Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej alle...
er ny på boardet men har fulgt det fra sidelinien i et stykke tid. Fedt forum...!
har lige et spørgsmål jeg håber der er nogen der kan hjælpe med.

jeg har i mit drivhus 8 hampplanter (tror det er skunk) stående som efterhånden er blevet for store til at være i huset...mit spørgsmål er så hvad gøre for at stoppe væksten uden at jeg ødelægger planterne...kan jeg klippe toppen af planterne eller er der andre metoder...?har prøvet at binde dem ned men planterne er efterhånden så store at det ik længere er en løsning!

Derudover kan jeg med vemod konstatere at planterne endnu ikke er begyndt at udvikle topskud....hvad er der galt og hvad kan jeg i givet fald gøre for at sætte gang i processen....?

håber der er nogle der kan hjælpe mig...

peace

Titel:
Dedikeret medlem

er sku ved at være sent hvis de ikke er udviklet til topskud endnu (du kan vel se køn på dem).
Og når der ikke er skud på, kan du godt klippe dem, men er vist en stakket frist. For når de ikke er i blomst er du kun ½ til 2/3 den færdige højde de vil opnå :?

Ellers er muligheden at fjerne glasset i toppen af huset, så de kan gro op i det fri?

Men tror hvis du vælger at klippe dem, stresser du planten hvilket bare udskyder blomstringen yderligere. Også når de da først ikke at blomstre færdigt inden sept/okt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Kunstig mørklægning kunne måske fremprovokere blomster? Har du mulighed for at dække det hele til med fx. en presenning?

Titel:
Junior medlem

mørklægning kunne være en mulighed....mener du så at det skal mørkslægges døgnet rundt eller hvad??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Nej 12 af døgnets 24 timer. Det skulle gerne aktivere planternes blomstring.

Titel:
Dedikeret medlem

du kan starte blomstringen ved at mørkelægge i 24 timer (et helt døgn) sådan vil man for det meste fremprovokere blomstringen. Evt brug sorte sække til at dække drivhuset til.. Men tænk over hvor varmt det bliver hvis du vælger dette alternativ

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
ja du skal nok få lidt luft ind så du ikke "kvæler dem" jeg ved godt nok ikke om 24timer i mørke er godt.. men sorn nok :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Grundet flere faktorer, kunne jeg ikke sætte mine tæver i blomst ved 12/12, da de mørke timer ikke var mørke nok, pga indfaldende lys.
I stedet lod jeg planterne stå i absolut mørke i 48 timer, som resulterede i mange nye grønne skud, der blev udviklet under opbevaringen i mørke.
Mine egne erfaringer viser, at planterne derfor sagtens kan klare 48 timer i totalt mørke...
Herefter gik de i blomst, får nu 12/12, men de er heldigvis ikke begyndt at revegge, selvom der er lidt indfaldende lys i "lukketiden"...

God høst :wink:

Vh CC

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]