Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 19:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Jeg tænkte det var længe siden jeg havde lavet noget her, så en go undskyldning for at lave en tråd og se om der er liv i Psychedelia's hamp afsnit.

Jeg har i de sidste mange måneder gået og bixet med et lille grow system, som gerne skulde sikker mig en go omgang egen ryger.

Systemet har jeg selv bygget ud af bedrollere, div. fittings og PVC slanger og Micro sprintlere fra Dansk Vandings Teknik, et simpelt og forholdsvid billigt system.

Jeg har valgt SOG fordi jeg tror på det er en hurtig, effectiv og billiger måde at dyrke go skunk på. Der er kun en kort veg periode på ca. en uges tid og der fra gå de på 12/12 belysning og går i blomst, det skal de jo så være de der 8-9 uger for det meste skunk og op til 12 uger for Haze.

Lys: Der er sat 2 x 600 watt HPS op til at dække 120 x 80 cm.

Vandings cyklus 15 min on/ 15 min off

Ph 5.8
Ec 0.8 (dag 3)

Billede

Her ses systemet på dag 2, der er 10 cm fra plante til plante (centum af potten til centum af den næste)

Tempraturen i rummet er lidt høj da der er ca 27 grader, mit resovare er der 26 grader varmt og det huer mig ikke. Men det går nok om "natten" falder tempraturen til 22 grader.

Billede

Der er plads til 70 cloner på det forholdsvis lille bord, men det er hele pointen med SOG og SCROG at man får et støre lysudbytte ved at have mange planter der står tæt og kun satser på topskudet og alt under det får ikke rigtig noget lys og fjernes. Så derved får alle topskud ca lige meget lys og skulde gerne blive nogenlunde ens, der er selvfølig forskæl på hvor planterne står i forhold til lamperne.

Billede

Her kigger vi så ind i en af de bedrollere der indeholder rødder, luft gardiner. fødeslange og dyser. Der er er så et overløb på nogle cm så Luftgardinerne er dækket i bunden og giver godt med bobler og ilt til vand og rødderne, derfra løber det så direkte ned i resovaret og bliver pumpet rundt på den måde.

Billede

Så er det tid til at bade de små damer, de får et duch i 15 min hver 15 minuter. En kortere vanding end 15 min kunne godt ønskes, 2-5 min er længe fint, men kræver en special timer og den har jeg ikke fået sat til.
En kraftiger pumpe kunne også være nice, da den jeg har ikke kan trække 2 bar som er det der skal til for at dyserne forstøver optimalt.

Billede

Clonerne har lige fået røder og er lige sat i systemet, de skal lige vænde sig til deres nye hjem og det kraftige lys, de kommer lige fra en skuffe med et sølle 18 W lysstofrør ind under 1200 Watt.

Billede

Clonerne er ikke så pæne og de har ikke klaret sig så godt som man kunne ha ønsket sig, der var ikke nok af den ene slags til at fylde det ene bodt helt op. Så der er 45 x Northen lights og 25 stk. G13xHash plantxBubblegum, dette er ikke optimalt da jeg gerne ville ha hold deres rødder væk fra hinanden.

Billede

Dag 3 og rødderne er begyndt at kigge ud af næsten alle potterne, der går ikke mange dage før de røre vandet. Planen er at de skal sættes i blomst 5-7 dage efter de er kommet i systemet, men pga. clonerne ikke var helt i top kan det være at de skal ha lidt længere tid.

Billede

Det var så starten på det hele og nu vil jeg afslute og rulle mig en stor ice joint og ryge mig lige.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jammen det ser da godt ud! Hold os updated med flere billeder af de små!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det ser SATME lækkert ud! Godt at se der er seriøse dyrkere derude, ikke som vi andre der bare smider lidt frø hist og pist og tjekker op på dem med måneders mellemrum...

GOOD JOB!

Tak for de flinke ord og håber da på at det måske kan inspirere mogen til selv at lave et lille setup, det er ikke så kompliceret men det koster desvære penge som alt andet.

Billede

Men dette var den tegning jeg lavde til at starte med og gik så igang med at samle stumper og bygge løs, de to top plader var noget af det der to længs tid. Der skulde bores 70 huller med et kop bord og en boremaskine der blev varm iløbet af no time, der efter skulde de males med gummi folie så de blev vand afvisne. Det skulde på i lag og tøre og det virkede som en evighed, det kostede flere pensler livet da gummi folie i det lange løb er hårdt for penslen.

Jeg var så så heldig at få en extra 600 watt HPS, så jeg kunne bruge min dual reflector. Det var ellers meningen at køre 2 x 400 watt, men hvad skulde jeg gøre? sige nej til en extra 600 watter..... nej vel??

MVH

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Det ser sku meget godt ud det du har lavet dig der, synd jeg ikke ryger hashish, ellers havde jeg sQ godt lige været med på en lille pip der da :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
Hehehe... Gode motivations billeder.. nu tror jeg hellere jeg må ryge mig en kæmpe joint og blive vold lige!

Titel:
Dedikeret medlem

Ved ikke omdet er der, men for at få et mere fugtigt klima, og bedre udnyttelse af lyset.. hvad så med at sætte nogen vægge op omkring det.. lidt ala skab..

Titel:
Jo det ville være en lille fordel med væge som et skab eller lave et skab, men der vil også være udlemper. Så som varme vil blive et støre problem, med mindre jeg byggede en eller anden storm P løsning med min udsugning. (jeg arbejder stadig på den)

Da jeg har 2 x 600 Watt til a dække det lille bord, har jeg valgt at vente med sider indtil jeg har en fornuftig løsning på ventilation. Jeg overvejer ellers at købe cooltubes, men de er langt fra billige og så skal jeg også til at købe en udsugning der passer til det. Et slag på taske så er det 3000 kr

MVH
Piercer

Titel:
Dedikeret medlem

ja inden man smider 3000 på bordet til tubes, skal du nok køre de grow færdig, og se om det er det man vil :wink:

Men cooltubes er helt klart at foretrække til sådan et grow med den lille plads, taget i betraktning til den effekt du blæser af derpå

Titel: Dag 5
Dag 5

Der er ikke meget nyt her fra, rødderne vokser godt og clonerne skyder også fint. Alt er som det skal være, der er desvære kommet en mindre utæthed ved afløbne der bare skal fixes med lidt silicone.

Billede

Her er så et billede af rødderne fra idag

MVH
Piercer

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hold kæft, hvor lækkert Piercer! Held og lykke fremover (selvom det nu ikke ser ud som om du får brug for det :)) Hold os endelig opdaterede!

/karma!

Dag 6

Her er en billed update, der er ikke meget forandring endnu. Rødderne vokser godt, men har desvære måtte udskifte 3 cloner som ikke overlevede at komme fra 18 Watt ind under 1200 og de tørrede ud.

Billede

Her er en lille kraftfuld pige, hun vil op af og det går stærkt. Hende vil vi prøve at følge lidt de næste dage, indtil de alle gerne skulde være et stort hav af grønne toppe.

Billede

Jeg prøver at flytte de største ud til siderne så de små får mest lys og har en bedre chance for at komme sig og indhente de store lidt, men i det lange løb har det ikke meget at sige at der er nogle enkelte der er større end de andre. Man skal bare søgre for at de ikke kvæler hinanden, ved at flytte dem så de står ved siden af en der er ca. lige så stor.

Billede

Som i kan se vokser rødderne godt, der er go vækst i begge kasser. Dog må man sige at Northen Lights clonerne, sætter meget hurtigere rod og er kraftigere i væksten end G13xHPxBG clonerne. Dette er måske ikke så heldigt da der er langt flere NL cloner end de andre, som så måske kan "kvæle" en del af de planter der står op til NL clonerne. Det først billede her over er den del der er G13xHPxBG og 10 NL cloner, billedet her under er ren NL cloner om som i kan se er der rimelig stor forskel på rod danelsen.

MVH

Billede

Titel: Update
Så tager vi lige en update her på dag ti, og følger lidt op på hvordan udviklingen går. I helhed har clonerne ikke klaret sig lige godt alle sammen, ca. 1/3 af dem er ikke blevet så store endnu og kraftfulde.

Den jeg havde valgt at følge er så heldigvis ikke været en af de uheldige cloner, så her kommer en lille billedserie af hende de sidste dage.

Billede
Dag 4

Billede
Dag 6

Billede
Dag 7

Billede
Dag 8

Billede
Day 9

Billede
Day 10

Som i kan se sker der lidt her og de bliver sat i blomst imorgen og så får vi at se hvad der så sker med de kære små piger, de skulde gerne blive nogle skøne tøzer med spændstige former og lige til at gå ombord i

MVH

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
det ser sq lækkert ud piercer... velskabt anlæg og velskabte damer (=

Titel: Flower update
Så er det vidst på tide med en lille update, de er nu 11 dage i blomst og det ser godt ud.

Første billede er de 6 dage i blomst.
Billede

Dette er så dagen efter på Blomstrings dag nr. 7
Billede

Blomster dag 9 og der er kommet et net over dem for at de ikke vælter når der kommer stor buds, det håber vi jo der gør og at der er mange af dem.
Billede

Og til sidst et billede fra igår den 10. dag i blomst, klik på det for at få det i fuld størelse
Billede

Som I kan se halter den ene side efter og der er to rækker der mere eller mindre er ren til grin, men lad os se hvad der sker med dem iløbet af forløbet.

Hvad tror I der sker, vil de klare sig eller blive "slugt" af de andre søstre?

MVH

Titel:
Dedikeret medlem

muligvis kunne den ene pære være lidt mere slidt end den anden 8)

og de kan bare "bøjes" af hvis de fylder for meget

Titel:
sorn skrev:
muligvis kunne den ene pære være lidt mere slidt end den anden 8)

Hehehe det kunne muligvis være tilfældet hvis alle planterne var samme sort, men det er de ikke og der sider 2 næsten nye pære i, den ene har kørt et enkelt grow og den anden har kørt 4 dage før jeg fik den i brug ved dette grow.

Det er gangske simpelt fordi det er to forskelig sorter der er den store forskel, fra det højer bord til det venstre.

MVH
Piercer

Titel:
Dedikeret medlem

havde jeg ikke lige set du havde skrevet højere oppe.. my bad, men held og lykke.
glæder mig til at se resultatet

Titel:
Ja de vokser fortsat ubekymret om at de bliver slagtet for hårdt når de når den rette alder, man kan jo ikke lige frem siga at dette er en en pæn måde at holde piger på. Men sådan er det og sådan har det og vil altid været, når hun bliver ældre skiftes de automatisk ud med en ny og yngre model :twisted:

Nå men her er lige lidt billeder for jeres fornøjelses skyld, så jeg håber i nyder hvad i ser og har i nogen spørsmål så skyd løs

Jeg smider billederne som thumbnails, så er jeg fri for at resize en masse og i kan se billederne og klikke på dem i syndes ser spændene ud

Billede Billede Billede

MVH

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*saaavle*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]