Homo Superior skrev:
Jeg har også selv oplevet svage smerter i inderlårene på LSA. Det skyldes stoffets vasokonstriktive effekt (dine blodårer trækker sig sammen).
Udover smerterne, der ofte rammer lårene, sku' man kunne få blålige fingre og læber samt en kildene fornemmelse i ekstremiteterne.
Vasokonstriktionen skyldes alkaloidet ergonovine også kaldet ergometrine.
Meldrøje (Claviceps purpurea), der er kendt som precursor til lsd, og som bekendt altså indeholder nogle af de samme alkaloider, kan resultere i koldbrand - som ultimativt resultat af manglende blodomløb til ekstremiteterne, går jeg ud fra. For HWBR/morning glory er forholdet mellem 'gode' og 'dårlige' alkaloider sandsynligvis noget bedre end ved rug inficeret af meldrøje-mug, men uden at være læge eller autoritet på anden måde, vil jeg personligt i hvert fald ikke spise voldsomt høje doser af disse frø. Der er selvfølgelig så mange, der spiser dem og udveksler erfaringer, at man sikkert kan stole på de gængse dose-anbefalinger. Men det ville være interessant, hvis der var nogle mere medicinkyndige, der kunne sige noget mere om de vasokonstriktive effekter.
EDIT: det er selvfølgelig ikke meldrøje, der er precursor, men nogle af de alkaloider meldrøje indeholder...