Hvad jeg ikke kan forstå er hvordan at han er blevet indlagt imod sin vilje iforbindelse med en så banal ting som at koge ting i olie lyder det som en meget spinkelt grundlag og du nævner intet om at han var voldelig eller havde tilbøjeligheder til destruktion/selvdestruktion.
Udfra de tynde kriterier som du udlægger, kan jeg overhoved ikke se nogen begrundelse i tvangsindlæggelse ikke andet end instituionel-tyrani, ligemeget hvor mærkelig eller avvigende man måske opfatter andre ud fra sit begrænsede standpunkt, giver det INGEN ret til at tvinge eller frihedsberøve andre medmennesker, jeg er derfor chokeret hvis alene en mere eller mindre relativ diagnose har været årsag til at din ven er blevet spæret inde.
Hvis det virkelig er tilfældet, så er der noget rivende galt i hvores samfund og der sikkerhedsnet vi burde have som såkaldte frie individer.
I gamle dage blev geniale videnskabsfolk lukket inde fordi man af uvidenhed og mangel på bedre simpelthen ikke respekterede individets ret til at være anderledes.
Jeg håber virkelig at der er en bedre forklaring på hans indlæggelse.
Ellers er der noget sygt ved samfundet som der må gøres noget ved.
Ellers så kan samfundet bare sætter alle dem ind som de ikke lige synes passer sådan som deres model af en arbejdsdygtig og samfunds egnet borger, det er ikke en fabrik hvor vi bare er reservedele som blot kan kasseres og formes om medicinsk hvis deres effektivitet ikke er god nok.
Det er mennesker i kød og blod, samfundet er dig og mig og ingen kan tillade sig at sige at han repræsentere en type som er mere værd end andre og at de andre er fejlkonstruktioner, vi er ikke maskiner derfor må vi hava hvores frihed, vi må værne om hvores frihed hvis der ikke skal komme nogen og tro de kan tage den fra os.
Vi har alle ret til at være original, anderledes , alternative, exentriskem underlige, specielle og mærkelige hvis det er det vi vil
At frihedsberøve folk fordi de måske ikke er som en selv, det er i mine øjne topmålet af stupiditet
Efter din beskrivelse af din ven, kan jeg ikke se at han har været farlig for hverken sig selv eller andre
Men jeg vil give dig ret i at han lyder underlig og mærkelig, men det skal der også være plads til, hvis vi alle var ens så ville det ikke være så godt
Faktisk synes jeg at det er dejligt at vi er forskellige og at der findes mennesker som siller sig ud og tør være mærkeligfe og anderledes
Som min gode ven engang sagde:
Be different, make a difference
Mvh. Astral
Lys og kærlighed (og accept af forskelle, det er det verden har brug for)
|