For mig kommer det helt naturligt. Jeg har ikke lyst til at ryge mere end mellem en gang om ugen og en gang om måneden. De få gange hvor jeg har røget flere dage i træk, i forbindelse med festivaller o.lign. har jeg aldrig haft lyst til at fortsætte når jeg kom hjem. Jeg holder af at være upåvirket, men tager rusen som en kuriøsitet jeg kan tillade mig en gang imellem. På den måde bibeholder den sin magi. Misbrug i forbindelse med hash er slet ikke noget jeg tænker på, og sådan tror jeg egentlig mange har det. Problemet er, at det kun er dem med problemer med hash, som skriver om det her. Har man det fint med stoffet, hører vi ikke om det. Det er lidt synd synes jeg, for det giver hurtigt nye brugere en følelse af at hash er et "dårligt" stof.
Når du skriver at du ryger i weekenden, synes jeg ikke det lyder som om du har et problem. Alligevel skriver du "men fredag savner jeg røgen og falder igen i." -mener du virkelig at "du falder i" -dvs. synes du at du burde lade være? Jeg synes nemlig ikke det lyder som om du har et reelt problem, men hvis du synes det er for meget at ryge i weekenden, så lad dog være!
Om fredagen kan jeg f.eks. også godt give efter for savnet af en god flaske rødvin til maden, men det gør mig ikke til alkoholiker. At du savner røgen i weekenden betyder ikke at du er blevet stofmisbruger af hash.
Hilsen Fanny
_________________ Carpe Diem ~ Memento Mori Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller
Senest rettet af Fanny 11 mar 2008 11:45, rettet i alt 1 gang.
|