UdstyrMen, den lidt halvpro/amatør metode, er at anskaffe dig en 400watts HPS lampe, lave dig et growrum/skab på 1.5X1.5 M (hvis større, anskaf en 600watt, eller 2* 400watt)
Først og fremmest skal du se om dine frø er potente.. dette gøres ved at ligge dem i et glas vand, mørkt i et døgns tid.. og når de så er sunket til bunden deri, er det fordi de har suget noget vand!.. Derefter læg dem på noget fugtig WC papir imellem 2 tallerkener mørkt!
Så ellers check til dem 2 gange i døgnet, og se hvornår de sætter deres første kim rod (lille hvid rod der kommer ud af skallen)..
Efter dette naturvidunder er sket, plant dem så forsigtigt over en en ny potte (1L) i en blanding af lega, muldjord (1/1 eller 25% lega kun) De skal puttes ned i et 1-2 cm dybt hul (stadig forsigtigt så du ikke brækker kim roden!)
Derefter er det så bare at vente til de gror op, og de første kimblade er fremme.. så vent til planten er en 10-15 cm høj (sæt din 400watts hps lampe 2cm pr watt væk.. altså 80 cm væk, så du ikke dehydrere planten, da den er lidt småsart!) men ellers går lystofrør/sparepære også an de første par ugers tid (og de kan godt stå tættere på.. men mærk med håndoverfladen hvor tæt på lampen de kan stå uden det bliver varmt!)
Veggative face!De skal vandes ca 1 gang i dgønet, da det er små potter, og varmen fra lampen hurtigt kan tørre jorden ud! (ikke så kriminelt med lystofrør, men hold øje alligevel!) Og de skal belyses i 18/6 (18 timers lys, og 6 timers mørke) nogen vælger dog at bruge 24/0 (24 timers belysing).. men har ikke erfaringer inden for det, vil dog tro du bare stresser din plante, og ricikere at enten lave mange hermier (en han/hun plante i en) eller de simpelthen går hen og dør..
PAS PÅ OVERVANDING!!!se din plante gro, og gødning er ikke nødvendig at tænke på i første omgang (første 2 uger, da jorden har lidt i sig endnu)
efter din plante så er blevet 10-15 cm høj, og har dannet 2-4 sæt blade, så er det på tide at blande om.. dengang vil jeg foreslå du anskaffer dig et par 10L potter, og laver en blanding som består af 65%muld, 25%lega og 10 % kompost!..
pas igen på ikke at beskadige rødderne for meget når du omplanter!..
Efter den er omplanten kan dine blade meget muligt blive lidt gule og hænge lidt (har jeg oplevet et par tilfælde af ihvertfald), hvilket skyldes du har beskadiget rødderne.. men bare rolig, de fleste hamp planter er ikke så sarte, så de kommer sig igen.. bare sørg for de ikke tørre ud når de står der (vand dagligt, med en ½ L vand) efter en uge når de har stået i den nye potte, vil jeg skaffe lidt hønse NPK gødning.. 3-3-6 og noget engelsk salt samt fosfat (magnesium, samt fosfat tilskud.. kan fås i matas!)
Så er det ellers bare at se sin plante(r) gro.. sørg for at justere din HPS lampe dagligt, så den er 1cm pr watt væk fra planten så den ikke bliver brændt!..
Og går ud fra det er dit første grow, så beskæring samt trim, vil jeg ikke råde dig til
Se forskel på han/hunHun planterne har for det mest karakteristiske hvide arme hvor der er skud ud fra plantens stamme
et par eksempler fra mine planter jeg har stående nu:
hun plante karakteristika!
som set fra dette billed, er der nogen vide arme ud fra planten (mit er fra et skunkfrø.. ukendt sort - desvære

)

og lige endnu et billed fra en anden af skunkene..
Hannerne Hannerne besider en pollen sæk samme sted som hunnerne får deres hvide pollenfangere.. men panik ikke, pollensækkene åbner sig ikke før de bliver sat i blomst, så vent til du er 100% sikker på det virkelig er en han, inden du afliver den så hunnerne får mere plads i dit growrum!

Trods det lidt slørrede billed jeg fik taget, er det muligt at se den grønne pre-flower (pollensæk) der er i toppen af billedet..(stammer fra en dansk hamp plante som jeg vil klone med!)

Her er der så en han skunk, hvor det er lidt tydligere at se blomsterne på..
Men alt afhængig af om du vil have flere frø, eller bare noget pot ud af det.. så afliv (smid dine hanner ud) hannerne, så hunnerne har mere plads til at gro på.. da hunnerne vil miste noget af deres potens (THC indhold) hvis de bliver befrugtet og skal lave frø!
Blomstring!Efter to måned hvor du vander 1-3 gange om ugen (sæt en finger et par cm ned i jorden og mærk om den er fugtig, ellers vand!) og gøder 1-2 gange om ugen.. er det på tide at sætte din hamp i blomst.. men sorter hunnerne fra med mindre du vil have frø som overnævnt..
Mørkelæg dine planter helt i 24 timer, hvorefter du så sætter dem under en 12/12 belysning (12 timers lys, 12 timers TOTAL MØRKE!), sådan skal de så stå en 2 mdrs tid.. gå over til en 5-20-5 NPK gødning (eller supler op på dit fosfat brug under bladningen) men igen pas på overgødning og overvanding.. du kan ricikere at ødelægge plantens rødder + smag..
Men efter en mdrs tid henne i blomstringen vil der for alvor være topskud at se, disse vil danne THC som alt efter din smag, skal høstes..
(poster billeder når min face er noget til det styk..)
Først vil thc'en være rimelig gennemsigtig i overfladen, Senere gå over og blive hvid og være mest potente (hvor du bliver mest skæv af det uden at stene for meget).. og senere gå hen og blive rød/brun (meget stener periode) Men du kan høste alt efter din smag og behag.. men stop med din gødning 1-2 ugers tid før du vil høste, og prøv at præcisere din vanding så planten ligepræcis skal høstes, når den ellers skulle være vandet igen..
HøstStår lidt om høsten ovenfor, mne har ladet mig høre at planten er mest potent om natten, og derfor vil give bedst resultat hvis den bliver høstet der (i dens mørkeperiode).. dette kan du så klare ved blot at mørkelække planten i 24 timer, og derefter høste den..
Høst og tørringen af bladende foregår ved du kan vælge at klippe hele stænglen af ved jorden (og topskudet for sig) også hænge det til tørre.. tager bare længere tid om at tørre på den måde..
Den hurtigere måde opnår du ved at klippe hvert blad/sidegren af for sig, også hænge dem til tørring..
Det skal hænge MØRKT og tørt.. sollys og andet vil ødelægge THC indholdet i planten..
HashfremstillingHvis det er skunk du laver, er det sjældent nødvendig at lave hash ud af din pot du får tilbage.. Men du kan selvfølgelig stadig vælge at gøre det...
Den måde jeg prøvede sidst virkede temmelig godt.. jeg tog et syltetøjsglas, lagde lidt blade deri (topskudende er spild af bruge til det.. ryg dem for sig!).. derefter et par timer i fryseren så harepiksen på den fryser.. (THC fryser ved 4 grader vistnok-) også ellers op på køkkenbrodet med syltetøjsglasset..
Så få fat i en meget finmasket stykke stof.. fx en nyolon strømpe (dem damer har på

) også sæt den hen over toppen på syltetøjsglasset og giv dig til at ryste ! så vil der falde noget "støv" ud på bordet, du senere vil kan skrabe sammen og presse til plader/klumper whatever du ønsker med dit hash..
Det kan presset i klumpet vha. vitavap (plastik indpaknings noget), hvorefter det så skal presset sammen i en skruetvinger eller mellem en masser bøger i et par timer.. også har du dig en klump hash
NolDet er også muligt at lave NOL ud af dine planterester.. har dog bare aldrig prøvet, så kan kun sige ud fra hvad jeg har hørt..
Dette kan fx foregå ved du putter dine stilke og blade ned i en gryde, overholder dem med æter i 10-20 sek. Hvorefter du så har en brun væske tilbage i bunden af din skål.. dette er så nol. Det kan du blande op med din tobak, og det virker skam.. tro mig
Men held og lykke med dit grow og noget, hvis der er nogen spørgsmål, skal jeg gøre mit bedste for at udybe og forklare så godt jeg nu magter