Citat:
Jeg ved ikke så meget om det her. Men har du først fået abstinenssymptomer - depresive reaktioner o.s.v. så har du et problem som du bør søge professionel hjælp med. Med det samme.
Løsningen er ikke at tage andre stoffer og Diazepam (varenavn fx Stesolid) er en rigtig rigtig dårlig idé. Også kortsigtet. Det er et af de allermest afhængighedsskabende stoffer. Lægerne er ikke nødvendigvis alle enige, men nogle erfarne læger og mange ramte (mis)brugere vil sige at selv 1-2 gange kan være nok til at man kommer på krogen. Især hvis man bruger midlerne i en følsom situation hvor anlæggene for netop afhængighed af Diazepam er store.
Måske skal man helt holde sig fra speed o.s.v. af alle arter, fordi der kan være så slemme resultater. Men hvis man alligevel prøver, og så får problemer, så er mit råd: Kontakt din læge og bed om en henvisning - eller evt. en misbrugsorganisation som også kan henvise dig ... hvis du ikke vil tale med lægen om det.
At søge læge eller anden professionel hjælp, kan jeg ikke forestille mig vil være nødvendigt i de flestes tilfælde, "blot" fordi de har abstinenssymptomer - jeg er sikker på, at mange brugere herindefra har været i en situation hvor de selv har kunnet klare skærene.
Mht. "du-bytter-det-ene-misbrug-ud-med-det-andet-misbrug"-forskrækkelsen, der ofte er folk, der giver udtryk for, vil jeg mene, at den er forfejlet. Så længe man
holder sig selv i nakken, evt. laver nogle foranstaltning, som f.eks. at begrænse mængden af tilgængeligt stof, er jeg sikker på, at mange vil have stor hjælp ved at benytte sig af et stof som cannabis. Det være sig i forbindelse med et stop af et misbrug af måske GHB som en måde at begrænse eventuelle abstinenser.
Der er slemme resultater ved misbrug af praktisk taget
et hvert stof: alkohol = død, rygning = død, heroin od = død, osv. osv..
Du bliver ikke afhængig af et stof (hverken heroin, speed, diazepam, koffein osv.) fordi du tager det én gang. Du bliver afhængig når du tillader dig selv at blive det (jeg ved det er en forsimpling, der spiller naturligvis mange andre ting ind også, meen...

).