Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 16:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle sammen, jeg har siddet og læst her inde på siden i lidt tid så nu har jeg oprættet en bruger 8)

Jeg ligger ud med en tråd her da jeg har brug for jeres hjælp, da mine venner ikke rigtig kan sætte sig ind i hvordan jeg har det..

Lidt fakta, jeg er en knægt på 16 år. Jeg ryger i gennemsnit 3 gange om ugen, jeg ryger 70 % bong og 30 % pind. jeg har røget i et år. førhen var det få gange om året. Jeg går meget op i cannabis, jeg dyrker min ejen røg, og ryger ikke ret tit røg for en pusher. Cannabis er en meget stor hobby for mig og fylder meget i mit liv.

Nå men, jeg er bange for jeg har fået et men af og ryge, jeg er begyndt og have meget svært ved og være til forsamliger hvor der er mange mennesker fx til en koncert. Jeg panikker simpelthen og får det skid og vil bare væk derfra, jeg har bare lyst til og være her hjemme og hygge. (det er værst når det er folk som jeg kender der er på stedet, har det bedre når det er folk jeg ikke kender :? )
Men er det den dejlige røg som gør det? :cry:
Hvis det er det, har i så nogle gode råd til hvad man kan gøre som hjælper på det? jeg håber virkelig nogen kan hjælpe på en eller anden måde.
Jeg har været ude for et udheld et par månder før jeg begyndte og ryge hvor jeg også bare havde lyst til og være der hjemme og slappe af, kan det være noget med det? :hm:

Jeg har fået et par symtomer af og ryge. jeg har lidt problemer med mit kort tids hukommelse men syndes det er blevet lidt bedre på det sidste.
Og så døjer jeg noget med slim i halsen.
Og lige til sidst, hvis i syndes det lyder som om jeg vil stoppe så nej det vil jeg ikke, lige nu har jeg ikke røget i ti dage.

Hilsen mr l.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder som socialfobi / socialangst.
http://www.netpsykiater.dk/HTMsgd/socialfobi.htm
http://www.angstforeningen.dk/script/si ... &cat_id=29

Hvis det var mig ville jeg stoppe med at ryge og se om det gik væk.
Har sku ikke de store råd, men har selv socialfobi og det er ikke fedeste.
Men altså, det er bedst at kæmpe mod angsten (hvis det er det) altså selvom du får det dårligt til koncert og anden sammenkomst så gør det alligevel..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
for ofte rygning kan foresage selvtillids problemer som gerne skulle fordufte efter en uges afholdenhed, (egen erfaring

mr. weed skrev:
for ofte rygning kan foresage selvtillids problemer som gerne skulle fordufte efter en uges afholdenhed, (egen erfaring

Kender det godt.
Nogle gange hader jeg min egen skygge hvis jeg har røget for meget

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
lyder ikke så fedt vil anbefalde dig at læse den udefinerbare angst der er sticker her i bagsiden af medaljen

Junior medlem

Okay tak for jeres svar.

jeg læste de link du sendte jimmy tak for det.

jeg har besluttet og holde pause indtil mit grow er færdigt.
Og har så aftalt med en ven at vi skal til koncert i næste uge, jeg griber sq tyren i horene og presser mig afsted og håber det hjælper.

tak skal i have.

hilsen mr l.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Der er for mange sanseindtryk, til at din hjerne kan skabe et overblik over den situation du er i. Hash hjælper næppe på den mængde sanseindtryk din hjerne kan forholde sig til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det behøver ikke at være hashen. Hvis du har røget i mange år, kan det jo være at du ikke har lagt mærke til symptomerne INDEN du røg.

Jeg ryger f.eks. ikke, og selv svært ved store forsamlinger osv.
Min oplevelse er en form for usikkerhed, som langsomt går over i frustration og klaustrofobi, hvorefter jeg ganske enkelt forlader stedet.
Prøv at lægge godt mærke til din reaktion. Man kan ofte "træne" sig op, og således blive bedre til at bearbejde sådanne situationer- dog har jeg ikke opnået nogle fremskridt :lol:

Held og lykke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
synes at du skal stoppe. du har en knægt på 16 år.
jeg er selv 17 og jeg ville ihvertfald ikke have det så godt hvis min far røg og var skæv.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
FredeD skrev:
jeg er selv 17 og jeg ville ihvertfald ikke have det så godt hvis min far røg og var skæv.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Citat:
Lidt fakta, jeg er en knægt på 16 år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
FredeD skrev:

haha var der en der selv var skæv her :D

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Mr l skrev:
Hey alle sammen, jeg har siddet og læst her inde på siden i lidt tid så nu har jeg oprættet en bruger 8)

Jeg ligger ud med en tråd her da jeg har brug for jeres hjælp, da mine venner ikke rigtig kan sætte sig ind i hvordan jeg har det..

Lidt fakta, jeg er en knægt på 16 år. Jeg ryger i gennemsnit 3 gange om ugen, jeg ryger 70 % bong og 30 % pind. jeg har røget i et år. førhen var det få gange om året. Jeg går meget op i cannabis, jeg dyrker min ejen røg, og ryger ikke ret tit røg for en pusher. Cannabis er en meget stor hobby for mig og fylder meget i mit liv.

Nå men, jeg er bange for jeg har fået et men af og ryge, jeg er begyndt og have meget svært ved og være til forsamliger hvor der er mange mennesker fx til en koncert. Jeg panikker simpelthen og får det skid og vil bare væk derfra, jeg har bare lyst til og være her hjemme og hygge. (det er værst når det er folk som jeg kender der er på stedet, har det bedre når det er folk jeg ikke kender :? )
Men er det den dejlige røg som gør det? :cry:
Hvis det er det, har i så nogle gode råd til hvad man kan gøre som hjælper på det? jeg håber virkelig nogen kan hjælpe på en eller anden måde.
Jeg har været ude for et udheld et par månder før jeg begyndte og ryge hvor jeg også bare havde lyst til og være der hjemme og slappe af, kan det være noget med det? :hm:

Jeg har fået et par symtomer af og ryge. jeg har lidt problemer med mit kort tids hukommelse men syndes det er blevet lidt bedre på det sidste.
Og så døjer jeg noget med slim i halsen.
Og lige til sidst, hvis i syndes det lyder som om jeg vil stoppe så nej det vil jeg ikke, lige nu har jeg ikke røget i ti dage.

Hilsen mr l.

Hejsa mr I. Jeg kan læse at du ryger 3 gange om ugen, 70% bong og 30% joint. Det lyder på mig som om at dine sociale problemer er kommet efter du er begyndt at ryge, så jeg kan ikke helt se hvorfor du ikke kan se den åbentlyse sammenhæng? Har du ikke noget at give dig til i hverdagen siden du ryger så ofte?
3 gange om ugen, går jo ud over hverdagen, da minimum én af dagene bliver en hverdag.
Går du ikke i skole?

Det lyder som om du enten er ude i et misbrug, eller er på vej ud i et, tænk dig nu godt om!
Du er i et meget skrøbeligt trin i din udvikling og cannabis vil helt sikkert efterlade dig med nogle skavanker.

Til jer andre, tag jer nu sammen for fanden da. Drengen er 16 år og ryger så meget, det skriger jo langt væk af misbrug og et barn i problemer, hvor er jeres hjerne? på bunden af en bong?!? :stupid:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, jeg giver Khazim helt ret. Du er alt for ung til at have så stort et misbrug. Jeg læste lige en artikel igår, om at unge mennesker nemmere bliver afhængig af stoffer. Du kan læse artiklen her:
http://www.videnskab.dk/content/dk/krop ... af_stoffer

Dete er også min erfaring, at jo tidligere at folk kommer igang med et større forbrug af stoffer, jo mere hooked bliver de. Jeg siger ikke at du helt skal holde dig fra hash i fremtiden, men det er en god ide at holde det på et lavt forbrug.

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Det med slim i halsen får jeg også jeg har røget (meget) i en periode, men det plejer at gå væk efter et par dage clean..

Jeg er ikke selv det mest sociale menneske, og er nok ret indelukket. Det er bare min personlighed og er helt ok, til trods for at nogle (de mere udadvendte?) nærmest mener at det er en sygdom at være indadvendt. Ved ikke om det er dit problem, men jeg oplever i hvert fald at jeg nemmere kan kommunikere med almindelige mennesker, når jeg ikke har røget i noget tid - nemmere ved at konfrontere mennesker også.

Medlem

En del af IDM 10-definitionen på afhængighed lyder jo sådan:
Citat:
Vedblivende brug trods erkendte skadevirkninger.

Hvis du mener at hashen er skyld i dine problemer, så er der jo kun en klar løsning: at skære ned på, eller eliminere, forbruget.

Personligt har jeg ikke oplevet problemet med at være indelukket eller have ubehag ved større forsamlinger i min dagligdag, men jeg kender godt følelsen af at være en smule mindre social under cannabisrusen. Det har jeg selv løst ved at følge disse regler:

1. Jeg ryger kun i situationer, hvor folk kan tolerere min anderledes, THC-påvirkede adfærd.
2. Jeg ryger (næsten) kun i situationer, hvor jeg også indtager alkohol (forklaring nedenfor)
3. Jeg ryger kun hvis jeg i forvejen er i godt humør.

Regel nr. 1. følger jeg, fordi det tillader mig at være social, uden at folk vil se skævt på (no pun intended) at jeg f.eks får grineflip eller tåger en del :wink: .
Regel nr. 2. skyldes alkohol for mit vedkommende fjerner THC'ens "indelukkende" virkning, og gør mig mere social. Denne regel er selvfølgelig kun brugbar, så længe den ikke accelererer dit alkoholforbrug. For mit vedkommende har det faktisk nedsat både mit hash- og alkoholforbrug, da synergieffekten mellem de to stoffer gør at jeg kan klare mig med mindre mængder af hvert stof (det glæder man sig en hel del over når man vågner op uden tømmermænd dagen efter). :)

Dét sagt, så synes jeg at den "indelukkende" virkning ved THC'en delvist er hvad man gør den til - hvis man tillader sig selv at couch-locke totalt, ja, så bliver man ret indelukket, men hvis man vil det kan man jo også være overordentligt social med cannabis :) .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]