Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 08:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har efterhånden røget hash hver fredag eller lørdag (eller begge dage) de sidste 5 - 6 år.

Jeg ryger mig godt skæv, dyrker vild og god sex med konen 6 - 7 gange i løbet af weekenden og er helt smadret når mandagen starter (og tirsdag + onsdag), lover mig selv at holde en pause men falder igen i når jeg når til fredag. Synes jeg kan styre det men bliver alligevel rastløs om fredagen og kan så næsten ikke tænke på andet end at få en god smøg og dyrke noget god sex. Finder utallige undskyldninger for at en enkelt smøg ikke betyder så meget og jeg jo bare så holder pause fra næste weekend.....og så kører karrusellen igen

Efterhånden skal der mere og mere til og på en "god" weekend er jeg vel efterhånden oppe på en 4 - 5 smøger.

Hvordan kommer jeg bedst videre når det nu ikke fungere særligt godt med at love sig selv en længere pause (og lad nu være med sige jeg bare skal tage mig sammen.....det er jo lige det jeg har så forbandet svært ved)

Findes der en god måde at trappe ned på, eller nogle stoffer som det alternativt ville være bedre at benytte på min vej til en pause med røgen??

Jeg ville ønske at jeg kunne bruge røgen lidt mere rekreativt, så jeg kun røg en enkelt smøg i ny og næ fx hver 2 eller 3 uge

Hilsen Freud

Medlem

Freud skrev:
Har efterhånden røget hash hver fredag eller lørdag (eller begge dage) de sidste 5 - 6 år.

Jeg ryger mig godt skæv, dyrker vild og god sex med konen 6 - 7 gange i løbet af weekenden og er helt smadret når mandagen starter (og tirsdag + onsdag), lover mig selv at holde en pause men falder igen i når jeg når til fredag. Synes jeg kan styre det men bliver alligevel rastløs om fredagen og kan så næsten ikke tænke på andet end at få en god smøg og dyrke noget god sex. Finder utallige undskyldninger for at en enkelt smøg ikke betyder så meget og jeg jo bare så holder pause fra næste weekend.....og så kører karrusellen igen

Efterhånden skal der mere og mere til og på en "god" weekend er jeg vel efterhånden oppe på en 4 - 5 smøger.

Hvordan kommer jeg bedst videre når det nu ikke fungere særligt godt med at love sig selv en længere pause (og lad nu være med sige jeg bare skal tage mig sammen.....det er jo lige det jeg har så forbandet svært ved)

Findes der en god måde at trappe ned på, eller nogle stoffer som det alternativt ville være bedre at benytte på min vej til en pause med røgen??

Jeg ville ønske at jeg kunne bruge røgen lidt mere rekreativt, så jeg kun røg en enkelt smøg i ny og næ fx hver 2 eller 3 uge

Hilsen Freud

Smøg = joint ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Nu det er så lille et forbrug som du har så er der absolut ikke nogen grund til at udskifte det med et andet stof eller nedtrapning... Du skal da bare lade vær med at ryge den ene fredag og lørdag uanset hvor meget du tænker på det og så skulle lysten / tankerne meget gerne være helt væk til næste weekend... For det er IMO et meget lille forbrug du har så det ville være galskab at begynde på noget andet for ikke at tænke på hash, eventuelt snup en bajer eller 2 og lad det være ved det...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det kan godt være du ikke vil høre at du skal tage dig sammen, men det er det der er nødvendigt. Dit forbrug er ret lille, så det nemmeste ville være at sørge for nogle aktiviteter i weekenden, fest, biografen, middag ude, besøge nogle venner, hvad som helst, så du ikke sidder hjemme og tænker på hash.
Hvis der fandtes en magisk kur for hashrygning var den enten en sticky i dette forum eller et rigtigt lækker patent at sidde med.
Så tag dig sammen, du er den eneste der kan gøre det!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Køb en fiskestang eller fem :wink:
Plus en helvedes masse rengøringsmidler. :wink:

Ellers vil jeg give ths fuldstændig ret.

En mulighed var selvfølgelig og lade være med og riste det nedsætter ryge lysten kan jeg tydeligt huske.

Medlem

Freud skrev:

Hilsen Freud

Kratom kunne være en mulighed.. Dejlig varme/feeling i kroppen, og nedsat følsomhed, jah over alt ;) Udemærket alternativ til cannabis i min bog..

Medlem
Brugeravatar

McPuffy skrev:
Freud skrev:

Hilsen Freud

Kratom kunne være en mulighed.. Dejlig varme/feeling i kroppen, og nedsat følsomhed, jah over alt ;) Udemærket alternativ til cannabis i min bog..

Det burde IMO ikke være nødvendigt at tage noget andet for ikke at tænke på hashen, når der går en hel uge imellem at han ryger..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Nu er det jo ikke kun hashen han er afhængig af, men hele det der sker, hvori hash indgår. Et alternativ er at prøve at bryde denne vane ved at gøre noget andet fredag/lørdag aften. Evt. biffen, en restaurant, eller noget helt andet.
Jeg vil være lidt påpasselig med at bytte hashen ud med en bajer. Jeg taler af erfaring når jeg siger, at det kan skabe ret trælse problemer også. Hehe.

For jeg tror det du ser frem til, er det lækre afbræk fra jobbet som hash og sex giver dig. Prøv at gør noget andet. Men vær ikke for hård ved dig selv, hvis det ikke helt lykkes de første gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Jeg vil være lidt påpasselig med at bytte hashen ud med en bajer. Jeg taler af erfaring når jeg siger, at det kan skabe ret trælse problemer også. Hehe.
.

Ja nu du siger det var det nok ikke det bedste at gøre.. Det var nok fordi jeg ved jeg selv adrig ville komme til at drikke mere end en enkelt eller 2 ! Jeg bryder mig ikke rigtig om at drikke og kan ikke engang huske hvornår jeg sidst indtog alkohol..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Freud skrev:
Jeg ryger mig godt skæv, dyrker vild og god sex med konen 6 - 7 gange i løbet af weekenden og er helt smadret når mandagen starter (og tirsdag + onsdag), lover mig selv at holde en pause men falder igen i når jeg når til fredag.

Interessant problem :)

Jeg spekulerer lidt på, hvorfor du er "smadret" så lang tid efter. Kunne du være lidt mere specifik mht. til symptomerne end bare kalde det "smadret"? Spørgsmålet er om det er hashen eller andre ting, der gør dig "smadret"?

Hvilke mængder hash ryger du? Hvad er "4-5 smøger"? Der er jo forskel på, om det er den reneste, ondeste skunk opblandet med pæne mængder ryst eller om vi taler standard kommercielt hash til 30-40 kroner grammet - og hvor meget af bemeldte THC-præparat du kommer i dit mix.

Hvor er din kone henne i alt dette? Ryger hun med - og hvordan har hun det med at kneppe med en person, der er fucking langt ude i hashtågerne?

Du kunne jo evt. starte med at indrømme dit problem overfor kvinden i dit liv. Jeg er sikker på, at hun vil støtte dig i at trappe ned eller tage en "friweekend" fra hashen.

Det er også muligt, at du har udviklet en fiks ide, en psykologisk afhængighed, af hashen? (Umiddelbart er det her, jeg ville sætte min penge...) Måske tror du, at det slet ikke er muligt at have god sex uden hash - måske tvivler du på, om rejsningen overhovedet kan holde uden lidt "hjælp"?

Måske kunne du komme ud over det ved at hæve ambitionerne i dit sexliv. Ingen tvivl om at hash+sex er godt, men hvis du ikke ryger oftere end hver weekend, så er der en grænse for din tolerans, og dermed må du altså også blive PÆNT høj, når du ryger inden sex. Så hvad med at hæve ambitionerne op på et niveau, hvor det kræver mere af din mentale tilstedeværelse? Sex er og bliver jo en guldgrube af mystiske aktiviteter ;)

Hvad med at dyrke sex i hverdagene, således at weekenden ikke bliver sådan en "alt eller intet" begivenhed? Det er nemmere at give slip og udsætte det, hvis du ikke har følelsen af, at vinduet lukker sig permanent i en uge.

Hvad med at planlægge en weekend, eller bare lørdag, ude af huset? Væk fra hashen naturligvis. Tag med konen ud at shoppe om formiddagen, snup en brunch lidt over middag, se en film i biffen om eftermiddagen og tag så ud at spise eller til koncert om aftenen.

Som andre vil jeg heller ikke anbefale dig andre stoffer. For hvis hash er for meget for dig og er medvirkende til at du er "smadre" hele tre hverdage ind i ugen, så kan det jo være svært at finde alternativer, der er mere sikre.

Titel: Rygestop!?
Medlem

Lykkedes at holde mig røgfri denne weekend. Måtte dog tage nogle af mine sidste svampe så helt uden rus forløb weekenden ikke men trangen til røg var til at holde fra livet.

Her til morgen var jeg sgu friskere end længe og egentlig er det en dejlig klar fornemmelse. Mit mål er foreløbig også at undgå røgen næste weekend men gerne også længere, vil gerne prøve at få alt thc ud af systemet og se om jeg så kan genkende mig selv (hvorlang tid skal der egentlig gå?)

Freud

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Freud skrev:
Mit mål er foreløbig også at undgå røgen næste weekend men gerne også længere, vil gerne prøve at få alt thc ud af systemet og se om jeg så kan genkende mig selv (hvorlang tid skal der egentlig gå?)

Freud

Giv det en måneds tid, så skulle du gerne være "helt dig selv" igen, så er det sjove jo om man kan genkende sig selv når man kommer ud fra tågen.

Titel: Shit...
Medlem

holdt kun 12 dage, faldt i i weekenden og røg (mindre mængde) fredag, lørdag og søndag. Prøver igen fra i dag men ved det er svært når jeg kommer til weekenden.....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
For mig at se, er det mere en vane/ritual du har skabt dig - og vil ikke mene du er fysisk afhængig når dit forbrug er begrænset til weekenderne... Det kan sgu være svært at bryde en vane/ritual, og noget psykisk kan sagtens give et fysisk udslag... Men som tidligere nævnt, så find på noget andet at lave næste fredag når du har fri, smut en tur udenfor med konen whatever - det nytter ihvetrfald ikke noget at sidde i sofaen og glo og have sit fokus på problemet...

Ellers syntes jeg da at det lyder til at dit forhold til cannabis er ganske fornuftigt - hvad siger din kone til det, ryger hun med?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]