Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 09:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

sådan er det med stoffer.. man ved hvad tingene kan bruges til og hvad det kan illustrere.. der er intet galt i det medmindre du synes det selv er træls.. Det er jo hvad man "interressere" sig for :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Stoffer er sgu min hobby.. Der er en eller anden herinde der har en signatur der beskriver det meget præcist som det er; hvis du ikk' har nogle hobbyer og begynder at ta' drugs, så vinder stofferne bare fordi man ikk' har en skid andet at ta' sig til..

Men jeg har selv fået meget ud af denne "hobby" :D
Er blevet meget mere oplyst, og ved nu f.eks at en mand ikke har 70% chance for ikke at kunne få børn hvis han tager E én gang, og alt det der :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Til at starte med:

Jeg læste hele tråden. Den startede i 2005, har haft to års pause. Det er for sjovt. :lol:

Stoffer er også min hobby, om det er den primære, nej det er det ikke. Min primære hobby er livet, men stoffer ligger i top 5. Men jeg gik også op i det spirituelle, inden jeg tog stoffer. Faktisk var det på grund af den spirituelle hobby, at jeg fik stoffer som hobby.

Men min interesse for syntetiske stoffer, kan samles på et meget lille sted.
Jeg holder af de naturlige, især dem man kan få til at gro selv. Det at se en plante vokse frem, for senere at indtage den. Det er det fedeste. Man har selv lavet det, nusset omkring det og elsket det. Derefter betaler dette væsen tilbage med en rejse til et indre, mystisk og forunderligt sted.

Jeg vender tilbage senere, min joint har lammet mig for groft. :D

Indtil da :peace:

Titel:
Dedikeret medlem

Fanny skrev:
Min hobby nr. 1 er stoffer - og jeg elsker den måde de har grebet ind i mit "virkelige" liv, gennem at vække mine drømme!

Jeg var heller aldrig kommet så langt uden stoffer. Stoffer har været mit sprængbræt fra en nervøs og usikker dreng, til en stor dreng med gå-på mod og selvsikkerhed..

INGEN kan modsige mig at stofferne gjorde mig større inden i.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
He he! Jeg ville nu ikke lige formulerer mig sådan mere. Jeg er stadig meget interesseret i "stoffer" (psykedeliske), men min hobby nr 1 må vel være livet i sig selv :D .
Jeg tror det er meget naturligt at gå voldsomt meget op i et emne, når der er en masse nyt at lære. Når man så får afprøvet hvad der er, og sorteret i ens behov, dæmpes interressen til et mere harmonisk leje, hvor der også er plads til andre interresser. Sådan har det i hverfald været for mig.
Jeg synes det er positivt, at der er en masse unge som går vildt op i at finde ud af hvad "stoffer" er. Det er vigtigt at søge ordentlig information (også den viden man kun kan erhverve sig ved at afprøve diverse substandser), for at modvirke den misinformation der til stadighed strømmer ud af samfundet. Men jeg tror også, at for de fleste vil interressen falde til et lavere niveau, når deres viden mættes.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Jeg blev interesseret i stofferne fra en filosofisk vinkel, da jeg for flere år siden begyndte at tænke lidt dybere over film som Matrix i forbindelse med Platons hulelignelse, og anden "populærfilosofi". Samlede lidt senere op på en masse overvejelser omkring mange ting, og fandt derefter ud af, at der var noget der hed metafysik, eksistentialisme, epistemologi og psy.dk :wink:
Jeg er nu 18 og har haft en bruger på boardet de sidste 4-5 år. Har stort set tjekket forummet dagligt i denne periode, og følger stadig godt med. Dog har jeg aldrig prøvet andet end et par milde urter (katteurt, malurt, kanna etc.), hash og alkohol. Jeg ved efterhånden en del om stoffer, neurologi, filosofi og mig selv af denne grund, og har det godt med min hobby og de mange deraf følgende overvejelser. Det er jo belønningen :D Har egentlig ikke den store lyst til at omsætte min teoretiske viden til praksis, så undlader bare at eksperimentere lige pt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det er hel klart en sund hobby, sundere end så mange andre..
Du kan indtage psykadeliske stoffer og opdage hvor meget du egentlig syntes om naturen, livet, din familie, dine venner og dine møbler, du kan åbne op for en masse følelser du har holdt tilbage +enmasseandetlir!

På den anden side kan du være træt af det hele og bare have brug for at slippe for din egen bevidsthed og alt hvad den går og bekymrer sig om i hverdagen, stoffer kan så være dit middel, du kan ende som en gal narkoman der stikker folk med din hiv-sprøjte!

På samme måde kan en gut der er interesseret i bilmekanik opfinde en super sikker dyt som bare er megafamilievenlig og nedsætter ulykkesprocenten hel vildt i hele verden...

På den anden side kan han i et forsøg på at teste hans nye nos-indsprøjtning smaske ind i en familie på vej ned i iskiosken!

Min pointe er at lige meget hvor sund og sikker en hobby er skal der altid nok være en eller anden spade der får det til 'i nogens' øjne at virke fuldstændig forkasteligt!!

Da jeg startede med stoffer havde jeg en masse problemer at døje med og tror til dels at jeg brugte stofferne for at slippe for at tænke på dem, motivationen var i lang tid bare at være LAM, og gi den gas og se en masse farver og lign.

Men jeg har senere gennem stoffer (ikke at jeg har fået en åbenbaring men det er noget der langsomt har sneget sig ind) fundet mig en masse sunde interesser, jeg er blevet mere motiveret for at ændre mig selv til det bedre, jeg har fundet ud af (Tilnærmelsesvis) hvad jeg vil lave for at få mad på bordet og jeg er meget mere opmærksom mine indre behov!

Så bare at kalde det en hobby er lidt en underdrivelse, det er mere end det, men jeg kan ikke finde et ord hvis betydning er passende for hvad stoffer har betydet for mig men en ting er sikkert, selvom der har været nedture (sikkert forårsaget af stoffer) har det været det hele værd set i forhold til hvem jeg er idag og hvordan jeg har det med mig selv!

Stoffer er en SUPER hobby, ligeså god som den bedst vurderede hobby i verden, så længe man ved hvad man har gang i (og måske har et mål) og ikke lader stofferne styre en selv så kan det fylde størstedelen af ens liv hvis det skulle være!

Stoffer er ikke onde... Men det er mennesker!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Cubensis Apprentice [ZL] skrev:
...Så bare at kalde det en hobby er lidt en underdrivelse.

En passion, måske? :)

Titel: Eller måske?
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Et misbrug af liv?
Et brug af liv?

Jeg ved den dag idag at jeg pga stofferne var uhyggeligt tæt på at dø i en længere periode (ubehandlet psykose kiks, feta og hash), men på samme tid var det også den lammende effekt fra hashen som fik mig til at overleve og meditere mig udfra den hyper følsomme verden, hvor egoet ikke havde filter til beskyttelse mod andre mennesker.
Den dag i dag hvor jeg ved at det kunne have været en tre måneders behandling frem for fire fem års selv terapi, har jeg lyst til og spytte på den psykolog, som sagde, jamen du skal være klar over at vi ikke kan behandle folk mens de har et misbrug - hun fattede ikke at det var hashen, som holdt mig levende, nå men der er løbet vand gennem åen siden. så hun er tilgivet af mig, men nok ikke af gud, hvis der ellers var en sådan.

Titel:
Medlem

Fanny skrev:
Citat:
Jeg er stadig meget interesseret i "stoffer" (psykedeliske), men min hobby nr 1 må vel være livet i sig selv

Sjovt nok har jeg det ikke sådan. Jeg kan ikke sætte en top-5 over interesser.
For mig, er det "stofferne aka psykedelika" der gør min "hobby" livet værd at leve, på samme måde som mit arbejde, mine venner, min familie, mine dyr, mine ting gør det. Det er jo præcis alle de ting, der gør min hobby til mit liv
Hvis man spekulere i, om én af tingene ikke passer eller om man har second thoughts omkring det, så burde man fjerne den ting i en periode og så se om ens liv passer bedre til ens person. Hvis det gør, bør man jo så fjerne den ting fra ens liv.
F.eks - Jeg mener ikke Kokain og Heroin bidrager til noget positivt i mit liv, derfor har jeg fjernet dem fra det.
Til gengæld mener jeg at svampe bidrager enormt positivt til mit liv. Derfor bliver de.
Man skal jo bare sørge for at der er plads til lidt af det hele for at få et fyldigt liv, og hvis A.MUS mener at det er usundt at man kun lader stofferne bidrage, ja, så kan jeg godt se problemet for så skubber man jo andre ting væk. Der skal være plads til både, familie, venner bla bla bla.... hvad der nu ellers passer til den enkeltes liv.

Jeg har plads til det hele og jeg lever et lykkelig liv. Selvfølgelig ikke uden de alm. småproblemer, men de synes små fordi de basale behov jeg har er udfyldt. 8)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Selvom stoffer ikke længere er det eneste jeg går op i, så fylder de stadig en utroligt stor del af mit liv, ellers ville jeg ganske enkelt ikke fortsætte med at bruge tid her på sitet. Jeg har jo stortset fået den viden om diverse ting, som jeg føler at jeg har behov for - især fordi jeg ikke længere tager stoffer. Tiltrækningen fra især opioider viser sig dog stadig igennem mine valg af film, musik og litteratur.
Fra tid til anden drømmer jeg også om stoffer, og jeg tænder på at diskutere stoffers virkning med andre interesserede. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt det er en farbar vej, fordi risikoen for tilbagefald altid synes at lure under overfladen. Stoffer er bare blevet en så fast del af min indentitet, at jeg har svært ved at tro, at andet end livsforandrende events skulle være i stand til at fjerne dem fra mit liv. Dybest set går jeg stadigvæk og venter på den dag hvor jeg ikke længere kan påstå at heroin er det fedeste jeg har prøvet her i livet uden at lyve.

Mvh. Psyko

Senest rettet af Psyko 11 maj 2007 19:59, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Agrimush skrev:
Fanny skrev:
Citat:
Jeg er stadig meget interesseret i "stoffer" (psykedeliske), men min hobby nr 1 må vel være livet i sig selv

Sjovt nok har jeg det ikke sådan. Jeg kan ikke sætte en top-5 over interesser.
For mig, er det "stofferne aka psykedelika" der gør min "hobby" livet værd at leve, på samme måde som mit arbejde, mine venner, min familie, mine dyr, mine ting gør det. Det er jo præcis alle de ting, der gør min hobby til mit liv

Så har vi det jo på samme måde. Min hobby er mit liv, fordi det indbefatter alle de ting som gør livet værd at leve, -både psykedelika, venner, arbejde osv.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]