Freud skrev:
Jeg ryger mig godt skæv, dyrker vild og god sex med konen 6 - 7 gange i løbet af weekenden og er helt smadret når mandagen starter (og tirsdag + onsdag), lover mig selv at holde en pause men falder igen i når jeg når til fredag.
Interessant problem

Jeg spekulerer lidt på, hvorfor du er "smadret" så lang tid efter. Kunne du være lidt mere specifik mht. til symptomerne end bare kalde det "smadret"? Spørgsmålet er om det er hashen eller andre ting, der gør dig "smadret"?
Hvilke mængder hash ryger du? Hvad er "4-5 smøger"? Der er jo forskel på, om det er den reneste, ondeste skunk opblandet med pæne mængder ryst eller om vi taler standard kommercielt hash til 30-40 kroner grammet - og hvor meget af bemeldte THC-præparat du kommer i dit mix.
Hvor er din kone henne i alt dette? Ryger hun med - og hvordan har hun det med at kneppe med en person, der er fucking langt ude i hashtågerne?
Du kunne jo evt. starte med at indrømme dit problem overfor kvinden i dit liv. Jeg er sikker på, at hun vil støtte dig i at trappe ned eller tage en "friweekend" fra hashen.
Det er også muligt, at du har udviklet en fiks ide, en psykologisk afhængighed, af hashen? (Umiddelbart er det her, jeg ville sætte min penge...) Måske tror du, at det slet ikke er muligt at have god sex uden hash - måske tvivler du på, om rejsningen overhovedet kan holde uden lidt "hjælp"?
Måske kunne du komme ud over det ved at hæve ambitionerne i dit sexliv. Ingen tvivl om at hash+sex er godt, men hvis du ikke ryger oftere end hver weekend, så er der en grænse for din tolerans, og dermed må du altså også blive PÆNT høj, når du ryger inden sex. Så hvad med at hæve ambitionerne op på et niveau, hvor det kræver mere af din
mentale tilstedeværelse? Sex er og bliver jo en guldgrube af mystiske aktiviteter

Hvad med at dyrke sex i hverdagene, således at weekenden ikke bliver sådan en "alt eller intet" begivenhed? Det er nemmere at give slip og udsætte det, hvis du ikke har følelsen af, at vinduet lukker sig permanent i en uge.
Hvad med at planlægge en weekend, eller bare lørdag, ude af huset? Væk fra hashen naturligvis. Tag med konen ud at shoppe om formiddagen, snup en brunch lidt over middag, se en film i biffen om eftermiddagen og tag så ud at spise eller til koncert om aftenen.
Som andre vil jeg heller ikke anbefale dig andre stoffer. For hvis hash er for meget for dig og er medvirkende til at du er "smadre" hele tre hverdage ind i ugen, så kan det jo være svært at finde alternativer, der er mere sikre.