Jeg tænkte det var længe siden jeg havde lavet noget her, så en go undskyldning for at lave en tråd og se om der er liv i Psychedelia's hamp afsnit.
Jeg har i de sidste mange måneder gået og bixet med et lille grow system, som gerne skulde sikker mig en go omgang egen ryger.
Systemet har jeg selv bygget ud af bedrollere, div. fittings og PVC slanger og Micro sprintlere fra Dansk Vandings Teknik, et simpelt og forholdsvid billigt system.
Jeg har valgt SOG fordi jeg tror på det er en hurtig, effectiv og billiger måde at dyrke go skunk på. Der er kun en kort veg periode på ca. en uges tid og der fra gå de på 12/12 belysning og går i blomst, det skal de jo så være de der 8-9 uger for det meste skunk og op til 12 uger for Haze.
Lys: Der er sat 2 x 600 watt HPS op til at dække 120 x 80 cm.
Vandings cyklus 15 min on/ 15 min off
Ph 5.8
Ec 0.8 (dag 3)

Her ses systemet på dag 2, der er 10 cm fra plante til plante (centum af potten til centum af den næste)
Tempraturen i rummet er lidt høj da der er ca 27 grader, mit resovare er der 26 grader varmt og det huer mig ikke. Men det går nok om "natten" falder tempraturen til 22 grader.

Der er plads til 70 cloner på det forholdsvis lille bord, men det er hele pointen med SOG og SCROG at man får et støre lysudbytte ved at have mange planter der står tæt og kun satser på topskudet og alt under det får ikke rigtig noget lys og fjernes. Så derved får alle topskud ca lige meget lys og skulde gerne blive nogenlunde ens, der er selvfølig forskæl på hvor planterne står i forhold til lamperne.

Her kigger vi så ind i en af de bedrollere der indeholder rødder, luft gardiner. fødeslange og dyser. Der er er så et overløb på nogle cm så Luftgardinerne er dækket i bunden og giver godt med bobler og ilt til vand og rødderne, derfra løber det så direkte ned i resovaret og bliver pumpet rundt på den måde.

Så er det tid til at bade de små damer, de får et duch i 15 min hver 15 minuter. En kortere vanding end 15 min kunne godt ønskes, 2-5 min er længe fint, men kræver en special timer og den har jeg ikke fået sat til.
En kraftiger pumpe kunne også være nice, da den jeg har ikke kan trække 2 bar som er det der skal til for at dyserne forstøver optimalt.

Clonerne har lige fået røder og er lige sat i systemet, de skal lige vænde sig til deres nye hjem og det kraftige lys, de kommer lige fra en skuffe med et sølle 18 W lysstofrør ind under 1200 Watt.

Clonerne er ikke så pæne og de har ikke klaret sig så godt som man kunne ha ønsket sig, der var ikke nok af den ene slags til at fylde det ene bodt helt op. Så der er 45 x Northen lights og 25 stk. G13xHash plantxBubblegum, dette er ikke optimalt da jeg gerne ville ha hold deres rødder væk fra hinanden.

Dag 3 og rødderne er begyndt at kigge ud af næsten alle potterne, der går ikke mange dage før de røre vandet. Planen er at de skal sættes i blomst 5-7 dage efter de er kommet i systemet, men pga. clonerne ikke var helt i top kan det være at de skal ha lidt længere tid.

Det var så starten på det hele og nu vil jeg afslute og rulle mig en stor ice joint og ryge mig lige.
MVH
Piercer :twisted: