Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 01:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej alle!

Som et forsøg på at lave en lille, og meget udokumenteret, undersøgelse af de eventuelle negative følgevirkninger ved brugen af MDMA, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer herinde :)

Fremgangsmåden er derfor også relativt simpel.

I tråden skriver I for det første kort om jeres erfaringer med stoffet. Hvor meget har I taget? I alt, antal gange og hvor meget på een gang - alt efter hvad I føler vil være relevant at få med.

Dernæst beskriver I de eventuelle følgevirkninger I har oplevet ved brugen af dette stof. Kortsigtede som eventuelle langsigtede.

Det er selvfølgelig også relevant at høre fra folk som har taget mindre eller større doser MDMA, og som slet ikke har oplevet nogle neurotoksiske / andre bivirkninger.

Fyr løs :)

Senest rettet af ryan 08 jan 2007 20:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hmm.. Det kunne godt blive interessant, dette her!

Jeg har taget MDMA 9 gang, tror jeg - 8 gange på ecstasy-tabletter og 1 gang på ren MDMA. Doserne har varieret mellem 1 - 7 piller(~50-350 mg) og dosen på den rene vare var 100 mg. Normalt mærker jeg ikke rigtigt noget til negative eftervirkninger, men efter den aften jeg spiste 7 piller, følte jeg mig ret følelsesmæssigt blottet i en uges tid, men jeg var ikke specielt deprimeret.
Jeg så, et par dage efter den hæsblæsende ecstasy-tur, et program på tv om nogle nord-koreanske piger, der skulle deltage i en enorm gymnastikopvisning for Kim Jong Il. Da selve opvisningen begyndte, blev jeg fuldstændig overvældet af følelser - jeg havde sjældent set noget så smukt og jeg var rørt til tårer.. Virkelig en fantastisk, hverdagsagtig oplevelse!
Desuden satte ecstasy-crashet gang i en masse tanker om mit forbrug af psykedeliske stoffer, og jeg så tingene i et helt andet, mere kritisk perspektiv - jeg spurgte mig selv "Hvad er det jeg laver, hvad kan jeg bruge de her oplevelser til?". Jeg gennemarbejde en masse ting, og endte egentlig med at være endnu mere overbevist om, at psykedelika er noget, som har et enormt stort potentiale - både for mig selv, men også på et meget større plan. Så min tro blev styrket af at få sat tingene i et mere følelsesladet og negativt perspektiv.

Udover det, oplever jeg i dagene efter moderat MDMA-indtag utroligt livlige, intense og dybe drømme, som jeg husker meget tydeligere end normalt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg har taget i løbet af ca 3,5 år været blæst på kiks mange mange gange. tør slet ikke at smide et tal ud. Men jeg har spist meget, og langt mere end hvad godt er. Og enkelte gange på rent MDMA.

Doserne i starten var lave, jeg spiste første gang en halv pille, og det højeste jeg har været oppe på er er 16 styks ecstasypiller på en aften/nat.
((Dette var inden jeg viste der var noget der hed 5-HTP)Da jeg synes når man spiser mere end 8-10 styk uden 5-htp får man intet ud af det)

Normaltormalt ryger der aldrig mere ned end 8 stykker på en aften.. Kan ofte også godt klare en "kort" bytur på en 3-6 piller. MDMA'en har jeg kun taget ved særlige fester osv.

Jeg har aldrig oplever nedture dagene efter jeg har været på MDMA/kiks. Jeg er i forholdvis godt humør dagen og dagene efter. Jeg kan sagtens sidde og se film være sammen med venner og hygge mig uden nogen problemer.
Det eneste som jeg entelig mærker er at jeg er træt i min krop, især ofte min ben. Kæben er der altid, den er øm, men ser det dog ikke som det store problem. Dagene efter oplever jeg også mine drømme som utrolige virkelige, og enkelte gange har jeg haft følsen af at min krop er låst fast og der er en person på mit værelse som går rundt og kigger på mig?

Når trippet slutter drikker jeg gerne 1-2 drikke youghurt inden jeg går i seng når jeg har været på MDMA/kiks.
Selvom den kan være svær at få ned er det klart værd i sidste ende.

Det virker bar utroligt underlig at jeg ikke oplever kraftige bivirkninger? Det eneste er køben, appetiten kan være lidt kedelig. Og så kan jeg glemme enkelte ting her og der?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark's Narkoby Nr 1
Jeg har taget stoffer i 6 mdr, og har nok taget MDMA 10 gange, i alt har jeg nok taget ca 6-7 gram ren MDMA enten i krystaller eller pulver, og så har jeg nok taget 100-150 kiks på de 6 mdr. (ved ikke lige hvor meget MDMA der er i kiks)

Og har haft det pisse fedt hver gang lige end til den 1. januar hvor kroppen sagde stop, og hvor min krop ikke ville tage imod mere, kunne slet ikke blive blæst på det længere, jeg fik det virkelig dårligt, og prøvede for første gang at musikken heller ikke lød godt mere, og jeg har ellers hørt psy-trance i lang tid, også før jeg overhovedet tog stoffer, det var en meget mærkelig fornemmelse , de sidste 3 gange jeg har taget MDMA har jeg taget ca et helt gram hver gang,
jeg har lagt mærke til at jeg ryster meget på hænderne både når jeg har været påvirket og når jeg ikke har været blæst, min hukommelse er blevet MEGET dårlig, (kort tidshukommelsen) og har næsten ikke lyst til sex længere, og er også blevet meget ligeglad med mange ting, feks familie fester/ fødselsdage og den slags, gider heller ikk og købe ind og den slags, orker ingenting mere.
jeg har også meget svært ved og konsentrere mig på arbejdede og i trafikken og er også blevet meget dårlig til og skrive sms, kan ikk huske bogstaverne eller trykker på de forkerte taster hele tiden, det er mega træls, og så har jeg også hovedpine/kvalme hele tiden ikk så kraftig men den er der hele tiden,
og så kan jeg ikke li og sove alene mere, lidt flovt når man er 24 år.

(skal nok lige tilføje noget mere når jeg kommer i tanke om det, men som sagt min hukommelse er ikke så god længere)

Syntes stadigvæk at det er et pisse fedt stof, men pas på med og tage for meget ligesom mig, det går satme galt lige pluselig!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Ok here goes: Jeg har taget MDMA ca. 15 gange, vil jeg tro, på ca 2 år. 4-5 gange rent, resten på kiixer. En del af gangene har det været i kombinationer :P. Doserne har svinget meget, fra ca 50-500mg på en aften/nat. Jeg synes altid jeg føler mig meget brugt og udmattet i kroppen, og delvist i sindet dagene efter, men aldrig rigtig deprimeret. Jeg er stor fan af 5-htp, som er meget lindrende, imo. Når jeg er kommet mig helt, er det oftest med fornyet livsglæde, og mod på tilværelsen.

Det er et stof med stort potentiale, jeg forbinder det med utroligt smukke oplevelser, en kemisk kærlighed, som hidtil ikke har kunne samlignes med andre substaner jeg har haft i blodbanerne :wink: .

Det har, på trods af mit store lamme/misbrugs-gen, ikke været det store problem at styre mit forbrug, og jeg synes minuserne ved MDMA er næsten ikke-eksisterende for mit vedkommende... indtil videre 8)

mvh bubbles

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ryan skrev:
Det er selvfølgelig også relevant at høre fra folk som har taget mindre eller større doser MDMA, og som slet ikke har oplevet nogle neurotoksiske / andre bivirkninger.

Jeg er ikke den store MDMA lammer, da jeg kun har taget det én gang. Det var 100 mg af MDMA i krystalform. Det gav en relativt god og håndterbar rus, der nok kunne have været bedre, hvis jeg havde taget den på tom mave. Ingen bivirkninger bagefter - overhovedet. Jeg havde også pre-loadet med 5-htp i dagene op til og tog lidt ekstra ved trippets afslutning.

Titel:
Junior medlem

Jeg har spist piller 10-11 gange siden august og det har på nogle punkter været enormt selvrealiserende for mig. Det lyder skørt, men jeg er siden da blevet ændret en smule. Jeg er ikke ændret udadtil, men mine tanker og vaner er blevet lidt anderledes.
Mine sympatifølelser er blevet forstærket enormt og jeg kan til tider også have svært ved at acceptere når jeg ikke har noget at lave. Men det kan også have noget at gøre med at jeg er gået fra hverdags hashforbrug til weekendforbrug, og jeg forsøger nu en endnu længere pause.

Jeg har efter kix haft 2 mærkelige oplevelser med min kat som om aftenen/natten tit sover i min seng. Den ene gang følte jeg at min kat var en eksotisk sportsvogn med lirede skørter, MEGET mærkelig følelse. En anden gang havde jeg en stærk følelse af at katten lå så afslappet som overhovedet fysisk muligt. Også en meget mærkelig oplevelse, men det virkede så ægte på trods af at det nok har været en del af et drømmestadie.
Som i andre også nævner kan drømme i de efterfølgende dage føles utrolig virkelige og indholdsrige.

Min vejrtrækning kan også være ret mærkelig dagene efter en tur og jeg er ikke i stand til at yde lige så meget fysisk.

Jeg har tilgengæld bemærket at de negative sider af stoffet oftest mærkes idet man indtager mere end hvad godt er. En tur på 3 kix giver ingen umiddelbare eftervirkninger (måske lidt stenerfjæs dagen efter), mens en tur på 7-8 kix sætter dig i en lidt spadefjæstilstand i et par dage efter.

Mht. mad er appetiten nogenlunde dagen efter, den skal bare lige oparbejdes, men det ender altid med at aftensmaden bliver nogenlunde. Amfetamin derimod smadrer ens appetit i århundreder! lortestof:P

Jeg har et par få gange haft en følelse af at se mere virkelig og realistisk på tingene efter en hård tur på kix, som desværre også har været en smule negativt præget. Men så længe man minder sig selv om at det er stoffets virkning den lidt kedelige tilgang til tingene, glemmer man det hurtigt igen. Det går jo også superhurtigt over.

Husk den 5-htp, den redder humøret!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har ikke helt styr på det præcise antal gange.

Første gang var i en alder af 15, i form af Mitsuerner. August måned 1999.
2. gang maj 2000, ukendt mærke, en pille købt ret spontant ved en fest, alder 16.
3. gang, August 2000 på Voov, stadig ukendte mærke, pillerne virkede fint.

Mit gæt for dosis mht til pillerne er ca 120 mg, de 2 første gange holdte jeg mig til kun 1 pille, 3. gang redoserede jeg med 1 pille da det hele var ved at være nede igen, uden den store effekt.

I året vinter 2000/2001 kom der "fart" på, i perioden November 2000, til Juli 2001 blev der indtaget ca 14 doser ren MDMA fra 120 mg og opefter. Alle gangene var uden redocering, og med mine bedste forsøg på HR, 5-HTP, preload af vitaminer, SSRI'er osv.

Juli 2001 - August 2002 ca 3 doser af ren MDMA.

August 2002 - August 2003, absolut ingen doser.

August 2003 - Januar 2004. 3 doser af 160 mg ca.

2004-2005 1 dosis, ukendt pille, var ikke særlig stærk.

2005-idag indtaget 3 doser, 2 i form af piller, og en iform af MDMA krystaller.

mit gæt på totale doser er i nærheden af 26, give or take.

Så til selve effekten af MDMA.
Generelt vil jeg sige at jeg reagerer meget kraftigt på MDMA, både de positive, og negative effekter er stærkt udpræget når jeg bruger MDMA. Jeg har aldrig rigtig følt mig "lykkelig" på MDMA, salig er nok nærmere ordet for den følelse som ligger over imod lykkelig. Euforisk lykke og glæde føler jeg derimod på næsten alle psykedeliske stoffer.
Kærlighedsrushet er overvældene. Følelsen af kærlighed er så stærk at det til tider kan være svært for mig at gennemskue under trippet, hvilke følelser der bunder i noget ægte, og hvilke som er illussioner opstået pga. MDMAen, dette har til tider givet en del problemer.

På trods af at den overvæledene kærlighedsfølelse og de mange negative effekter har medført en hård tur, så har MDMAen også hjulpet utroligt meget som et terapeutisk værktøj.
Den terapeutiske effekt af MDMA er en meget lang og personlig historie, det eneste jeg vil sige er at uden MDMA havde jeg været et anderledes, og mere ulykkeligt menneske idag.

Med hensyn til de negative sider, så oplever jeg selv ved små doser, og lang pauser imellem, stadig næsten alle de negative effekter.

Allerede under sidste del af MDMA turen begynder de negative effekter, der er en generel følelse af at have misbrugt hjernen, turen ud af kærlighedsrushet er en hård oplevelse, det eneste man ønsker er at vende tilbage igen.
Efter at være landet, går der en del timer hvor jeg føler mig nede, rastløs og generelt fysisk ubehag.

I dagene efter en MDMA tur bliver mine drømme ultra voldelige, det er ikke mareridt, men som om jeg oplever en anden side af mig selv, en langt mørkere og mere sadistisk/morderisk side, vi taler selvfølgelig ikke om drømme hvor jeg begår helt uacceptable ting. Men derimod drømme om hvor den værste amerikaner/selvtægtsmoral mener at mordene kan retfærdiggøres. Ofte er temaerne at "onde" mennesker skal af vejen for at en bedre situation kan opnås, og af vejen kommer de også, gerne i bedste splatterstil med massere af action osv.

I den vågne tilstand er der en masse andre negative effekter.

i en uge efter turen er jeg stærkt nedtrykt, selv om der intet er i vejen er der en stærk følelse af sorg, bedrøvethed, være ked af det.
Jeg er træt og udkørt, men kan ikke rigtig sove.
jeg mangler initiativ og kan ikke komme igang med noget.
Min korttidshukkomelse er stærkt påvirket i op til og nogle gange over en måned.
Lunten er meget kort, der skal ikke meget til at gøre mig sur.

Som regel kan der gå op til 2 måneder før alle effekterne er forsvundet.

Det er selvfølgelig ikke så mange former for negative effekter jeg har nævnt, men det bør nævnes at de er meget stærke, den korte lunte kan fx. nemt forårsage konflikter som burde have været undgået, og en kalender er et absolut must da min hukommelse også er stærkt påvirket.

Mvh Bøh.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Citat:
Mht. mad er appetiten nogenlunde dagen efter, den skal bare lige oparbejdes, men det ender altid med at aftensmaden bliver nogenlunde. Amfetamin derimod smadrer ens appetit i århundreder! lortestof:P

HØRT! :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
MDMA, MDA, MDE

Min bedste ven, min væreste fjende. Har nu levet 4 år, hvor jeg kun har taget kiks 1 gang. Før der, tog jeg det når jeg havde det. Kiks, MDMA, XTC og happere, kald det hvad du vil. Jeg har ikke tal på hvor mange kix eller hvor MDMA jeg har nappet i sin tid. En ting er sikkert, det har været alt for meget! Endte ud i flere uger på 5-htp, kunne ikke sove alene, havde drømmesyn i vågen tilstand, turde ikke gå ud i byen, simple ting blev meget komplicerede for mig, var meget langsomtopfattende, blev menneske sky, havde ikke lyst til noget, sexdrivet var væk, faktisk var hele mit drive væk, mine "venner" forsvandt. Det vil sige, man lærer sine rigtige venner, at kende når vanviddet rammer. Kan stadigvæk møde mennesker, som kender mig. Jeg kan bare ikke huske dem. Vil så lige tilføje, til MDMA'ens forsvar, så var jeg så dum at blande det svampe og god syre. Er sikker på, det også var med til, at fucke mit liv op.

Nirvana skrev:
In the pines, in the pines
Where the sun will never shine
I would shiver the whole night through

Beskriver bedst min sindstilstand, da vanviddet stod på.
MDMA er et ondt stof. Ment sådan at onde ting skal man passe på med. Ying og Yang. Hvis man ikke er i balance med det stof, så brænder det ens liv af.

Antal (over 3 år)
ca. 350 Piller
40-50 MDMA kapsler
18-20g MDMA pulver og krystaller.

Tit i kombination med:
Amazon Svampe, Mexi Svampe, Danske Svampe, Cambodia Svampe, Thai Svampe og Hawaii Svampe og Kokain/Speed

Enkelte gange i kombination med:
LSD, Benzo's og LSA.

Altid i kombination med:
Hash/Skunk/Pot

Max Dosis:
ca. 300mg. Bestående af 3*100mg Pulver-MDMA i kapsler. Det dejligste jeg nogensinde har prøvet, samtidig med at det var det dummeste.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Piller: ~50 stk.
MDMA: 3-4 gram

Max dosis piller: 8-10 stk. (kun gjort en gang - Allerførste gang) :roll:
Max dosis mdma: ~600 mg. (kun gjort 1 gang - Nytårsaften 2006-07)

Begge disse gange havde jeg depressive symptomer i ca. 5-6 dage efter, hvilket er ganske forståeligt.

Idag er jeg 100 % færdig med piller, og tager kun mdma hvis jeg har en vægt til rådighed.

Desuden mener jeg ikke at mit serotonerniske system har taget skade - Jeg har et stabilt og højt humør til daglig, og det er det vigtigste for mig!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]