Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 16:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
slettet

Senest rettet af totre 07 feb 2005 13:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Værketøjet,,, hedder alt med måde.......

Og det kender du sikkert.....

Har det selv på samme måde, hvis de er der ville jeg taget de små dejlige venner.

Næste er vel ikke kende nogle der kan skaffe dem.....

Når jeg tager dem føler jeg mig i live, et helt menneske.

Grundet til du glemmer tingene du ellers har styr på er vel, på trip
kan man få evenen der hedder indsigt i de store spørgsmål, hvilket er større end livet selv. Men det er det jo alligevel ikke..

Som jeg kalder det "Falsk Nirvana, man ikke har gået hele vejen til Nirvana, dr ved ikke har opnået erfaringen ved at opnå nirvana men har snydt, ved af springe trinnene over, kan du følge mig.

efter trip har du brugt meget af hjernens naturlige, dopamin, hvilket giver lykke føelse, og der for er du efter dig selv.

Tag lidt mindre af gangen, brug det som et redskab, istedet for du misbruger svampendene for så misbruger de dig.

Ved det er svært, for jeg kan heller ikke lade være, med at tage ind til der ikke er flere......

Titel:
Dedikeret medlem

for mig lyder det næsten som et "misbrug"/længere varende fast forbug, og alle har oplevet det samme (f.eks) på alkohol.. Det var mega fedt i starten, men efter mna så har haft utallige weekender, bliver det bare trivielt lamme-middel..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: havnen
yeah sorn...
lyder sgu også som et misbrug i mine øjne. det lyder som om du tar dem som en selvfølge. i min forstand bruger man dem, til at slippe væk fra ens "kedelige" hverdag. Men når du så siger, at det har været helt op til 4 gange om ugen, så synes jeg det lyder i overkanten - og der af, det sørgelige ord--- misbrug. selvom det kun er i små doser, som du siger.
Du nævner også, at dine ambitioner så småt smuldrer væk. og det er IKKE et godt tegn. Hehe ved godt det lyder tørt, men ha orden i den først, og derefter kan du genoptage din kærlige til de små kære.
skolen/karrieren først- haha---- venlig hilsen mor :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

er først misbrug når man skal have prof. hjælp for at komme ud af det.. derfor han kontakter os herinde først, for at undgå prof. hjælp :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sorn skrev:
er først misbrug når man skal have prof. hjælp for at komme ud af det

Det er noget pjat. Misbrug og hjælpeløs afhængighed er sgu ikke det samme... Hvis han selv mener han bruger svampene forkert, er det vel misbrug for ham, eller hvad? Hvis man tager amfetamin 3-4 dage om ugen i 1½ måned, og derefter holder op uden anden hjælp end en pusher der ikke kan skaffe mere(ja, det var ca. sådan jeg gjorde), er det så ikke misbrug? Det vil jeg i allerhøjeste grad mene at det er...

Jeg tror desværre der er nogen som er bange for at bruge ordet "misbrug" om det de foretager sig, fordi det er et meget tabubelagt område i vores samfund. Ofte er dem der frygter udtrykket mest også dem som selv ikke vil erkende at de selv er misbrugere i en eller anden forstand, det være sig kaffe, smøger, bajere, arbejde, sex eller diverse andre ting.

Titel:
Dedikeret medlem

I don't need to drink I can quit anytime i wan't. Om han er en pålidelig kilde eller ej, fik den kære homer simpsons, til at tænke lidt over hvad misbrug betyder.(for mig)

Et misbrug kan opstå, hvis man har et forbug (man er ikke misbruger efter 1 gang..), og når afhængigheden er opnået kan det være svært at stoppe. Afhængighed kan være 2 ting, psykisk eller fysisk af stoffet.

Jeg kan f.eks ikke gå i byen, en fredag uden der følger en øl med.
man kan så diskutere om det er et misbrug. I samme stil (ref. emnet) vil jeg sige var et "misbrug". Men vil også sætte gåsetegn om misbrug, da jeg heller ikke helt vil deffinere det som så.

Om det så bare er et stof som man bruger i form for aflastning af ens virkelighed og hverdag, kan man så godt sige.

Child, er ret enig af dine antagelse af misbrug. Men hvis forskelligt hvad vi kalder misbrug hver især, afhængig af vores personlige grænser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]