Jeg ville faktisk også nævne L-Dopa
Men virkningen forringes kraftigt ved for ofte brug... Desvære
Hvis det endelig skal være så se efter en naturlig kilde f.eks. Mucunia Pruriens
Men prøv lige at check det her link ud også:
Man skal lige være lidt varsom med L-Dopa
Muligvis prøver lavet med et syntetisk L-Dopa
Nu ved jeg godt at du nok ikke har PD men for at være på den sikre side
http://www.newhope.com/nutritionscience ... insons.cfmCitat:
currently, the most effective means of treating PD is by replacing dopamine deficiency with levodopa (L-dopa).8 Many patients on L-dopa also take carbidopa, a drug that increases the amount of L-dopa used by neurons to make dopamine. L-dopa reverses PD symptoms, prolongs patients' abilities to stay independent, and increases survival times. However, it has its limitations. After five to 10 years of L-dopa treatment, PD patients develop neurological complications—some 40 percent develop dementia.9 Researchers suspect that L-dopa's potential to generate free radicals causes further neuron degeneration during long-term treatment.8 Although adequate levels of dietary antioxidants may in theory help reduce these potential toxic side effects, studies involving PD patients who supplemented with antioxidants while taking L-dopa have not shown much success.10
Når det en sjældent gang imellem at jeg selv tager L-Dopa så tager jeg kun meget lidt, jeg er nok den overforsigtige type
Og kun sammen med antioxidanter
Men så virker den ellers også fortræffeligt