Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Next to Charlie
..

Senest rettet af C. Admiralie 01 nov 2008 12:55, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Min x tog da både Amf, E og coke mens vi var sammen og hun tog p piller... Slet ikke hver weekend at hun tog stoffer men bare når vi engang imellem var til fest..

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Hey skat, velkommen til ;)

Godt at se du endelig fik taget dig sammen, håber nogen af de kloge hoveder kan give dig et bedre svar end mit "Jeg tror ikke det er så farligt, der er masser der gør det" :D

Nice med hesten din keta kriger :P

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg kan ikke forestille mig at p-piller betyder noget i forhold til blodtrykket (med mindre du tager den omdiskuterede yasmin som skulle have forårsaget flere dødsfald :wink: .

Vagabond skrev:
Jeg har tænkt over hvorvidt det er farligt for piger der tager p-piller, samtidig at tage stoffer der sætter blodcirkulationen op?

Det hedder blodtryk -ikke blodcirkulation.

Hilsen Fanny

Methylon Connoisseur

Fanny skrev:
Jeg kan ikke forestille mig at p-piller betyder noget i forhold til blodtrykket (med mindre du tager den omdiskuterede yasmin som skulle have forårsaget flere dødsfald :wink: .

Vagabond skrev:
Jeg har tænkt over hvorvidt det er farligt for piger der tager p-piller, samtidig at tage stoffer der sætter blodcirkulationen op?

Det hedder blodtryk -ikke blodcirkulation.

Hilsen Fanny

Rigtig dejlig post at skrive.. læs evt. lidt på det først.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Winta> Jeg henviste bare til den omtale i medierne som yasmin havde fået for et halvt år siden. Se f.eks. her:
http://politiken.dk/indland/article317854.ece

Istedet for at bitche, -som jeg virkelig er overrasket over at du gør, kunne du jo finde en artikkel som modsiger yasmins farlighed.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Vagabond> Det er kun enkelte som får forhøjet blodtryk af at tage p-piller - det er ikke nogen almen bivirkning. Hvis man i forvejen, med eller uden p-piller har et blodtryk som ligger højt, er det naturligvis mere farligt at udsætte sig selv for stimulanser.
Hvis du er bekymret, vil jeg råde dig til at få målt dit blodtryk hos din læge. Hvis blodtryk ligger indenfor det normale område, har jeg svært ved at forestille mig at p-pillerne i sig selv skulle gøre det farligere at indtage stimulanser. Du kan eventuelt læse lidt om bivirkninger og risici hos Institut for Rationel Farmakoterapi: Prævention med hormoner.
Winta> Hvad er det for en attitude at vise for dagen?

Titel:
Flueknepper kongen

Winta er bekymret for sin pullenussernuzerkælegriskyzzepige! :P

Ligesom Prometheus er det.

Hvad fanden er det for en kælekærestetråd det her?

Anyway. Jeg tvivler på risikoen er relevant. Ydermere øger forhøjet blodtryk ikke risikoen for blodpropper. Derimod øges risikoen for hjerneblødninger, hvilket ej heller er særlig behageligt.

Jeg tvivler på at P-piller, som indeholder estradiol (som faktisk forbedrer arteriekvaliteten i hjertet) og progestogener har en signifikant effekt.

Men, det bedste ville nok være at få målt dit blodtryk ved lægen (evt som del af et større helbredstjek - altid en god ting). Hvis det ligger over omtrent 140/90 skal du i hvert fald lade være med stoffer. Under eller omkring 120/80 er ønskværdigt.

EDIT: enheden for blodtryk er btw millimeter kviksølv.

Titel:
Methylon Connoisseur

Fanny skrev:
Winta> Jeg henviste bare til den omtale i medierne som yasmin havde fået for et halvt år siden. Se f.eks. her:
http://politiken.dk/indland/article317854.ece

Istedet for at bitche, -som jeg virkelig er overrasket over at du gør, kunne du jo finde en artikkel som modsiger yasmins farlighed.

Hilsen Fanny

Fanny> stod vidst lige op på det forkerte ben, og synes din post lød ret nedgørigende og ligegyldig, da jeg faktisk synes det lyder til hun har tænkt over noget, og nogle svar med lidt fedt på kunne være rart. Var ikke ment som bitching..

Prometheus> Åbenbart helt forkert på den, synes bare ikke fannys besked var særlig fed at læse.. Men har vel bare pudret det forkerte ben, og slået mig på vej op af sengen :oops:

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/sund ... 320360.ece

Senest rettet af Winta 07 okt 2007 20:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Hej Winta
Jeg forstår overhovedet ikke hvordan du kunne få mit svar til Vagabond til at lyde nedladende. Var det fordi jeg rettede hendes sprogbrug ang. blodtryk? Hvis jeg bruger en forkert vending på psychedelia bliver jeg da selv rettet af andre. -Og det er jeg taknemmelig for, for det er vigtigt at udtrykke sig ordentligt.
Jeg har ingen grund til at skrive noget nedladende til din kæreste.. faktisk sætter jeg pris på alle de piger som kommer her, men hun må sku stå på egne ben, uden en paranoid ridder som er parat til at kæmpe for hendes ære!

Tonen på psychedelia har altid været ligefrem. Lad den blive ved med det.

Vagabond> velkommen til! Håber ikke at du også misforstod hvad jeg skrev!

Levose> du er bare missundelig fordi du kun knepper fluer! :P

Hilsen Fanny

Titel:
Methylon Connoisseur

Fanny skrev:
Hej Winta
Jeg forstår overhovedet ikke hvordan du kunne få mit svar til Vagabond til at lyde nedladende. Var det fordi jeg rettede hendes sprogbrug ang. blodtryk? Hvis jeg bruger en forkert vending på psychedelia bliver jeg da selv rettet af andre. -Og det er jeg taknemmelig for, for det er vigtigt at udtrykke sig ordentligt.
Jeg har ingen grund til at skrive noget nedladende til din kæreste.. faktisk sætter jeg pris på alle de piger som kommer her, men hun må sku stå på egne ben, uden en paranoid ridder som er parat til at kæmpe for hendes ære!

Tonen på psychedelia har altid været ligefrem. Lad den blive ved med det.

Vagabond> velkommen til! Håber ikke at du også misforstod hvad jeg skrev!

Levose> du er bare missundelig fordi du kun knepper fluer! :P

Hilsen Fanny

Jeg misforstod dig, og jeg tror også du har mistforstået mig..

Anyway, troede også det hed blodcirculation, men altid rart at blive rettet, det gir jeg dig, synes bare ikke den gav ret meget andet den post på daværende tidspunkt, og i mine tømmermænd synes jeg åbenbart lige jeg ville sige at det med yasmin var noget fis, glemte bare at skrive link.

Jeg undskylder igen min post.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Next to Charlie
..

Senest rettet af C. Admiralie 01 nov 2008 12:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Citat:
jeg har kun en læges ord for der ikke er en større chance for at dø af yasmin, som der er af hvilket som helst andet mærke

Er meget enig.
Har jeg også min læges ord for. Den diskussion der var så heftig på grund af Yasmin p-pillen, var bare kørt utrolig meget op af medierne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]