Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 02:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
..........

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 21:08, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
En masse positive, glade tanker herfra

Held og lykke

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Troll skrev:
Psyko skrev:
Hvad fanden snakker du om, Troll?

Jeg hentyder til den dårlige støtte DaEvilWitch har fået fra systemmet side.

Såvidt jeg kan se, er det snarere en lang rant om hvordan det private overtager det offentlige? I mine øjne er problemet i denne sag en mindre kompetent læge, ikke et spørgsmål om hvorvidt han er privat eller offentlig. Hvad er det, du mener "systemet" skulle have gjort?

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...................

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 21:11, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey Evil Witch,

Det er godt at se, at du trods alt er ovenpå.

Mine råd:

Du må og skal finde dig en læge, der vil støtte dig. Det nytter ikke at have en læge, der ikke viser forståelse - hverken for dine smerter eller eventuelle dumme ting, du har gjort. Naturligvis er det "dumt" at du har suppleret fra det sorte marked, men måske kan du få forklaret din læge, at du ikke gør det for sjov? Du er trods alt - i verdens øjne - en 100% legitim bruger af din smertestillende medicin.

Jeg forstår også godt din forskrækkelse over pludselig at dosere heroiske doser af ketogan. Jeg troede også bare, at lægerne var mere opmærksomme på at rotere deres patienter mellem smertestillende medicin. Altså for at modvirke voldsom tolerans. Du må have en snak med din (nye) læge om en sådan rotation.

Pas på med metadon og lignende langsomtvirkende medicin. Metadon slår den dag i dag flere ihjel end heroin, og det er utvivlssomt fordi det virker langsomt, hvorfor folk redoserer i ét væk, og så lige pludselig ryger de op i OD kategorien.

Dit mål synes jeg heller ikke bør være ophør med ketogan eller anden smertestillende medicin. Nedtrapning kan være godt nok, hvis en enkelt medicin har taget totalt overhånd, men det er igen vigtigt, at både du og din læge får helt styr på de mængder, du går og indtager.

Dog må du nok komme helt ud af busken til din læge, for jeg forstår da også godt, hvis han har mistet noget tillid til - eller at han vil miste den - når han finder ud af, at du har suppleret ved siden af. Men så må du vel bare gøre dit bedste for at genvinde tilliden. Samtidig må HAN jo også gøre noget for at vinde din tillid - og jeg synes godt du kan tillade dig at være helt ærlig over for ham: sig at du bl.a. trådte ved siden af, fordi du tvivlede på at han ville tage dig alvorligt. Informér ham naturligvis om, at du har til hensigt at skifte læge, hvis han ikke ændrer holdning.

Endelig findes der en vis anekdotal bevisførelse for, at THC kan sænke behovet for opioder - givetvis gennem en potentiering eller iboende smertestillende effekt. Vil du afprøve dette, så skal du muligvis ikke inddrage din læge :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
..................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Quarrelsome sponser

...........

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 20:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Iboga er maaske en løsning til reset af tolerancen men vid at det er et kraftigt hallucinogen i støre doser

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg
Lidt Udate:

Først vil jeg takke jer alle der har skrevet for jeres støtte og opbakning! :)

Her følger så en længere update, derfor deler jeg den i to...:

Jeg tog mig endelig sammen og kontaktede min læge for ca. 4 uger siden, fremlagde mit problem, fortalte alt uden omsvøb, også at jeg havde været på det sorte markede for at købe til mit stigende forbrug. :oops:

Han var ikke spor glad (forståeligt) men det slog sgu alligevel hovedet på sømmet da han sagde: Jeg troede aldrig at en som dig kunne ende helt derude!?. :?

Well han gik igang med nedtrapningen, allerede den første omgang gik han 3 piller ned, og jeg må indrømme det var alt for hårdt, min krop skreg efter mere og jeg fik abstinenser og det endte med jeg måtte øge dosis igen, og derfor tog jeg til lægevagten og "simulerede" et smerteangreb, :oops: på min medicin-profil kan de se at jeg får ketogan for smerter så der var ikke noget problem i at få skrevet 20 stks. ud.

Men sikken en ballade da jeg fortalte det til min læge (jeg har hele tiden valgt at være ærlig i dette). Han var både skuffet over mig og jeg skal komme efter dig. :?

Jeg blev af egen fri vilje tilknyttet det lokale misbrugscenter, ikke fordi min læge ville det, men fordi jeg selv ville, for at få hjælp til at forstå mit misbrug og for at få støtte fra folk der vidste hvad dette her drejede sig om. Min kontakt person der sagde at han synes at det hele gik alt for hurtigt og forslog at jeg fik en slags kombi behandling ( hvor jeg erstattede en del af ketoganen med et andet smertestillende middel--kodein---nobligan--dolol) men dette ville min læge slet ikke høre tale om.
Det var på ketoganerne vi skulle nedtrappe og dermed færdig! :(

Da han ugen efter gik yderligere 2 piller ned, så var den helt slem og jeg forsøgte at sige jeg synes det gik for stærkt, at jeg slet ikke kunne følge med hverken fysisk som psykisk. :shock: Men det ignorede han fuldstændig og når han skrev ud til flere gange, så "glemte" han altid et par stykker, sådan at jeg havde for lidt indtil næste gang han skrev ud, det forsøgte jeg at forklare ham, men han kom så med en eller anden syg forklaring om embedslægen og at han var nødt til at skulle kunne forsvare sig over for denne. :(

Det hele kulminerede i sidste uge, hvor jeg var oppe hos ham og igen klagede min nød omkring at jeg synes det gik for hurtigt, han var sur og tvær og det føltes som om han var dødtræt af hele sagen, han skrev ud til weekenden, men jeg gjorde ham opmærksom på ud fra mit eget regnstykke at der var for lidt, så gik han hen i sin taske og rodede lidt og smed så to stk. hen til mig og sagde de så var uden beregning!? Og kom jeg til at mangle måtte jeg jo låne mig frem, f.eks af min mor, (Hun har samme læge så han ved hun selv får ketogan mod smerter dog kun 20 stk. pr. 3 mdr.)!? Jeg var måløs og så kom vreden. :x

Ydermere oplevede min ældste datter at blive afvist behandling for en længerevarende tør hoste der fratog hendes nattesøvn og som var følge af en virus der havde angrebet hende ugen før...hun bad om hostestillende medicin fordi hun ikke havde fået sovet et gram søvn de sidste par nætter, hun bad om kodein som er kendt for at blive udskrevet netop som hostestillende...men han svarede at det var kun noget de gav ældre mennesker!?..og gav hende et navn på et eller andet håndkøbsmedicin hun rent faktisk havde prøvet i forvejen.

Jeg forklarede hende at jeg mistænkte lægen for ikke at ville skrive kodein ud på grund af mig og min situation.

Min mand og mine unger var stiktossede da de fik afvide hvordan han havde behandlet mig og min datter og vi blev enige om at det vidst var på tide at skifte læge (jeg havde holdt lidt fast ved ham fordi det er svært at skulle fortælle et fremmed menneske om et misbrug og nu vidste han det jo og bla..bla..bla..) Men ungerne som også har samme læge som jeg ville ikke have ham mere de stod fast på at de ville skifte til ny læge og jeg gav dem ret, vi tog på kommunen og fik ordnet lægeskiftet og betalingen (det koster 155 kr. at skrifte læge nu)
Vi havde fået anbefalet en rigtig god læge af en af vores venner og kun hørt godt om denne ved forspørgelser så vi valgte ham.

Jeg ringede så op og fik fortalt vi havde skiftet til lægen og dennes sekretær bad os få sendt vores journaler op til dem, fra vores tidligere læge.

Jeg forklarede så at jeg var bruger af ketogan og dolol (tænkte jeg kunne forsøge mig med den kombi min misbrugskonsulent havde anbefalet indtil jeg fik en privat snak face to face med den nye læge), forklarede jeg var igang med en nedtapning af ketoganerne, men så heller ikke mere, synes det var en privat sag jeg kun ville diskutere med lægen, hun skrev så ud og jeg kunne så hente det senere på apoteket sammen med den medicin den ældste af mine døtre skulle have (hun får medicin mod angst og depression).

Da jeg skulle hente medicinen, fik jeg den besked at de ikke kunne udlevere den før jeg havde taget kontakt til min gamle læge!? What tænkte jeg....skal han nu til at lave ballade.....

Jeg ringede derned og fik en meget vred læge i røret, han skældte og smældte, og det viste sig han var blevet ringet op af min nye læge (forklaring derpå kommer senere) min gamle læge mente det var et trick!? Fra min side for at få flere piller, jeg forklarede ham roligt at der rent faktisk var tale om lægeskift, ikke kun jeg med også begge mine døtre. Han kvitterede med at sige at han havde bestilt ketogan til mig til dagen efter (det lød grangivligt som....kom tilbage til mig jeg har goodies til dig!) Jeg svarede at dem kunne han bare annullere for jeg havde som sagt skiftet læge, og så kom den, at han var dybt skuffet over mig at jeg snød mig til mere medicin og at han følte jeg modarbejdede ham....så blev jeg sgu vred!

Og det samme gjorde min ældste datter der sad ved siden af...(det viste sig at hendes medicin også var annulleret på apoteket), jeg sagde at skuffelsen vidst gik begge veje, at jeg følte at han kun fokuserede på hvor hurtig han kunne få mig trappet ned, sked på om jeg havde det dårligt på grund af hastigheden i nedtrapningen, samt at han kun tænkte på embedslægen og dennes reaktion. At min datter når hun kom med et reelt problem og sygdom, oplevede at blive afvist af ham. Her forklarede han så det, jeg havde fortalt min datter da han sagde nej til at give hende kodein for hendes hoste, at han var bange for at jeg tog den fra min datter og misbrugte dem!! Så blev min datter tosset, hun forklarede hun altså var over 18 år og derfor myndig og selvstændig og det galt også som hans patient, han skulle behandle hende som alle andre patienter uden at skele til at hun var datter af en misbruger og hun fandme ikke ville finde sig i at blive mistænkelig gjort på den måde!!

Så blev han mundlam.....og jeg spurgte ham om det var sådan at begge mine døtre ville blive behandlet hvis de kom med et reelt smerte problem, at få afvist hjælp til smerter og div. fordi jeg var misbruger? Jeg forsatte...med at sige at, det lugtede greelt af uproffesionel opførelse. Dét svarede han ikke på, han afbrød samtalen med at sige at han annullerede al den medicin han havde bestilt til mig og jeg svarede be my guest og så smed han røret på!

Nå men så var der jo problemet med den nye læge, for hvad havde min gamle læge fortalt ham af sandheder og usandheder, og vores medicin var jo stadig annulleret. Vi valgte at tage op til den nye læge, og det viser sig så allerede da vi kommer ind og snakker med sekretæren, at de havde ringet ned på kommunen for at få bekræftiget at vi havde skiftet læge ( en ganske almindelig procedure) og der havde de sagt at næh....vi var da stadig tilknyttet den gamle læge!? Så derfor havde lægen ringet til den gamle læge og da denne havde sagt at han intet havde hørt om vi skulle skifte læge, havde den nye læge annulleret alt medicin. Heldigvis havde jeg bedt om en kopi af den seddel hvorpå kommunen medarbejderen havde skrevet at vi skiftede læge og beløbet på betalingen, og den viste jeg så til sekretæren, hun kaldte på lægen og da han kom gav han mig hånden og jeg undskyldte al det rod og ballade, han bød os inden for, og så fik vi alle en god lang snak om det skete og da jeg fortalte om mit misbrug og at min gamle læge i starten bare fodrede mig med ketogan blev han vred, for som han sagde, at det var ikke god lægeskik at gøre og at min gamle læge burde havde fundet et andet alternativ, fordi ketogan kun virker 4-5 timer af gangen og så kræver krop og smerter en ny omgang, han burde have skrevet depot medicin ud i stedet!

Han blev også vred da han hørt hvor hurtigt min gamle læge havde kørt på med netrapningen, hans kommentar var...: dét er alt for hurtigt, undersøgelser viser at går det for stærkt i en nedtrapning så er der stor mulighed for patienten falder i igen.

Vi forklarede også det med min datter og hendes medicin og han rystede smilende på hovedet da vi sagde at den gamle læge havde sagt at kodein var noget man gav ældre mennesker.....hans svar var...: tsk pjat...det gives til alle aldersgrupper, som forbyggende hostemedici eller smertemedicin!

Han gav sig virkelig god tid og lyttede og svarede i et sprog vi alle kunne forstå og så sagde han at han gerne ville hjælpe mig ud af mit forbrug dels fordi jeg havde været ærlig over for ham men også fordi han kunne høre motivationen var der og erkendelsen af mit problem over for mig selv. Han sagde han ville prøve at give mig noget lidt andet end bare ketogan, at han vill kombinere ketoganen med et depot præparat sådan at jeg ikke røg ud i de cravings der ville komme ved nedtrapningen. Så han udskrev Oxycontin 20 mgX2 gange om dagen og max 4 ketogan om dagen og yderligere 50 dolol så jeg havde nok til de kom hjem efter den uges ferie de skulle på her i denne uge.

Min datter fik sin medicin samt kodein for hendes hoste.....
Og så sagde han på gensyn om en uge.

Forsættes.....:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg
Forsat...:

Jeg tror det er det bedste valg jeg har gjort længe...at få skiftet til den her læge, han ser ud til at forstå misbruget og har lyst til at hjælpe mig på mine præmisser (og selvfølgelig hans egne), og jeg ser frem til et godt samarbejde og en god rolig nedtrapning.

Det viste sig at min gamle læge havde taget kontakt med misbrugscenteret og min konsulent, og da denne havde fået samtykke erklæring fra mig, så talte han frit fra leveren med min gamle læge....denne havde udtrykt skuffelse og sagt at jeg havde snydt og bedraget mig til en masse piller!? Heldigvis havde jeg min mand med og han sagde at lige dét passede ikke, at jeg havde været ærlig og fortalt min læge når jeg havde fået piller fra andre læger/lægevagten og det kun drejede sig om to gange og begge gange kendte lægen til fordi vi havde meddelt ham det! Konsulenten havde så forsøgt at forklare lægen at hvis tingene går for stærkt kan det ske at patienten dumper i, men det skulle der også være plads til, for sket var sket og så måtte man op på hesten igen, men min læge mente at jeg burde kunne klare det uden at falde i!? Fordi jeg ikke havde været i misbrug så længe!? Konsulenten forklarede at et misbrug er et misbrug og at trangen når den først er der ikke er tidsbestemt.

Nå men vi fik da heldigvis forklaret konsulenten at vi havde skiftet læge og hvordan det hele havde forløbet sig og han sagde at der desværre fandtes mange læger der ikke så bagved misbruget, men som troede at det var nok bare at trappe patienten ned....og glemte at der var også tiden bagefter hvor trangen hele tiden var til stede og det derfor galt at holde motivationen oppe hos patienten via samtaler og støtte så denne ikke faldt i igen. De forstod ikke at man kunne falde i, at man kunne have trang til rusen hele tiden bagefter.

Jeg var så oppe i går hos konsulenten, men der faldt mødet lidt mere anderledes ud end jeg havde troet. Han spurgte til mig og sagde at han mente han havde set mig sidde sammen med en kendt pusher oppe i gaden!? Forklarede ham at dét havde jeg aldrig gjort og ville heller aldrig gøre, for jeg havde slet ikke købt mit stof her i byen, netop for ikke at blive genkendt, jeg tog til en anden by, hvor jeg havde kontakt til en pensionist jeg købte mine piller af! Men at jeg i øvrigt ikke havde købt af denne siden jeg startede nedtrapningen!

Jeg ved ikke om det er deres job at være mistroisk at de er vandt til folk fylder dem med løgn, men jeg er kommet af egen fri vilje, og har et ønske om at komme ud af mit misbrug, og jeg vil derfor behandles ud fra dette.

Det slog hovedet på sømmet da han bad mig give en urinprøve....jeg svarede ja men undrede mig såre over at jeg skulle det og påpegede den naturligvis ville være posetiv for stoffer idet jeg jo var igang med nedtrapning med Oxycontin og Ketogan, det vidste han godt, men alligevel ville han gerne have en tisseprøve, han fik den, men jeg må indrømme jeg virkelig følte mig mistænkelig gjort også fordi han for inden havde spurgt om den pusher og om jeg tog benzoer eller andet ud over den anskrevne medicin og her svarede jeg som sandt er ...nej! Men det var som om han ikke troede på mig.

Han ville også gerne have jeg tog til et møde i dag hos en misbrugsgruppe der mødtes et sted i byen og snakkede om det at være misbruger (Lidt ligesom A.A. forklarede han) men ærlig talt det har jeg ikke lyst til! Ikke fordi jeg føler mig for fin til at mænge mig med andre misbrugere, men fordi jeg føler ikke behov for at krænge den del ud til andre og slet ikke hvis det er folk fra byen jeg måske kender i forvejen, jeg vil være anonym og selv klare dette sammen med min familie og måske misbrugscenteret (er lidt i tvivl nu) og så min læge.

Det er som om han ikke forstår at vi er en familie der står sammen og at jeg får al den støtte jeg kunne ønske mig fra min mand og børn, at vi kan snakke åbent og frit om alt og at vi ved vi kan klare dette sammen.

Han sagde han vidste at det med tiden kunne koste ægteskab, det havde han set så mange gange og han mente min mand havde godt af at komme i en pårørende gruppe (han kender ikke min mand kan jeg høre! *GG*) Min mands reaktion på dette var da også at han havde ikke behov for at sidde sammen med andre og snakke om tingene, den del klarede vi altså selv og med hjælp fra nære venner som stod parat med en hjælpende skulder hvis der er behov.

Men jeg må nok sige efter det møde er jeg kommet i tvivl om, om jeg skal forsætte på misbrugscenteret, for lige nu føler jeg mig mistænkelig gjort og føler mig hverken tryg eller har tillid til konsulenten. Og så ser jeg ingen mening i at komme der, for er tillid og tryhed ikke i orden virker det altså ikke for mig.
Min familie støtter mig i dette, de synes at det er vigtig at jeg føler mig tryg og føler jeg den del er faldet væk, så forstår de hvis jeg gerne vil stoppe med at komme.

Men lad os nu se.....er det på samme måde næste gang så tror jeg jeg tager bladet fra munden og siger min mening og så siger farvel og tak.

Nå det blev dælme en længere historie....men det krævede ligsom alt kom med for at give en forståelse for hele forløbet.

Jeg vil sige at den behandling jeg p.t er i gang med er god. den giver mig ro og jeg har ikke abstinenser og jeg tager endda mindre ketogan end forskrevet Oxycontinen virker rigtig fint på mig, og derfor føler jeg ikke behov for at tage mere end 2-3 ketoganer pr. dag.

Når lægen kommer tilbage går vi så igang med den egentlige nedtrapning, men stille og roligt og vi skulle gerne ende på at jeg stille og rolig kommer over på depot medicin, der er mindre stærkt--(nobligan)...og så er jeg ude af det reele misbrug, så er der kun kampen mod lysten til at blive skæv tilbage....men den tror jeg at jeg sagtens kan klare, for jeg vil ikke ind i den grimme cyklus igen....jagten på stoffet, tankerne der kun drejer sig om næste rus, og angsten for at stå uden stof....det ødelægger en, meget hurtigt.

Med Venlig Hilsen

Da EvilWitch

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Er meget ked af at høre at der bliver vækket så meget mistro til dig fra systemets side af. :? Håber du klarer den, og hvis det er det samme næste gang, så er der jo som sagt ikke så meget andet at gøre end at sige farvel og tak, som du selv siger.

Ønsker dig alt held og lykke.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er sørgeligt at misbrugere bliver behandlet over en kam, istedet for at læger, sagsbehandlere m.v. som udgangspunkt burde gå ud fra at man er ærlig. Der er ikke noget så undergravende for ens egen selvværdsfølelse, som hvis man kan mærke, at andre ikke har tillid til en.
Det er en flot kamp du har kæmpet, og det er rigtig godt at du har en familie som bakker op om dig. Stakkels alle de misbrugere som ikke har andre, hvis de bliver behandlet ligesådan :roll: .

Jeg tror det rigtigeste for dig er at holde op på misbrugscenteret hvis de bliver ved med at behandle dig efter deres eget steriotype-billede af en misbruger. Så håber jeg bare at din nye læge vil bakke op om dig.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
DaEvilWitch > På trods af at mit forbrug af opioider har haft (og vel til dels stadig har) karakter af at være et ordinært misbrug, så har jeg også altid haft et ret distanceret forhold til misbrugscentre såvel som til sammenslutninger ala N.A. Der er ofte tale om tilbud, der primært anvendes af hardcore stiknarkomaner, og desuden bryder jeg mig ikke synderligt meget om N.A's filosofi, der primitivt formuleret går ud på at "jeg er en stakkels magtesløs narkoman, der kun ved at gå til N.A. møder jævnligt har noget håb om overlevelse." N.A. handler såvidt jeg kan vurdere ikke om "helbredelse", men blot at få misbruget til at stagnere på sit nuværende niveau. Samtidig må jeg dog tilføje, at det godt kan være en hård kamp op ad bakke at vedblive med at være "clean" på egen hånd - og jeg siger på egen hånd, selvom at jeg godt forstår du har din familie og venner at trække på. Problemet er blot, at de formentlig aldrig rigtig vil forstå hvad det vil sige at være afhængig af "drugs", hvad det vil sige at føle den inderlige og ubændige trang etc.

Uagtet denne pseudo-advarsel, så vil jeg dog stadig holde på, at du ikke skal fortsætte på misbrugscentret, hvis du føler dig skidt behandlet. Konsulenten du talte med er tydeligvis en klaphat af rang, og der er ingen grund til at lægge øre til beskyldninger og ævl. Desuden kan du jo altid vende tilbage til misbrugscentret, hvis det går galt. Det er klart at tilbagefald er uønskede af en lang række grunde, men det er altså ikke det samme som at en enkelt "svipser" medfører evig fortabelse.
En svipser må dog netop være en sådan, så det nytter altså ikke noget, hvis man intentionelt falder i.
Din historie om konsulenten - og undskyld at jeg nu atter taler om mine egne erfaringer - minder mig om en læge på et misbrugscenter jeg engang frekventerede. Hans begrundelse til mig om hvorfor jeg skulle holde mig fra stoffer, bestod i at jeg for at kunne få en længerevarende uddannelse var nødt til at skille mig af med heroinen, og fordi at når jeg skulle have kone og børn (og det var her kæden hoppede af) så nyttede det ikke noget, at jeg tog smack. Han gik ganske enkelt igang med at fremskrive mit liv med 10 år, og anvendte disse billeder i horisonten som argumenter for hvorfor, at jeg her-og-nu, i en alder af 20 år, skulle opgive mit misbrug. Min mor var flad af grin, da jeg fortalte hende om det.

Håber at det går godt med projektet!

Mvh. Psyko

Ps. Mit eget projekt kører efter en mindre afsporing ganske udemærket. Jeg har efter et kort tilbagefald været af smack-vognen i 40 dage.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg synes det er en skam at systemet er mistroisk overfor dig... men, jeg har tit erfarret at hvis folk ikke rigtig troede på mig, så ville jeg gøre en ekstra stor indsats for at det lykkedes.. :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]