Fanny skrev:
Psychomancer skrev:
Forældre er ikke så slemme igen.
Hehe! Det kommer nu helt an på hvilke forældre man har! Men dine lyder da til at være til at snakke med

.
Jeg tror der er mange forældre som har eksperimenteret lidt i deres ungdom, men som aldrig nævner det for deres børn, af frygt for at børnene ikke kan styre det. Heldigvis findes der nogle få forældre som tør være ærlige over for deres børn, og det skaber somregel en større tillid og ansvarlighed i børnene, så de er mere ærlige over for deres forældrer og tør lade dem tage del i sit liv.
Hilsen Fanny
Desværre hører mine forældre til "de mange", der er temmelig lukkede når talen falder psychedeliske stoffer (i hvertfald over for mig). Jeg ved at den psykedeliske oplevelse har virket som inspirationskilde for især min far , men han har aldrig billiget narkotika over for mig eller andre; dels fordi han, som du siger, sikkert er bange for jeg ikke kan styre det; dels fordi hans profil er af en meget sober karakter som han ikke vil have snudsket til med sladder om stofmisbrug. Han er en stolt person og ved godt at folk er for dumme til at forstå stoffernes potentiale, og derfor vil han heller ikke have mig til at identificere mig med "narkomanen, som bliver set ned på". Til historien hører også at nogle af min fars barndomsvenner (i familien), er døde af druk og narko, og andre lever en narkomantilværelse, som ikke er et menneske værdigt. Min far ved at jeg kender den psykedeliske verden, og jeg ved at han kender den; vi taler ikke om den, men der udveksles en sjælden gang imellem ord og signaler der peger imod en fælles skjult viden. Min mor er mere konservativt opdraget, men jeg ville også sætte gode penge på at hun har prøvet lsd og lignende et par gange før hun blev voksen og tilsluttede sig den akademiske overklasse, eller hvad man nu skal sige.
Hvis man vil promovere visse stoffer, er den bedste metode, at leve fornuftigt udadtil (som genspejler sig indadtil), og at se stoffer som et guddomeligt krydderi på et guddomeligt liv, og ikke som den guddomelige substans i et meningsløst liv. Peace ot folks