Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Citat:
Continuous release of p-chloroamphetamine from subcutaneously implanted minipumps for 3 days decreased brain 5-hydroxytryptamine, but not norepinephrine or dopamine, when analyzed 2 weeks later. In contrast, 2 weeks after infusion of amphetamine, whole brain dopamine but not 5-hydroxytryptamine or norepinephrine, was decreased. Also, the high affinity uptake of [3H] dopamine was markedly and selectively reduced in striatal synaptosomes. Thus, neurotoxicity is apparently not unique to halogenated amphetamine derivatives, but is produced by amphetamine itself if administered continuously.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det siger vel nærmest sig selv :D Doh

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gør MDMA så også? det er jo også et amphetaminprodukt..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Visias skrev:
Gør MDMA så også? det er jo også et amphetaminprodukt..

Højst sandsynligt + serotonin funktionen

Det er et neurotoxin, hyppigere brug = støre skade

Kokain ligeså

Titel:
Dedikeret medlem

Astral skrev:

Nu er forskellen på dig og videnskab, at videnskab baserer sine påstande, om det du kan sige dig selv, på empiri. :D
Vægtningen af troværdighed lader vi komme læserne til gode.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Laden Barnjesus skrev:
Astral skrev:

Nu er forskellen på dig og videnskab, at videnskab baserer sine påstande, om det du kan sige dig selv, på empiri. :D

Troværdighed er ikke afhængig af empiri eftersom empiri kun er én anskuele, der er også noget der hedder sund fornuft

Desuden er det ikke alt videnskab der er empirisk fundamenteret

Empiri kan også være forkert, blot fordi statistik angiver en sandsynlighed så er der også sandsynligvis afvigelser dvs. undtagelser og det samme kan siges om disse såkaldte videnskabelige fakta, det er en del mere nuanceret end at VIDENSKABEN ER LOV OG SANDHED! den holdning er i mine holdning ret så arrogant og dogmatisk og ikke en pind bedre end den krasseste form for katolsk religion, du tror ikke på videnskaben? Aha! Du er heks og vantro!

Gees... Du taler om videnskaben som var den Gud :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når ja det siger jo enligt sig selv.. Vidste det enligt godt i forvejen og det er oogså derfor jeg kun tager mdma med 4 ugers mellemrum?

:stupid:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Visias skrev:
Når ja det siger jo enligt sig selv.. Vidste det enligt godt i forvejen og det er oogså derfor jeg kun tager mdma med 4 ugers mellemrum?

Klogt

sørg også for at holde din hjerne sund evt. med tryp/5htp, hash og kanna eller lignende....

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Har hash direkte påvist nogle "sunde" egenskaber for hjernen?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Johndeere skrev:
Har hash direkte påvist nogle "sunde" egenskaber for hjernen?

Det er neuroprotektivt

Og lad være med at tale om videnskab som om det er det ultimative indenfor sandhed det er det ikke

Det ene øjeblik siger de det ene det næste det andet, husk på at der er pharmaceutgiganter som finansere deres undersøgelser og belønner dem for gunstige opdagelser (for dem der finansiere det, rettere sagt)

Men yeah, der har været videnskabelige undersøgelser som påviser det, lav en google og/eller en pubmed, hvis du ikke tror mig

der er også meget der tyder på at det har anti-cancer virkninger og indeholder antioxidanter, så yeah det vil være på sin plads at at sige at det er medicin!

Medcal marihuana, man har også haft held med det overfor tourette syndrome, add/adhd, post traumatisk stress og genoptræning, såvel som astma og andre ting... det er kun toppen af isbjerget

Hash er medicin og bør frigives nu!

Der er massere af dokumentation på internettet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Astral mener vel det forebygger tankekontrol :P

Tror jeg har godt 4 måneder mellem MDMA brug. Som regel 6 måneder i efteråret til foråret.

Har minimum 1 års pause mellem amphetamin brug, af forskellige grunde.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
Astral mener vel det forebygger tankekontrol :P

Tror jeg har godt 4 måneder mellem MDMA brug. Som regel 6 måneder i efteråret til foråret.

Det åbner neuronale pathways og øger neuronernes infrastrukturelle kommunikations niveau, hvilket frigiver en for samfundets dogmatiske og indskrænkede tankeformer + mind control

Derfor de mange tanker, mange har dog ikke så meget tankediciplin at de kan styre det og får paranoia det er helt normalt

Lad venligst være med at sige noget hvis du ikke har noget intelligent at tilføje

Hash er bevidsthedsudvidende, men alle er bare ikke klar til den bevidsthedsudvidelse da det giver meget mere at se til/tænke over, derfor de mange filosofiske og oplysende tanker man får på hash kombineret med den øgede lydhørbarhed over for musik og andet og generel sanseudvidelse

Det er ihvertfald min personlige erfaring som også bakkes op videnskabeligt såvel som andre med lignende erfaringer, så kan man selv bestemme hva man vil kalde videnskab men det stimulere receptore og giver mange tanker, go figure

Titel:
Dedikeret medlem

Astral skrev:
Laden Barnjesus skrev:
Astral skrev:

Det er jeg så helt uenig i. Jeg skriver bare det åbentlyse. Det er ganske neutralt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Laden Barnjesus skrev:
Astral skrev:
Laden Barnjesus skrev:
Astral skrev:

Det er jeg så helt uenig i. Jeg skriver bare det åbentlyse. Det er ganske neutralt.

Hva er det som er åbenlyst?

At videnskaben tager fejl

Ja, så har du ret, den har ofte taget fejl, den er ikke nogen garanti for rigtighed

Titel:
Dedikeret medlem

Astral skrev:
Laden Barnjesus skrev:
Astral skrev:
Laden Barnjesus skrev:
Astral skrev:

Hva er det som er åbenlyst?

At videnskaben tager fejl

Ja, så har du ret, den har ofte taget fejl, den er ikke nogen garanti for rigtighed

Du er ikke til at diskutere med. Det virker som om, at du ser og læser det du vil.

Diskussion lukket.

Titel:
Astral skrev:
Det åbner neuronale pathways og øger neuronernes infrastrukturelle kommunikations niveau, hvilket frigiver en for samfundets dogmatiske og indskrænkede tankeformer + mind control

Vil du ikke lige definere hvad "neuronale pathways" og "neuronernes infrastrukturelle kommunikationsniveau" vil sige?

Jeg vil ikke ud i en længere diskussion ala. Astral vs. samfundet, men jeg synes nu ikke samfundet indskrænker ens tanker. Man tænker som man gør når man ryger hash pga. dets effekter, ikke fordi man til hverdag er underlagt en slags "mind control" og derfor først frigiver sig når man ryger hash. Tror du så at inden der opstod deciderede civilisationer gik folk bare rundt og tænkte og gjorde som man gør når man er skæv?

Citat:
Det er ihvertfald min personlige erfaring som også bakkes op videnskabeligt såvel som andre med lignende erfaringer, så kan man selv bestemme hva man vil kalde videnskab men det stimulere receptore og giver mange tanker, go figure

Jeg giver dig helt ret i, at hash leder til mange filosofiske tanker og en større værdsættelse af musik, for ikke at tale om smage og dufte. Det er som om alle ens sanser bliver forstærket, undtagen lige synssanen :)
Sex når man er skæv skal jeg hilse og sige, er også fandens godt ;)

Jeg bryder mig bare ikke rigtig om at du forkaster videnskab og videnskabelige arbejdsmetoder, hypoteser o.lign. og så samtidig forsvarer dine egne synspunkter og meninger ved at argumentere videnskabeligt - det hænger ikke rigtig sammen!

Hvis du vil arbejde på et videnskabeligt plan må du også bruge videnskabsteoretiske arbejdsmetoder, dvs. man drejer ikke information og skærer tingene ud af kontekst og sætter det sammen så det passer til hvad man nu synes passer en bedst. Og man i særdeleshed ikke påstå ting som ikke er uddybet eller i det mindste kort forklaret. Du nævner at hash åbner neuronernes infrastrukturelle kommunikationsvej - har du en videnskabelig artikel eller anden litteratur hvor det står? Eller er det bare noget du har fundet på?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Astral skrev:
Visias skrev:

Klogt

sørg også for at holde din hjerne sund evt. med tryp/5htp, ULOVLIGT RUSMIDDEL og kanna eller lignende....

Det gør jeg skam allerede... 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]