Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Er der nogen af jer som har prøvet at være forkølet i kun det ene næsebor i kæmpe lang tid. Kan det være sammenhængene med jeg har taget en del cola på det sidste og kun brugt den ene indgang?

tak
8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
nu har jeg kun prøvet at sniffe noget en enkel gang! men det næsebor jeg sniffede amf op i var mere forkølet i dagene efter... det virker entelig ikke så mærkeligt du har jo gnubbet dit næsebor med kemikalier sååå...

Medlem

Geografisk sted: Far Away
Ja det kan sagtens hænge sådan sammen. Det har jeg i hvert fald oplevet flere gange, specielt med kokain som du selv nævner.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Snot er jo til for at rense næsen, og når I irriterer slimhinden i næsen er det jo klart. Det fik mig til at tænke på et spørgsmål jeg har tumlet med længe: kan man insufflere - med effekt - når man er forkølet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
And skrev:
Snot er jo til for at rense næsen, og når I irriterer slimhinden i næsen er det jo klart. Det fik mig til at tænke på et spørgsmål jeg har tumlet med længe: kan man insufflere - med effekt - når man er forkølet?

Det kan man - bare pust snottet godt ud først=) HARDCORE

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Blæste Nico skrev:
Er der nogen af jer som har prøvet at være forkølet i kun det ene næsebor i kæmpe lang tid. Kan det være sammenhængene med jeg har taget en del cola på det sidste og kun brugt den ene indgang?

-mmh...Ja? :roll: Nu har jeg godt nok aldrig prøvet coke og ej heller blevet forkølet af snifning, men hvis du er godt i gang med at ætse næsefløjen, så GÆTTER jeg på der god chance for infektion.
Prøv som forsøg at sniffe noget pupur-solhat (echinacea) i 1% saltvandsopløsning .. Det skulle virke godt mod forkølelse, men om det kan sniffes ved jeg ikke. Giv det en test, og lad os høre om næsen falder af!

God bedring. :)

Senest rettet af Lakhippien 25 aug 2008 21:41, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
And skrev:

ja... men man ville nok blive nød til at æde sine bussemænd bag efter hehe

Medlem
Brugeravatar

Hehe tak for rådet Lakhippien men har søgt på det er det ikke en blomst du referere til? Fordi så skal der da smæk på hvis man skal sniffe i blomst imod forkølelse?

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Rød solhat kan købes i Matas fx, som et alkoholholdigt ekstrakt der kan/skal drikkes.... Inddamp det, og vend så tilbage med dine forsknings resultater....

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ingen grund til at inddampe det. Det tages normalt som ca 20 dråber i et halvt glas vand, og den fortynding er sikkert også god for næsen. Bare husk salt i, ellers svier det.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
For lige at fluekneppe skal det siges at kroppens salt/væskebalance ligger på 0,9% og ikke de ovennævnte 1% .. Det er derfor de 0,9% man bør sigte efter! :lol:
Ellers ka' jeg anbefale næseskylning, prøvede det lige for første gang her idag. Yderst forfriskende oplevelse!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Cubensis skrev:
For lige at fluekneppe skal det siges at kroppens salt/væskebalance ligger på 0,9% og ikke de ovennævnte 1% .. Det er derfor de 0,9% man bør sigte efter! :lol:
Ellers ka' jeg anbefale næseskylning, prøvede det lige for første gang her idag. Yderst forfriskende oplevelse!

Saa, Cubbe. Ikke naesvis! ;)
For lige at komme din sande pointering i moede, skrev jeg 1% grundet de faerreste gider maale saa noejagtigt. Personligt drysser jeg bare lidt salt i et shotglas vand og roerer rundt..

Jeg sniffer rent vand, hvis i mener der er tydelig forskel paa 0,9 og 1,0% saltvand til naesen/oejet!

Medlem
Brugeravatar

Hehe når ja okay det kunne jeg selvfølgelig også men nu har jeg sådan set ikke lige råd til noget overhovedet faktisk:S udover rusmidler:D

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ahhh, Netto har 1 stk. flaske til en 26-kroneseddel?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Blæste Nico skrev:
Hehe når ja okay det kunne jeg selvfølgelig også men nu har jeg sådan set ikke lige råd til noget overhovedet faktisk:S udover rusmidler:D

8)

Du har ikke råd til vand og salt? Hva lever du så af til daglig...? Luft? :?

Junior medlem

Nu kan det også være at du bare er lidt snottet. Det behøver ikke være colaens skyld. Sidder selv med kun et næsebor der er fyldt med snot - og det er en uges tid siden jeg sidst har sniffet. Men jeg kan sgu ikke give en forklaring på hvorfor det kun er det ene næsebor.

Du må op på bjerget og spørge den vise mand!

Medlem
Brugeravatar

Hehe spiser mad hos andre men har dog en vandhane:)

8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]