Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Lyder som om, de har lært ham at holde fast i den "virkelige" tredimensionelle verden, hvilket naturligvis kan være en fordel, hvis man som ham, havde svært ved at holde sammen på sin forstand når han trippede. Men det kan jo være at han vender tilbage om nogle år, når han har opbygget mere fasthed i sin base-line. Hvem ved.
Hvad siger han selv om hvad der skete med ham dengang? Synes han idag, at han var langt ude og er han glad for at han blev indlagt, eller hvordan?

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Ja både og.. Han kan på sin vis godt se at de (lægerne) ikke havde den ultimative løsning til ham, men omvendt blev han skræmt så meget at han er nået til den opfattelse at hashen er yderst skadelig for ham. Han kan godt ryge en smule en gang i mellem men han nævner også at han syntes det påvirker ham i dagene efter på en negativ måde. Så chancen for at han vil vende tilbage til nogle af de andre kraftiger psykedeliske substanser er nok tvivlsom...
Men han har så også haft en del litteratur som har ledt ham i en alternativ retning. og den kan han helt klart lettere vende sig imod igen..
På et tidspunkt havde han læst om en måde hvor man skulle skabe sig et medicinskab inde i et meditationsunivers hvor han talte om at ligge lidt syre ind i det medicinskab så han altid kunne tage lidt af det når han lystede, det er nok ret realistisk at han endag kunne vende tilbage via den vej.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvad jeg ikke kan forstå er hvordan at han er blevet indlagt imod sin vilje iforbindelse med en så banal ting som at koge ting i olie lyder det som en meget spinkelt grundlag og du nævner intet om at han var voldelig eller havde tilbøjeligheder til destruktion/selvdestruktion.

Udfra de tynde kriterier som du udlægger, kan jeg overhoved ikke se nogen begrundelse i tvangsindlæggelse ikke andet end instituionel-tyrani, ligemeget hvor mærkelig eller avvigende man måske opfatter andre ud fra sit begrænsede standpunkt, giver det INGEN ret til at tvinge eller frihedsberøve andre medmennesker, jeg er derfor chokeret hvis alene en mere eller mindre relativ diagnose har været årsag til at din ven er blevet spæret inde.

Hvis det virkelig er tilfældet, så er der noget rivende galt i hvores samfund og der sikkerhedsnet vi burde have som såkaldte frie individer.

I gamle dage blev geniale videnskabsfolk lukket inde fordi man af uvidenhed og mangel på bedre simpelthen ikke respekterede individets ret til at være anderledes.

Jeg håber virkelig at der er en bedre forklaring på hans indlæggelse.

Ellers er der noget sygt ved samfundet som der må gøres noget ved.

Ellers så kan samfundet bare sætter alle dem ind som de ikke lige synes passer sådan som deres model af en arbejdsdygtig og samfunds egnet borger, det er ikke en fabrik hvor vi bare er reservedele som blot kan kasseres og formes om medicinsk hvis deres effektivitet ikke er god nok.

Det er mennesker i kød og blod, samfundet er dig og mig og ingen kan tillade sig at sige at han repræsentere en type som er mere værd end andre og at de andre er fejlkonstruktioner, vi er ikke maskiner derfor må vi hava hvores frihed, vi må værne om hvores frihed hvis der ikke skal komme nogen og tro de kan tage den fra os.

Vi har alle ret til at være original, anderledes , alternative, exentriskem underlige, specielle og mærkelige hvis det er det vi vil

At frihedsberøve folk fordi de måske ikke er som en selv, det er i mine øjne topmålet af stupiditet

Efter din beskrivelse af din ven, kan jeg ikke se at han har været farlig for hverken sig selv eller andre

Men jeg vil give dig ret i at han lyder underlig og mærkelig, men det skal der også være plads til, hvis vi alle var ens så ville det ikke være så godt

Faktisk synes jeg at det er dejligt at vi er forskellige og at der findes mennesker som siller sig ud og tør være mærkeligfe og anderledes

Som min gode ven engang sagde:

Be different, make a difference

Mvh. Astral

Lys og kærlighed (og accept af forskelle, det er det verden har brug for)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Altså det var klart nødvendigt at der skete et eller andet. På det tidspunkt var han ikke selv i stand til at vide hvad hans handlinger betød, eller også var han besat af en eller anden energi. Man kan ikke sætte fingeren på fræcist hvor problemet lå men han skreg bare på opmærksomhed, jeg havde et par dage der hvor jeg overhovedet ikke havde tid til ham men godt var klar over at jeg burde se at finde tid til ham og inden jeg så havde fået røven ud havde hans kæreste fået hans far til at komme og de havde så i fælleskab kontaktet psykiatrisk skadestue som så indlagde ham..
Håber det var uddybende nok ellers så skal i endelig bare PM, dem kan man ikke få nok af.
Astral>> men vil godt give dig ret i at de normer og værdier som samfundet bygger på pt ikke levner plads til at alle kan udfolde sig frit. Bare tænk på hash nydere som dig og mig !!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]