig ikke helt hvad du mente din test var for, men efter denne post synes jeg egentlig den er meget god... Synes tankegangen passer osv., men jeg ved bare ikke helt om man kan sige det så bare er det. Altså jeg tror det stikker dybere og er en del mere komplekst end som så. Jeg så på et tidspunkt en dokumentar om hash hvor de benyttede en eller anden test der testede for psykotisk tankegang. Tror den kunne være meget sjov at finde, og se hvor meget man selv scorer. Tror muligvis den kan være en nogenlunde målestok, men igen... sindet er sgu så komplekst. Der er jo ikke kun et facit.
Selvfølgelig er der ikke et facit, og min test giver da heller ikke mere end en idé om det, og sådan tror jeg sådan set det vil være med alle tests, men nogle vil selfølgelig være bedre end andre.
Kom i tanke om at jeg måske kunne høre mine forældre, de arbejder begge inde for psykiatrien, min mor med meget erfaring, og min far er uddannet psykolog, det kunne være de kender til nogle tests? Jeg vil høre dem ad :)