Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 18:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2004 21:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 dec 2003 05:35
Indlæg: 70
Hejsa folkens.

Så er det tid for at mine planter skal rives op, cuttes og tørres. Mkay?

Og af alt det jeg har læst, og fået anbefalet, er disse, efter min mening, de bedste forhold for at tørre lortet:

Mørkt rum
18°C
Fugtighed på 40%, højst 50%.

Men jeg har ét problem...

På mit værelse er der altid en skide høj luftfugtighed, ligemeget hvor meget jeg lufter ud - da det udenfor, for tiden, er ekstremt fugtigt.

Det svinger fra 52-60% fugtighed.

Spørgsmålet er så;

KAN jeg godt smide planterne op og hænge - OG vil de tørre ordenligt?

Vil MEGET gerne have nogle svar hurtigst muligt, da det er ved at være liiiige over..... u´ díg?

Hygge til jer, hygge til folket :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2004 01:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
ved ikke hvad du mener med at cutte det (formoder du mener du bare skære blade og andet fra skudende), for hvis du helt hakker det vil thc'en oxidere og blive til cbn og en anden cannabiod..

Men du kan godt tørre dem på dit værelse, bare der er mørkt og en 20 grader.. bare husk de er først tørre og klar til at blive puttet på dåse, når de er helt grå (alt klorofylet er nedbrudt, så de ikke smager så slemt)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2004 02:12 
En go ide er at sætte en fan eller to op i rummet, det får for det første luftfugtigheden til at falde men skaber også luft gennemstrømning i rummet og en bedre tøring.

Bare pas på med at tørre det for ekstremt hurtigt, så blver det ikke så velsmagene som hvid det tørre langsomt og cure noget tid efter.

MVH
Piercer

PS. Har også startet fældningen af de udendørs kællinger, de brokker sig en del over blæsetn utaknæmlige sataner hva'.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005 13:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2004 22:47
Indlæg: 16
Jeg har lige et par spørgsmål...

Hvordan måler man luftfugtigheden i et rum?

Og, hvis man nu har tænkt sig at dyrke noget pot, et godt stykke væk fra hvor man har tænkt sig det skulle tørres, hvordan transportere man så planterne, er det ikke noget med at man ikke må røre ved skudene når de ikke er tørret.

og sidste spørgsmål. når jeg skal tørre dem har jeg tænkt mig at hænge dem op i et mørkt rum i en uges tid, og så trimme dem og putte dem i glasbeholdere, i nogle måneder... er det den rigtige måde???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005 01:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 sep 2003 01:01
Indlæg: 719
De skal toerre til klorofylet stort set er nedbrudt, men efter de er toerret for deres "fugt" (omtrent 1-3uger), kan du konservere dem paa glas..

Og det eneste det kan skade dine skud naar du roere dem, er de maaske klistre lidt af paa fingrene... dog skal du jo ikke sidde og mose dem uden grund da THC vil vaere mere tilboejelig til at oxidere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005 02:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2004 22:47
Indlæg: 16
Planterne skal transporteres i bil, så det bliver lidt svært at undgå berøring, kan man evt. trække en affaldsæk over planten eller vil dette ødelægge den på nogen måde.

Jeg kunne forestille mig at der vil klistre en masse fast på affaldssækken..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2005 01:52 
Hvis det er for at køre planterne til dit udendørs sted er det ikke noget problem at transpotere dem i en sort sæk, dette kan hjælpe med at stabilisere planten og beskyte den fra at grene bræker af.

Når de skal høstes så fælder du dem bare og i en sort sæk med det og så kan du trimme det og tørre det når du kommer hjem, det er minimalt hvad der vil gå tabt når de er friske pga. plastik posen.

Du måler luftfugtighed med et hygrometer, de fås i mange priser og kvaliteten matcher der efter. Jeg vil klart anbefale at anskaffe et ældre mekanisk hygrometer eller et dyrt digitalt, de billige digitale hygrometer til et par hundred er ikke meget værd, de er upræsise og levetiden er for kort.

Piercer :twisted:


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team