Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Røg hver dag gennem min hf hvilket resulterede i fuld pensum begge år og at jeg var meget tæt på at droppe ud, det kan absolut ikke anbefales.

Jeg røg med jævne mellemrum på HF, kom op i fuldt pensum, og bestod med et gennemsnit på over 10. Jeg kan derfor anbefale at kombinere skole og stoffer! :wink:

Nej seriøst, det er fint at komme med egne erfaringer, men til ham der spurgte om euforiserende stoffer og skole kan kombineres: Der er ingen der kender din krop og psykologi lige så godt som dig selv, så gå din egen vej, og tag andres erfaringer for hvad det er: Andres erfaringer som måske og måske ikke gælder dig.

Personligt har jeg mødt et par stykker med indlæringsvanskeligheder (ADD og ADHD), som aldrig ville have klaret sig igennem skolen hvis ikke det var fordi de røg hash.

For nogen er det en god erfaring, for andre er det en mindre god erfaring.

Personligt har jeg gode erfaringer fra skolen ang. marijuana og diverse andre ting. Ikke fordi det fik mig til at yde så meget mere i skolen, men mere på grund af det sociale element som det gav, og som gjorde skolen mere hyggelig og sjovere.

Og så hører jeg til typen der kan lide at læse når jeg er skæv, så jeg endte nok med at læse mere end mine ikke-rygende kammerater :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Har tit været skæv i skolen! sad os engang midt i en matematik time, og var mega træt, så jeg lagde en bane amf, bag tasken på bordet, så læren ikke kunne se det;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Hamber aka. Polle pot skrev:
Har tit været skæv i skolen! sad os engang midt i en matematik time, og var mega træt, så jeg lagde en bane amf, bag tasken på bordet, så læren ikke kunne se det;)

Det rimelig sygt klaret :D Var der ikk andre der så det ? :p

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
dikki skrev:
Hamber aka. Polle pot skrev:

Det rimelig sygt klaret :D Var der ikk andre der så det ? :p

jo, self, min sidemand. men han var da ligeglad! hehe :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg går i 3.g nu, hvilket jeg klarer fint sammen med mine sjældne eksperimenter.

Jeg har 2 regler.

1. De store rejser foregår kun når jeg har mere end en uge at komme mig i før jeg skal i skole igen.
2. Hash/alkohol/mdmcat er kun til fredagsbrug!

det skal dog siges, at jeg er ekstremt fanatisk hvad angår det her emne. Man kan nok sagtens klarer sig med moderationer af disse regler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
den med hash hverdag i skolen kan hurtigt blive en dårlig vane, det tog mig cirka 1½ år på hf før jeg forstod at det måske ikke var en så god ide at ryge pind hver spisepause. Men hvad fanden skal man ellers bruge de 45 minutter på hvis ens kantine laver forfærdelig mad, og man på ingen måde har lyst til at spise det. Jeg vil sige rent socialt og hygge mæssigt er det ok at ryge tjumme i skolen, men hvis du gerne vil lære noget er det en møg dårlig ide. Synes også at så snart man bliver ok skæv, så gider man bare ikke være på skolen mere, hvis jeg ikke er påvirket kan jeg sagtens sige nej hvis en kammerat spørger om vi skal pjække, men hvis jeg er skæv kan jeg bare ikke sige modstå hvis nogen kommer med ideen.

Har også haft et mindre misbrug/forbrug af tramadol(tramadolhydrochlorid) i skole tiden, hvilket fungere dejligt hvis man bare skal have tiden til at gå. Lige et par tramadoler og en pind eller 2 så flyver 4 timer afsted mens man bare sidder og tegner, men igen ikke så konstruktivt rent fagligt.

men øh kort sagt, hvis du vil lære noget så hold dig fra drukqs i skoletiden.

fred ud herfra.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
KaFFeGrums skrev:
men øh kort sagt, hvis du vil lære noget så hold dig fra drukqs i skoletiden.

Ja, og hvis du ikke vil lære noget, så hold dig fra skolen.

Man må jo tage ansvaret for egen læring, og hvis man ligesom Eleusius (efter hvad han selv siger that is) godt kan lære selvom man er skæv, så er det jo "fint nok." Men hvis ens eneste formål er at sidde og tegne eller endnu værre; fjolle rundt således at man obstruerer undervisningen, så kan/bør man holde sig væk. Det er sikkert sjovere, at sidde og glo video alligevel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Davs du!
Jeg går selv i 2.g lige nu, og jeg røg fed hver weekend hele første 1.g.. det gjorde jeg også næsten det første halve år her i 2.g, men det skar jeg altså ned på, da det tog min lyst fra skole og lektier..
Jeg kan sige dig at hvis du ryger fed og vil gennemfører et gymnasie.. er det godt at bestemme sig for at lave ALLE de lektier du kan i uge dagene.. og så bare ryge fed i weekenden..

det fungere for mig..ellers tager jeg mange svampe osv.. og jeg sys det gør skolen mere sjov.. det gør i hvert fald biologisk linie ret fed! hehe (omkring stoffers opbygning osv..)
har dog ikke været skæv i skolen endnu.. men self. til nogle gymfester :D hehe

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Tjah, ja jeg var skæv i skolen i dag, men det var nu også fordi jeg er havde en friblok og kom en time for tidligt, så skulle sidde og stene i godt og vel tre timer, så kan man jo lige så godt ryge en pind.. Kan ellers ikk li' at være skæv i steder som skolen osv. Får paranoia..

Morfin kan jeg bedre li' at bruge i skolen, da man ikke kan kede sig, IMO, på morfin.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Jeg er folkeskoleelev på 9. trin

Jeg har siddet og været efterblæst på MDMA til en terminsprøve.
Det skal lige siges at jeg kan være efterblæst op til fire dage efter på en halv kix og det var altså dagen efter, så jeg sad og havde hørrelses-halluer og synsforstyrrelser.

Jeg har engang været på kontoret, herre skæv på skunk, for at skulle snakke med inspektøren fordi han mistænkte mig for pusheri på skolen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
omg Olly you are so cool!

Titel:
Dedikeret medlem

Nu er ens folkeskole eksamen da heldigvis heller ikke noget som man nogensinde får brug for, medmindre man da konsekvent dumper ALLE fag, og ikke kan komme på en videregående.

Utroligt så meget vi i min klasse stressede over noget, som i virkeligheden var så ligegyldigt :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Eleusis skrev:
Nu er ens folkeskole eksamen da heldigvis heller ikke noget som man nogensinde får brug for, medmindre man da konsekvent dumper ALLE fag, og ikke kan komme på en videregående.

Utroligt så meget vi i min klasse stressede over noget, som i virkeligheden var så ligegyldigt :)

Det er sandt at selve eksamensbeviset fra folkeskolen er ret ligegyldigt, men hvis man allerede tidligt udstikker skidt kurs, så kan det nemt forfølge en i lang tid fremover. Jeg mener, at der er blevet lavet forskning der viser, at jo tidligere man starter med stoffer des større er risikoen for at man bliver misbruger. Har desværre ikke umiddelbart nogen kilde på det, og det kunne jo nemt være en spuriøs sammenhæng, men jeg tror ihvertfald selv at det er dumt at starte allerede i folkeskolen med at fucke op.

Mvh. Psyko

Senest rettet af Psyko 15 feb 2007 17:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Eleusis skrev:

Måske karakterene ikke er så meget værd, men jeg tror tilgengæld at det er en sund øvelse til senere eksamener, så man ved hvad det går ud på. Jeg tror mange elever bliver mere bevidste og selvbevidste omkring egen kunnen, og det at skulle tage ansvar for sig selv (og sine karakterer).

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]