Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland/Falster
Hej allesammen.
Her i påskeferien var mine forældre ikke hjemme, så jeg havde huset for mig selv i en uge.
Der blev selvfølgelig holdt nogle vilde fester, hvor vi tog en masse stoffer.
Jeg tog amfetamin hver dag, ca et gram om dagen, de sidste dage lidt mere, og også kokain.
Da der så ikke var fester mere, og de første dage kom hvor jeg skulle slappe af, havde jeg svært ved det, jeg var rastløs, og kunne ikke finde ro. Men det værste var, at jeg rystede. Rigtig meget endda.
En af mine venner sagde til mig at det nok var abstinenser. Kan det passe? Det var ikke sådan så jeg havde lyst til at tage en streg eller noget, jeg rystede bare vildt i kroppen.

Kan i hjælpe mig? Smil.

Titel:
Dedikeret medlem

Nu har jeg ikke selv prøvet de pågældende stoffer men ja, det kan meget nemt passe at det er abstinenser.
Jeg vil råde dig til at være stærk og lade være, det holder ikke at skulle tage det hver dag. Søg evt. noget hjælp.

Der er nok nogle herinde med lignende erfaringer eller større potentiale til at hjælpe der kan og gider.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Det lyder som svage abstinenser, men det er jo heller ikke særlig smart at sniffe speed i en hel uge.

Hold dig fra de stimulanser, man gør så mange dumme ting på dem, som f.eks at tage dem en hel uge.

Men det er nok bare mig der er en negativ sur stodder på det punkt, stimulanser fører sjældent gode ting med sig, dog tager jeg selv coke til tider, men det er så sjældent at det måske er 4-5 gange om året og amfetamin rører jeg max 2 gange om året. Jeg har det bedre med psykedeliske stoffer, fordi der har man ikke lyst til at tage dem en uge i træk, ikke at jeg ikke har gjort det, men der er grænser for hvor meget indsigt man ønsker. Ligesom der er grænser for hvor meget indsigt man kan rumme på et givent tidspunkt.

Men prøv at slap af i nogle dage, eventuelt med noget hash eller en diazepam, det kan tage noget af rastløsheden, du skal selvfølgelig ikke indtage hash og diazepam på samlebånd i 14 dage, så skal du bare til at kæmpe med abstinenser fra det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror en uge konstant på diverse stimulanser kan køre selv en hærdet forbruger godt ned i kulkælderen. Det kunne godt lyde som svage abstinenser, men det kan også være at dit hoved bare trænger til en pause. :roll:

Jeg vil råde dig til at tage et par uger, eller en måneds pause fra stofferne og se om det ikke bliver bedre. Det er bestemt ikk godt for krop og sind at tage stoffer flere dage i træk uden pause, hvilket du sikkert også selv kan mærke.

God bedring :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Hold dig fra stofferne, og ellers bare lev sundt.. Spis en masse frugt, vitaminer osv.. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Det er egentlig meget enkelt, som de andre også nævner, du skal simpelthen bare til at passe bedre på dig selv. Så slipper du også for oplevelser, som denne :)

Titel:
Tidligere holdmedlem

mine erfaringer er selv efter 3 uger, med daglig indtagelse på ca. 1 gram amfetamin er ingen abstinens lignende symptoner overhovedet.
Ingen rastløshed, drug crawings eller noget som helst.
Dog har jeg slavisk kun indtaget det gram efter morgenmad, og ikke redoseret.

Så jeg har sovet hver nat, og fået nok at spise.

Det er essentielt hvis du vil undgå side effects.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er nemlig ikke sjove oplevelser man får, især ikke hvis man ikke har nogen til at spørge om hvad man skal gøre.

Jeg har været der, gjort det og jeg tror faktisk jeg har en t-shirt derfra.
Jeg tog det som tømmermænd og gjorde det jeg gjorde med øl dengang, jeg tog en reparations-streg, det blev til mange før jeg vågnede op. Så gjorde jeg det også med coke nogle måneder senere, det var dyrt og ekstremt svært at komme ud af. De to "uheld" er skyld i jeg holder mig fra stimulanser den dag i dag, hvis jeg har coke eller speed på mig, så tager jeg det, ingen tvivl om det og jeg bliver ved indtil jeg ikke har mere.

Er jeg så afvænnet, nej egentligt ikke, kun rent fysisk, jeg er stadigvæk stimulans-misbruger rent mentalt, fordi jeg kan ikke lade være når de er der, derfor er det lettere at holde sig væk. Det er faktisk så galt at jeg let kan bruge alle mine penge hvis jeg kommer i nærheden af det. Heldigvis så er næsten alle stimulanser kællingecuttet i dag. Samme grund jeg ikke går i byen, fordi E Amf og Coke er overalt.

Moralen i dette er:

Zinette, lad vær med at tage stimulanser så tit, tænkt på din hjerne, din fremtid, dit liv, dit hjerte og din sanity. Det er ikke fedt at skulle holde sig fra stimulanser fordi man bare vil have mere og mere fordi så kan man være vågen i endnu flere dage. Konstant fest i 2 døgn og efterbrænder på 2 døgn er ikke sundt og du har brændt hele påsken.
Nej jeg er ikke dobbelmoralsk, jeg har bare lært noget af mine fejl, der findes folk der ikke lærer af deres fejl. Jeg kan kun føle med dem.

Titel:
MEGATRON

Kan det være at du simpelthen er blevet syg? En uge med undertrykt immunforsvar er ikke optimalt uanset hvor sund man er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan det ikke tænkes de rysteture blot skyldes udmattede muskler? Hvis man ikke får noget videre mad og søvn i en uge (det skriver du godt nok ikke noget om), så er kroppen jo pænt udpint og reagerer så snart hjernen igen er klar nok til at varetage den slags nødvendigheder...

Jeg får sommetider en smule rystelser på hænder, i lægge osv. sidst på natten efter en amftur... men komme så i tanke i tanke om man måske har været vågen i over et døgn og ikke har spist noget siden man begyndte på amf'en... og det kan vel næppe siges at være urimeligt :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
I second LSDrejØ and Dopamine...jeg har en ide om om at for meget alhohol har givet dig de der rysteture - +al den udmattelse du har udsat din krop for.

Kh S

Titel:
Junior medlem

Schizophreniak skrev:
Men prøv at slap af i nogle dage, eventuelt med noget hash eller en diazepam, det kan tage noget af rastløsheden, du skal selvfølgelig ikke indtage hash og diazepam på samlebånd i 14 dage, så skal du bare til at kæmpe med abstinenser fra det.

Jeg ved ikke så meget om det her. Men har du først fået abstinenssymptomer - depresive reaktioner o.s.v. så har du et problem som du bør søge professionel hjælp med. Med det samme.

Løsningen er ikke at tage andre stoffer og Diazepam (varenavn fx Stesolid) er en rigtig rigtig dårlig idé. Også kortsigtet. Det er et af de allermest afhængighedsskabende stoffer. Lægerne er ikke nødvendigvis alle enige, men nogle erfarne læger og mange ramte (mis)brugere vil sige at selv 1-2 gange kan være nok til at man kommer på krogen. Især hvis man bruger midlerne i en følsom situation hvor anlæggene for netop afhængighed af Diazepam er store.

Måske skal man helt holde sig fra speed o.s.v. af alle arter, fordi der kan være så slemme resultater. Men hvis man alligevel prøver, og så får problemer, så er mit råd: Kontakt din læge og bed om en henvisning - eller evt. en misbrugsorganisation som også kan henvise dig ... hvis du ikke vil tale med lægen om det.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
"Så jeg har sovet hver nat, og fået nok at spise.

Det er essentielt hvis du vil undgå side effects."
citat Rex Mundi

Vismanden har sagt trylle ordene mad og søvn. :!: :!: :!:

Prøv og lad være med at spise noget særlig i nogle dage samtidig med at du skal holde dig vågen uden stoffer, det er sku heller ikke sjovt eller nemt.
Kroppen skal simplethen have trylle ordene for at fungere uanset om man er blæst elller bare bange.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
"Kan det være at du simpelthen er blevet syg? En uge med undertrykt immunforsvar er ikke optimalt uanset hvor sund man er"
Citat dopamin

Nej det er abstinens - hvilket selvfølgelig også kan kaldes en sygdom, hvis en sygdom per definitioner er en tilstand som kan kureres med et udfrakommende medikament.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg ved ikke så meget om det her. Men har du først fået abstinenssymptomer - depresive reaktioner o.s.v. så har du et problem som du bør søge professionel hjælp med. Med det samme.

Løsningen er ikke at tage andre stoffer og Diazepam (varenavn fx Stesolid) er en rigtig rigtig dårlig idé. Også kortsigtet. Det er et af de allermest afhængighedsskabende stoffer. Lægerne er ikke nødvendigvis alle enige, men nogle erfarne læger og mange ramte (mis)brugere vil sige at selv 1-2 gange kan være nok til at man kommer på krogen. Især hvis man bruger midlerne i en følsom situation hvor anlæggene for netop afhængighed af Diazepam er store.

Måske skal man helt holde sig fra speed o.s.v. af alle arter, fordi der kan være så slemme resultater. Men hvis man alligevel prøver, og så får problemer, så er mit råd: Kontakt din læge og bed om en henvisning - eller evt. en misbrugsorganisation som også kan henvise dig ... hvis du ikke vil tale med lægen om det.

At søge læge eller anden professionel hjælp, kan jeg ikke forestille mig vil være nødvendigt i de flestes tilfælde, "blot" fordi de har abstinenssymptomer - jeg er sikker på, at mange brugere herindefra har været i en situation hvor de selv har kunnet klare skærene.

Mht. "du-bytter-det-ene-misbrug-ud-med-det-andet-misbrug"-forskrækkelsen, der ofte er folk, der giver udtryk for, vil jeg mene, at den er forfejlet. Så længe man holder sig selv i nakken, evt. laver nogle foranstaltning, som f.eks. at begrænse mængden af tilgængeligt stof, er jeg sikker på, at mange vil have stor hjælp ved at benytte sig af et stof som cannabis. Det være sig i forbindelse med et stop af et misbrug af måske GHB som en måde at begrænse eventuelle abstinenser.

Der er slemme resultater ved misbrug af praktisk taget et hvert stof: alkohol = død, rygning = død, heroin od = død, osv. osv..
Du bliver ikke afhængig af et stof (hverken heroin, speed, diazepam, koffein osv.) fordi du tager det én gang. Du bliver afhængig når du tillader dig selv at blive det (jeg ved det er en forsimpling, der spiller naturligvis mange andre ting ind også, meen... :) ).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jollie_rocker skrev:
Schizophreniak skrev:

Jeg taler af erfaring. Jeg har gjort det et utal af gange, man tager for meget i en ferie og får abstinenser, det er irriterende, man fjerner dem. Problemet er væk. Næste problem er ikke at blive hooked på det man tager imod abstinenserne.

Hvorfor skal man søge læge fordi man ryster lidt? Man ved næsten hvorfor man ryster, det er pga narko. Man skal bare over "bumpet" så kører det igen. Det er noget andet hvis man har taget stoffer i flere måneder uden stop, der SKAL man søge hjælp, fordi det er de færreste der kan klare sig uden hjælp i den situation. Her snakker vi om en der har tager for meget i en ferie, derfor er lægehjælp, misbrugskonsulenter osv. Ren spild af tid IMO.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]