Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 19:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ryger moderat med hash næsten hver weekend. I løbet af ugen går det fint, men fredag savner jeg røgen og falder igen i. Omkring nytår holdt jeg 1 mdr pause hvilket egentligt føltes godt selv om weekenderne blev noget tomme. Spørgsmålet er om eller hvordan man styrer sit forbrug, er det kun at holde helt op eller findes der et alternativ som fx kun at ruge hver 14 dag/1 gang mdr. Hvordan styrer i jeres forbrug?

Freud

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
For mig kommer det helt naturligt. Jeg har ikke lyst til at ryge mere end mellem en gang om ugen og en gang om måneden. De få gange hvor jeg har røget flere dage i træk, i forbindelse med festivaller o.lign. har jeg aldrig haft lyst til at fortsætte når jeg kom hjem. Jeg holder af at være upåvirket, men tager rusen som en kuriøsitet jeg kan tillade mig en gang imellem. På den måde bibeholder den sin magi.
Misbrug i forbindelse med hash er slet ikke noget jeg tænker på, og sådan tror jeg egentlig mange har det. Problemet er, at det kun er dem med problemer med hash, som skriver om det her. Har man det fint med stoffet, hører vi ikke om det. Det er lidt synd synes jeg, for det giver hurtigt nye brugere en følelse af at hash er et "dårligt" stof.

Når du skriver at du ryger i weekenden, synes jeg ikke det lyder som om du har et problem. Alligevel skriver du "men fredag savner jeg røgen og falder igen i."
-mener du virkelig at "du falder i" -dvs. synes du at du burde lade være? Jeg synes nemlig ikke det lyder som om du har et reelt problem, men hvis du synes det er for meget at ryge i weekenden, så lad dog være!

Om fredagen kan jeg f.eks. også godt give efter for savnet af en god flaske rødvin til maden, men det gør mig ikke til alkoholiker. At du savner røgen i weekenden betyder ikke at du er blevet stofmisbruger af hash.

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 11 mar 2008 11:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
kender godt til det med at ryge weekent.
tror grunden til det kan være svært at stoppe med, er at man bare gerne vil strese fuldstændigt af når man har overstået en uge men skole/arbejde, find evt. noget andet du kan lide at slappe af med og gør det når du får fri.
holder selv pause fra at ryge fed fordi det eskalerede fra at blive hver weekent til næsten hver dag i et par uger.
jeg kan ikke rigtig give dig noget konkret svar, måske skal du bare "lege" du stopper helt og så kun ryge en lille joint en gang imellem og undgå ryger aftner

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ryger sgu også bare i weekenden, og har det helt fint med det, passer et job i hverdagen og hænger ud med venner af og til... Også uden at ryge med dem. Hører ikke så meget musik som jeg gerne ville i hverdagen, og så har jeg muligheden for at høre den i weekenderne, og musik og cannabis er og bliver min yndlings drug combo.

Gør op med dig selv hvorfor du ryger i weekenden, hvis det er for at slippe væk fra hverdagen og regningerne, så er det ikke en god idé. Men hvis du derimod bare nyder følelsen i kroppen, tankespindet og din ekstra sans for god underholdning, det kan være fjerneren, et spil, en film eller musik; så synes jeg sgu ikke at der er noget i vejen for det, bare det måske ikke er hele weekenden fra morgen til aften.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]