Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 02:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Nu er jeg atter blevet afhængig af hash og tænkte at det ville jeg da fortælle lidt om og hvad det har gjort ved mig, sådan for at andre der endnu ikke har problemer med hash kan sørge for ikke at ryge hverdag.

Denne gangs afhængighed startede i sommerferien hvor jeg selvfølgelig røg en masse men valgte så desværre med at gøre det efter ferien hvor mig og en ven mødtes så godt som hverdag og røg en håndfuld hoveder hver.
Det forsatte så i et par uger hvor vi så ikke mødtes så tit men jeg så begyndte at ryge alene (som jeg ellers har holdt mig fra siden jeg sidst var afhængig)
Så kom jeg fysisk til skade og skulle så ikke på arbejde i et par uger.
Det gjorde jo så at jeg sugede hoveder fra morgen til aften.

Nu er jeg så startet på arbejde igen men suger så stadig væk. Her forleden lod jeg være med at ryge en dag og kunne så selvfølgelig ikke sove om aftenen og sov slet ikke den nat.

Af problemer det har givet mig kan der blandt andet nævnes:
1: Jeg har ekstrem paranoia og seriøse mistanker om at jeg bliver overvåget og nogen gange at folk jeg snakker med faktisk er skuespillere og spiller en rolle for at udnytte mig på en eller anden måde
2: Jeg er næsten bange for folk der ellers før var mine bedste venner idet jeg tror ikke de kan lide mig og kun hænger med mig for at grine af mig.
3: De konstante tanker på hash og hvornår jeg ska ryge næste gang som giver mig problemer på arbejdet idet jeg så ikke kan ryge før kl 16.
4: Min hukommelse... Helt ødelagt. Jeg fortæller ting og historier mange gange til de samme menesker fordi jeg ikke kan huske at jeg har fortalt dem det.

Det ska siges at jeg godt ved at 1 og 2 ikke kan passe men det er konstante mistanker.

Dette er så lidt en anbefaling til folk der ikke på nuværende tidspunkt rygere i hverdagene om at droppe det eller ihvertfald gøre det sjældent.

Titel:
Dedikeret medlem

god bedring...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tja... god bedring fra mig også :)

Det lyder til at du er sikker på hvad der forårsager dine problemer og at du har prøvet det før. Hvis det ikke er noget for dig med alle de bivirkninger så hold dig langt væk fra det, du må have viljestyrke nok til at kunne sige nej til at ryge. Og bare fordi man ligger derhjemme i stedet for at gå på arbejde ser jeg ingen grund til at sætte forbruget yderligere op når det i forvejen er for meget.

Håber du hurtigt kommer ud af det igen, og får et bedre forbrug.

Titel:
Medlem

Også god bedring herfra. håber din paranoia forsvinder, for det er nok den værste bivirkning man kan få imho. og tab ikke modet for det tager et godt stykke tid før din krop er helt fri for thc, men det ved du jo nok alt for godt.

Peace

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hvorfor ryge hver evig eneste dag??????? Kan du, eller andre som gør det, forklare mig det?

Personligt ryger jeg måske 3 gange på en måned og det synes jeg sgu er rigeligt. Desuden får jeg + rygehovederne næsten aldrig griner på mere - og slet ikke som i starten hvor man kunne grine ukontrolleret i flere timer. Men at ryge hver dag gider for mig ingen mening - forklar??

Jeg spørger kun af nysgerrighed og ikke for at dømme

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
God bedring Skyd-sven.. håber du kommer igennem det uden alt for meget lidelse..

Johndeer > Det er såmånd meget nemt.. selvom det ikke er det samme som når man ikke ryger så tit, så er det dejligt, afslappende og kan MEGET let blive en vane. Det er stadig "sjovt" selvom du ikke får griner på længere - godt jeg ikke har råd til og adgang til hash hver dag :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Jeg har det lidt på samme måde som Johndeer, ikke for at spille hellig eller noget, men jeg forstår det ikke. Jeg ville ikke bryde mig om at være skæv 24 timer i døgnet, jeg mener, man drikker sig heller ik stiv hverdag! (ja ok, nogen gør :) )
Er det ikke nemt fra start at se, hvis man ryger f.eks. en hverdagsmorgen, så er der noget galt? :?
hmm... nogle folk har nok bare en mere "addictive personality" ..

Jeg har selv set en ven gå halvvejs ned på det, og der skal selvfølgelig ønskes ALT mulig held, lykke og pøj-pøj med rygestoppet til dig Skyd-Sven.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg har også selv været afhængig af hash. Jeg kan godt se synspunktertne med at det ikke er fedt at ryge hver dag, men som sagt bliver det hurtigt en dårlig vane. Når man sidder en hel dag i skolen og ik tænker på andet end at ryge, så er det sgu svært at lade vær når man kommer hjem til de andre rygere....

Men jeg er da heldigvis stoppet igen, og Skyd-Sven det tror jeg da også du kan.... Man skal bare lige igennem de første dage/uger med abstinenserne.

Magnum

Titel:
Insane psychedelia user!

munit skrev:

Det hedder "DSB" - Drug Seeking Behavior ;)

Hvad vil du sige med posten Skyd-Svend (og lad nu vær med at opfatte mig som en sur gammel mand, kritikere), vil du have rådgivning, skal folk bare sige god bedring, er det en advarsel imod dagligt hashbrug? Du er jo ikke den første til at rapportere kraftige bivirkninger ved et dagligt hashbrug, selvom jeg vil sige at dine minder ikke om de andres, måske 4'eren.

I mine øjne så udviser du en lav respekt for rusmidler, hvilket din tur på sygehuset også beviste. Jeg har det i hvert fald sådan, at hvis jeg indtager et stof, og det ikke lige virker med det samme, så har jeg ikke et absolut behov for at blive lam, det kan godt vente, så i stedet for at indtage et nyt stof, som jeg endda ved kan give meget uheldige bivirkninger, så vil jeg hellere vente i et par timer.

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at se hash fra en anden vinkel end du gør nu - man har så let ved at sætte hash i et positivt lys, du ved hash skader ikke hjernen, man bliver ikke afhængig af det, jeg kan sagtens ryge hver dag, osv.

Jeg er selv stoppet med at ryge, for omkring 4 måneder siden. Sådan som jeg har ser det, så har jeg haft nogle sjove oplevelser med hash, men det har også haft indflydelse på min effektivitet i skolen, og jeg må sige at det at lære ting er det vigtigste i mit liv, kald mig nørd :P Hver gang at jeg har røget har det været i håbet om at rulle rundt på gulvet af grin, få synsforstyrrelser, osv. men sådan bliver det bare aldrig, i stedet bliver jeg fjern, ukoncentreret, bonget, træt og sulten. Og det var ikke det jeg røg for, det var ikke den effekt jeg ønsker at opnå. Du har det sikkert ikke på samme måde, men tænk alligevel på hvordan hash har gjort dit liv sværere for dig. Det er der sikkert nogle som vil mene, at det gør det ikke, og at jeg er en wuzz, og det er de i deres fulde ret til.
Jeg giver bare udtryk for min mening i ovenstående.[/i]

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Hvorfor ryge hver evig eneste dag??????? Kan du, eller andre som gør det, forklare mig det?

Når en handling gentages ofte nok, er det pludselig blevet en vane. Som bekendt er det ikke altid lige let at lægge en vane på hylden - og det kan være alt lige fra at gnave neglerødder i skjul til at tage coke fra morgenstunden.
Nu er hash heldigvis kun overvejende psykisk afhængighedsskabende, hvorfor miljøet spiller en meget væsentlig rolle og personligt skal jeg "bare" forlade miljøet, for at glemme lysten til røg.
Når jeg er på ferie eller lignende sammen med ikke-rygere(altså væk fra dagligdagen), så tænker jeg da på at ryge(mere end hvad godt er!), men trangen er fortrukket til baggrunden. MEN, på den anden side, hvis jeg er sammen med visse gutter, SKAL der ryges - en vane gennem ca. 15 år :?

Vi er jo individer som kræver og fordrer forskelligt, men jeg tror at det er et spørgsmål om ikke at have haft sin færden i de "rigtige" miljøer, hvis man ikke har prøvet hashens vanedannende effekt på egen krop ...ment på den måde, at konstant hashrygning, i visse miljøer, er lige så normalt , som Amen i kirken...

Men du lyder da til at have erkendt dit problem og du lyder til at have lyst til et rygestop. Næste skridt er at gøre tanke til handling - og det er nok bare et spørgsmål om at høste nederlag nok, forårsaget af hashen, før du virkelig får lyst til at lægge det "lort" på hylden...det er min erfaring...

Husk på at du er din egen lykkes smed - og ingen andre!

Men husk nu at gøre det I er bedst til...det er visse mennesker i stand til at gøre, med sideløbende daglig hashrygning...men ikke alle...heller ikke undertegnede...øv!

Vh CC

Titel:
Medlem

Nelson Muntz skrev:
munit skrev:

jeg så for et program for et stykke tid siden, jeg mener at det var på DR2.
Der var nogen forskere der lavede forsøg med nikotin(-afhængighed) de sprøjtede nikotin sammen med et radioaktivt stof ( :shock: ?) ind i forsøgsdyr (tror jeg nok). Derefter kunne de så se hvilke områder af hjernen der indeholdte flest receptorer til det givne stof, de der havde en stor mængde receptorer på bestemte punkter i hjernen skulle have større risiko for at blive afhængige

Der er desværre en del huller i hukommelsen fra det program, men jeg vender tilbage hvis jeg kan finde noget om det

Titel:
Medlem

Så har jeg fundet linket. "Tekst-versionen" er dog på ingen måde lige så dybdegående som udsendelsen, men den kan læses her http://www.dr.dk/Videnskab/viden_om/Programmer/Tvillinger+giver+svar/Psykiske_sygdomme.htm

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Nelson Muntz skrev:

Ja, "sure gamle mand", det er det samme vi mener, så at bringe De Danske Statsbaner ind i billedet er totalt overflødigt :wink:

Jeg er også helt sikker på, at det har meget at gøre med hvem du omgås mht. dit hash.misbrug.
@ Skyd-Sven: er alle i din omgangskreds rygere? men selvfølgelig, hvis du ryger alene er det nok mest din indstilling til hash du skal arbejde med, som Nelson Muntz også påpeger.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg holder selv rygestop lige nu og har ikke røget i 2 uger nu:) For ca. en måned siden besluttede jeg at jeg ville til at holde en pause, da jeg havde røget (næsten) hver dag i ca. 2 måneder. Det var svært i starten og jeg har stadig en stor lyst til at ryge, men det kommer hen af vejen :wink:

Jeg begyndte først at indse det var et problem da jeg begyndte at pjække fra skole for at sidde derhjemme og ryge med mine venner. Det er selvfølgelig svært at lade være når de andre også ryger, men prøv at vær stærk eller evt. være sammen nogle der ikke ryger.

Held og lykke med dit rygestop :)

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem

420 :roll:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jensus jeg ser dig skam heller ikke som en sur gammel mand og jeg ka godt forstå hvad du mener... Jeg har lige selv gennemlæst den og fik set at jeg ikke rigtig fik skrevet hvad jeg mente.

Men jeg opdaterer nok posten en af dagene har bare været på arbejde 10 timer idag og er helt smadret så ka ikke lige nu men kort og godt:

Hvis man selv ryger hash flere gange om ugen og nærmer sig et dagligt misbrug men har nogen af de problemer som jeg beskrev var det meningen at det skulle hjælpe folk til at forstå at det er hashens skyld og det bare bliver værre jo mere de ryger.

Citat:
I mine øjne så udviser du en lav respekt for rusmidler, hvilket din tur på sygehuset også beviste.

Det kan du have helt ret i... Men det har skam ændret sig meget... Jeg så ikke stoffer som f.eks. kodein, ren MDMA, LSD osv. som så farlige som kix og amfetemin købt på gaden og havde derfor næsten ingen frygt for dem. Men på især det punkt er jeg langt mere fornuftig nu!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey Skyd-Sven, det er ret nedern at se du er kommet ind i sådan en ond cirkel. Har selv haft et hashmisbrug, og det stoppede jeg med fordi jeg ikke kunne holde de negative tanker tilbage. Jeg kan udemærket nikkende genkendene til nr. 1 og 2. Det er virkelig en ubehagelig tankegang at gå og tro sådanne ting. Det er 2 måneder siden jeg stoppede med at ryge og jeg tænker ikke nær så meget på om folk ikke kan lide mig, og som du selv skrev "kun var sammen med dig, for at gøre grin". Den tanke gør ondt og man støder ikke kun sig selv, men også sine venner for de kan da sikkert mærke på dig at du ikke fungerer optimalt. Sådan oplevede jeg det ihvertfald, og gør det stadig; til en hvis udstrækning, jeg er ikke 100% klar i hovedet endnu.

Men god bedring, og læg det hash langt væk et stykke tid så du kan få rådet bod på din krop, hjerne og sjæl.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
slettet

Senest rettet af DyrMedBønner 03 jan 2006 03:45, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bornholm
Hejsa Jugg

Jeg har prøvet det samme som du. Mange gange on and off.

Men her er nogle grundregler som man altid burde holde.

Hvis du er ude af balance, pga. Kærester, arbejde, skole osv. Så lad vær med at ryg. Du bliver ikke gladere. Det er ligesom at pisse i bukserne uden for om vinteren.

Den optimale ryger oplevelse får man kun efter 3-4 mds. Pause. Sådan en pause kan være mental farlig at bevidst at holde styr på- Dvs. Ikke noget målebånd eller kalender. Få de tanker ud af hovedet. Og når man så ryger så tag en uge. Ellers er det ret kedeligt. Denne løsning er 100 % sikker, du får det ikke dårligt mentalt eller fysisk.

Men hvis ens personlighed er stærk nok til at ryge oftere. Så er der en god lille finger regel. Der skal være mindre ryge dage på en uge end ikke ryger dage. Fortrækker selv at holde den til En dag i weekenden. Helst fredag.

Hvad og hvordan skal man så ryge for at blive mindst afhængig ?

Grunden til bong, Tjubank osv blev opfundet var fordi man skulle have et kick. Ligesom at stikke sig selv i armen. Der får du også et større kick end hvis du ryger lortet. Derfor er joint eller Chillum klart at fortrække. No matter what. Om du ryger ofte eller ej.

Skunk eller hash. > Rent Mentalt og Fysisk:
Jo oftere du ryger jo flere fordele er der i hash. God Skunk gør en ualmindelig sløset og mere Uhhh i hovedet.
Men hvis du ryger en gang om ugen eller mindre så er skunk klart bedre.
Det er bedre ude af kroppen dagen efter og oplevelserne er ofte mere varierede end på hash.

Så hvis man skal have en god ryger (alene) fredag aften så KAn du følge de her råd.

Hvis du tænker på at ryge kl. 16 så lad vær med at ryg den dag. Hjernen skal blive forbavset. "Uhh hvad var det"
Slap af og hold pulsen nede, hvis du ryger cigs så ryg mindst muligt så dine lunger er "Fresh"
Opfat det som en esklusiv nydelse som sker meget sjællent, mens du ryger.
Vælg et sted hvor der er ro., og ingen chance for at der kommer en løbeklub forbi. eller noget i den dur.

>>>>>>>>>>>

Det er nok de færeste som gør sig så mange tanker om hvordan og hvornår man skal ryge. Og det er en af de advarselstegn man allerførst ser. Tankerne omkring Weed bliver mere intense og afgrænsede.

hash skal ryges for sjov uden bekymringer. Hvis du først har for mange bekymringer så er det nok på tide med en lang pause. 3-4 md. Det skal totalt ud af kroppen.

Håber nogle kan bruge mine erfaringer til noget.

Mvh
Kbmaster

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]